Algemeen bv topic

Whahaha, ik denk niet dat je in deze topic iemand kunt vinden die dit aanstootgevend vindt, hoor! :lol:

Wat ontzettend schattig! :inlove: Dat ondeugende koppie!

Yolanda namens mij ook nog van harte gefeliciteerd!

Wat leuk zoals Rinke daar bij zit. Maar inderdaad niet altijd even practisch voor het voeden buiten de deur.

Bregje gaat er nog altijd lekker bij liggen voor de voeding en heeft meestal zelfs de oogjes dicht. De meeste mensen denken dan dat ze ligt te slapen.

aanstootgevend???

Waar :shifty:

Aanstootgevend? :? Nee ik vind het geweldige foto’s :inlove: En dan dat lachje :inlove: :inlove: :thumbup:

Hahaha… aanstootgevend… huh?! Nee joh, KEI-leuk zoals we dat hier in Brabant graag zeggen. Echt súper :inlove: !

nou ja…in verband met borst en blubberbuik… :oops: :?

koppie vind ik ook super natuurlijk…! :smiley:

Welke blubberbuik… :eh: ?! Joh, doe nie so raar… :wink:. En die borst… die hebben we allemaal en we flashen er met z’n allen regelmatig mee, hahaha. Het viel me eerlijk gezegd niet eens op dat er een borst te zien was :mrgreen:.

@Fannie wrote:

Het viel me eerlijk gezegd niet eens op dat er een borst te zien was :mrgreen:.

:doh: :wall: van mij!

en nu ga ik echt slapen! doei!!

wat is flashen?

Haaaa Rosa, wat een geweldige foto’s!!! En die blubberbuik… niet doen hoor :naughty: negatief doen over je prachtige moederlijf!! Kijk, zo mooi als dat we waren op ons 20ste (of vul maar in…) dat zijn we niet meer, maar we hebben EEN KIND gedragen en gebaard!! Dat mag je best zien!! Ben er maar trots op, okee??

Bo begint trouwens ook zittend, ben ik nog bezig om mijn zoogkompres weg te leggen ofzo, dan pakt zij vast mijn borst. Meteen daarna leg ik mijn arm onder haar hoofdje en dan gaat ze toch liggen.

Marlous!! Gefeliciteerd en officieel welkom in het 2e trimester!! Ik leef met je mee, ben ook zoveel ziek… waardeloos!! Moet morgen naar de Arbo arts, eens zien of ie wat begrip heeft voor mijn situatie en wellicht een oplossing?? Misschien moet jij ook eens bedenken wat er anders kan, blijkbaar is dít teveel, wat kan er van je lijstje af??

En Xanna… een zuigvlek… HAHAHAHAHAHA!!!

Zittend is hier dus echt nog nooit gebeurd… Heb het regelmatig geprobeerd, maar als ik m’n tiet onblootte terwijl hij zat, ging zijn ene wenkbrauw altijd omhoog en ging ie lachen… :shifty: Dan voelde ik me altijd een beetje voor paal zitten… :roll: Heerlijk kind toch he… :inlove:

De foto’s zijn super, Rosa… En inderdaad, niet zo negatief over dat mooie lijf dat 9 maanden lang de veilige haven voor Rinke was en nu bijna een net zo lange periode haar voornaamste voedselbron is…!!

Pleun, is het nog steeds zo zwaar voor je meis…?? Had je je misschien ook iets anders voorgesteld denk ik… :?

Ja, het is zwaar Yo… Ben constant moe, word vaak zwart voor mijn ogen, doe nog maar nauwelijks dingen buiten de deur en moet het bekopen als ik dat wel doe en mijn weerstand is dus echt nul.

Anders voorgesteld? Ik weet niet, ik doe daar nooit zo aan (haha!). Wist wel dat zwanger zijn nooit mijn hobby zou worden… Vind het best bijzonder, maar had van mij echt veel korter mogen duren bijvoorbeeld.

Morgen naar Arbo arts. Ik weet het zelf ook niet. Soms gaat het even goed en kan ik best werken, maar het is zo onvoorspelbaar als de pest wanneer dat is. En als ik meteen gebruik maak van mijn opleving dan stort ik daarna harder in. En als het niet goed gaat dan kan ik echt heeeeel weinig. Ik zorg voor Bo (best een karwei eigenlijk al), ik doe het hoogstnodige in het huishouden en dat is al zwaar genoeg. Werken gaat dus eigenlijk niet, maar ja… of ze dát accepteren?? :think:

Ben echt goed bezig hoor, zit aan de floradix, rust veel, eet heel gezond, drink genoeg enzo, maar het is schijnbaar niet genoeg. Ben er niet verdrietig over, weet dat het weer overgaat. Leuk is het niet, maar dan kijk ik naar Bo, die het zo geweldig doet en dan kijk ik naar mijn buik waar nog zo’n wondertje in zit en dan prijs ik mezelf toch wel heel gelukkig. Hoop alleen op begrip van de buitenwereld (werkgever/ arbo). We zullen zien morgen.

