oh fannie…
ja het is heerlijk… maud is echt ENORM ineens…
hoi dames
nou ben weer beetje koortsvrij, net voor het eerst met een handkolf gekolft
en had na wat gestuntel 80 cc dus dat mag papa zo geven en daarna de borst
want ze drinkt normaal 2 borsten 15 min dus geloof niet dat die 80 cc genoeg is
denk dat ze nou ongeveer 5,5 kg weegt en ongeveer 7 a 8 voedingen
dus dacht zelf dat ik dan ong 150 cc voor een volledige voeding moet afkolven
of heb ik het nou fout berekend
jullie horen later wel of ze bij papa wou drinken
die verheugt zich der erg op namelijk
allemaal een lekker weekend
doei
sophia
mama van Dave,Rosanna,Fabienne en Eline
Blij dat je weer een beetje beter bent Sophia. Voor de eerste keer 80cc is niet slecht hoor! Je krijgt er met de kolf lang zoveel niet uit als dat de baby zelf drinkt. En kolven moet je leren, naar verloop van tijd krijg je er steeds meer uit. Hoewel het mij ook niet altijd lukt. Op het werk heb ik niet altijd de tijd en vooral de rust, dan lukt het me niet om er veel uit te halen. Gelukkig heb ik altijd genoeg in de koelkast staan, dus ik maak me er niet zo druk om.
Hoe ging het drinken bij papa? (vond papa wel leuk zeker?)
Hier was het even wat minder. Anyk heeft woensdag haar arm bezeert. Dus de halve middag en avond in het ziekenhuis gezeten en ook vanmiddag weer. Zo te zien is er niets gebroken, maar ze gebruikt haar arm haast niet en hij doet duidelijk pijn. Waarschijnlijk is hij uit de kom geweest. 't Gaat dus niet erg makkelijk met drinken. De ene kant lukt wel, dan legt ze haar armpje bovenop en doet ie geen pijn. Maar de andere kant is een probleem. In bed wil nog wel, dan ga ik liggen en ligt ze bovenop me. Maar dat wil ze niet altijd, dus dan maar weer links en kolf ik wel een keer extra.
Een heel klein baby’tje Noui? Toen Anyk in het ziekenhuis lag hebben we heel wat prematuurtjes gezien. Anyk was erg klein, maar nog een reus vergeleken bij die kindertjes. En alles er op en eraan, ongelooflijk. Is alles wel goed met het baby’tje?
Fijn dat mensen dit topic leuk vinden…
Ik lees netjes mee…
Ik zat laatst te denken. Zal ik er wel aan beginnen…bv bedoel ik.
Ik ben zo bang dat het weer mis gaat.
Al wil ik er weer voor de volle 100% voor gaan, blijf ik die angst toch heel erg houden…
Om teleurstelling te voorkomen bedoel je?
Maar stel je nou eens voor dat het wèl lukt… dat zou toch wel een supergevoel geven!
Meis, ik kan het me zo voorstellen dat je bang bent voor wéér die teleurstelling…
Weet je waar je straks wel gelijk in moet investeren…?? Een dubbele elektrische kolf… Als je straks weer tegen terugloop aanloopt, ga je niet redden met je Isis…
Wat ik hier doe om half 4 's nachts? Nee, ik ben geen party-animal… maar mijn zoon wel! Grmbl :evil: !
En ik ben niet eens boos op Wouter (natuurlijk niet, ik geloof dat ie zelf ook niet blij is), maar projecteer al mijn frustratie op Jeroen (hubbie), die gewoon kan gaan slapen (is ziek en heeft toch geen tietjes), ggggrrrrrml!
Zo zat ik vannacht ook Marion. Mijn kleine meid had om 3 uur geen zin meer in te slapen en wou alleen maar drinken. Heb tot ongeveer 5 uur gezeten met haar en rara wie slaapt er nu nog steeds… Hubbie :wall: :wall: En dan dalijk klagen dat hij zooo moe is :roll:
Tot hoelaat heb jij op gezeten?
