Algemeen bv topic

@Xanna! wrote:

YO: Nog één nachtje slapen… !! :mrgreen:

Nee man… Het is vandaag al bedenk ik me net… :shock:

CHRIS IS VANDAAG 18 MAANDEN OUD…!!! HIJ KRIJGT NU AL ANDERHALF JAAR BORSTVOEDING EN HET IS PRECIES EEN JAAR GELEDEN DAT HIJ VOOR HET EERST IETS ANDERS DAN MOEDERMELK KREEG… :inlove:

Ik ga geloof ik maar cakejes bakken om het te vieren… :dance:

Gefeliciteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerd!!! :dance: :inlove:

Baukje wat een mooie foto :inlove:

Ik kwek hier trouwens maar brutaal mee :oops:

Maarreh, iwan heeft het zo trots gekolfde flesje met 50cc bv als toetje gegeven. Sara vond het heerlijk en klokte het zo naar binnen :inlove:

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA GEFELICITEERD!!!

Normaal gesproken feliciteer ik mama én kind, maar in jouw geval heeft Chris niet zo’n grote bijdrage geleverd aan dit succes :wink: Al 14 maanden komt het alleen op jou neer!

Zeker reden voor wat cakejes, of heb jij je vriezertje nog vol met IJS?? 18 maanden… Al die tijd ben jij Chris zijn uitvalsbasis voor verkenningstochten, het beste medicijn tegen ieder kwaaltje of pijntje, de groeifactor, het allerbeste troostmiddel, een baken in de nacht… En zo kan ik nog wel even doorgaan. Je bent gewoon al 18 maanden supermama! :inlove:

gefeliciteerd Yolanda !!!:clap:

en natuurlijk Chris ook

lekker die cakejes MMMMM

hier geen tijd voor vandaag

anders had ik met je mee gedaan lekker cakejes bakken

groetjes sophia

mama van dave,rosanna,fabienne en eline

Yolanda, gefeliciteerd!!! :clap: :clap: :clap: :clap:

MMM cakejes! Krijg ook ineens zin om te gaan bakken…

Baukje, gave foto zeg! Zeker met dat enorme voedingskussen :lol:

Ninanien, ik heb mezelf er hier ook maar tussen gegooid hoor! En is geloof ik wel goed… Gezellig juist dat je er bent!

Xanna, wat zeg je toch weer een lieve dingen…ben je al vrijwiliger voor bv naturlijk? Je zou wel een goede zijn denk ik!

Yolanda gefeliciteerd met deze geweldige mijlpaal!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Diepe bewondering voor jou en Chriss dat jullie er al 18 maanden van genieten. Ik hoop voor jou dat je het nog een tijd mag geven, want ik krijg de indruk dat je er nog niet mee wilt stoppen en gelijk heb je hoor.

Ik hoop dat ik en Samara er ook zolang van mogen genieten! :inlove:

Ik geloof trouwens dat we hier een regeldagje hebben. We liggen al de hele dag op bed en zodra ik haar van de borst afhaal is het huilen.

Dus blijven we gewoon liggen :inlove: Mij zal je niet horen klagen, heb de rust wel nodig met dit nachtbrakertje.

Hubbie is een schat, die heeft al opgeruimd, zorgt voor Duncan al is die de hele dag al aan het gamen :oops: , is nu boodschappen aan het doen en haalt allemaal lekkere dingen voor mij :mrgreen: :inlove:

Tis ook wel een schat hoor!

lekker toch zon dagje tama

lekker van genieteb

hier lopen wel al de hele dag te racen

eerst de 3 oudste na scouting heeft mannetje gedaan

en hij is nu met de 2 middelste na zwemles

ik wou wel gaan maar hij zei blijf maar lekker thuis na je griep en anders had eline ook mee gemoeten

ook lief he

wel getroffen met onze mannetjes :inlove: he

ik ga maar is het eten klaar zetten

eline slaapt net

kan ik der straks voeden en dan straks voor de stampertjes(zo noem ik mn kids af en toe hier ,erg he) en man lief eten maken

lekker snijboontjes met krieltjes en scnitzel

allemaal prettige zaterdagavond

groetjes sophia

mama van dave,rosanna,fabienne en eline

Gefeliciteerd Yolanda! Wauw, wat een moment…!

