Algemeen bv topic

@niek1 wrote:

Kop op meiden, we doen het PRIMA!!!
AMEN! Met een extra dikke :-* voor Pleun… je doet het super!!! Je kinderen mogen héél trots op je zijn.

V.w.b. lang voeden… hubbie heeft het wel gehad nu hoor, hihihi. Die wil zijn funfactor (leuk bedacht Marion!) nu ook wel 's terug. Hij had altijd 6 mnd. voor ogen en als hij hoort hoe fanatiek ik nog ben zie ik hem iedere keer denken maar niks zeggen, wetende dat het onderwerp ‘stoppen met bv’ hier erg gevoelig ligt :wink:.

hmmm. lang voeden, geen idee eigenlijk… ik denk dat het gewoon zo gaat lopen en dat je dan ‘opeens’ al een jaar bezig bent ofzo… ik weet helemaal niet of dat waar is, maar dat stel ik me zo voor, want zo is het nu ook steeds voor me. Ik ben elke keer maar weer verbaasd dat ik het nog steeds doe… gewoon omdat ik het niks voor mij vond… en nu gaat het gewoon zo. Toen het leek afgelopen te zijn vond ik het vreselijk, dus ik heb me er wel aan gehecht. En hubbie wilde echt iet dat ik stopte dus ik vermoed dat hij er wel achter blijft staan…

Helaas heb ik gemerkt dat hij wel een beetje andere bijredenen heeft… zo hadden we het in een verhitte discussie erover waarom hij wil dat ik doorga… keurig zei hij eerst dat het beste voor Maud is en dat hij denkt dat het ook goed voor mij is (de hormonen blijken heel goed voor mijn borderline persoonlijkheidsstoornis; ben al maaaanden van mijn medicatie af!!) maar toen zei hij erachteraan dat ik er ook van afval!!! :think: :shock: NOU JAAAAAAAAAAAAAAAA

Rosa, oooh wat een drollie!!! :inlove:

@Xanna! wrote:

Hoe zit het eigenlijk met de vaders, hoe denken die over “langvoeden”? Hier begint de steun behoorlijk af te brokkelen nu Kars en ik het eerste jaar naderen en ik begin het aardig zat te worden om me steeds te moeten verdedigen. Hoe pakken jullie zoiets aan?

Glenn staat nu nog 300% achter me maar als ik zeg tegen hem dat ik hoop dat Samara nog bij me drinkt als ze anderhalf jaar is dan zie je toch zijn gezicht vertrekken.
Ik ben er eigenlijk niet echt op ingegaan omdat ik wel zie waar het schip strand en ik vind zelf dat hij er niet veel over te zeggen hebt :oops:
Hij is niet degene die er elke nacht 4x uit gaat, dat ben ik!

Bart staat eigenlijk wel heel erg achter mij! Zolang het maar goed is voor Rinke en ook voor mij…denk dat als ik er slecht uit ga zien ofzo, hij er wel iets over zou zeggen…

en over borsten als funfactor…heb ik niet zo’n last van eigenlijk… :oops: vind het nu minder erg dan voor de zw schap en bv…maar nu ik erover nadenk…dat komt ook omdat Bart er anders mee omgaat! Ja, dat is het! (treed verder niet in details haha :wink: )

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!! KOM OP MET DIE DETAILS!!! :lol:

Ik draag nog steeds snachts een bh met kompressen, omdat als ze drinkt de andere borst ook gaat lekken. Niet echt sexy… :wink: Franck weet ook dat ik mijn borsten nu een andere taak heb gegeven. Hij komt er af en toe aan, onder de douche, maar weet dat daar dan ook de grens ligt…haha! Ach, zolang we het nog op andere manieren kunnen compenseren… hij heeft zich er aardig bij neergelegd vind ik…

Zometeen naar de Arbo. Duim maar een beetje voor me. Ben zenuwachtig. Stom he… je zou het misschien niet zeggen na mijn kolfavonturen, maar ik vind het moeilijk om voor mezelf op te komen.