IK kan me je angst wel goed voorstellen Marlous maar ik vind het heel knap van je dat je het toch weer wilt proberen en er zitten hieraardig wat meiden die je kunnen steunen en waar je advies aan kan vragen.
nou papa vond het harstikke leuk om te geven
en eline is een oveloopster ze drionk het zo op haha
en daanra toetje aan mama der borst gehad
erg die pijn voor je kleine meissie,maakt je zo machteloos
ik had hier rustige nacht
ze kwam om half 7 ff lekker met zn tweetjes een intiem momentje om te drinken
toen 9 uur
en toen om 10 uur er uit
dus mag niet klagen als ik jullie hoor
ga hier ff stapel brood smeren de 3 oudste moeten naar de scouting
en later 2 zwemles
en er ligt zon stapel ongevouwen was
prettig weekend allemaal
sophia
mama van dave,rosanna,fabienne en eline
wou nog ff vlug tegen marlous zeggen heb 4 kids en nu pas bij de 4e door hier veel te lezen en door te zetten geef ik nu ook pas langer bv
ik vind het in ieder geval fantastich van je dat je je heel goed voorbereid
en als je het straks gaat doen proberen we je zoveel mogelijk te steunen
en wat iedereen zegt de eerste paar weken zijn uitputtend
maar na een week of 6 a 8 gaat het steeds beterder
bij mij lijkt het of ik nooit niks anders heb gedaan en het is een goed exuus(watyolanda zegt)om lekker op de bank te zitten en door je man te laten verwennen
want vind met flesvoeding je gaat toch weer sneller rennen .
en de glimlach die ik van eline krijg tijdens de bv heb ik nog nooit bij mn andere kids met de fles gezien
groetjes sophia
@sophia76 wrote:
en de glimlach die ik van eline krijg tijdens de bv heb ik nog nooit bij mn andere kids met de fles gezien
Ik vind het heel treffend dat dat jouw ervaring is en geweldig dat je die hier deelt! In veel verhitte bv-kv discussies komt dat namelijk meestal wel aan de orde en dan blijkt dat moeders daar vaak niet aan willen…
Uit je bericht maak ik op dat jullie veel plezier beleven aan de bv. Wat heerlijk, blijf ervan genieten!
goeiemorgen, nou ik heb ook niets te klagen wat nachten betreft… Maud slaapt prima vannacht van 22.00 tot 6.40!! Daarna aan de tiet en lekker bij mij in bed gebleven tot 10.00 uur! Daarna even ontbeten en zij tv gekeken, weer aan de tiet en toen weer naar bed… ze slaapt nog steeds… ik heb ook weekend lijkt het wel…
Trouwens gisteravond heb ik toch weer even afgekolfde melk in het flesje gegeven omdat ze binnenkort gaat logeren bij oma… DRAMA!!! Gillen… ze wilde echt niet! Weet iemand hoe ik dat moet oefenen? ik wil zoooooooo graag naar het feestje van vriendinnetje, maar als Maud niet uit de fles drinkt kan ik niet!..
tips?
Noui
Om te beginnen iemand anders de fles laten geven… Bij jou komt melk uit je borsten, niet uit een fles, en dat snapt ze dondersgoed… :inlove:
Ik zal even het topic zoeken waar de hele lijst met tips staat hoor…
Hé hallo!
Noui, heb je het zelf gegeven? Want dan had Maud misschien zoiets van: jij hebt iets veel lekkerders dan dit flesje! Misschien moet je hub het maar geven? En tja…Rinke heeft dat ook gehad, drama’s met de fles!! Het is zelfs zo geweest dat Bart haar op mijn werk langsbracht om te drinken en ik snel weer naar huis ging 's middags om te voeden.
Blijven oefenen…en liefst als ze niet zo’n heel erge honger heeft.
