De belangrijkste tip (denk dat Marlous het met me eens is… ) : vooral niet in paniek raken als het de eerste tijd niet altijd even soepel gaat of als jij om 15.00 uur 's middags nog in je pyjama, onopgemaakt en ongepoetst rondwandelt. Dat komt vanzelf zodra je met de 2 een eigen ritme of routine hebt gevonden, dan past er op een gegeven moment echt wel een beetje “me time” in. Vorige week ben ik voor het eerst in bad geweest terwijl de meiden lagen te slapen: OH WAT EEN GENOT! :lol: … en dat al na 7 weken! Da’s niks op eens mensenleven. Komt goed dus. Geef het even tijd.
oooooohhh…ik vond de eerste maanden echt hel 8)
Dus dit wordt niet echt een opbeurend praatje…
Ik vond het heel erg moeilijk…Mateo wilde aandacht op de verkeerde momenten en Micah heeft tot 5 maanden elke 1,5-2 uur willen drinken…
Op een gegeven moment heb je een ritme…En dan is het echt fijn hoor…
Nu na ruim 8 maanden weet ik weer waarom we zo kort op elkaar kindjes wilde, maar eerlijk is eerlijk, wat vond ik het zwaar…Ik heb gejankt, gekrijst…
maar nu ben ik een hele relaxte moeder 8) :lol: :lol: :lol:
Enne, dat terrasje komt er zeker…it’s a date…
He dames… bedankt voor de tips…
Jassia… de buikdrager ligt hier al klaar… en ik zal je tips zeker onthouden… en anders even dit topic terug opzoeken
Mee laten helpen, das een goede… :thumbup: zo blijft zij ook bezig…
En dat onopgeruimde dat heb ik nu soms nog… :oops: zal dan nog wel erger worden… dat mis ik nu nog wel eens… even lekker lang onder de douche… en lekker insmeren… en even een boek lezen… we zijn gewoon moe s’avonds…
Dus dat ritme komt… bij de een sneller dan bij de ander…
Daar ben ik dus bang voor marlous… dat Sanae komt om aandacht (en daar is ze heel goed in) op de momenten dat het me niet uitkomt… (dat ik dus bezig ben met de baby) ik weet dat het de eerste tijd zwaar zal zijn… en ik ben heeeeel erg bang voor het slaaptekort… want dan ben ik ECHTTTT niet te genieten… :thumbdown:
Hoe voelen jullie je qua energie… jassia jij zit er nu middenin maar marlous, jij hebt dat dus ook gehad… Konden jullie nog een beetje bijslapen… en hoe doen jullie dan dan… want als ik jouw schema zie jassia heb jij overdag maar 1 uurtje om eventueel een dutje te doen… Toch? voor de rest is het de een wakker, de ander slaapt… toch… Is het te doen, het slaaptekort…
hey faizaa als dit topic bezegeld is met de bekendmaking van de geboorte (en de naam!!), openen we gewoon een nieuw topic voor je, en daar mag jer dan komen klagen en uithuilen en zo als je het even niet ziet zitten. :thumbup:
groet
uw zonnestraal
@fiep klophout wrote:
hey faizaa als dit topic bezegeld is met de bekendmaking van de geboorte (en de naam!!), openen we gewoon een nieuw topic voor je, en daar mag jer dan komen klagen en uithuilen en zo als je het even niet ziet zitten. :thumbup:
groet
uw zonnestraal
![]()
:-* :-* :-* zie je wel dat je een zonnetje bent… ik word er helemaal warm van… erg he dat ik nu al “klaag” :oops: Ben op zich wel klaar voor de komst van de tweede maar nogmaals… dat slaaptekort… daar ben ik BANGGGG voor… dus tegen die tijd is het nieuwe topic meer dan welkom… :thumbup:
Snap het even niet…