Xanna bedankt voor de lieve woorden :-*

Yolanda,…SUPER,… ik ben zo trots op je, zit gewoon te jubelen achter mijn pc. :dance:

Yolanda, enorme kanjer dat je er bent!!! Heel erg gefeliciteerd, ook van mij! :-

Baukje, prachtige foto inderdaad!! Gek dat het zo ongewoon is eigenlijk he?! Schatje die Bregje trouwens!!

Marlous, angst is een slechte raadgever. Beetje “corny” uitspraak, maar het klopt zo ontzettend. Je hebt geweldige tips gekregen. En je hebt al zoveel meer kennis dan met Mateo. Heb er maar vertrouwen in dat het goed gaat, want wat is het alternatief? Eenmaal bv-fan zou je niet zo snel dat alternatief ook echt als alternatief zien denk ik. Dat bedacht ik me altijd als het weer zwaar of pijnlijk was “kan haar altijd nog de fles geven”…eh… :naughty: :snooty: . Moppie… geen zorgen. :-

Niek, gaat het nou wat beter met je dan? En wat betreft je bv, niet zo gek doen he!! Ben maar heel trots op jezelf!

Xanna, heel herkenbaar wat je schrijft over herkenbaarheid met andere bv moeders!! Je kan het gewoon niet uitleggen aan flesgevers. Ik vind het prima dat zij het anders doen, maar kan moeilijk met ze praten over voeden.

Iemand vroeg hoe het ging met de nachtbrakers en dan voel ik me wel geroepen… haha! Net als jij Tama… heb met je te doen hoor! Maar bij ons gaat het sinds 3 nachten heeeeeel goed!! Ze komt nog maar 1 keer en dat is goed vol te houden!! :dance: Er zijn een paar dingen gebeurd: Bo is gaan kruipen (achteruit zich afduwen over de grond… maaaaar wél de hele kamer door!!) en kan voor mijn gevoel eindelijk echt haar energie kwijt. Én ze heeft haar eerste tandje!!! Maar vooral dat kruipen heeft haar goed gedaan geloof ik.

Ik ben echt heel erg blij en hoop dat ze dit even volhoudt. We proberen af en toe een klein beetje hypoallergene melk, maar het lijkt er niet op dat ze dat gaat drinken. Nou maar hopen dat ik na 9 maanden nog kan kolven op mijn werk, dan kan ik gewoon doorgaan…

Moet wél zeggen dat het sinds een poosje een stuk pijnlijker is geworden, het voeden… Eerst was het alleen even tenen krommen als de tsr kwam, maar nou is het eigenlijk de hele tijd echt niet fijn. Als ze bij me drinkt kan ik het wel verdragen, ze lacht af en toe naar me (soms zitten we samen te stikken van het lachen!!!) en anders vind ik dat supergeconcentreerde koppie ook fantastisch. Maar als ik moet kolven dan vind ik dat steeds minder fijn. Nou ja, tis wél noodzakelijk he…

Verder alles okee dus!! Lang verhaal geworden… Dikke kus allemaal!

Ik krijg hier echt niet bijgelezen zeg… :oops: … wat een gezelligheid hier :wink:. Maar wil wel even zeggen: Yo… wat een geweldige mijlpaal!!! Super hoor en nog heeeeeeeel veel plezierige bv maanden (jaren?) voor de boeg :thumbup: :-*!

@Yolanda wrote:

@Xanna! wrote:
YO: Nog één nachtje slapen… !! :mrgreen:

Nee man… Het is vandaag al bedenk ik me net… :shock:

CHRIS IS VANDAAG 18 MAANDEN OUD…!!! HIJ KRIJGT NU AL ANDERHALF JAAR BORSTVOEDING EN HET IS PRECIES EEN JAAR GELEDEN DAT HIJ VOOR HET EERST IETS ANDERS DAN MOEDERMELK KREEG… :inlove:

Ik ga geloof ik maar cakejes bakken om het te vieren… :dance:

:clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

jeeeeeeeetje Yolanda wat goed!!! Gefeliciteerd!!!