Rinke is in ene driftig vandaag! Bij het minste of geringste gaat het: hhrrrrrrrr! Was eerst alleen maar zo als ze heel boos was! Aaaah, heeft mijn kind een slecht karakter??Is het een driftkikkertje? ( )
Ik moet er trouwens wel weer uit 's nachts…
Vorige week waren we begonnen met 'snachts even langsgaan, aai en dan sliep ze weer in 5 min, maar ze is onwijs verkouden en het is nu weer feest.
Nou ja, zal wel weer overgaan…
Wat je zegt over even jezelf kunnen stilzetten met bv, daar ben ik het mee eens Sophia! Vind ik ook heel lekker, dat ik gewoon wel moet!
Lekker dat Eline het wilde uit de fles, ook leuk voor papa!
Oh wat erg Marion en Tama als je zo moet opzitten! Mijn hub gaat haar altijd wel halen, maar draait zich daarna lekker om en gaat weer pitten. Ik leg haar dan weer terug. Maar hij gaat er altijd uit om haar et pakken, is wel lief…
Marlous, echt goed dat je je zo voorbereidt en dat je het weer wilt proberen! Een collega van mij kreeg op dezelfde dag als ik haar kindje en heeft heel eventjes geprobeerd te geven, maar ze had ingetrokken tepels en die gingen bloeden en nu zegt ze: bij de tweede probeer ik het niet eens meer! Jammer is dat hoor. Zij en een andere collega (die ook meteen aan de fv is gegeaan en van te voren al aangaf het niet eens te willen proberen) doen altijd een beetje lacherig als ik het heb over de bv. Als ik maar Ãets zeg over lastige dingen ofzo, dan gaan ze meteen lachen en zeggen ze: Ha, dáárom ben ik zo blij dat ik fv geef!
Wat ik dan ook aangeef aan voordelen, ze hebben overal een weerwoord op en fv is véél handiger!
doeidoei!
Hoi Dames,
hoezo verslavend hier
haha
man en kids zijn naar de scouting en ik hoor eigenlijk mn huishouding te doen
want lijkt hier wel villa kakelbont
hihihi
geloof dat ik wel mazzel heb dat eline de fles van papa accepteerde
ik werk thuis dus hoef niet echt te kolfen maar als ik een keer alleen weg moet
of met een van de andere 3 kids wat moet doen
alhoewel neem der tot nu toe overal mee naar toe naar de logepedie,fysio zwemles en scouting en geef daar gewoon voeding
heb het voordeel dat ze nog jong is en mensen het nog “gewoon” vinden
en als ze zich der aan storen kijken ze maar de andere kant op
mijn ouders komen veel in azie en daar is het zo normaal
mn zwager komt uit zuid amerika en gebeurd het ook zo
alleen hier word der zo raar over gedaan
bij mn 1e kindje kon het niet want kreeg hem met zn 2e
hij is nl van mn man en zijn mama wou niet meer voor hem zorgen
bij de 2e ben ik na 3 weken gestopt om dat ik het niet meer zag zitten en het cb zei dan maar over op fles
als ze me nou hadden gezegd dat bv meer tijd nodig heeft om met zn tweetjes dan met fv
bij de 3e heb ik heel veel pijn gehad kreeg zoveel pijnstillers dat de bv niet op gang kwam en wat was het advies je raad het al fv
toen ik van eline zwanger was dacht ik wil het toch nog een keer proberen en ben veel op het internet gaan lezen
en ben toen hier gekomen
en de ervaringen van anderen gelezen
is nog de beste voorlichting vind ik
goh wat een verhaal is het geworden
maar doet me zelf ff goed heb soms wel een beetje verdriet dat het bij de andere niet is gelukt
zeker nou ik zie hoe goed eline het er op doet
groetjes sophia
Hier was het dus pas bij de 6de dat de borstvoeding echt goed loopt.
Gelukkig is de informatie wat betreft borstvoeding nu toch wel vele malen beter en gemakkelijker beschikbaar dan 11 jaar geleden. Ook al wordt er nog steeds veel onzin verkondigd.
Hierbij nog een foto die ik vanmorgen van bregje heb gemaakt.
Straks met haar kinderen gaat het wel goed komen met de borstvoeding.
Ooooo Baukje… Wat gaaf…!!! :inlove:
Marlous misschien is het goed om eens heel duidelijk voor jezelf te kijken waar het de vorige keer niet goed gegaan is of waar jij denkt dat toen het probleem zat.
Op die manier kan je nu al heel bewust kijken naar wat je kan doen om de bv nu wel een betere kans te geven zonder allelei stress van te voren.
Ik weet niet meer precies wat er was maar ik kan me herinneren dat de hoofdpijn van Mateo er vast een rol in heeft gespeeld en dat zal bij je tweede kindje natuurlijk niet zijn en als dat wel zo is kan je er veel sneller op in spelen door gelijk naar een osteopaat te gaan.
Werd jij ook niet zo misselijk tijdens het voeden??
Misschien heb je daar nu geen last van en als dat wel zo is kan je je daar nu al wat op voorbereiden dat dat nu eenmaal iets is wat erbij hoort als jij voedt.
Ik vind het wel super dat je het weer gaat doen want die beste start verdient je tweede natuurlijk ook gewoon.
Hallo lieve BV mama’s!! :mrgreen:
Wat is het heerlijk om jullie verhalen en ervaringen te lezen. Herkenbaar ook dat velen hier zoveel behoefte aan hebben, het is toch heel anders moederen als je BV geeft. Niet om iemand aan te vallen, maar je kindje grootbrengen op BV brengt andere ervaringen met zich mee. In moeders die dat niet doen, herken ik mezelf niet… Of blaat ik nu onzin… :roll:
Baukje: GEWELDIG die foto!! Een op en top poppenmoedertje! :inlove:
Marlous: Ik ga mee met Yo en Niek (het zal ook een keer niet hihi), zorg dat je deze keer de problemen die je bij Mateo had herkend en voorkomt. Doe er je voordeel mee dat het de vorige mis is gegaan. Ga er gewoon vanuit dat je BV gaat geven, stoppen kan immers altijd nog…
Maar wat ik vooral aanraad is om jezelf onder te dompelen in alle info. Niet alleen de technische kant van BV, maar ook de gevoelskant en alles eromheen. Lees de artikelen op natuurlijkouderschap.org en borstvoeding.com. BV geven is een levensstijl, een manier van opvoeden en opgroeien. Als je daar eenmaal achter staat, zal misselijkheid en gevoeligheid van je tepels in het niet vallen.
En ga niet te snel kolven. Gewoon aanleggen, aanleggen, aanleggen… Zonder tepelhoedjes, want die kunnen voor onnodige problemen zorgen.
YO: Nog één nachtje slapen… !! :mrgreen:
Hoe is het met de mama’s met nachtbrakers??
Mijn vriend heeft eens gezegd dat als mannen borsten hadden, dat mensenbaby’s dan bij de geboorte al moeten kunnen lopen, omdat ze anders zouden verhongeren! :lol:
Ik las trouwens in de Achmea Health een goed stukje over borstvoeding. Ik was er helemaal verbaasd over. Er stond zelfs in dat je een baby tot 6 maanden niets anders dan BV moet geven! Zou de gezondheidszorg het gaan begrijpen??
Niek: Ik miste je ook al! Jij mag ten alle tijde trots op jezelf zijn, je hebt ondanks alle problemen tijdens en na de bevalling en met Luca zijn Kiss-syndroom, hem toch het allerbeste van jezelf gegeven!!! Er zijn niet veel moeders die je dat na doen!
Hopelijk gaat het binnenkort met jou zelf ook wat beter! :-*
Verder weinig nieuws. Wij genieten nu heerlijk van ons driepersoonsbed :inlove: