Pfffff, ff klagen. Ik ben nu al vijf dagen bezig om Wouter 's ochtends op tijd uit bed te halen, om te zorgen dat hij zijn nachtslaapje weer verschuift van de ochtend naar de nacht, maar het helpt nog steeds niks. Hij gaat rond 2 uur 's nachts slapen en komt dan tot 7 uur elk uur.
Bllllllhhh!
Overigens duurt dit nu al 5,5 week…is wel ene hele grote sprong hè? Straks wandelt ie er ineens vandoor :mrgreen: .
(Gelukkig is ie overdag reuze vrolijk. Dat scheelt. )
Wat goed van je dat je er de humor nog ergens van inziet! :thumbup: Wat een klus he, zo’n kleintje! Bo is ook weer aan het klooien snachts, maar wij hebben een doorbraak: ze pikt het nu ook als ze een keer geen bv krijgt, maar alleen pap (hypoallergeen). Nou kan ik dus af en toe een beetje doorslapen. Niet echt dus, want ik hoor haar tóch wel, maar alle stapjes vooruit zijn een feestje waard!!! Het enige opbeurende wat ik tegen jou kan zeggen is: het gaat voorbij. Dat is een soort mantra geworden hier in huis… haha! Sterkte Marion! En kom vooral klagen. Vind het stiekem wel fijn om te lezen dat het niet overal van een leien dakje gaat… sorry…
Dan voel je je niet zo alleen. Anyk was ook lekker bezig vanacht. Bijna elk uur is ze wakker geweest, en ik ook dus. Na een paar slokjes sliep ze ook elke keer zo weer in. Om 6 uur moest ik mijn bed uit en na een kwartiertje kwam mijn vriend met Anyk beneden. Die heeft dus niet lang uitgeslapen. Ze had een giga poepluier, dat heeft haar waarschijnlijk dwars gezeten. Dat ze moest poepen dus.
Vandaag was ze niet te genieten. Ze wilde bijna niet slapen. Vanmorgen 20 minuten en vanmiddag een uur :shifty: Ook vanavond had ze het niet in het koppie. Volgens mij gewoon te moe. Maar ze slaapt nu. Innig tevreden :inlove:
Anyk heeft iets nieuws waar ik niet zo blij mee ben. Vlak voor ze gaat drinken bijt ze even hard in mijn tepel. Vooral overdag als ze het eigenlijk te druk heeft om te drinken. Ik verwachtte vanavond half om half dat het bloed er uit zou komen. 't Viel mee, maar doet wel pijn. Ik maak haar gelijk los en zeg ‘au’, maar het lijkt nog niet veel te helpen.
Ben ik effe weg: is er meteen een heel nieuw leuk idee van Marlous en ik heb het weer gemist. Kan ik nooit bijlezen allemaal. Maar eh… inderdaad wel prettig om te lezen dat het overal wat aanmodderen is. Ze verzinnen ook telkens wat nieuws hè, dat babygespuis…
Vorige week had ik het effe helemaal gehad. Lara maakte van iedere voeding een drama. Een minuutje drinken en dan keihard huilen. Soms waren we een uur bezig met al het kalmeren tussendoor. Normaal zuipt ze een fles van 180 cc in 5 minuten leeg, wat dus ook niet normaal is. Maar nu was het dus huilen tijdens de voeding, na de voeding en tussen de voedingen door en dan ook nog eens krampjes (vind je het gek als je zo idioot drinkt :shock: ). Knettergek werd ik ervan. Maar nu gaat het beter. Zelfs de avonden vindt ze wel draaglijk, zolang ze bij ons mag liggen.
zielig hè, die krampjes
Lara heeft het nu nog steeds soms. Het kan heel lang goed gaan en dan toch weer krampjes een paar dagen. Terwijl ik dan niks geks gegeten heb ofzo.