Hoe waren de cakejes???

liefs Noui…

hier gaat alles prima! Ik ben zo blij dat het gelukt is om de melk weer in overvloed te laten stromen. Kan het niet vaak genoeg zeggen. Wat ik echt wel een nadeel vind is jullie tip van de klokken de deur uit… ik was toch wel erg gesteld op de regelmaat… is dat nou echt ‘slecht’??

@noui wrote:

hier gaat alles prima! Ik ben zo blij dat het gelukt is om de melk weer in overvloed te laten stromen. Kan het niet vaak genoeg zeggen. Wat ik echt wel een nadeel vind is jullie tip van de klokken de deur uit… ik was toch wel erg gesteld op de regelmaat… is dat nou echt ‘slecht’??

Er is niks mis met regelmaat, zo geef je jezelf en je kindje wat houvast en structuur. Maar wat bedoeld wordt met die klok de deur uit doen, is meer dat je de voedingstijden los moet laten. Niet in paniek raken als je kindje een half uurtje eerder komt. Niet gaan rekken dus, maar gewoon lekker aanleggen!!

Regelmaat kun je ook krijgen door een vaste volgorde van dingen aan te houden. Zo leer je ook beter de slaap- en hongersignalen van je kindje herkennen. Daar is dus helemaal niets mis mee, mits je in je achterhoofd houdt dat een ritme er is om doorbroken te worden. Dus huilt je kindje terwijl het nog geen voedingstijd is… Gewoon lekker shirt omhoog en een troostvoeding geven! :inlove:

En dan nog even iets wat ik met jullie wil delen… Ik moest er zelf vreselijk om lachen. Vanmiddag zag ik opeens een grote zuigplek naast mijn tepel. Dat betekent dat Kars vannacht eventjes de weg kwijt is geweest hahahaha! Niks van gemerkt, ik lag lekker te slapen! :mrgreen:

Fijne zondag allemaal! :-*

@Xanna! wrote:

Vanmiddag zag ik opeens een grote zuigplek naast mijn tepel. Dat betekent dat Kars vannacht eventjes de weg kwijt is geweest hahahaha!
Hihihi… :lol: :inlove: !

He, wat zijn jullie toch heerlijk lief…

Ik had nog niet gereageerd want ik ben voor de 6e keer in 3 maanden (ik werk al 3 maanden bij een kdv) ziek…Dit trek ik niet meer…

Dank voor alle tips.

Ik ga binnenkort eens een lijstje maken met de ‘moeilijkheden’ die ik had bij Mateo en hier neerzetten. Misschien hebben jullie specifieke tips voor waar ik last van had…

Nog even en dan weer mijn bedje in…

:dance: :dance: :dance: :dance: :dance:

YOLANDA!!! Gefeliciteerd meid…Dikke kus voor jou en voor Chris die toch heerlijk bij mama bleef drinken… :inlove:

En jij gefeliciteerd met je 13 weken zwangerschap vandaag… :dance:

Kusje speciaal voor jou op je mooie buikje… (binnenkort in het echt bewonderen…?? :shifty: )

@Yolanda wrote:

(binnenkort in het echt bewonderen…?? :shifty: )

Het moet er maar eens van komen nu he… 8) :-*

@rosa1975 wrote:

Hoe Rinke ‘zichzelf voedt’ de laatste paar dagen (ik kan het niet anders noemen, heb niet het idee, dat ik er wat over te zeggen heb…), op die manier kan ik me niet in het openbaar vertonen :lol:

Ze gaat eerst liggen drinken (ik zit) na een tijdje wil ze rechtop, laat een boertje. Neemt dan, terwijl ze zit, een paar slokjes, gaat dan weer rechtop zitten en zo gaat dat dan door. Tussendoor kletst ze met haar vlakke handje op mijn borst (grote hilariteit), knijpt eens in een van mijn vetrollen op mijn buik… :oops: en laat mij tussendoor met niet alleen een flashende tepel, maar mijn borst in volle glorie zitten!

sorry…nog een keertje dit verhaal, maar nu met ondersteunend beelmateriaal (als jullie het aanstootgevend vinden, hoor ik het wel!