Hé Pleun, ik :pray: al de hele ochtend voor je (dacht dat je al was geweest, hihihi). Kom op meid, ook dít ga je gewoon heel relaxt doen. Je weet waar je recht op hebt en je weet dat Frits en Bo nu het belangrijkste zijn… dus: go Pleun, go Pleun, go Pleun… maar ik snap je onzekerheid wel een beetje hoor. Don’t worry, komt goed :-*. Succes.

Lieve Pleun, heeeel veel succes! Ik denk, zoals ik je hier meemaak, dat het je wel gaat lukken! :-* :-*

Lieve Noui, wat gewedlig dat je al zó lang van je medicijnen afbent!!! :dance: :clap:

Duim duim duim voor Pleun :pray:

En applaus voor Noui!!! :clap: :clap: :clap: :thumbup:

Ow ja die aaibaarheidsfactor van de borsten hihi. Ik draag heel charmant een voedingsbh met compressen in bed. Hij kijkt er wel naar maar durft er niet aan te komen :mrgreen: Nu is er bij ons ook nog geen echte lol aan moet ik zeggen want ik vloei nog steeds :evil: En (lekker verhaal dit :mrgreen: ) sinds gisteren laten de laatste hechtingen los geloof ik want erg veel bloeden ineens en ik kom ineens complete hechtdraden Met knoop erin tegen hihihihi :lol: Ok genoeg horrorverhalen.

Hoe doen de langvoedende en weer werkenden onder jullie het eigenlijk met kolven? Ik ga eind februari weer werken, 32 uur over 5 dagen. Dit betekent dat ik gemiddeld 5 dagen per week 3x per dag op mijn werk zal “moeten” kolven. Op zich krijgen wij daar gelukkig wel ruimte voor van onze baas, maar toch. Hoe ervaren jullie dit???

Ik ben nl beetje bang dat kolven niet lukt en de BV-fontein dan op gaat drogen :?

Ik had ook nooit gedacht dat ik borstvoeding geven leuk zou vinden. Van te voren dacht ik zo’n kind aan je borst hè jakkis. Maar nu ik een dochtertje heb vind ik het het mooiste en intiemste wat er is. Het heeft ook in het begin (ze is nog maar 9 weken maar ok :lol: ) veel voor mij betekent omdat ik door BI de eerste 6 weken op bed heb gelegen en hubbie haar de eerste 5 weken aan moest geven omdat ik haar niet zelf uit haar wieg kon pakken. Ik moest alles aan anderen overlaten (luiers, badje enz). Maar dat voeden konden ze lekker niet van me afnemen :!: En dat is toch het mooiste wat er is dus zo had ik toch nog het gevoel moeder te zijn.

Ga je 5 dagen werken Ninanien? Wauw, dat is knap! Ik vind 2 meer dan genoeg voor mezelf en ik heb tot voor kort twee keer per dag gekolfd: om half 11 en om half 3. Ging goed hoor! Maar ja, ik was gezegend met een goede opbrengst. Wat mij veel hielp is lekker te gaan lezen ofzo. Want anders ging ik telkens maar kijken hoeveel ik al had en dat schoot niet erg op.

Succes ermee alvast!

Heb je al eens geoefend met kolven? Want dat is dan miss wel handig…

Heej Rosa!

Ja ik zal helaas wel moeten :frowning: Iwan studeert nog, hij is bezig met zijn laatste jaar. Mijn inkomen is dus ons hoofdinkomen. We hebben wel afgesproken dat ik minder ga werken zodra hij een baan heeft met wat zekerheid. Dat is hopelijk snel :mrgreen: Maar in ieder geval moet hij nog tot juli naar school.

