Aisah is geboren 23-05!!! Het hormonster is BACKK!!!!

ik vind noah een mooie naam :mrgreen:

veel succes met de laatste loodjes!

Mag ik nog een naam suggeren? Nour (Noer), betekent licht in het Arabisch - zoals je waarschijnlijk al weet. Vind ik echt heel mooi. Maar ik weet eigenlijk niet of deze naam in Marokko gebruikt wordt.



Heyya

Zo ik kom me er ook even tegenaan bemoeien 8)

Ik vind Eisah ook het mooiste :mrgreen:

Sanea en Eisah :thumbup:



Enuh Marlous hier doen mensen ook Renzo Rens noemen :twisted:

Die ene letter kan er dan ook wel bij toch?

Ik bedoel dan had ik hem wel Rens genoemt :roll:

Celiza mag tot Celies afgekort worden,dat doe ik zelf ook…maar als iemand haar Liza durft te noemen dan stomp ik hem :mrgreen:



Ik kort namen ook af vaak maar Mateo zou ik dus nooit theo noeman dan…dat vind ik echt een stomme afkorting…ik vind dat als je afkort je altijd wel vooraan de naam moet beginnen :shifty:

Dus Mat :lol: en Mic :lol:

Maar Matoe en Micah is gewoon in 1 zucht te noemen dus die zou ik niet zo snel afkorten 8)



Enuh Faiz :lol: ik dacht ook dat je meisje Saneeeeeeeee was :shifty:



Maaruh ik ben wel benieuwd hoor naar je naam straks!

Enuh Victoria… :naughty: jij verdient je eigen afteltopic…

Ga ik nu maken :angel:

Nee precies…Theo is zo het tegenovergestelde van Mateo…(die is hip, die andere niet)… :twisted:



Maar eh Faizaa, welke vallen nu voor jou af 8)

Ninanien… hij kan wel aangegeven worden maar dan MOET het idd een marokkaanse naam zijn EN hij moet volgens hun spellinglijst geschreven worden… das toch van de zotte… bah… dat gedoe eerst met sanae en nu weer… word er flauw van…

Heb mijn man net eens laten bellen voor de spelling van Eisah… dat is dus Isa of Aissa (en dan met 2 puntjes op de i)

Ik zeg tegen mijn man: daar beginnen we dus niet aan… Dat zijn net meisjes namen… dus ik ga nu proberen of ze Aisah willen accepteren… bah word daar zo flauw van altijd dat meehuppelen met de rest van de kudde… :evil: Ik vind Koerdische namen :inlove: Ga er stiekem toch maar eens even tussen kijken, gewoon voor de leuk want hij word dan op het consulaat toch niet geaccepteerd :thumbdown:



Fiep… speciaal voor jou, mijn oerhollandse KOK-vriendin :wink: de naam Eisah moet uitgesproken worden als… AISA… dus geen klemtonen ergens of als Aisha van Cheb Khaled :mrgreen: Op z’n Marokkaans klinkt het als Eisah maar in het Nederlands dus gewoon Aisa… hoewel ik een H erachteraan geplakt misschien leuker vindt… :think: (qua schrijfwijze, dat maakt het minder vrouwelijk :oops: )



Klavertje, bedankt… jij ook nog maar even he, meid…



Marlous… joaquin… waaaauuuuwwwww prachtig… Als half Portugeesje vind ik dat een ge-wel-di-ge naam… maar idd ook weer de uitspraak… pfff…

En ja het moet allemaal goedgekeurd worden… ik word daar flauw van… we hebben al zoveel regels, ik vind dat ik zeker wat een naam betreft dat op z’n minst de schrijfwijze zelf moet kunnen bepalen… tjeee…

Mohamed, Ali en Fatima zijn namen van Profeten en de vrouw van de profeet… vandaar dat ze vaak gebruikt worden, om hun betekenis…



Trouwens mijn man belde dus net met de naam en toen zei die vrouw: hoe??? Aisah… huh… die naam is hier al jaren niet meer gebruikt…



Ik dacht bij mezelf… misschien nog beter… :snooty: :hand:

Heb vorige week nog iemand geschockeerd die zei dat ik mijn zoon Mohamed moest noemen en ik zei dus: nou wat saai… :mrgreen: DAT IS DUS NOT DONE… :oops:



Maar Sanae is dus gewoon Senna ja… :wink:

Namen die eindigen op een A zouden ook gebruikt worden door mensen uit de lagere klasse… :mrgreen: Maar hier op KOK is inmiddels ook al bewezen dat dat niet altijd het geval was… :thumbup:



Victoria… the more, the marrier…



Nessie… het is idd een prachtige naam maar in ons geval dus door een andere uitspraak inmiddels afgevallen…



Heyya… Nour… een hele mooie naam… mooie betekenis idd… maar het is een meiden naam… en deze word een jongen… :mrgreen: Nouri is wel weer een jongens naam maar die vind ik te speels…



He Sas… ook van de partij :dance: nee net als Mat of Theo vind ik ook Rens verschrikkelijk… en ik wil ook niet steeds gaan verbeteren maar ergerlijk is het wel… bah!

Ja ik denk dat meer mensen denken dat het Saneeeeee is… ik vind het ook niet erg het is immers een lastige spelling Maar in het dagelijks leven onthouden mensen het nu wel gelukkig… het is meer de eerste keer als ze het horen…



Marlous… ik zit nu dus tussen Aisah en Aisah… :mrgreen: denk ik… even onder voorbehoud… want hoewel ik Soufian prachtig vind ben ik echt bang voor die afgekorte versie… das echt een reden om em te laten vallen… Voorlopig dus Aisah…

Ah joh…Mohammed (mohamed is toch harstikke leuk… :shifty:



Ik moet wel stiekum lachen hoor…Namen worden geweigerd als er teveel in dat jaar zo zijn benoemd, behalve als het om profeten etc. gaat…



Ja, kijk…Wij hadden dus ook bedacht dat Mateo, Theo genoemd zou worden door sommige…maar wij vonden die naam toch de mooiste, dus neem ik de verbeteringen maar voor lief…



Dus als jullie Soufian het mooiste vinden, moet je gewoon even bedenken of je het gaat volhouden zijn naam met alles te benadrukken…



Aisah vind ik ook leuk, qua uitspraak dan he…



Enne, ikken iemand die Nour e dine heet, das wel een man…



:think:

nou aan mij heb je nu ff niets…

Ja klopt Noureddine is wel weer een mannen naam… Nouri ook maar Nour is de vrouwen versie daarvan…

Ik ken een man die zijn dochter Romeysa wilde noemen en dat mocht dat jaar niet en waren teveel Romeysa’s… zijn dochter daarna mocht wel weer Romeysa genoemd worden… :?



Ik vind Soufian mooi maar hij word dus vaak verkeerd uitgesproken… soofjan bijvoorbeeld… en ik ben klaar met de afkorting SOUF… dus nee ik ben bang dat met mijn karakter ik daar snel genoeg van heb dat verbeteren… :mrgreen: je kent me ondertussen wel een klein beetje misschien… :wink: en ik weet gewoon, wat Fiep ook al zegt dat de naam snel zal worden afgekort naar SOUF… maar goed… even mijn mannetje eens vragen straks… moet namelijk ook weer eens aan geboortekaartjes gaan denken…



Ja hoe vaker ik em zeg hoe leuker ik em begin te vinden, aisah… KORT EN KRACHTIG… :mrgreen: en ook een mooie betekenis… wat wil je nog meer… :mrgreen:

Succes met de laatste lootjes en het verzinnen van een naam!

Precies…



Wij noemde Mateo ook al vaak Mateo in de buik…Het was een niet veel voorkomende naam, dus voor ons ook een beetje vreemd…Nu weten we natuurlijk niet beter…



Maar eh, waar is Noah gebleven in je bedenkingen???

@Elise wrote:

Succes met de laatste lootjes en het verzinnen van een naam!




:-* bedankt elise…

@Marlous wrote:

Precies…



Wij noemde Mateo ook al vaak Mateo in de buik…Het was een niet veel voorkomende naam, dus voor ons ook een beetje vreemd…Nu weten we natuurlijk niet beter…



Maar eh, waar is Noah gebleven in je bedenkingen???