Lief dat je ernaar vraagt! :-*

Pleun: Als ik jouw verhaal lees, dan spreekt daar zoveel dankbaarheid uit, terwijl het me zo zwaar lijkt! Daarom heb ik zoveel bewondering voor je en ik hoop dat je op wat begrip kunt rekenen bij de Arbo arts, want dat verdien je!! Veel sterkte morgen :-*

Rosa: Wat een PRACHTIGE foto! En wat heb je een prachtdochter!! Wauw, wat kijkt die meid zelfverzekerd en wijs de wereld in!

En dat zittend drinken is hier ook populair, ik gebruik het ook vaak om in het openbaar te voeden en dat veroorzaakt veel geshockeerde blikken! :mrgreen:

Hoe zit het eigenlijk met de vaders, hoe denken die over “langvoeden”? Hier begint de steun behoorlijk af te brokkelen nu Kars en ik het eerste jaar naderen en ik begin het aardig zat te worden om me steeds te moeten verdedigen. Hoe pakken jullie zoiets aan?

Trusten allemaal en voor de “nachtvoedsters” veel succes en geniet er ook een beetje van nu het nog kan! :inlove:

@Xanna! wrote:

Hoe zit het eigenlijk met de vaders, hoe denken die over “langvoeden”? Hier begint de steun behoorlijk af te brokkelen nu Kars en ik het eerste jaar naderen en ik begin het aardig zat te worden om me steeds te moeten verdedigen. Hoe pakken jullie zoiets aan?

Franck heeft 2 dochters die allebei zo’n anderhalf jaar lang zijn gevoed. Hij vindt het allemaal geweldig, dus ik bof wel met deze kerel op dat vlak. Hij vindt wél dat het mijn beslissing blijft wanneer ik ermee wil stoppen, wanneer dan ook. Dat is dan ook weer lief he!

Dank voor je steun Xanna! :-*

@Xanna! wrote:

Schrijf een logje over hoe heeeeerlijk het je lijkt als je in het weekend en drie keer per nacht je partner uit het bed kunt schoppen om hem een fles te laten geven, omdat jij geen bv meer geeft…

De steun was hier in ieder geval ineens als nooit te voren… :mrgreen:

Xan, kom je weer eens klagen op msn dan…?? :wink:

Pleun, ik kan Xanna’s woorden alleen maar onderschrijven… Zij kan alles zo mooi zeggen… En ik ben zo trots op je Pleun… Ik vind je zo stoer, zo lief… Bo en Frits boffen maar… :inlove:

Pleun veel succes bij de arboarts vandaag! :-*

Vaders: ik voed nog niet lang :mrgreen: Was het eigenlijk ook niet van plan maar het valt me zo mee en t gaat enorm goed dus we zien wel waar het schip strandt. Manlief hier is overigens errug pro-bv. :inlove: Denk dat dat ook wat cultuurgebonden is wellicht want in Irak is het heel normaal om lang bv te geven heb ik van hem begrepen. In ieder geval heeft zijn moeder het wel altijd gedaan. :wink: (10 kinderen :mrgreen: )

@Xanna! wrote:

Trusten allemaal en voor de “nachtvoedsters” veel succes en geniet er ook een beetje van nu het nog kan! :inlove:

Ik zou bijna zeggen: Grrrmmmbl :mrgreen: , maar ik weet wat je bedoelt en het is principe ook iets om te genieten. (Hoewel om het halve uur… :? . Zonder overdrijven! Welja, het zal wel weer overgaan. Toch?)

Pleun, succes meissie! Je bent een kei!

Rosa, wat een superfoto’s! Dat koppie!

Over lang voeden: Hier een hubbie die in principe wel voorstander is. We zitten nu natuurlijk “pas” bij de 5 maanden, dus de tijd van het lange voeden is nog niet aangebroken, maar ik verwacht geen grote ommezwaai wat dat betreft. (En, tsja, hij houdt ook erg van zijn nachtrust, dus als ie slim is, houdt ie z’n snaveltje. :mrgreen: ) Wel fijn, die morele steun.

Hij vindt het alleen wel jammer dat mijn borsten nu voor mij geen funfactor meer hebben :wink: , if you catch my drift. Dat zou denk ik het enige potentiële obstakel voor hem zijn.

Dank voor jullie lieve woorden, dat doet me heel veel!! :-*

Xanna, weet je ook waarom je man het nu niet meer zo nodig vindt? Is het schaamte? Of wil ie zijn bed terug? (en jou dus…)

Wat zijn we toch een super vrouwen he!!

Hoe meer ik hier lees hoe trotser ik op jullie en mezelf ben.

We hebben inderdaad maar mooi een kind in onze buik gehad en die met als ons kunnen op de wereld gezet, het gevoed met het beste wat we hen kunnen geven,…

We zijn gewoon GEWELDIG,… jammer dat we dat (ik ook) weleens vergeten.

Dan nemen de zorgen over blubberbuiken, hangborsten, wallen onder de ogen en zeurende, niet begrijpende mensen weer de overhand helaas.

Kop op meiden, we doen het PRIMA!!! :thumbup: :-*