Ik krijg binnenkort een kolf te leen dus dan kan ik idd oefenen. Is wel een goed idee. Ik wil een voorraadje in de vriezer plempen voor mocht er toch een soort van drooglegging ontstaan. :? Maar ik hoop eigenlijk dat die voorraad niet nodig is :pray:

Ik wilde in eerste instantie kort BV geven omdat ik aangepaste medicijnen moet nemen (astma) zolang ik BV geef. Tijdens de zwangerschap verergerde mijn astma nogal en ik reageerde zelf op de aangepaste medicijnen niet goed (6x per dag hing ik aan de inhalers op een gegeven moment). Maar nu Sara er is gaat het steeds beter! Ik ben de extra dosis nu aan het afbouwen en dat gaat prima. Dus dan is het ook niet echt noodzakelijk om weer terug te gaan naar de reguliere medicatie. En ik vind het BV geven toch ook wel erg mooi en intiem. Kan er echt van genieten als Sara ligt te tanken :inlove: Nou moet ik zeggen dat ze momenteel ook goede nachten maakt (7 uren slapen achterelkaar!!!), maar zelfs de vroege ochtend voeding vind ik leuk om te doen.

Ze is dan even helemaal van mij :inlove: net als toen ze nog in mijn buik zat. En na de voeding ligt ze zo heerlijk tegen me aan te slapen. Geweldig :inlove:

wat beschrijf je dat mooi!

Aaah, uit noodzaak, dan vind ik het helemaal knap!!! EN dat je dan nog door wilt gaan met bv, wauw!!! :clap: :clap: :clap:

Toppie hoor!

Maar nu gaat hier de comp even uit, ik kom tot NIETS! erg ben ik hè…het is weer zo’n dag…

dank je maar ik kan nu nog makkelijk praten want ik heb nog verlof hihihi. Maar goed de wil is er in ieder geval.

Ik ken dat ja…Hier gebeurt ook weinig :oops:

Pleun: Zet 'm op hoor!!! Ik weet zeker dat jij je eigen grenzen en die van Bo en Fritsje zult bewaken, en hopelijk levert het laatste restje energie wat je in dit gesprek steekt, weer een heleboel nieuwe kracht op! :-

Ben blij te lezen dat de meeste papa’s blij zijn met de BV die wij met zijn allen toch met veel zorg maken en geven.

Tja, mijn vriend… Hij heeft me altijd gesteund, meer dan ik van tevoren had kunnen bedenken. En in de tijden dat hij niet meer achter me stond, heeft hij altijd de beslissing aan mijn over gelaten. Dus zonder hem was ik vast niet zover gekomen. Maar tegenwoordig eindigt ieder gesprek over toekomstige plannen in de opmerking: “Dan is hij toch wel van de tiet af he!?” IK negeer dat gewoon en als ik inwendig wat ben afgekoeld dan zeg ik: “Dus jij wilt dat ik stop met BV?” en dan krabbelt hij terug en laat het weer aan mij over. En zo hoort het ook, er is hier maar één man die iets te zeggen heeft over de BV en dat is Kars! :mrgreen:

Dus ik stop niet hoor, heb nog steeds geen goede reden gehoord om te stoppen. Ons seksleven is prima, de verandering daarin is niet te wijten aan de BV, maar aan het feit dat we een kind hebben gekregen.

Ik geloof dat mijn vriend mijn voortdurende gewichtsverlies en gebrek aan energie wijt aan het lange BV geven. Maar ik weet dat dit vooral komt doordat ik nergens meer tijd voor heb. BV geven is de enige rust die ik krijg :lol:

Nou… tot zover even mijn ego verhaaltje! :oops:

Ik ga nog eens wat pagina’s teruglezen en genieten van jullie verhaaltjes!

:-

Hartelijk dank voor het duimen!!! :-* Het heeft geholpen!! Hij was echt superbegripvol en aardig, hoefde bijna niks uit te leggen. Hij verwacht wel dat het beter zou gaan in de loop van de tijd, maar dat moeten we gewoon bekijken. Als ik me wat beter voelde dan kon ik even naar mijn werk voor een administratieve klus bijvoorbeeld en dan weer naar huis, al is het voor een uurtje. Over 2 weken moet ik hem bellen om te vertellen hoe het gaat en dan bekijken we het weer verder. Hij zei dat het streven was om er weer wat regelmaat in te krijgen en als het uiteindelijk weer alle 16 uur zou worden dan zou hij dat helemaal fijn vinden, maar daar ging hij vooralsnog niet vanuit. PRIMA DUS!!

