Algemeen bv topic

Hoihoi,

Pleun, wat een prettige reactie van de arboarts. Fijn dat je gegaan bent, hè?

Fiep, Wouter moet ook echt altijd even boeren. Ik weet niet of het verkeerd aanleggen is, maar ik denk het eigenlijk niet hoor. Hij kan toch tijdens het drinken ook door zijn neus ademen en die lucht inslikken…

Beide borsten aanbieden is, voor zover ik heb begrepen, standaard. Het geven van één borst doe je pas als je echt te veel melk produceert en je dus iets minder stimulans van de melkproductie wilt.

Meiden, ik wil graag advies van jullie. Wouter is, zoals bekend, nogal aan het spoken geslagen 's nachts. Sinds ongeveer 5 dagen slaapt ie 's ochtends echter heel lang. van 8 tot 14 ongeveer. Ik begin dus sterk te vermoeden dat dat zijn “nacht” is en hij de echte nacht dus beschouwt als avond. Aangezien hij daardoor de hele nacht ligt te clusteren (het komt regelmatig voor dat hij 's nachts om het halve uur een beetje wil drinken - verder wil hij absoluut niet van mijn gescheiden worden 's nachts). Het zou dus wenselijk zijn als hij de nacht weer als nacht gata beschouwen en gewoon weer 's avonds komt clusteren. Maar hoe krijg ik dat voor elkaar? Moet ik hem nu 's ochtends toch gewoon na een uurtje of 3 wakker maken en een voeding proberen te geven? Ik ben gewend om gewoon met Wouters ritme mee te gaan, dus dat gaat nogal tegen mijn gevoel in. Maar zoals het nu gaat, is ook niet echt denderend. Wat denken jullie, wat kan ik het beste doen?

Marion, helaas heb ik geen tips. Las ergens dat Wouter snachts soms om het half uur komt, dat is wel heel vaak zeg! Er zit rond deze tijd wel een hele lange sprong. Bij Bo duurde dat ook echt weken. Sterkte!!

Even een kleine tegenvaller hier. Heb LLL gebeld omdat ik sinds een week echt tenenkrommende pijn heb met de tsr en dan de rest van de voeding aan mijn tepels. Ik denk zelf niet dat het spruw is, omdat het niet naar mijn borsten gaat. Nou zei zij dat het toch door de zwangerschap kon komen. Ik had dit niet verwacht, omdat ik al wel verschil voelde sinds het begin van de zwangerschap, maar sinds een week is het dus echt vertienvoudigd. Ze zei dat het misschien ook wel weer over kon gaan, maar beloven deed ze niet. Moest wel weer goed op het aanleggen letten, omdat ze door tandjes en door leeftijd ineens wat slordiger kan worden met drinken, dus dat neem ik ter harte natuurlijk.

Mmmmm… Het is maar een paar keer per dag, ik ga er niet om stoppen, maar pijnlijk is het wel zeg!! IK WIL OOK EEN VOETMASSAGE ALS IK VOED!!! :wink:

Pleun, wat vreemd dat die tsr nu ineens pas pijn gaat doen zeg… is Bo dan ook een stuk harder aan het drinken waardoor die tsr heftiger is dan normaal?

Marion, hm… toen Saba haar dag/nacht door elkaar haalde heb ik haar overdag stipt om de 3 uur wakker gemaakt, aangelegd en even wakker gehouden om te spelen. Vanaf 19.00 uur 's avonds liet ik haar lekker liggen tot aan de ‘droomvoeding’ tegen 23.00 uur en dat werkte prima. Zeg ik met een beetje schaamte, want het is best moeilijk om je kindje iedere keer wakker te maken als ze net zo lekker ligt te slapen :oops:. Maar het heeft wel geholpen. Daarna heeft ze dat ritme zelf ook zo opgepakt. Misschien heb je er iets aan…?

Fiep, wat fijn dat je nu ook een officiële tepelflasher in het openbaar bent :lol: ! Hihihi. V.w.b. dat boeren… ik dacht altijd dat ook bv babies gewoon boeren tussendoor. Saba boert altijd tussen 2 borsten door en spuugt daar ook wel 's wat bij. Niks om je zorgen over te maken op Nano’s leeftijd.

Hallo!

Wat fijn zeg Pleun dat de arbo-arts zo begripvol was, viel zeker wel een last van je af!

Balen zeg dat de tsr zo’n pijn doet én de rest dus van het voeden…en dat daar dus niets aan te doen is… :? Wat goed dat je hierom ook niet gaat stoppen. Die Bo boft maar met zo’n mama!

Hmmm Mar, lastig zeg! Ik denk dat ik ook zou doen wat Fannie deed. Ik denk niet dat Wouter op eigen kracht dat ritme weer akn omdraaien, dus daar moet je hem even bij helpen. Gaat miss wel tegen je gevoel in, maar geeft niets hoor volgens mij.

Cool zeg Fiep dat het zo goed gaat! En dat je al in het openbaar gevoed hebt. Voelt helemaal niet zo raar hè?!

Rinke heeft ook erg veel gespuugd. Ben daarvoor 3x naar de osteopaat geweest en dat heeft wel wat geholpen. En het is vanzelf verder over gegaan. Zei laatst nog tegen Bart dat het zo fijn is dat je niet emer áltijd een doekje bij de hand moet hebben, jezelf en Rinke een aantal keer per dag moet verkleden enz. Rinke moet ook altijd nog boeren. Dacht eigenijk dat het normaal was…

Ik hoop Bianca, dat je een betere nacht hebt vannacht!

Over vannacht gesproken, Rinke heeft eerst een uur op mijn buik geslapen om half 12 was dat volgens mij. Wat is dat trouwens lang geleden zeg, toen ze heel mini was, deed ze dat best veel. Heb er wel van genoten!

En om half 7 vanmorgen weer een uur. En ze heeft van half 3 tot half 5 liggen clusteren. Gaaaap, was wel een pittig nachtje. Mijn lijf deed ook zeer vanmorgen, van het op mijn zij liggen en met zo’n kleine op je buik slaap je ook niet helemaal relaxed natuurlijk.

Maar ws denk ik mijn eigen schuld, ahum…ga nu iets opbiechten…heb haar gisteren, let op, prei gegeven…! Niet nagedacht, ik schaam mij diep! :wall: :doh:

Gelukkig heeft ze er vandaag verder niet zo’n last van gehad!

Stom hé?!

Nou ja, zal het niet weer doen…tot ze 1,5 is!

hoi dames

nou ga voor de 2e keer proberen wat te tikken

net dacht ik dat ik een berichtje gestuurd had … niet dus

dus ga opnieuw proberen te reageren

pleunheb diep respect voor je dat je het volhoud 1 kindje voeden en eentje in je buik

maar het toont ware liefde voor je kindjes

en wat fijn dat de arboarts zo begripvol was

ninanienhoop voor je dat het lukt afkolven en werken,vind het kolven niet zo leuk

maar papa en eline wel ze accepteert goed het flesje

wat we voorlopig 1 keer per week blijven oefenen

voor als mama onverhoopt alleen weg moet

rosaik vind het ook heerlijk met eline op mn buikk slapen

doe het wel vaak smiddags op de bank

ff met zn tweetjes lekker knus

marwat fannie zegt doen wij hier ook met eline en het werkt wel

en merken dat zij het nu zelf aan geeft

savonds om half 8 gaat ze naar boven dan maak ik der tussen 11 en 12 wakker nog een voeding en dan slaapt ze meestal door tot 7 uur

ze ligt bij nos op de kamer als ze wel eventueel wilt dinken kan ik der senl apkken voor ze super wakker is dan drinkt ze 5 minuutjes en akn ik der weer terug leggen

en doe dan zomin mogelijk licht of tegen der praten

fienlekker he dat het zo goed gaat en wat betreft het openbaar voeden,je kindje moet toch eten als het zou huilen van de honger kijken de mensen toch ook

dus kunnen ze beter kijken hoe een mama met alle liefde der kindje voed

bianca68hoop dat het armpje van je kleine meisje al wat minder pijn doet

hier gisteren naar het cb geweest

eline weegt nu 5855gr en 60 cm lang

boven aan in de curve voor een meisje wat bv krijgt

dus ze doet het goed op mama’s slagroom

ze moest der 1e prikje hebben,had de 2 andere meiden mee ,1tje gaf er een gil toen eline de prik kreeg

ze vond het zo zielig

voor de rest druk aan de boekhouding geweest

moet ingeleverd worden bij de boekhouder voor de belasting

zal proberen een foto van mn meisje bij te voegen hoop dat het lukt

dikke knuf voor jullie allemaal en jullie kleintjes

en voor de nachtbrakers klaas vaak komt vannacht zand in jullie oogjes strooien dan kunnen jullie mama’s lekker doorslapen

groetjes sophia

mama van dave,rosanna,fabienne en eline

hallo lieve allemaal!

Fiep, ik zat ook meteen te denken aan een osteopaat… hoor ik goede verhalen over. Aan de andere kant…maud boert en spuugt ook…in het begin meer dan nu, het wordt dus minder heb ik het idee… maar een osteopaat kan volgens mij noooit kwaad (moet je mij horen, ik heb het al 1000 keer als tip gekregen, maar ben nog steeds niet gegaan… :roll: )

Mar, hmmm, das lastig zeg, maar inderdaad zou ik het ook even een weekje heel strikt gaan doen met wakker houden denk ik… maar das vast makkelijker gezegd dan gedaan…

Jeetje Pleun, das wat… niet fijn als dat zo zeer doet zeg… is het alleen de tsr? of daarna ook nog? geen kloofje?? of zeg ik nu iets heel raars… (alsof je daar zelf niet aan gedacht hebt :doh: )

Rosa, Rinke blijft ook maar flauw doen he? of zie ik dat verkeerd… komt misschien omdat ik gisteren van jou een topic heb zitten doorspitten over fles weigeren… zag er ook al zo heftig uit, maar ik zit nu in hetzelfde schuitje… Ik wil zo graag dat Maud uit een flesje kan drinken, wat was bij jou uiteindelijk "de gouden tip’?

Bianca, hoop dat je nachten wat beter gaan worden, knuffel voor jou…

Ik had nog een vraag, maar die ben ik nu vergeten, wat jammer… nou kom nog wel terug… :shifty:

groetjes Karien (noui)

Hoi Karien!! Bo weigerde ook heel lang. Bij ons was de Gouden Tip een rubberen neptietfles. Kost wel wat (19 euro ofzo??), maar ze drónk wél! En nog steeds. Succes! Ik weet nog wel hoe wanhopig wij waren…

@noui wrote:

Rosa, Rinke blijft ook maar flauw doen he? of zie ik dat verkeerd… (noui)

Hé, Rinke is toevallig wel het allerliefste meisje dat er is hoor!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: pas op hè?!

Noui ik ben erg tevreden over de Osteopaat. Sara maakt nu nachten van 6-8 uren! :thumbup: Ze is bovendien ontspannener en begint nu ook overdag beter te slapen. Ik had zelf zoiets van baat het niet schaad het niet. Sara was heel ontspannen tijdens de behandeling, lag te brubbelen en te borrelen :inlove:

Fiep ik vind je stoer!!! Wauw voeden in de trein. Tot mijn schande moet ik bekennen dat ik nog steeds trouw in de huiselijke omgeving voed :oops: :mrgreen:

Nou ik moet naar een verjaardag, volgende keer meer! :-*

Hai meiden,

Bedankt voor jullie tips. Ik ga denk ik toch maar eens proberen om hem 's ochtends wat eerder wakker te maken. We zien wel of het helpt…

Nog ff een laat krabbeltje. Ik zou vroeg op bed, maar voor ik de kinderen op bed had was het al half 9. Nog even beneden de boel opruimen en 't is al weer laat. Pfffff.