Heb Sanae nu al 2x uit bed gehaald… ligt ze opeens kei hard te krijsen… Even aan de borst gelegd en weer terug… meteen weer krijsen… stopt niet… 10 min laten huilen… toch maar weer gepakt… bij ons in bed… nachtlampje aan en ernaast gaan liggen… valt madame vrijwel meteen in slaap… heb haar toch maar weer in haar eigen bed gelegd en nu is het stil…
Heeft ze een soort verlatings angst of zo? :think: Het kan toch niet zo zijn dat ze na 1x al zo gewend is bij papa en mama in bed dat ze dat nu al doorheeft en gaat huilen… Of wel…
Ik hoop dat ze nu blijft slapen… Zit ik met een sprong of met een doortrapte bengel… die tegen mama’s borst in slaap wilt vallen… :mrgreen:
:hug: kom je ff sterkte wensen meid! ik hoop dat Sanae lekker slaapt in haar eigen bedje. ik denk niet dat ze nu al ‘verwend’ is van die ene keer hoor… vast weer een fase of zo…
Fiep, wat een grappige avatar heb je nu! Met recht een stralende zon! 8) :roll: Maar wel jammer dat we Nano nu moeten missen… :inlove:
trustuuuuh
hazze
@hazze wrote:
:hug: kom je ff sterkte wensen meid! ik hoop dat Sanae lekker slaapt in haar eigen bedje. ik denk niet dat ze nu al ‘verwend’ is van die ene keer hoor… vast weer een fase of zo…
Fiep, wat een grappige avatar heb je nu! Met recht een stralende zon! 8) :roll: Maar wel jammer dat we Nano nu moeten missen… :inlove:
trustuuuuh
hazze
Oww bedankt lieverddddd… ik hoor niks meer dus denk dat ze lekker slaapt… misschien idd een fase… dat ze toch meer bij papa en mama wil zijn of zo…
Fiep, :lol: … je hebt je status van zonnetje in huis weer herwonnen geloof ik!
Faizaa, ik begin nu pas enigszins wat bij te komen qua oververmoeidheid. Sorry, dat had je niet willen horen hè? En dat alleen maar omdat Tosca zoals je weet 's avonds laat 1x kv krijgt en dus manlief dat kan doen en ze daar een paar uur flink op doorslaapt. Sorry, had je graag iets anders verteld, maar wat dat betreft voel ik me steeds een zombie. En dan het idee dat ik over 2 weken weer ‘mag’ werken :sick: … Dat uurtje dat beide meiden slapen zou ik kunnen dutten inderdaad, maar er is dan zo veel te doen in huis. Zo’n dreumes maakt er een bende van, en ikzelf wil ook wel eens rustig een krantje lezen, de post even doorlopen, een belletje plegen zonder het “mama doen! mama doen” om me heen. Mijn dag stopt zodra Saba in bed ligt 's avonds. Dan kruip ik ook in bed. Anders is het (nog) niet vol te houden. Doorbijten dus. Sorry. (Maar andere moeders zijn hier misschien veel sterker of energieker in, misschien ben jÃj ook wel zo’n geboren moeder :mrgreen: )
Het enige wat ik kan adviseren als Sanae om aandacht gaat vragen: een heel arsenaal aan superleuke dingen tevoorschijn toveren en haar uitdagen het “zelluf” te doen. Misschien is ze nog iets te jong, maar ik merk dat ik Saba heel snel aan kan zetten tot een “wedstrijdje”. Hoe snel kun jij alle konijnen in dat boek aanwijzen? bijvoorbeeld. Of “joh Saba, jouw pop heeft wel héle vieze billen, ga die maar 's verschonen” of “hoe goed kun jij papa en mama tekenen?” … dat soort dingen. En het leukste speelgoed (en DVD’s) komt tevoorschijn als het even te veel wordt. Noem het omkopen… ik noem het “vrede bewaren” :lol: !