Wat knap toch, als je geen medicijnen gebruikt omdat je graag bv wil geven, echt super!! :thumbup:

Ninanien, kolven is goed te doen, het is een lekker rustmoment (mag er een vierde van je werkdag aan besteden). Zou inderdaad wel op tijd beginnen met oefenen, want het is niet zoiets van, je legt die pomp aan je borst en dan gaat het vanzelf. Als de ruimte er al is en je baas vindt het prima dan is het voor jou een kwestie van even wennen, maar dat gaat snel hoor. Wat ik zeg, het is ook echt even lekker genieten van de rust… lekker aan je kindje denken… Enneh… hier ook diep respect!!! 32 uur, 5 dagen… pfffffff… echt knap hoor!!

Xanna, kan je daar niet met je vriend over praten dan? Over zijn zorgen?

Wauw Pleun wat goed zeg! Ik denk dat dit ook wel wat rust geeft he? Fijn dat de arbo zo begripvol is zeg!!! :thumbup:

Tjonge wat een boel geschreven zeg. Ik zal straks eens bijlezen. We hebben hier een paar errrrrug lange nachten gehad. Anyk is vreselijk aan het spoken geweest. Vorige week woensdag heeft ze haar arm uit de kom gehad en daar had ze denk ik wat last van.

Oh en nu is het kind wakker… Nou ja, ik ben nog aanwezig, maar toch ff niet :wink:

op het begin van dit topic schreef ik nog dat ik naar de stad was geweest, en niet echt wist/durfde waar en hoe in openbaar te voeden. nou ik heb vooruitgang geboekt: heb in trein gevoed en in de kinderboerderij! dussssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss

en ninanien, wat grappig dat je zo verslaafd bent geraakt aan bv. ik vin ook vooral het tevreden hoofdje na het voeden zo gelukkigmakend. nano heeft dan altijd heel volle wangen als een hamstertje en op zijn lippen nog wat melk die er echt niet bij kan, en dan rekt ie zich kreunend uit, zooooo lief! :inlove:

Heb nog wel een vraagje of twee:

Nano heeft best last van boeren. Na elke voeding moet ie eigenlijk wel. Ik heb altijd begrepen dat dat eigenlijk alleen bij flesvoeding ‘hoort’, omdat een kindje dan lucht binnenkrijgt. Zou het kunnen betekenen dat hij toch niet helemaal goed is aangelegd en toch wat lucht naar binnenhapt?

En hij spuugt ook vaak tussen de twee borsten in, ik weet nog steeds niet of ik spugenmoet zien als dat ie overvol zit, of dat het op een of andere manier gewoon niet goed zat of zo. Twijfel dan ook altijd of ik um nog aan de andere borst zal aanleggen. Ik leg eigenlijk al;tijd aanbeide borsten aan, is dat eigenlijk normaal, of ‘moet’ je op een gegeven moment overgaan op een borst per keer?

Hoi Fiep! Wat fijn dat het zo goed gaat joh!!

Over je vragen: ik weet niet of het verkeerd aanleggen is, maar Bo boert ook bijna altijd. Dat spugen hoeft niks ergs te zijn volgens mij, dat komt omdat haar afsluitklepje nog niet zo goed werkt, dat komt vanzelf goed. En een tweede borst geven of niet? Dat is nou het fijne aan borstvoeding (onder andere) kinderen kunnen zelf aangeven of ze genoeg hebben. Dus: drinkt hij aan de tweede, dan had hij nog honger. Draait hij weg met zijn hoofdje, dan zit ie vol. Als je dan de volgende voeding met je laatste borst begint, dan gaat het met je productie ook goed. Succes!!