Noah is eigenlijk de minst favoriet… maar alleen omdat ie dus in het Marokkaans niet mooi word uitgesproken… en geloof me, als je het hoort ben je het waarschijnlijk met me eens… er blijft niks over van de naam, het is eigenlijk dan net alsof er iemand niest, zo klinkt het… :mrgreen: En aangezien manlief en fam marokkaantjes zijn zal hij vaak op die manier uitgesproken worden… nee dat zie ik niet zitten…

Huh???



Is jouw man marokkaan??? :shock:

@Marlous wrote:

Huh???



Is jouw man marokkaan??? :shock:




ja… een Hollandse Marokkaan zegt ie altijd :wink: :mrgreen:

Niet serieus op reageren he… 8)



Weet ik natuurlijk wel…



Hoe heet hij eigenlijk?? wil hij niet iets van een benoeming naar hem??



Ja, volgens mij zijn jullie wel erg ‘hippe’ (daar bedoel ik mee, niet door en door traditionele) marokkanen…

@Marlous wrote:

Niet serieus op reageren he… 8)



Weet ik natuurlijk wel…



Hoe heet hij eigenlijk?? wil hij niet iets van een benoeming naar hem??



Ja, volgens mij zijn jullie wel erg ‘hippe’ (daar bedoel ik mee, niet door en door traditionele) marokkanen…




hahahaha… nee mijn man is vrij modern… hij is eigenlijk meer kaasje dan couscous… en ik ben niet braaf te krijgen… :mrgreen: Maar ik ben ook geen Marokkaanse… wel pittig Portugeesje en ook zeer trots op mijn 50% Nederlandse bloed… dus wel een leuke combi… en nee bij Marokkanen is dat niet zo, dat de naam voortgezet word en zo…

jee ook hier aftellen …leuk…



Even over de namen… mijn directe collega heeft een zoontje (ook marrokaans) en die heeft een naam die oik nog nooit gehoort heb maar wel leuk vind



Sallachdin

nou ik ben uit de poll hoor :shifty:





ik kom er namelijk opeens achter dat jij en victoria 1 jaar en 4 maanden geleden ook alletwee min of meer gelijk ana het bevallen waren en nu dus weer op zelfde dag uitgerekend (hadden jullie natuurlijk al là ng ontdekt… :shifty: :? ). Nou vic die bevalt met 38 weken en twee dagen (het is maar dat je het weet victoria! Is dat een beetje een mooie datum?) en een dag later beval jij!

@Jannigje wrote:

jee ook hier aftellen …leuk…



Even over de namen… mijn directe collega heeft een zoontje (ook marrokaans) en die heeft een naam die oik nog nooit gehoort heb maar wel leuk vind



Sallachdin




Ook Sallahdinne vind ik minder… :oops: doet me aan allahdin denken :mrgreen: Maar wel lief hoor jannigje… dat je meedenkt… :-*

@fiep klophout wrote:

nou ik ben uit de poll hoor :shifty:





ik kom er namelijk opeens achter dat jij en victoria 1 jaar en 4 maanden geleden ook alletwee min of meer gelijk ana het bevallen waren en nu dus weer op zelfde dag uitgerekend (hadden jullie natuurlijk al là ng ontdekt… :shifty: :? ). Nou vic die bevalt met 38 weken en twee dagen (het is maar dat je het weet victoria! Is dat een beetje een mooie datum?) en een dag later beval jij!




:shock: is dat zo, Fiep… nee dat wist ik dus niet… :oops:

@fiep klophout wrote:

nou ik ben uit de poll hoor :shifty:





ik kom er namelijk opeens achter dat jij en victoria 1 jaar en 4 maanden geleden ook alletwee min of meer gelijk ana het bevallen waren en nu dus weer op zelfde dag uitgerekend (hadden jullie natuurlijk al là ng ontdekt… :shifty: :? ). Nou vic die bevalt met 38 weken en twee dagen (het is maar dat je het weet victoria! Is dat een beetje een mooie datum?) en een dag later beval jij!




oh dat was mij ook niet eens opgevallen :think:

lagen we dus met zijn 3-en te kreunen en te steunen :angel: