Afvallen hoe?

@Sneeze wrote:

@gismolo wrote:
Heb het even gelezen en het South Beach heeft vooral met koolhydraten te maken.



Wat aten jullie dan zoal op een dag in de eerste fase?



Weight Watchers ga ik me straks even in verdiepen.




Ik begon 's ochtends met een schaal yoghurt (eieren volgens de recepten uit het boek had ik geen tijd voor zo vroeg :slight_smile: ) en dan rond 10uur een blokje kaas en thee. 's Middags maakte ik in mijn pauze een salade met vanalles (en zoveel als je kunt eten) en dronk ik ook weer thee en zo rond 3uur nam ik een handje nootjes en ook weer thee of water. Het avondeten bestond uit vlees met groente en daar nam ik dan wel een glaasje PepsiMax bij :silenced: ! Zo rond 8 uur nog een bakje yoghurt!



Je mag dus in de eerste 2 a 3 weken geen koolhydraten (brood, aardappel, rijst, pasta e.d.), maar ook geen fruit! Na die eerste afkickweken begin je dat allemaal weer langzaamaan toe te voegen, maar wel de echte volkoren producten!



Met fruit nam ik het niet zo nauw, want ik ben geen yoghurtliefhebber, maar magere yoghurt met vruchtjes lustte ik wel :wink: Het werkte ook, dus ik ben het niet strenger gaan doen!



Ik had echt verder geen (lekkere) trek en kon dus makkelijk overal van af blijven :thumbup:



Fruit heb ik ook niet al te streng gedaan en ik dronk zelfs nog een paar kopjes koffie met suiker (dat was echt not done volgens de regels maar goed). Ik kookte de avond te voren altijd mā€™n eieren (hou sowieso niet van warme gekookte eieren) en die gebruikte ik dan als tussendoortje of in salades etc. Heeeeeeel veel vis gegeten (haring, jammie!) omdat ik niet erg van vlees houd. Werd er best handig in al zeg ik het zelf, ben niet zoā€™n keukenprinses, maar ik maakte bijvoorbeeld de lasagna of pasta waarbij de pasta vervangen was door courgette en dat was best heel lekker.

Het fijnste vond ik dat je je niet hoeft te gaan uithongeren, je moet juist eten. Ook prettig dat het niet gebaseerd is op 3 maaltijden per dag met amper een fatsoenlijk tussendoortje, zelf meer van de kleine hapjes om de paar uur anders heb ik zoā€™n plofgevoel.

Haha, moet ook maar weer eens gaan beginnen nu ik het nog zo goed weet te ā€˜verkopenā€™. Staat trouwens ook een zeer uitgebreide calorientabel op die site, erg handig.



Nu ik dit zo opschrijf denk ik dat ik mijzelf toch weer een moet gaan aansporen om te beginnen, want zo moeilijk was het niet :think:

ik ben ook bezig om af te vallenā€¦ ik wil mn oude gewicht van voor de zwangerschappen weer terugā€¦ ben nu 76 kiloā€¦ ik woog 65 kiloā€¦ ben ongeveer 1.74ā€¦ ik heb er nu in 2 maand bijna 4 kilo vanafā€¦ ik eet smorgens een broodje en daarna niks meer totaan het warme etenā€¦ dan nog wat fruit en yoghurt en soms tussendoor nog wel een cracker met kaas ofzoā€¦ ik sport elke dag in huis, heb zoā€™n crosstrainer waar ik 2x 15 min op fiets en heb een buikspieren apparaat waar ik 3 maal 20 oefeningen op doeā€¦ en nu maar eens kijken of het gaat werkenā€¦ :lol:

@mamavan2meisjes wrote:

ik ben ook bezig om af te vallenā€¦ ik wil mn oude gewicht van voor de zwangerschappen weer terugā€¦ ben nu 76 kiloā€¦ ik woog 65 kiloā€¦ ben ongeveer 1.74ā€¦ ik heb er nu in 2 maand bijna 4 kilo vanafā€¦ ik eet smorgens een broodje en daarna niks meer totaan het warme etenā€¦ dan nog wat fruit en yoghurt en soms tussendoor nog wel een cracker met kaas ofzoā€¦ ik sport elke dag in huis, heb zoā€™n crosstrainer waar ik 2x 15 min op fiets en heb een buikspieren apparaat waar ik 3 maal 20 oefeningen op doeā€¦ en nu maar eens kijken of het gaat werkenā€¦ :lol:




wowā€¦ wat een super crash dieetā€¦



NIKS meer eten tot aan het avondetenā€¦ IS een heel SLECHT voedingspatroon en zeker niet 1 om aan iemand aan te raden die serieus en GEZOND wil afvallen.



Dit kan me echt ontzettend boos maken want je maakt je lijf gewoon kapot zo. Je hongert het uit en dan kan je wel afvallen, maar gezond is het zeker NIET :silenced:

@mamavan2meisjes wrote:

ik ben ook bezig om af te vallenā€¦ ik wil mn oude gewicht van voor de zwangerschappen weer terugā€¦ ben nu 76 kiloā€¦ ik woog 65 kiloā€¦ ben ongeveer 1.74ā€¦ ik heb er nu in 2 maand bijna 4 kilo vanafā€¦ ik eet smorgens een broodje en daarna niks meer totaan het warme etenā€¦ dan nog wat fruit en yoghurt en soms tussendoor nog wel een cracker met kaas ofzoā€¦ ik sport elke dag in huis, heb zoā€™n crosstrainer waar ik 2x 15 min op fiets en heb een buikspieren apparaat waar ik 3 maal 20 oefeningen op doeā€¦ en nu maar eens kijken of het gaat werkenā€¦ :lol:




je eet wel elke keer meer :mrgreen: eerste post at je alleen een broodje en dan tot het avondeten niksā€¦ daarna at je wat fruit en yoghurt er bijā€¦en nu soms ook nog een cracker met kaas :wink:



ben benieuwd wat je de volgende keer nog meer eet :wink:

Ik wil eigenlijk niet meer zo obsessief bezig zijn met afvallenā€¦ maar dat is wel moeilijk, want ik wil er eigenlijk perse nog 6 kilo af!

@klavertje4 wrote:

@mamavan2meisjes wrote:
ik ben ook bezig om af te vallenā€¦ ik wil mn oude gewicht van voor de zwangerschappen weer terugā€¦ ben nu 76 kiloā€¦ ik woog 65 kiloā€¦ ben ongeveer 1.74ā€¦ ik heb er nu in 2 maand bijna 4 kilo vanafā€¦ ik eet smorgens een broodje en daarna niks meer totaan het warme etenā€¦ dan nog wat fruit en yoghurt en soms tussendoor nog wel een cracker met kaas ofzoā€¦ ik sport elke dag in huis, heb zoā€™n crosstrainer waar ik 2x 15 min op fiets en heb een buikspieren apparaat waar ik 3 maal 20 oefeningen op doeā€¦ en nu maar eens kijken of het gaat werkenā€¦ :lol:




je eet wel elke keer meer :mrgreen: eerste post at je alleen een broodje en dan tot het avondeten niksā€¦ daarna at je wat fruit en yoghurt er bijā€¦en nu soms ook nog een cracker met kaas :wink:



ben benieuwd wat je de volgende keer nog meer eet :wink:




ja ga mezelf niet uithongeren heā€¦ dus als ik zin in iets heb eet ik echt wel watā€¦ maar vaak heb ik genoeg aan een broodje tot het avondetenā€¦



moet je dan de hele dag door maar eten? :think: deed ik eigenlijk nooit dus voor mij is di heel normaal hoor en ben zo gezond als het maar kanā€¦

@klavertje4 wrote:

@mamavan2meisjes wrote:
ik ben ook bezig om af te vallenā€¦ ik wil mn oude gewicht van voor de zwangerschappen weer terugā€¦ ben nu 76 kiloā€¦ ik woog 65 kiloā€¦ ben ongeveer 1.74ā€¦ ik heb er nu in 2 maand bijna 4 kilo vanafā€¦ ik eet smorgens een broodje en daarna niks meer totaan het warme etenā€¦ dan nog wat fruit en yoghurt en soms tussendoor nog wel een cracker met kaas ofzoā€¦ ik sport elke dag in huis, heb zoā€™n crosstrainer waar ik 2x 15 min op fiets en heb een buikspieren apparaat waar ik 3 maal 20 oefeningen op doeā€¦ en nu maar eens kijken of het gaat werkenā€¦ :lol:




je eet wel elke keer meer :mrgreen: eerste post at je alleen een broodje en dan tot het avondeten niksā€¦ daarna at je wat fruit en yoghurt er bijā€¦en nu soms ook nog een cracker met kaas :wink:



ben benieuwd wat je de volgende keer nog meer eet :wink:




snap eigenlijk niet waar jij je zo druk om maaktā€¦ moet ik dan alles opschrijven wat ik afwisselend eet op een dag? ik zet het zo globaal mogelijk neer en de ene dag eet ik wel wat extra en de andere dag weer nietā€¦ tja snap niet wat t probleem nu eigenlijk isā€¦ of je wilt gewoon ffe lekker katten :wink: :lol: mag hoor vindt ik wel bestā€¦