En v.w.b. dat niet willen slapen/huilen 's nachts… Saba heeft het ook gehad, een paar weken voordat ik ging bevallen begon dat ineens. Het lijkt wel alsof ze aanvoelen dat er binnenkort iets verandert. Maar het is ook ineens verdwenen na een tijdje. Kom Sanae, doe je moeder een lol en laat haar nog even wat uurtjes slaap meepikken :-* !!!
P.S. Faizaa, woon jij in Roermond…? Ik werk 3 dagen per week in Weert. Als ik ooit een boodschapje bij je binnen moet gooien o.i.d. tegen die tijd, dan gil je maar hè!
@Jassie wrote:
Fiep, :lol: … je hebt je status van zonnetje in huis weer herwonnen geloof ik!
Faizaa, ik begin nu pas enigszins wat bij te komen qua oververmoeidheid. Sorry, dat had je niet willen horen hè? En dat alleen maar omdat Tosca zoals je weet 's avonds laat 1x kv krijgt en dus manlief dat kan doen en ze daar een paar uur flink op doorslaapt. Sorry, had je graag iets anders verteld, maar wat dat betreft voel ik me steeds een zombie. En dan het idee dat ik over 2 weken weer ‘mag’ werken :sick: … Dat uurtje dat beide meiden slapen zou ik kunnen dutten inderdaad, maar er is dan zo veel te doen in huis. Zo’n dreumes maakt er een bende van, en ikzelf wil ook wel eens rustig een krantje lezen, de post even doorlopen, een belletje plegen zonder het “mama doen! mama doen” om me heen. Mijn dag stopt zodra Saba in bed ligt 's avonds. Dan kruip ik ook in bed. Anders is het (nog) niet vol te houden. Doorbijten dus. Sorry. (Maar andere moeders zijn hier misschien veel sterker of energieker in, misschien ben jÃj ook wel zo’n geboren moeder:mrgreen: )
Het enige wat ik kan adviseren als Sanae om aandacht gaat vragen: een heel arsenaal aan superleuke dingen tevoorschijn toveren en haar uitdagen het “zelluf” te doen. Misschien is ze nog iets te jong, maar ik merk dat ik Saba heel snel aan kan zetten tot een “wedstrijdje”. Hoe snel kun jij alle konijnen in dat boek aanwijzen? bijvoorbeeld. Of “joh Saba, jouw pop heeft wel héle vieze billen, ga die maar 's verschonen” of “hoe goed kun jij papa en mama tekenen?” … dat soort dingen. En het leukste speelgoed (en DVD’s) komt tevoorschijn als het even te veel wordt. Noem het omkopen… ik noem het “vrede bewaren” :lol: !
:mrgreen: Nou eigenlijk stel ik me wel in op dat het weken misschien wel maanden gaat duren eer ik een beetje bijgekomen ben… En idd dat zelf doen dat is een goed idee… hoop dat Sanae dat tegen die tijd lekker doorheeft… vooral ook dat niet lopen vind ik vooral nu erg jammer… dat word zwaar…
Gisteren gaan uit eten met een paar meiden maar ik kon niet lang meer zitten… steeds harde buiken en toen het eten op was zijn we met z’n allen maar naar huis gegaan… samen uit samen thuis zeiden ze… vond ik wel lief… Hihi… hier ook een DVD collectie hoor… alvast voor dan… :mrgreen:
En zo’n geboren moeder ben ik toch niet helaas… ik ben ook bang dat het hier toch flink wennen word en gepaard gaat met de nodige huilbuien hoor… Ik heb een moeder die wel zo’n geboren moeder is en die mij er vaak aan herrinerd dat het heeeeeeeeeeeeel normaal is en dat ik sterk moet zijn…

@Jassie wrote:
En v.w.b. dat niet willen slapen/huilen 's nachts… Saba heeft het ook gehad, een paar weken voordat ik ging bevallen begon dat ineens. Het lijkt wel alsof ze aanvoelen dat er binnenkort iets verandert. Maar het is ook ineens verdwenen na een tijdje. Kom Sanae, doe je moeder een lol en laat haar nog even wat uurtjes slaap meepikken :-* !!!