Mamalien: over weinig poepen hoef je je geen zorgen te maken normaal gesproken. Een BV-baby “hoeft” maar heel weinig te poepen. Sommigen maar 1 x per 2 weken. Maar ik zou gewoon even het bureau bellen, als ik jou was. Even uitleggen wat er aan de hand is. A;s het nodig is, kan ernaar gekeken worden en anders ben je toch weer gerustgesteld.
groetjes, lena.
hey lena, het gaat nu wel echt opvallen zeg…wij hebben ECHT steeds hetzelfde in dezelfde periode… Maud is een paar dagen ouder dan Lara en ik heb elke keer een paar dagen (2 weken in dit geval) dezelfde problemen… eerst met die terugloop van de bv door menstruatie en nu weer die grappen met dat harde huilen ineens tijdens het voeden…zoals jij het beschrijft had ik het kunnen schrijven!!! ONGELOOFLIJK!!! haha
ik kan je alleen goed nieuws geven… hier gaat het weer goed…ik heb aan alles gedacht (het leek bij mij steeds de linkertiet die ze niet wilde na een paar slokken, maar dat bleek later ook niet eigenlijk)…oorpijn (dat ze niet op dat oor wilde liggen), te sterke tsr aan die tiet (rechtop gevoed…dat hielp!) lopend voeden (helpt nog steeds, maar vind het dodelijk vermoeiend, dus eigenlijk weiger ik dat)… maaar opeens was het over en doet ze weer ‘normaal’!! Dusseh…over een paar dagen hahaha… sterkte…
liefs Noui
eline begint hier nu ook af en toe aan de borst te huilen die is nu 2 en halve maand
dan ga ik op een rustiger plekkie zitten,heb nl 3 kids en een hond in de rondte lopen
speel ik met der tot dat ze wat rustiger is en opnieuw aan leggen
ook het idee dat ze korter drinkt
eerst was het kwartier ene borst dan kwariter andere borst
maar nu na 10 min is ze klaar met de ene borst en dan 10 min andere borst
en ze valt ook niet meer zo snel in slaap op de borst spelen na de voeding met mama is vele leuker om dan na een half uur in slaap te vallen dan uurtje slapen
alleen savonds om 11 uur dan valt ze in slaap op mn borst of na een badje dan is ze nog mn kleine moppie
maar als ze zo speelt en lacht en brabbelt gaat het zo snel
moet er maar dubbel en dwars van genieten
want of er een 5e komt,denk het niet
maar kriebelen blijft het altijd
hahaha
groetjes sophia
Grappig is dat dat al die kinderen rond die tijd zo ‘moeilijk’ doen aan de borst. Ik kan me dat van Yoni helemaal niet meer herinneren. Wel dat ik het na een half jaar zo makkelijk vond. Anyk heeft ook zo’n periode gehad rond de 3 maanden. En ze kan er nog wat van. Dan heb ik het gevoel dat ik blijf voeden, want dan krijgt ze niet genoeg in 1 keer. Vooral als ik werk en mijn vriend geeft de fles dan is dat een probleem. Nou ja, probleem. 't Is lastig. We proberen er nu een beetje ritme in te krijgen. Dat er in elk geval 3 uren tussenzitten. Kijken of dat lukt, want honger is honger natuurlijk.
Als ze wat ouder worden gaan ze vaak ook korter drinken (is mijn ervaring). Ik heb met Anyk ook wel eens verbaasd staan te kijken. Dacht dat ze nooit genoeg gehad kon hebben, maar oogde heel tevreden.
Leuk he, dat ze meer wakker zijn. Anyk valt ook haast nooit meer aan slaap in de borst. Alleen 's avonds/'s nachts en soms 's middags. Het gaat hard. Ik vind dit wel leuker dan dat hele kleine, maar heb er wel heel bewust zo veel mogelijk van genoten. Er komt bij ons geen derde, we durven het niet meer aan. En ach, ons gezin is zo ook wel compleet.
Wat ik vragen wou. Kan ik bij bv gewoon vitamine B complex slikken? Mijn bloed is nagekeken en ik zat laag met mijn vitamines. Niet te laag, maar echt op het minimum. Ook met mijn ijzer en foliumzuur. Eten doen we al heel gezond, daar kan ik niet veel meer aan toe voegen. Of heeft iemand nog ideeën?
'k Zal naar Anyk, ze ligt te protesteren.
zie wel ondanks dat ze korter drinkt dat ze groeit
ze heeft overal van die plooitjes zitten
en lekkere beentjes om in te “bijten”
meestal drinkt eline hier om 7 uur half 10 1 uur 4 uur en dan om 7 uur
en dan de laatste voeding tussen 11 en 12 uur
wil ze tussen door doe ik het gewoon maar als ze er zelf niet om vraagt hou ik deze tijden een beetje aan
net heeft ze maar 10 min gedronken maar der luier was goed dik toen ik der na verschoonde
der in der bedje gelegd ga zo maar is kijken of ze slaapt en dan een stapel was weg vouwen en stofzuigen en dweilen
waar ik helemaal geen zin in heb maar ja
toch maar ff doen
tot laterz
groetjes sophia
@Pleun wrote:
Wat goed van je dat je er de humor nog ergens van inziet! :thumbup: Wat een klus he, zo’n kleintje! Bo is ook weer aan het klooien snachts, maar wij hebben een doorbraak: ze pikt het nu ook als ze een keer geen bv krijgt, maar alleen pap (hypoallergeen). Nou kan ik dus af en toe een beetje doorslapen. Niet echt dus, want ik hoor haar tóch wel, maar alle stapjes vooruit zijn een feestje waard!!! Het enige opbeurende wat ik tegen jou kan zeggen is: het gaat voorbij. Dat is een soort mantra geworden hier in huis… haha! Sterkte Marion! En kom vooral klagen. Vind het stiekem wel fijn om te lezen dat het niet overal van een leien dakje gaat… sorry…
Haha, je wordt bedankt hoor Pleun!! :lol: :lol:
Maar: dat is inderdaad fijn. Nou komt het niet à ltijd meer op jou neer, lijkt me wel een opluchting.
Maar goed: ik denk dat ik in ieder geval één van de redenen van Wouters moeilijke slaapgedrag heb ontdekt: hij heeft pijn! Hij heeft de afgelopen twee weken 3 avonden een paracetamol gehad voor het slapen gaan, en dat waren precies de nachten die er met kop en schouders bovenuit staken.
Het moeilijke is nu om te ontdekken waar hij pijn aan heeft. Hij heeft zeker last van z’n tandvlees, want hij kluift mijn vingers er zo’n beetje af, maar smeren met Dentinox helpt niet (voldoende).
En aangezien dat hele lijfje ook vreselijk gespannen is, vrees ik een beetje dat ie echt ergens flinke last van heeft. Vanmiddag ga ik even naar de ha bellen. En we overwegen ook om de osteopaat met een bezoekje te vereren.
Heb daar hele positieve verhalen over gehoord. Hoop dat je snel de oorzaak kan achterhalen. Sneu dat ze nog niet kunnen praten he… Sterkte voor jullie en Wouter! :-*
Nou, ik heb een afspraak gemaakt bij een osteopaat. A.s. maandag om 13 uur. Ben benieuwd.
mijn dochter van 7 loopt bij de osteopaat
ze is een jaar geleden door de ggd door gestuurd naar fysio
en die stuurde me door naar de osteopaat
rosanna heeft waarschijnlijk klachten door de stuitbevalling gekregen
en daar een scheve rughouding en zo
ze is 2 keer geweest
en zie nu zelfs veranderingen in der gedrag
ze was best ene onzeker meisje wat niet van der afbeet
en zie dat ook vooruit gaan
ben net met de jongste voor het eerst met de tricotslen wezen lopen en de hond
wat leuk zeg ze keek naar alles en naar de hond lachen
heb ook een bjornbag maar dat was iedere keer huilen
en in deze mag ze nu recht op
en de grootste lol
ga zo der maar nog een keer in doen en der 2 zussies van school af halen
maar eerst maar weer is een was op hangen
en dan er nog eentje in
waren der 3 vandaag :?