@Cell wrote:

@mamavan2meisjes wrote:
ik ben ook bezig om af te vallenā€¦ ik wil mn oude gewicht van voor de zwangerschappen weer terugā€¦ ben nu 76 kiloā€¦ ik woog 65 kiloā€¦ ben ongeveer 1.74ā€¦ ik heb er nu in 2 maand bijna 4 kilo vanafā€¦ ik eet smorgens een broodje en daarna niks meer totaan het warme etenā€¦ dan nog wat fruit en yoghurt en soms tussendoor nog wel een cracker met kaas ofzoā€¦ ik sport elke dag in huis, heb zoā€™n crosstrainer waar ik 2x 15 min op fiets en heb een buikspieren apparaat waar ik 3 maal 20 oefeningen op doeā€¦ en nu maar eens kijken of het gaat werkenā€¦ :lol:




wowā€¦ wat een super crash dieetā€¦



NIKS meer eten tot aan het avondetenā€¦ IS een heel SLECHT voedingspatroon en zeker niet 1 om aan iemand aan te raden die serieus en GEZOND wil afvallen.



Dit kan me echt ontzettend boos maken want je maakt je lijf gewoon kapot zo. Je hongert het uit en dan kan je wel afvallen, maar gezond is het zeker NIET :silenced:




wat zou je dan op een dag zoal moeten eten? ik eet volgensmij genoeg hoorā€¦ broodje, fruit, yoghurt, groentes,vlees aardappelenā€¦ :think: wat mist erin? snoep en koekjes en die zoete zooi houdt ik niet zo van ā€¦ dus als ik wat extra eet zijn het andere dingenā€¦ crackers krentebollen, komkommer, tomaatjes dat soort dingenā€¦ maar dat doe ik ook niet elke dagā€¦

@mamavan2meisjes wrote:

@klavertje4 wrote:
@mamavan2meisjes wrote:
ik ben ook bezig om af te vallenā€¦ ik wil mn oude gewicht van voor de zwangerschappen weer terugā€¦ ben nu 76 kiloā€¦ ik woog 65 kiloā€¦ ben ongeveer 1.74ā€¦ ik heb er nu in 2 maand bijna 4 kilo vanafā€¦ ik eet smorgens een broodje en daarna niks meer totaan het warme etenā€¦ dan nog wat fruit en yoghurt en soms tussendoor nog wel een cracker met kaas ofzoā€¦ ik sport elke dag in huis, heb zoā€™n crosstrainer waar ik 2x 15 min op fiets en heb een buikspieren apparaat waar ik 3 maal 20 oefeningen op doeā€¦ en nu maar eens kijken of het gaat werkenā€¦ :lol:




je eet wel elke keer meer :mrgreen: eerste post at je alleen een broodje en dan tot het avondeten niksā€¦ daarna at je wat fruit en yoghurt er bijā€¦en nu soms ook nog een cracker met kaas :wink:



ben benieuwd wat je de volgende keer nog meer eet :wink:






snap eigenlijk niet waar jij je zo druk om maaktā€¦ moet ik dan alles opschrijven wat ik afwisselend eet op een dag? ik zet het zo globaal mogelijk neer en de ene dag eet ik wel wat extra en de andere dag weer nietā€¦ tja snap niet wat t probleem nu eigenlijk isā€¦ of je wilt gewoon ffe lekker katten :wink: :lol: mag hoor vindt ik wel bestā€¦




ik maak me helemaal niet druk :lol: :dance:

@mamavan2meisjes wrote:

@Cell wrote:
@mamavan2meisjes wrote:
ik ben ook bezig om af te vallenā€¦ ik wil mn oude gewicht van voor de zwangerschappen weer terugā€¦ ben nu 76 kiloā€¦ ik woog 65 kiloā€¦ ben ongeveer 1.74ā€¦ ik heb er nu in 2 maand bijna 4 kilo vanafā€¦ ik eet smorgens een broodje en daarna niks meer totaan het warme etenā€¦ dan nog wat fruit en yoghurt en soms tussendoor nog wel een cracker met kaas ofzoā€¦ ik sport elke dag in huis, heb zoā€™n crosstrainer waar ik 2x 15 min op fiets en heb een buikspieren apparaat waar ik 3 maal 20 oefeningen op doeā€¦ en nu maar eens kijken of het gaat werkenā€¦ :lol:




wowā€¦ wat een super crash dieetā€¦



NIKS meer eten tot aan het avondetenā€¦ IS een heel SLECHT voedingspatroon en zeker niet 1 om aan iemand aan te raden die serieus en GEZOND wil afvallen.



Dit kan me echt ontzettend boos maken want je maakt je lijf gewoon kapot zo. Je hongert het uit en dan kan je wel afvallen, maar gezond is het zeker NIET :silenced:




wat zou je dan op een dag zoal moeten eten? ik eet volgensmij genoeg hoorā€¦ broodje, fruit, yoghurt, groentes,vlees aardappelenā€¦ :think: wat mist erin? snoep en koekjes en die zoete zooi houdt ik niet zo van ā€¦ dus als ik wat extra eet zijn het andere dingenā€¦ crackers krentebollen, komkommer, tomaatjes dat soort dingenā€¦ maar dat doe ik ook niet elke dagā€¦




het kan ook aan de hoeveelheid liggenā€¦ hoeveel je van alles eetā€¦ hoeveel broodjes bijv



toen ik ww deed (ik mocht 24 punten) at ik soms wel 8 broodjes per dag en nog viel ik af



voordat ik ww deed, sonjabakkerde ik. eigenlijk was dat veel te weinig voor mijā€¦ en ja ik viel er mee afā€¦ maar op een gegeven moment viel ik niet meer af omdat ik te weinig atā€¦ hoe weinig ik ook at (ging maar weer minderen) er ging niks meer afā€¦ ben toen langzaam gaan opbouwen en toen viel ik juist af, terwijl ik dus veel meer at!

Ik mag me hier eigenlijk niet mee bemoeien :oops: Ik weeg 67 en ben 159. Dus ik wil er graag minimaal 7 kilo af maarā€¦ik kan de zoetigheid niet laten staan. Ik wil wel maar heb het doorzettingsvermogen niet. na de geboorte van mijn zoontje ben ik gaan sonja bakkeren en dat ging goed. Nu heb ik het weer geprobeerd maar het lukt me gewoon niet. Voel me dan heel slapā€¦



Ik beweeg wel weer meer dan genoeg. Voetbal 4 keer in de week dus daar ligt het niet aan.



Maar ik weet mijn probleem (doorzetten) alleen baal ik er zo van dat het niet luktā€¦ Nou is het ook balen dat mijn man gewoon alles kan eten en ook wil (dus altijd chips/chocolade enz in huis :? )

@klavertje4 wrote:

@mamavan2meisjes wrote:
@Cell wrote:
@mamavan2meisjes wrote:
ik ben ook bezig om af te vallenā€¦ ik wil mn oude gewicht van voor de zwangerschappen weer terugā€¦ ben nu 76 kiloā€¦ ik woog 65 kiloā€¦ ben ongeveer 1.74ā€¦ ik heb er nu in 2 maand bijna 4 kilo vanafā€¦ ik eet smorgens een broodje en daarna niks meer totaan het warme etenā€¦ dan nog wat fruit en yoghurt en soms tussendoor nog wel een cracker met kaas ofzoā€¦ ik sport elke dag in huis, heb zoā€™n crosstrainer waar ik 2x 15 min op fiets en heb een buikspieren apparaat waar ik 3 maal 20 oefeningen op doeā€¦ en nu maar eens kijken of het gaat werkenā€¦ :lol:




wowā€¦ wat een super crash dieetā€¦



NIKS meer eten tot aan het avondetenā€¦ IS een heel SLECHT voedingspatroon en zeker niet 1 om aan iemand aan te raden die serieus en GEZOND wil afvallen.



Dit kan me echt ontzettend boos maken want je maakt je lijf gewoon kapot zo. Je hongert het uit en dan kan je wel afvallen, maar gezond is het zeker NIET :silenced:




wat zou je dan op een dag zoal moeten eten? ik eet volgensmij genoeg hoorā€¦ broodje, fruit, yoghurt, groentes,vlees aardappelenā€¦ :think: wat mist erin? snoep en koekjes en die zoete zooi houdt ik niet zo van ā€¦ dus als ik wat extra eet zijn het andere dingenā€¦ crackers krentebollen, komkommer, tomaatjes dat soort dingenā€¦ maar dat doe ik ook niet elke dagā€¦




het kan ook aan de hoeveelheid liggenā€¦ hoeveel je van alles eetā€¦ hoeveel broodjes bijv



toen ik ww deed (ik mocht 24 punten) at ik soms wel 8 broodjes per dag en nog viel ik af



voordat ik ww deed, sonjabakkerde ik. eigenlijk was dat veel te weinig voor mijā€¦ en ja ik viel er mee afā€¦ maar op een gegeven moment viel ik niet meer af omdat ik te weinig atā€¦ hoe weinig ik ook at (ging maar weer minderen) er ging niks meer afā€¦ ben toen langzaam gaan opbouwen en toen viel ik juist af, terwijl ik dus veel meer at!




ja het schijnt dat als je te weinig eet je lichaam al het vet dat je dan nog binnen krijgt gelijk in vetcellen opslaat en het er dus op gaat ipv afā€¦ je maag moet de hele dag door (vooral als je veel beweegt) voedsel hebben te verterenā€¦ te weinig eten is ook echt niet gezond neeā€¦ mijn maag rommelt eigenlijk nooitā€¦ ja alleen als ik wakker wordt :lol:

Mama Je moet wel tussen de middag eten en tussendoortjes nemen, hoor! Je spijsvertering moet op gang blijven. Als je te weinig eet, slaat je lichaam juist alles meteen op, waardoor je niet afvalt en heel snel aankomt als je meer eet. Ik eet ook te weinig. Als ik wil afvallen moet ik meer en regelmatiger eten. Dus gewoon drie maal daags eten, goed ontbijten en tussendoor fruit of een cracker of ontbijtkoek nemen. Succes!

Karin Ik zorg ervoor dat ik door de week niks aan koeken, chips, snoep of chocola in huis heb. Dan kan ik het ook niet opeten, als ik zin heb om te snaaien. Snoepen door de week is hier sowieso geen gewoonte, dus we missen het ook niet. In het weekend krijgen we wel eens chips of nootjes een een koek bij de koffie.

HI allemaal.



Ik ben tijdens de zwangerschap en na de geboorte van mijn zoontje in nov 06 veel aangekomen. Op mijn zwaarst woog ik 117kg bij een lengte van 1.83. Op 21 mei 2007 ben ik begonnen met lijnen en sinds dien ben ik bijna 40kg afgevallen. Wat voor afvallen belangrijk is, is je calorie inname. Minder innemen dan je verbrand. Logisch. wat ook belangrijk is, is om je kacheltje opgang te houden. Dus elke 2 a 3 uur wat eten.

Waar het ook vaak fout gaat is de verborgen calorien enz. Bepaald eten

lijkt mager maar zijn het niet. Dus etikketten lezen. Ik ben zelf nu bezig met de laatste 15 kg. Het gaat niet snel maar het is er ook niet snel aangekomen.



succes allemaal



x papegaaitje

Bij mij begon het ā€˜probleemā€™ pas nƃĀ” de bevalling. Tijdens de zwangerschap maar 7 kg aangekomen en na de bevalling was er direct 9 af!!! :dance: :dance: Helaas te vroeg gejuicht en een maandje of 2 na de bevalling (gestopt met bv) begonnen met aankomen. Met als resultaat dat ik nu weer net zoveel weeg als toen ik hoogzwanger was :shock: .

Mijn eetpatroon is niet veranderd, ik eet normaal en snoep weinig en ik beweeg ook regelmatig (al kan dat altijd beter natuurlijk). En nu gebeurt er helemaal NIETS! Erg frustrerend :evil: :evil: Aan een dieet wil ik niet beginnen, zeker omdat wij inmiddels alweer voor een tweede gaan.



Het toetje laat ik ook al staanā€¦iemand nog tips of trucs!!!

Nou, dat heb dus ook; mega veel aangekomen tijdens de zwangerschappen (30 kg bij Kiki, toen 25 weer eraf gekregen en bij Lila 35 erbij en 30 eraf)ā€¦ik loop nog steeds met 10 kilo teveel rondā€¦Eten doe ik niet veel, vet en suiker laat ik goed staan, ik fiets elke dag naar en van mn werkā€¦maar afvallen ho maarā€¦ Ik eet diverse keren per dag kleine beetjes. Drink 1,5 literā€¦Kortom, ik weet het niet meerā€¦ wil gewoon die 10 kilo nog kwijt!!! Kom maar door met die tips inderdaad!!!

dan moet je eens in de gaten houden hoeveel calorieen je eet op een dag en hoeveel je eraf krijgt door te sportenā€¦ je hebt tegenwoordig van die crosstrainers te koop voor heel weinig geld en die geven precies aan hoeveel calorieen je verbrandā€¦

Om te zien wat je calorie verbruik is en wat je verbrand zijn er leuke siteā€™s waar je een profiel aan kunt maken. Waar veel info staat en meerdere mensen het zelfde probleem hebben en je dus steun bij het afvallen kunt vinden.

Zelf heb ik een profiel op valtaf.nl. Heeft mij heel goed geholpen.



x

dietist is een goede optie

meer sporten is een geode optie. elke dag naar je werk fietsen, daar went je lichaam aan. Je lichaam heeft mogelijk meer uitdaging nodig.





succes