Algemeen bv topic

Mooi verhaal zeg Rosa!! Als je ze dit al mee kan geven dan is dat enorme winst!!

Oooo… ik moet even mijn wanhoop kwijt hier… Bo zit in een sprong, krijgt tanden én is verkouden… Ze komt dus snachts weer vaker en overdag huilt ze enorm veel… geen land mee te bezeilen… En ik ben zooooo moe…

:roll:

Sterkte Pleun! Ik kan enigszins invoelen hoe je je voelt, want bij Wouter kwam het ook ff allemaal tegelijk. En dan ben ik niet eens zwanger, wat het voor jou natuurlijk nog zwaarder maakt. Ik zal 's nachts eens aan je denken.

(Overigens lijkt het hier langzaamaan iets beter te gaan! Ik begon al te denken dat het noooooooit meer over zou gaan :wink: .)

@-Mar- wrote:

(Overigens lijkt het hier langzaamaan iets beter te gaan! Ik begon al te denken dat het noooooooit meer over zou gaan :wink: .)

:dance: Oeoeoeoeh… wat fijn Marion!!! Hier gaat het een week goed (min afgelopen nacht en de nacht daarvoor…), dat betekent dat ze maar 1 keer komt. Dat vind ik wel vol te houden. Hopelijk duurt deze sprong niet te lang :pray: .

Hè Rosa leuk verhaal. Ik werk op een middelbare school en daar heeft nog nooooit iemand gekolfd. Ik kan ook nog niet aan het werk door BI maar ik mag ze alvast wel eens gaan bellen om te horen of ze nog van plan zijn een ruimte te regelen (wel van tevoren aangegeven). Ik zie er heel erg tegen op omdat bij ons iedereen overal een sleutel van heeft dus ik zie het al voor me …

Volgens mij krijg ik het kolven op die manier nooit voor elkaar. Heb jij of anderen daar geen last van?

Mooi verhaal Rosa! Fijn dat de kinderen het zo normaal vinden. Ik werk op een gewone basisschool en heb de leerlingen gewoon verteld wat ik doe als er een "niet storen "op de deur hangt. En ze vinden het ook heel gewoon nu.

Sommige collega’s maken er af en toe een geintje over, maar daar kan ik wel tegen hoor.

Mamalien, ik kan de deur ook niet op slot doen en de eerste keren zat ik wel wat ongemakkelijk, maar dat went snel hoor!

Nu gaat het goed, alleen merk ik wel dat ik nu minder melk kolf in één sessie. Dus kolf ik soms twee keer voor één voeding, ik weet wel dat dat normaal is, maar omdat het eerst meer was maak ik me nu toch een beetje ongerust, zou mijn dochtertje nu ook minder krijgen als ze zelf uit de borst drinkt?

laat ik ook eens van mij horen :mrgreen: , kom er nu pas achter dat dit topic bestaat…wat fijn…

Ik heb nog geen rare en nega reacties gekregen dan alleen maar van He wat goed dat je dat al zo lang vol kan houden en tot hoelang wil je het doen…

Dan vertel ik ook gewoon dat ik het zeker tot 6 mnd wil volhouden en dan weer 2 mnd erbij neem, zodoe ik dit al 4,5 mnd…ik had nooit verwacht dat ik het zo lang vol ging houden…dus elke 2 mnd kijk ik weer uit op de volgende 2 mnd :mrgreen:

Dominique is ook nog steeds niet ziek geweest, niet eens verkouden, en dat komt toch door de bv kan niet anders.

Ik ben verkouden geweest, hoge koorts gehad, Ronald mijn man en de andere 2 meiden vanons zijn ziek geweest maar zij heeft nog steeds niets…

Dus laat mij maar lekker bv geven…

Maar 1 jr vind ik voor mezelf te lang, maar ja misschien denk ik er als ze 9 mnd is ook wel anders tegenover, zeg nooit nooit :mrgreen: :wink:

Laat ik maar eerst de 6 mnd halen en dan zien we verder :mrgreen:

Ik kolf ook niet!!

Myrthe is al 3 maanden steeds af en aan ziek. Dat krijg je blijkbaar in de winter met zo’n dreumes op het KDV.

Wat een beetje lastig is, is dat Myrthe als ze echt ziek is, alleen maar de borst wil. Dan kan ik dus eigenlijk niet gaan werken. Vervelend, want ik ben zelf het afgelopen jaar er lang uit geweest (ook nog na m’n verlof) en ik heb al 3 keer een dag zorgverlof genomen. En ik schreef al eerder hoe verbaasd mijn collega’s waren over dat ik nog BV geef.

Hoe doen jullie dit? Of gaat het bij jullie dan ook gewoon goed met een flesje (drinkt ze normaal wel, alhoewel beduidend minder dan uit de borst).

:-*

Sanne

Chris is nagenoeg nooit ziek, dus hoef ik ook maar weinig thuis te blijven, maar als ik thuis blijf met 'm , dan ligt ie ook de halve dag te lurken hoor…

Hij heeft trouwens weer wat nieuws… Praten met volle mond… :roll: Eerst met een grote mooie hap mijn tepel in zijn mond nemen en dan gaan kletsen… Hele verhalen hangt ie op… Het toppunt was echter dat ie “papa” ging roepen met volle mond… :evil: Dat moet maar eens afgelopen zijn… :mrgreen:

@Yolanda wrote:

Het toppunt was echter dat ie “papa” ging roepen met volle mond… :evil: Dat moet maar eens afgelopen zijn… :mrgreen:

mama mama mama

Ik doe het even voor hem voor :inlove:

En anders even bij papa aan de borst leggen een optie? :wink: :mrgreen:

@Yolanda wrote:

Hij heeft trouwens weer wat nieuws… Praten met volle mond… :roll: Eerst met een grote mooie hap mijn tepel in zijn mond nemen en dan gaan kletsen… Hele verhalen hangt ie op…

:lol: :lol: Hahaha…Rhodé doet dat ook. Zit ze lekker te drinken, en begint ze opeens te kletsen. Zegt ze baba en dan spugt ze natuurlijk de tepel uit…zit ze daar heeeel verbaasd naar te kijken van “Hoe kan dat nou” :inlove: :inlove: Ooooh zo lief joh!!

Euf: Ik moet ook 2 keer kolven voor 1 voeding. Dat komt volgens mij gewoon doordat de kolf niet net zo goed kan zuigen als jou kindje…Maar je kindje drinkt gewoon net zoveel hij/zij wilt hoor! Dus genoeg!

Dankje voor je reactie Rhode, ik denk ook wel dat het goed zit, maar ja moeders zijn nu eenmaal snel bezorgd he! Het is zo’n vervelend idee dat je kindje nog wel wil drinken maar dat je niets meer hebt (ik weet wel hoor, in principe is de melk nooit op, enz., maar het is meer het gevoel erbij.)

Haha praten met volle mond, dat heeft Marsha nog niet gepresteerd. Ze wil nog wel steeds alle kanten opkijken als ze drinkt, en dan laat ze soms los, loopt de melk zo langs haar wang…

Marsha is gelukkig nog helemaal niet ziek geweest (morgen is ze een half jaar). Lijkt me een ramp als je dan moet gaan werken! Vervelend Sanne, zeker omdat je collega’s niet echt begripvol zijn!

Hoi

Heb ineens weer zo’n ongeruste bui. Misschien weet iemand snel antwoord. Maaike heeft weer heel erg krampjes en gilt er echt bij. Nou heeft ze al een paar dagen niet gepoept ze laat alleen maar enorme scheten de hele tijd. Moet ze wel elke dag poepen of is dit abnormaal?? Ik weet het even niet (en mijn vriend is voor het eerst ongerust, werkt aanstekelijk moet ik zeggen).

Ik hoop dat iemand vanavond nog even antwoord wil geven.

Oh ja de laatste 2 dagen wil ze steds maar 5 min drinken ipv 15. En vandaag waren haar plasluiers nou niet om over naar huis te schrijven daarvoor wel ok.

Als je je ongerust voelt gewoon de HAP bellen hoor! Op zich is niet zo vaak poepen bij bv geven normaal (meen dat het voor kan komen dat een baby dan zelfs maar 1x per week poept). Misschien helpt het als je haar buikje masseert?

sommige kleintjes poepen maar 1x in de week, de andere elke dag…

Dominique poepte altijd elke dag , en ineens was dit om de dag!

Het kan zijn dat ze last heeft van obsipatie omdat ze wel scheten laat en het waarschijnlijk dwars zit…veel kan je er niet aan doen, dan bv blijven geven.

Dat ze 5 min drinkt ipv 15 kan een regeldag zijn, een sprongetje…

Dominique wilde ook vaak niet meer drinken dan 5 min en liep dan te spelen met mijn tepel, heel frusti maar ze zat midden in een sprongetje…

Maar zoals Ninaniem al zegt als je het niet meer weet en twijfeld , even de huisarts bellen.

Succes :-*

eline heeft dat nu ook dat ze der omgeving leuker vind dan drinken

dus ook korter drinken

leg der vaker aan zodat ik zeker weet dat ze genoeg krijgt

misschien is het bij eline ook wel een sprongetje wantze is bijna 3 maanden

en bij ons hielp tegen de krampjes lekker een warme kruik

of een lekker badje

hoor hier iemand dreinen in de box ga der ff aanleggen

ze heeft half uurtje gespeeld, met een mobile boven der is erg vermoeiend

dus ff drinken en dan lekker slaappies doen

groetjes van sophia

Hoe is het nu met Maaike, mamalien? Anyk heeft het ook wel eens. Meestal poept ze wel 3x op een dag, maar soms 1 of 2 dagen helemaal niet. Dan laat ze wel veel scheetjes en drinkt vaker. Tijdens het drinken worden de darmpjes geactiveerd, vandaar. Als ze er erg veel last van heeft geven we haar een paar druppeltjes maisolie (ongeveer 1 ml). Toen ze nog heel klein was kon dat makkelijk door de sonde (toch nog een voordeel dat ze dat ding had :mrgreen: ). Nu geven we het door een flesje en als ze die niet krijgt samen met de vitaminedruppen. Volgens mij mag zonnebloemolie of olijfolie ook maar dat weet ik niet zeker. Buikje masseren en een warm badje helpt ook vaak. Yoni kon altijd zo heerlijk in bad poepen.

Maar ja, Anyk heeft de afgelopen dagen ook veel en kort gedronken. Gelukkig is dat nu weer goed. Ze slaapt 's avonds weer in 1x tot de avondvoeding door en 's nachts komt ze weer 1 x. Lang leve de nachtrust. Ik denk dat ze regeldagen heeft gehad, want ik heb ineens weer last van heel erg volle borsten. Had vanmorgen voor het eerst sinds tijden weer een natte pyjama.

Anyk vindt haar omgeving vaak ook leuker dan drinken. Is vooral erg leuk als Yoni ondertussen de clown uithangt. Dan kan ik het verder wel vergeten. Na een half uurtje komt ze vanzelf wel weer, maar soms is het heel onhandig. Vooral als ik nog ‘even’ wil voeden voor ik wat ga doen. Ik ga ook wel eens naar boven. Weg bij alle prikkels, dan drinkt ze wel verder. Tegenwoordig mag ik niet eens tv kijken of een boek lezen ondertussen. Dan wil ze mee kijken.

We hadden allerlei plannen voor vanmorgen, maar er is niks van gekomen. Mijn vriend kreeg een splinter in zijn vinger en wel zodanig dat de dokter hem er uit moest snijden :? Die zit nu heel zielig met een verbonden vinger op de bank. 't Valt nu nog wel mee, maar als de verdoving straks uitgewerkt is zal hij er wel flink last van krijgen. Vandaag mag hij ff zielig zijn, morgen ben ik aan het werk.

Lief dat je vraagt hoe het is afgelopen! Ze heeft gelukkig vanmorgen een beetje gepoept. De boel werkt in iedergeval nog. Normaal poept ze zo veel dus ik vind het nog steeds een beetje raar. Ze heeft ook nog steeds krampjes. De hele dag van de aanvallen gehad echt gillen. Terwijl het net wat beter was de laatste weken. Met 3 maanden houdt het zo’n beetje op toch? Ik moet er ook heel erg om denken dat ze niet afgeleid wordt met drinken. Mag niet praten van der en ik moet zorgen dat ze niks kan zien anders drinkt ze niet. Maar het blijft 5 min. Gisteren 80 cc gekolft en gegeven voor de nacht en toen nog aan de borst ik denk dan krijgt ze in iedergeval meer binnen. En ze heeft de hele nacht doorgeslapen :!: :shock: Van 12 tot 7 en toen nog weer tot 10 uur. De rest van de dag wakker geweest maar dat is altijd zo. Dus dat kolven voor de nacht is wel een idee. En nu maar hopen dat de krampjes snel verdwijnen en dat het slapen beter wordt. (kan ik ook wat bijslapen).

Maar wel leuk om te horen dat er meer zo snel afgeleid zijn :mrgreen: tis wat met die donderstenen.

hey mamalien, rond dezelfde tijd heb ik het zelfde gehad met Maud, Zij is nu ruim 3 maanden geweest en nu drinkt ze weer goed en poept veel minder vaak, maar blijkbaar hoort dat nu… haar ritme is veel beter en de krampjes zijn zo goed als weg… (oeh wat zeg ik nu…dat is het lot tarten he… :wink: )! Even volhouden tot de 3 maanden denk ik dus… succes…

hier gaat alles wel goed… Maud heeft hele goede dagen en hele rotte dagen en vandaag is een rotdag… dat merk ik meteen bij de eerste voeding al, ze drinkt dan onrustiger, korter en moet erg boeren. Daarna wil ze niet meer slapen (bij een goede dag slaapt ze nog verder tot 9 uur)… dus half 8 zaten we keurig beneden… NU (tis ondertussen half 12) slaapt ze pas weer, met veel gehuil, veel gejammer, weinig eten, niks leuk…eindelijk in rust nu…ben benieuwd hoe lang…zucht…

maar ja gisteren heeft ze de hele dag gelachen en veel geslapen, goed gedronken…waar dat nou aan ligt…ik weet het niet…

hoe is het met jullie?

Kus Noui