Anyk heeft gelukkig niet zo heel veel last meer van haar armpje. Met aan- en uitkleden jammert ze nog wel, maar verder niet meer. Ze kan weer gewoon drinken, inclusief het grijpen en knijpen met haar handje. En dat drinkt veel lekkerder, zeg nou zelf :-* . Vanacht sliep ze ook weer een stuk beter. 1x voor een voeding en verder netjes tot 7.00.

Anyk boert altijd tijdens de voeding en geeft dan ook vaak een beetje voeding op. Het liefst naast het doekje. Dat was voor mij wel wennen, want Yoni heeft nooit geboert. Maar Anyk is een ‘slechte’ drinker. Ze krijgt te veel lucht binnen tijdens het drinken. Er is ons vanuit het ziekenhuis nog wel hulp aangeboden, maar er is die eerste weken zoveel aan haar gesleuteld. We vonden het wel best. We waren al lang blij dat ze dronk, want dat deed ze de eerste weken niet. Het heeft eigenlijk 3 maanden geduurd voor ze echt goed ging drinken. Gelukkig heeft mijn vriend altijd achter mij gestaan wat betreft de bv. Dat is maar goed ook, anders had ik het deze keer niet volgehouden. Die eerste weken dat Anyk in het ziekenhuis lag en ik fulltime moest kolven vond ik erg zwaar. Hij heeft me er elke keer weer doorheen gesleept. Wel vindt hij het leuk dat ze ook uit het flesje drinkt. Mag papa ook wat doen :smiley: .

Ik vind het ook heerlijk om met Anyk op de buik te slapen. Als ze 's nachts (of overdag) bij me in slaap valt lig ik nog een tijdje naar haar te kijken. Nog rode wangentjes van het drinken en dan zo heerlijk ontspannen te slapen :inlove: . Yoni sliep overdag veel bij mij. Heerlijk, dan deed ik zelf ook vaak de ogen even dicht. Anyk ligt liever in haar wieg, maar soms wil ze wel blijven liggen. Wat een genot.

Ik ben blij dat ik nog niet zo veel werk. Eigenlijk werk ik 28 uur, maar doordat ik nog gedeeltelijk in de ziektewet zit werk ik nog maar 2 dagen. Dat scheelt. Kolven lukt op mijn werk wel, maar het is een heel gedoe. Dan zit ik niet lekker. Ik werk met verstandelijk gehandicapten en ben nu eenmaal vaak alleen met een groep. Dan kun je er niet zo gemakkelijk tussen uit. Ik heb er wel wat op gevonden, maar ideaal is anders. Als het echt nodig is is er altijd een collega om wat op te vangen, maar dat gaat niet zo makkelijk. Helaas. Gelukkig gaat het kolven wel redelijk makkelijk, maar ik zou blij zijn als het straks niet meer hoefde op het werk.

Anyk heeft deze week voor het eerst in de kinderstoel gezeten. Ze zat steeds bij ons op schoot onder het eten (hoezo verwennen :smiley: ) en snaaide regelmatig een stukje aardappel. Zo grappig hoe ze al echt kauwt als ze iets in de mond krijgt. Deze week had ik een beetje aardappel en wortel geprakt en haar in de stoel. Een heel verrukt koppie en ze heeft gesmuld. Niet veel, maar ze vond het wel lekker. 't Wordt net zo’n snoeperd als Yoni is. Die eet niet veel, maar met heel veel smaak en ze lust bijna alles. 't Is ergens ook wel jammer, want voor ik het weet is er straks een voeding van af. 't Is nu nog maar een paar hapjes voor het idee, maar over een paar weken is het al echt een voeding. Wel wennen.

'k zal eens kijken of ik een fotootje toe kan voegen en dan duik ik mijn bed in. Om 6.00 ben ik er al weer af. Misschien nog wel eerder, want het zou glad worden. :?

Oh ja, mini mens is ongeveer 63 cm en 5 kilo

Oooooo Bianca… Wat een lieve koppies toch!!! En wat ziet het er knus uit in die stoel met poes op schoot! Echt ontroerende plaatjes zeg!!

Mooie cijfers ook van het CB! En jij werkt dus ook met verstandelijk gehandicapten. Ik heb voor elkaar gekregen dat ik boventallig sta nu. Maar bij ons is er niemand in de buurt voor noodgevallen, dus ik zei dat ik dan ergens anders zou kolven… En dát vonden ze niet goed natuurlijk. Maar ideaal is het nog steeds niet hoor. Kolf nu, terwijl ze tikkertje voor mijn deur spelen bijvoorbeeld, of ruzie hebben… niet echt relaxt. En na de 9 maanden sta ik weer alleen. Moet ik dus kolven als ik pauze heb, maar die hebben we niet… grrrrrrr… Eens even kijken hoe dat gaat.

Mag ik vragen: wat heeft Anyk met haar oortje?

Een aardbeienvlek, foutje van moeder natuur. Ze heeft er totaal geen last van en 't zit op een mooie plek. Ze heeft ongeveer 50% kans dat het nog weggaat en anders zit er toch haar over. We kunnen het altijd nog rood verfen :smiley: . 't Is nog veel rooier en dikker geweest en 't valt ons al helemaal niet meer op. Het hoort bij haar.

Ik ben op dit moment ook nog boventallig en alleen de ochtend, maar vanaf 1 februari ben ik weer voor de helft van mijn diensten ingeroosterd. En ik denk vanaf 1 maart weer volledig. Maar dan is Anyk al 7 maanden, dan heb ik aan 1 x kolven denk ik wel genoeg. Vandaag ging het kolven ook niet van harte. Als ik een vroege dienst heb kolf ik op de wc. Die is ruim met een bankje en stromend water. Alleen geen stroom. Ik kan ook wel naar de groep gaan, maar dat is veel meer gedoe. 'k Had nu de mensen aan het werk gezet en dat lukt wel voor even. Niet te lang, want dat kunnen ze het niet. Het duurde even voordat ik er terecht kon, dus ik had maar heel even tijd. De bewoonster die gekkigheid gaat uithalen had ik op de wc gezet. Daar kan ze niet veel aanrichten. En ze moest toch plassen. Maar ik hoorde haar wel rommelen, dus echt rustig zat ik niet. Maar snel snel gekolfd (met de handkolf!) en weer verder. Kwam ik weer bij haar had ze zich half uitgekleed, veters uit de schoenen :doh: Ze kon er zelf om lachen, ik ook wel hoor.

Gelukkig kolf ik 's avonds en 's ochtends in principe voldoende voor de ochtend. Vaak staat er nog wel wat van de vorige dag en anders genoeg in de vriezer. Thuis kolf ik nog een keer en dan is er ook weer voor de volgende dag. En straks kan ze tussen de middag eventueel pap en later brood eten. Dat deden we bij Yoni ook als ik aan het werk was. Scheelde toch een keer kolven. Maar een gedoe blijft het.

Wij hebben ook niet bij alle diensten pauze, ben benieuwd hoe dat straks gaat. En de pauzes zijn ook niet precies halverwege de dag. De ochtend duurt 5 uren en een uur voor ik begin heb ik thuis al gekolfd en gevoed. Dan zit er 6 uur tussen. Moet net kunnen. En als we voldoende diensten hebben kan ik rustig een kwartiertje langer pauze nemen, dat is geen probleem.

Welk niveau werk jij Pleun? Ik momenteel laag niveau en veel gedragsstoornissen. Heel leuk, al loop ik soms wel een blauw oog op.

Het is redelijk hoog niveau, maar het zijn jongeren/ kinderen die uit huis zijn geplaatst en daar zijn dan natuurlijk goede redenen voor. Gedragsstoornissen ken ik ook in overvloed. Ze wonen in huizen met een man of 9 tot 16… heftig wel hoor! Moet met ze koken, of voor ze koken (ligt eraan welk huis) en dus boodschappen doen (moet er niet aan denken nou met mijn buik), huis poetsen, of mét ze poetsen. Zorgen dat ze naar werk/school gaan, óf een dagbesteding verzinnen, hoewel dat niet echt ons werk is. Zorgen dat ze geen ruzie krijgen of in de stress raken óf het oplossen natuurlijk. Ach, zo, dat soort dingen.

Dat kolven bij jou is niet goed hoor. Ik snap als je het niet aandurft, het conflict aan gaan, maar je zou volledig in je recht staan als je dit niet accepteert.

Leuke foto’s Bianca!!! :inlove:

Pfff ben nog niet bijgelezen druk druk druk geweest. Vandaag voor het eerst de hele dag met Sara op sjouw. We moesten naar Den Haag om haar bij de Iraakse ambassade aan te melden. Telt BV geven in de auto bij de benzinepomp en op een parkeerplaats en op een verjaardagsfeestje van vriendin ook mee als openbaar voeden? :mrgreen: Nou ik zal eerst even bijlezen hier en daar. :mrgreen:

Oh, het is niet dat ik niet het conflict aandurf. Ik weet wat mijn rechten zijn. En als ik straks hele dagen werk zal ik er tijd voor krijgen. Maar het is niet altijd mogelijk. Het heeft niet met goede wil te maken, dat is er wel. Puur met praktische problemen. Een collega kan mijn werk niet voor een half uur overnemen. Vooral 's ochtends is dat moeilijk. Ik werk met mijn club en mijn collega met haar club. Dus ik zal zelf wat moeten schuiven en creatief moeten zijn. Als ik wil kan ik naar de groep gaan, maar dat is me te veel werk. Ik ben met die club namelijk buiten aan het werk (waar ik werk zijn allemaal losse huizen met ongeveer 10 bewoners, een soort dorp). Na het koffie drinken(wat we niet op de groep doen) kolf ik. Dan zou ik iedereen de jas aan moeten doen, met de mensen naar de groep, jas uit. Ben ik al 10 minuten kwijt. Dan heb ik wel stroom enzo, maar zoals ik het nu doe is het toch handiger. Ik kan lekker zitten, heb stromend water. Alleen geen collega die mijn mensen in de gaten houdt. En dat is soms wat onhandig. Vorige week ging perfect, vandaag niet.

Daarbij werken wij als team heel nauw samen. We zijn verantwoordelijk voor onze bewoners en in zekere zin ook voor elkaar (tijdens werktijden dan). Als ik een half uur vrij krijg zal een collega een half uur extra moeten werken. Een nadeel van een werkwijze wat ook veel voordelen heeft. Ik werd en word op alle mogelijke manieren gesteund. Dan kan ik nu wel het conflict aangaan (dat is mij niet vreemd :wink: ), maar wat schiet ik daar mee op. Dat ik op dit moment krijg waar ik recht op heb. Maar ik moet nog verder. Dan maar wat schipperen, geven en nemen. Ik moet de mogelijkheid krijgen om te kolven, dat de omstandigheden dan niet altijd ideaal zijn neem ik op de koop toe. Als ik maar genoeg melk voor mijn meisje heb. Ik had het natuurlijk liever anders gehad, maar soms moet je dingen tegen elkaar afwegen.

Het leek me leuk om Wouters laatste fratsen aan de borst met jullie te delen. Hij heeft een nieuwe hobby namelijk: borstliften. Als hij aan de ene borst ligt te drinken legt ie z’n bovenste hand onder mijn vrije borst (die hangt, als ik liggend voed, dus een beetje boven hem) en duwt die omhoog. Goed voor de spierballen, denk ik :mrgreen: . (Deze man in de dop kan dus wel 2 dingen tegelijk :silenced: )

Verder is ie ineens weer vreselijk schattig. Als ik hem neerleg om te drinken (en hij heeft nog geen scheurende honger), dan gaat dat bekkie al open en hapt ie vrolijk in de rondte (“hèhèhè” - mijn kleine hijger). En als ie dan beet heeft, knort ie eerst een poosje tevreden (“mmmm mmmm mmmm”). En dan gaan die oogjes half dicht en die blik op oneindig. Zucht… :inlove: :inlove:

De nachten zijn overigens nog steeds prut. Maar dit maakt een hoop goed.

:inlove: Ik zie het al helemaal voor me.

Vanacht om 3 uur kwam Anyk voor een voeding. Dat is een mooie tijd dacht ik nog. Alleen om 5 uur weer. Ik heb eerst een kussen over mijn hoofd gelegd, maar dat helpt natuurlijk niet :mrgreen: . En vriendjelief is zeer slechthorend en heeft geen hoorapparaten in 's nachts. Dus er toch zelf maar uit. Het vervelende was dat het dus daarna geen zin meer had om te gaan slapen. Om 6.00 ging de wekker weer.

Anyk eet nu 's avonds een klein hapje mee. Maar daarna geeft ze heel duidelijk te kennen, dat het tijd voor een toetje is. Mama!!! :mrgreen: Gelukkig heb ik nog niet afgedaan. Alleen mag ik nu niet meer praten tijdens het voeden. Madam wil de volledige aandacht. Dat beloofd nog wat :-*

hahahaha Bianca, ik kende die foto dat je bv geeft met de poes op schoot al, maar ik vind hem werkelijk geweldig…superlief…

hmmmmm

Hier mijn voorlopige lijstje…

Ik kan er niet tegen als er aan mijn tepels gezeten wordt.

Misselijkheid bij aanleggen

Mateo liet vaak los en werd kwaad en worstelde, wilde na 2 min drinken niet meer aan de borst.

Geen TSR meer

Geen melk meer met 6 weken, daarna elk uur gekolfd of aangelegd, maar met 10 weken dus uitgeput gestopt.

Kloven.

Lichte borstontsteking rechts

Spruw

(laatste 3 dingen vond ik vervelend, maar niet erg, niet een reden bedoel ik)…

Zoals mensen misschien weten heeft Mateo 4 maanden lang dag en nacht gehuild. 3 keer bij de osteopaat en het was een ander kind. Oorzaak was hoofdpijn. Een zenuw die tijdens de tangverlossing bekneld was geraakt zorgde voor deze pijn. Daarbij kwam ook dat die zenuw doorloopt naar de buik. Ook was een gevolg dat hij slecht in slaap kwam en kort in slaap bleef omdat die zenuw voor het slaapritme zorgt en hij niet in de REM-slaap kwam door deze beknelling…

Pas nadat Niek dit tot mijn aandacht bracht heb ik deze problemen nog niet gelinkt aan het slechte drinken van Mateo etc…

Ik heb een laktatiekundige over de vloer gehad, die zei dat ik goed aanlegde.

Ze heeft mij verschillende manieren van aanleggen geleerd, die ik al kende omdat ik ook in het ziekenhuis een laktatiekundige had gezien die mij alles heeft uitgelegd.

Dat Mateo zo vaak los liet en daarna dus niet meer wilde drinken, kon zij niet goed verklaren en mij daar helaas niet bij helpen (nu, DANK NIEK) denk ik dus waardoor het kwam.

Na 6 weken voornamelijk gekolfd te hebben, maar ook zeker vaak heb aangelegd, had ik geen TSR meer. Heb toen dagenlang elk uur aangelegd, of gekolfd. Er kwam steeds maar 40 cc uit., het werd steeds minder en op het laatst was het een kwestie van druppels…Heb van Yolanda een neusspray gehad die niet scheen te werken.

Met 6 weken dus veelvuldig aangelegd/gekolfd, met aan de ene kant een handkolf en aan de ander kant een elektrische.

Maar toen Mateo 10 weken was en ik hem gewoon niets meer kon geven. Mijn borsten waren leeg, heb ik het met veel verdriet opgegeven.

Misschien wordt het nog aangevuld, maar in principe zijn dit de dingen waar ik voornamelijk tegen aan ben gelopen…

Het klinkt raar, maar ik hoop dat het aan de hoofdpijn van Mateo lag. Zodat deze pup, misschien makkelijker drinkt.

Aan de andere kant, waarom had ik op een gegeven moment geen melk meer???