4 kids is heel leuk maar die was van ze
die vind mama niet leuk
hihihi
groetjes sophia
groetjes sophia
Nou, lara begint zich ook weer te gedragen hoor. Ze deed dit een paar weken geleden een tijdje. Toen was he over, nu was he dus weer terug. Maar gelukkig gaat het al veel beter. Wachten op de volgende “aanval”…
Kan iemand mij eens uitleggen wat dat nou precies is, zo’n osteopaat? Wat is de theorie erachter? is het alternatief of regulier?
Marion sterkte! Ik hoop dat het snel wat beter gaat met Wouter :-*
Lena mss heb je hier wat aan? http://www.osteopathie.nl/patient_ingang.html
Ik ben met Sara ook naar een Osteopaat geweest omdat ze gilde van de pijn (krampen en bleek ook aardig verkrampt zeg maar). Het heeft haar goed geholpen!
ik bene r vandaag ff niet
heb buikgriep is vannacht begonnen
en eline is snotverkouden
dus zo de kindjes naar school
en dan gaan we samen slapen
wan t hou niks binnen en heb de hele nacht niet geslapen
doei
sophia
Pfff, sterkte Sophia!
Tot mijn verbazing (hoewel… dat blad is natuurlijk zwaar gesponsord) las ik gisteren in de Wij Jonge Ouders: “vanaf een maand of vier kun je je baby vaste voeding geven: een fruit- en groentehapje”. Zonder enige vermelding van het feit dat het beter is te wachten tot 6 maanden!
Naar aanleding daarvan keek ik op de website van het Voedingscentrum, met de verwachting daar te zien uitgelegd waarom het toch echt beter is te wachten tot 6 maanden. Nou, nee dus:
http://www.voedingscentrum.nl/voedingscentrum/Public/Dynamisch/zwangerschap+en+kinderen/bijvoeding/
Vind ik toch een beetje vreemd…
Heel vreemd inderdaad!!! :evil:
Sophia, heel veel sterkte meis!! Ik heb dat 4 weken geleden gehad… Het duurt gelukkig maar een dag of 2, 3, maar ik heb me zelden zó rot gevoeld! Heb je ergens hulp in de buurt?
Op het CB zeggen ze ook dat je vanaf 4 maanden mag experimenteren, maar dat ze het “voedingstechnisch” nog niet nodig hebben. In zo’n babyboek las ik weer dat vanaf een week 18 de darmpjes rijp genoeg zijn.
Het maakt natuurlijk ook verschil of je kind BV of gedeeltelijk KV krijgt. Een BV kind is nog helemaal beschermd, terwijl een KV-kind tóch al voedsel krijgt dat eigenlijk niet in zijn damrpjes thuis hoort. Misschien maakt het dan minder uit om er een theelepeltje appelmoes achteraan te gieten?
Ik zit met Lara wel te twijfelen. Ze is nu 14 weken en drinkt 200 cc moedermelk per voeding. Veel meer kun je niet in zo’n flesje stoppen, want daar is haar maagje gewoon nog niet groot genoeg voor. Ze geeft echter de indruk dat ze wel meer zou willen (protesteert vaak heftig als het op is) en haar nachten worden korter ipv langer. Ook kijkt ze het eten uit mijn mond en doet ze verwoede pogingen haar vingertjes op te eten (of wat er verder maar in de buurt is). Zolang ze nog 100% BV krijgt wil ik haar niks erbij geven, maar als ze over een paar weken toch gedeeltelijk KV krijgt is wat pap misschien wel een idee? Dan zou ze inderdaad 4 maanden zijn…
Ik weet het niet hoor… Ik zal het eens overleggen op het CB.
gelukkig is mn man vandaag thuis
alleen eline wil elk uur drinken
komt dat omdat ik niks binnen hou ?
zit nu aan de cup-a-soup hoop dat dat binnen blijft
heb 2 weken geleden ook al griep gehad met koorts
dus ben er niet erg blij mee
ben nl altijd in de weer
en kan dat moeilijk uit handen geven
maar ik moet wel
bedankt voor de steun pleun en mar
en voor de rest een prettig weekend iedereen
groetjes sophia