:-*
Even snel…die van mijn wil NU (.) :roll:
Ik tel verder in Egypte :-*
Sas, véél plezier (als je dit nog leest tenminste) en niet te bruin terug hè? Worden we zo jaloers van :mrgreen: !
Faizaa, en… en… en… had jij chocolade meegenomen…??? Ik hoop dat Sanae vandaag iets minder hangerig is. Bij Saba hielp het wel eens al ik haar 's ochtends liet uitrazen in een speeltuin, dan had ik in ieder geval 's middags een paar uurtjes met m’n buik alleen, als zij uitgeput in bed lag . Sterkte.
@kimmiejj wrote:
gaat hard zeg,EN ach jemeisje faizaa die wil je (.)(.) Nog even voor haar alleen :mrgreen:
EN had je man chocolade bij hem ??? :twisted:
:mrgreen: Ja… lekker kinder chocolade… en witte chocolade… Mocht ik kiezen…

@renzosmam wrote:
Ik tel verder in Egypte :-*
Ben je al weg meid? Gaan je echt missen… beetje saai zonder Sas… :mrgreen: Geniet er maar van… :thumbup:
@Jassie wrote:
Sas, véél plezier (als je dit nog leest tenminste) en niet te bruin terug hè? Worden we zo jaloers van:mrgreen: !
Faizaa, en… en… en… had jij chocolade meegenomen…??? Ik hoop dat Sanae vandaag iets minder hangerig is. Bij Saba hielp het wel eens al ik haar 's ochtends liet uitrazen in een speeltuin, dan had ik in ieder geval 's middags een paar uurtjes met m’n buik alleen, als zij uitgeput in bed lag. Sterkte.
Ja inderdaad… das een goede tip… heb mijn ma dan ook hier vandaag en die dat haar zometeen eens meenemen… heb ik een paar uurtjes voor mezelf… :dance: Chocolade was heerlijkkkkkk…
@faizaa wrote:
Ben je al weg meid? Gaan je echt missen… beetje saai zonder Sas…
:evil: er zijn genoeg anderen die hier je topic komen opleuken hoor…en met ons is het toch ook wel een ietsiepietsie gezellig en niet saai???
@fiep klophout wrote:
@faizaa wrote:
:evil: er zijn genoeg anderen die hier je topic komen opleuken hoor…en met ons is het toch ook wel een ietsiepietsie gezellig en niet saai???
Ouwe mopperpot…
nietus!!!
ik ben het zonnetje in huis!
@fiep klophout wrote:
@faizaa wrote:
KOK in het algemeen… :mrgreen: Mijn topic is gezellig genoeg :dance:
8)
Nou Faizaa, ik ben hartstikke leuk en schrijf bij meerdere topics hoor…
Miss sunshine?
Proof it…
@Marlous wrote:
Nou Faizaa, ik ben hartstikke leuk en schrijf bij meerdere topics hoor…
Miss sunshine?
Proof it…
Waren we het al over eens, weet je nog… wij zouden een hele gezellige middag hebben op het terras… mensen kijken…

Ja joh…Komt helemaal goed…Maar jij woonde ergens ver toch 8)
@Marlous wrote:
Miss sunshine?
Proof it…
moet ik nou serieus opeens na al bijna twee jaar hier elke dag het zonnetje uit te hangen gaan bewijzen dat ik miss sunshine ben??? :shock:
faizaa, alles rustig? No geen bezoekje aan gyn/vk voor de deur staan?
ga je thuis bevallen trouwens? en ga je bv geven?

Ik ‘ken’ je nog geen 2 jaar hoor…
- wacht dit grappige “sunshine” debat even af voordat ze zich erin mengt *
Hé Faizaa, en? Heb je genoten van een paar uurtjes jij en je buik?!
@Marlous wrote:
Ja joh…Komt helemaal goed…Maar jij woonde ergens ver toch 8)
Hoezo ver?

@fiep klophout wrote:
@Marlous wrote:
Miss sunshine?
Proof it…
moet ik nou serieus opeens na al bijna twee jaar hier elke dag het zonnetje uit te hangen gaan bewijzen dat ik miss sunshine ben??? :shock:
faizaa, alles rustig? No geen bezoekje aan gyn/vk voor de deur staan?
ga je thuis bevallen trouwens? en ga je bv geven?
![]()
Hey Fiep… mijn zonnetje :mrgreen: Nee volgende week dinsdag naar de VK… echo ivm de ligging… standaard… ik ga hopelijk thuis bevallen… en hopelijk ook de tweede weer BV geven… de eerste aap drinkt nog… :mrgreen:
Wil even jullie mening ergens over…
Vannacht was sanae erg onrustig… heb haar uit bed gehaald, aangelegd en weer terug… begint na 5 min weer hartverscheurend te huilen… echt alsof ze bang was of zo… Ik had al weinig geslapen omdat mijn man verkouden is en ik gek word van die neus geluidjes… (net alsof er een ballon leegloopt) dus ik heb haar gepakt en ik bed tussen ons in gelegd…
Heb altijd heel hard geroepen dat ik dat nooit zou doen maar ik was zooooo moe… en ik heb haar dus laten liggen… is ze heel gezellig (want dat is het dus wel :inlove: ) tussen ons in slaap gevallen… s’ochtends heeft mijn man haar weer terug gelegd…
Is dit stom geweest van mij… ga ik haar dit gedrag nu aanleren… of is een enkele keer niet zo erg… wat hadden jullie gedaan? :think:
@Jassie wrote:
* wacht dit grappige “sunshine” debat even af voordat ze zich erin mengt *
Hé Faizaa, en? Heb je genoten van een paar uurtjes jij en je buik?!
Het was heerlijk… echt… ben op bed gaan liggen en heb een uur of 2 in mijn boek gelezen… Zalig… even op internet en wat lekkers gesmikkelt op de bank… Soms heb je dat gewoon even nodig…
Hoe zit dat bij jou trouwens, krijg je al een beetje een ritme… want daar pieker ik wel es over… hoe moet ik dat doen straks met 2 kids… welke moet ik eerst pakken s’ochtends en krijg ik een ritme… ik hoor gruwel verhalen over dat het zooooo zwaaar is, 2 kinderen… Heb je tips?
Of jij marlous?
@faizaa wrote:
Hoe zit dat bij jou trouwens, krijg je al een beetje een ritme… want daar pieker ik wel es over…Maak je vooral nog géén zorgen, da’s de belangrijkste tip die ik je kan geven. Dat klinkt bizar, maar het cliché dat het vanzelf goedkomt is hier echt kloppend geweest.
De eerste weken is het even zoeken geweest, en vooral stress op de momenten dat beide dames tegelijkertijd wakker werden 's ochtends. Nu - ruim 8 weken later - kan ik bijna op de klok nauwkeurig zeggen wanneer wie slaapt en hoe de dag eruit ziet. En ja, ik voed keurig op verzoek. Met de opmerking dat wij wel fan van “rust & regelmaat” zijn wat erg veel orde in de chaos schept.
Voorbeeld: Tosca wordt om 5.00 uur wakker, rond 5.45 uur na een voeding weer naar bed. Ik nog een uurtje slapen en dan wordt Saba wakker. Tegen de tijd dat Saba gepoetst en aangekleed met d’r flesje melk voor de tv zit (ja, de tv staat hier nu wel ietsje vaker aan :oops: ) wordt Tosca wakker en haal ik haar naar beneden. Na 1,5 uur is Tosca bekaf na flink wat gespeel met d’r grote zus, gaat terug naar bed, en dan krijgt Saba quality time van me. Tegen 11.00 uur wordt Tosca vaak weer wakker en tegen de tijd dat zij weer naar bed gaat doe ik dat samen met Saba. Dan beneden een boterhammetje eten met Saba, en dan Saba naar bed. Meestal heb ik dan zelfs nog een uurtje rust terwijl ze beiden slapen. En 's middags wordt eerst Tosca wakker, voeden, spelen, en bij vermoeidheidssignalen - meestal na ruim een uur - naar bed. Tosca in bed, Saba wakker. En zo wisselen ze dat meestal prima af.
Tips? Laat Sanae vooral met álles meehelpen, werkt hier geweldig. Boertje doen? Saba tikt zachtjes op Tosca’s billen. Billen verschonen? Saba geeft luier en doekjes aan. Tosca troosten? Saba een pop geven en haar hetzelfde laten imiteren, of haar Tosca een kusje laten geven (niet afdwingen)… enzovoorts.
Andere tip: voel je niet schuldig als een van de twee even iets langer moet wachten. Leg aan Sanae uit dat je even met de baby bezig bent (misschien begrijpt ze het nog niet, maar dat komt vanzelf) en de baby zal het je niet kwalijk nemen als je even een minuutje later erbij bent

En nog eentje: zorg dat je bij uitstapjes ruim vantevoren alles klaar hebt liggen (verzorgingstas, buggy in de auto etc.). Je kent het nog van de babytijd… op het moment dat je wil vertrekken spuugt, poept of plast een baby je hele planning omver. Nu komt Sanae daarbij, want ze hebben een 6e zintuig om dat soort ongemakjes tegelijkertijd te veroorzaken :mrgreen:.
En de laatste: een draagzak/draagdoek/buikdrager. Want soms heb je je handen nodig voor Sanae, vooral nu ze nog niet loopt, terwijl de baby ook tegen jou aan wil hangen of wil drinken. En dan is zo’n draaggeval een uitkomst (met 2 slings kun je ze zelfs alletwee dragen…!).
En… oké, ik heb er nog wel 10 voor je… :mrgreen:. Conclusie: 't is even zoeken, maar het ritme is snel genoeg gevonden. Écht waar!