P.S. Faizaa, woon jij in Roermond…? Ik werk 3 dagen per week in Weert. Als ik ooit een boodschapje bij je binnen moet gooien o.i.d. tegen die tijd, dan gil je maar hè!
Ja precies! daar lijkt het wel op… zei ik gisteren nacht dus alweer… lijkt wel alsof ze me wil “voorbereiden” op de nieuwe baby… en ik las/hoorde ergens dat op het moment dat de tweede er is, de eerste weer hele rare baby dingen gaat doen… Gekke kids…

Ja ik woon in Roermond… hihi… boodschapje binnengooien… Als je het weer wat minder druk hebt (en hier dan ook weer) kom je maar eens wat gezelligheid binnengooien…
Hee, moeders zijn ook mensen hoor! Ik zou het heel mooi vinden als Leonie straks door heeft dat mama soms een dagje niet alles kan hebben. Ik ben als juf ook niet altijd pedagogisch bezig, maar zeg dan ook altijd: jongens, ik heb bagger geslapen en heb geen zin om hier nu energie aan te besteden.
Op één of andere manier wordt op zo’n moment voor mezelf ook dragelijker, zo van: zie, ik hóéf er ook geen energie aan te besteden.
Ok, dat was weer een preek :mrgreen: :shifty:
Biebels, wel een treffende preek hoor… mama’s zijn ook maar mensen. Dat vergeten we zelf regelmatig hè :roll: :mrgreen: . Ik moet morgen met de 2 meiden naar het cb… ben er nu ook nerveus over… zo’n preekje helpt wel. Als ze nou echt alletwee het op een gillen zetten daar kan ik daar nog even over nadenken :lol: !
Faizaa, wat een lieve vriendinnen! Hoe is 't met de harde buiken nu? Oké, tegen de tijd dat het hier wat rustiger wordt (uuuuhhhh, streep dat maar weg… hahaha) of ik in de buurt ben gooi ik wat gezelligheid bij je binnen ! En oh ja, huilbuien… aan de orde van de dag. Hoort er ook bij.
Ja Faizaa, ik heb (helaas-gelukkig) 2 pittige ventjes…
Vaak wilde Micah niet slapen als Mateo sliep en andersom…
Ik probeerde altijd in de middag gelijk slaap mee te pikken, maar was ook vaak gefrustreerd als ik niet langer kon liggen dan ik wilde…
Maar goed, lang verhaal kort: Micah kwam tot 5 maanden 3-4 keer per nacht, slaapt sinds 7 maanden door :dance:
Mateo sliep niet meer door toen Micah 7 maanden was :wall:
Nu en sttttttttttttttttttttttttttttttttt
Slaapt Mateo nu ook al weer 4 daagjes van half 8 tot 7 :dance:
En ik merk het wel gelijk…
En weet je, klote of niet…Je raakt er aan gewend…
Bij mij was bij 4-5 maanden de grens, mijn-ik-word-helemaal-stapel-dol-van-die-opdonders-grens…
Maar goed, helaas niets over te zeggen dus over je grens heen en daar deal je ook weer mee… 8) :roll:
Komt echt goed meid…Dit zijn ook maar ‘ervaringen’…
Iedereen ervaart het ook anders…
@faizaa wrote:
@fiep klophout wrote:hey faizaa als dit topic bezegeld is met de bekendmaking van de geboorte (en de naam!!), openen we gewoon een nieuw topic voor je, en daar mag jer dan komen klagen en uithuilen en zo als je het even niet ziet zitten. :thumbup:
groet
uw zonnestraal
![]()
:-* :-* :-* zie je wel dat je een zonnetje bent… ik word er helemaal warm van… erg he dat ik nu al “klaag” :oops: Ben op zich wel klaar voor de komst van de tweede maar nogmaals… dat slaaptekort… daar ben ik BANGGGG voor… dus tegen die tijd is het nieuwe topic meer dan welkom… :thumbup:
dat slaaptekort zie ik nu ook al tegen op… milan slaapt nu nl nog steeds niet door (heel af en toe heeft hij dat eens 1 nacht gedaan, maar dat is op 2 handen te tellen)… milan is vaak nog 2 keer per nacht wakker… en straks ws net op andere momenten als zn broertje… en ooh daar kan ik nu al echt tegenop zien…
Maar psies wat Marlous zegt… je went er aan op een gegeven moment. Je lijf stelt zich in op weinig slaap en het “zombieschap”. De eerste keer dat Tosca niet iedere 3 uur voor voedingen kwam 's nachts wist ik niet wat ik meemaakte… ik had bijna 4 uur slaap gehad en m’n lijf was daarna pas echt helemaal kapot. Alsof het die slaap niet meer gewend was, of alsof het ineens weer wist “oh ja, ik heb slaap nodig” en zich daar weer opnieuw op instelde. Maar ook daar kom je weer doorheen, hoe vreemd dat nu ook klinkt. Vroeger kon je me wegslepen als ik niet 8 Ã 10 uur slaap minimaal per nacht had. Nu weet ik van gekkigheid niet wat ik in bed moet doen als ik 10 uur haal :lol: !
AAARRRGGHHH… zijn we al aan het aftellen voor Faizaa??? Die was toch nog maar net zwanger??? O mensen ik word oud :oops: .
Heb niet alle 11 de pagina’s gelezen, maar ik vind Noah erg mooi. En anders zou ik voor Eisah gaan, jammer voor opa.
Als het nederlands én marokkaans moet klinken, zou ik niet kiezen voor Musa of Soufian, want dat klinkt erg onhollandsch .
Zo, nou eens effe lezen hoe het met Faizaa gaat eigenlijk (ook een mooie naam trouwens).
Hallo lieverds…
Ben ik weer even… voel me een beetje down… niet door jullie verhalen hoor :mrgreen: Ik vind het fijn om jullie ervaringen te lezen, kan ik me daar een beetje op instellen en ik weet dat jullie ook gewoon eerlijk zijn dus hoef me geen illusies te maken…
Wel lief dat jullie zo meedenken met mij… vind het ook altijd weer leuk om te lezen dat jullie in MIJN topic 8) reageren…
Maar goed ik ben een beetje down dus… heb een beetje het gevoel dat ik alleen sta in alles… heb niet zoveel mensen om mij heen en ik mis het familie gevoel… ik hoor dan dat anderen zoveel leuke mensen om zich heen hebben en ik heb dat niet… we hebben geen contact met de fam van mijn man en mijn fam is tja een lang verhaal maar ook verre van ideaal… voel me depri en alleen op de wereld… eens in de 2 maanden ga ik met vriendinnen iets doen maar dat maatjes gevoel met iemand en dat fam gevoel hebben wij niet… vind ik kl*te…
Maar als ik dan bevallen ben wil iedereen opeens wel komen en dan gaat het opeens wel allemaal… Mijn ma zou mij komen helpen als ik op het laatst liep… maar ik zie haar ook niet… of nauwelijks… Ik ben gewoon zo moe en heb even een baal dag… keek vanmiddag in de spiegel en ik schrok van mijn grote opgeblazen witte hoofd… moet er zelf een beetje om lachen nu ik dit zo typ maar ik ben blij als ik weer mijn oude figuurtje heb en leuke kleren aankan…
Kan niet naar het toilet en ik kan me niet eens scheren daar beneden… bah… Slapen s’nachts lukt ook al niet…
Sorry hoor voor al mijn geklaag… moet het even kwijt…
Ik ga me eens aankleden… Net even gedoucht en zit hier in mijn blote boobies… hihi…
Doei dames… Morgen trouwens de 36 weken echo… leuk weer even…
Volgende week maandag ben ik 37 weken en dan mag ik thuis bevallen… :dance: