Afvallen hoe?

@Judith75 wrote:

@gismolo wrote:
Zo heb de kalorien even geteld. Kom nog niet aan 1400 vandaag.




Dat is wel een beetje aan de lage kant.


Ligt eraan of het tot en met 15:00 is of dat daar het avondeten al bij geteld is. Als het avondeten nog bij de 1400 moet komen dan is het niet aan de lage kant.

@Tedski wrote:

@Judith75 wrote:
@gismolo wrote:
Zo heb de kalorien even geteld. Kom nog niet aan 1400 vandaag.




Dat is wel een beetje aan de lage kant.


Ligt eraan of het tot en met 15:00 is of dat daar het avondeten al bij geteld is. Als het avondeten nog bij de 1400 moet komen dan is het niet aan de lage kant.


Dat is ook waar. :)

@Tedski wrote:

@Judith75 wrote:
@gismolo wrote:
Zo heb de kalorien even geteld. Kom nog niet aan 1400 vandaag.




Dat is wel een beetje aan de lage kant.


Ligt eraan of het tot en met 15:00 is of dat daar het avondeten al bij geteld is. Als het avondeten nog bij de 1400 moet komen dan is het niet aan de lage kant.


Nee dit was berekend over de hele dag! Incl. avondeten dus.

Maar goed dan eet ik dus

2 boterhammen met pindakaas
2 boterhammen met boter
2 bekers melk
Aardappels, bloemkool, kaassaus en een snitsel
Daarbij nog veel thee en water

Is dit dan zo weinig om op een dag te eten?

@gismolo wrote:

@Tedski wrote:
@Judith75 wrote:
@gismolo wrote:
Zo heb de kalorien even geteld. Kom nog niet aan 1400 vandaag.




Dat is wel een beetje aan de lage kant.


Ligt eraan of het tot en met 15:00 is of dat daar het avondeten al bij geteld is. Als het avondeten nog bij de 1400 moet komen dan is het niet aan de lage kant.


Nee dit was berekend over de hele dag! Incl. avondeten dus.

Maar goed dan eet ik dus

2 boterhammen met pindakaas
2 boterhammen met boter
2 bekers melk
Aardappels, bloemkool, kaassaus en een snitsel
Daarbij nog veel thee en water

Is dit dan zo weinig om op een dag te eten?


Ik zie geen fruit, geen tussendoortjes en 2 boterhammen zonder beleg.

Je kunt het beste voor 6 eetmomenten per dag kiezen. Dus de drie hoofdmaaltijden en 3 lichte tussendoortjes. Die zorgen ervoor dat je maag aan de gang blijft en je geen neiging tot snacken krijgt.
Over de hele dag is 1400 caloriën erg weinig.

Zelfs van Sonja mag je meer en dat is al karig. Dus het is wel weinig ja.



En eet je dit altijd precies hetzelfde? Met uitzondering van het avondeten misschien?

Inderdaad geen fruit of andere tussendoortjes.

Dit is wat ik elke dag eet. Alleen varieer ik natuurlijk wel wat ik op brood doe en het avondeten ook. Dat ik er alleen boter op had was omdat het vers van de bakker was en dan vind ik dat zo lekker met alleen boter :wink:



Ik ben absoluut geen fruit eter.



Vraag me af hoe ik het ooit in mijn systeem ga krijgen 6 keer per dag eten.

Wit of bruin brood?

Hoeveel pindakaas?

Boter, halvarine, of margarine?

Volle, half volle, of magere melk?

Kaassaus met boter/melk/kaas, of pakje?

Hoe groot is een glas melk?



Ik mis fruit en goede koolhydraten en meer proteine.

@gismolo wrote:

Dit is wat ik elke dag eet. Alleen varieer ik natuurlijk wel wat ik op brood doe en het avondeten ook. Dat ik er alleen boter op had was omdat het vers van de bakker was en dan vind ik dat zo lekker met alleen boter :wink:



Ik ben absoluut geen fruit eter.



Vraag me af hoe ik het ooit in mijn systeem ga krijgen 6 keer per dag eten.




Neem je dan wel vitamines? Anders ga je echt tekorten krijgen.

En 6 keer eten is inderdaad even wennen. Ik denk echt dat je niet afvalt omdat je te weinig eet.

@Nefarious wrote:

Wit of bruin brood?

Hoeveel pindakaas?

Boter, halvarine, of margarine?

Volle, half volle, of magere melk?

Kaassaus met boter/melk/kaas, of pakje?

Hoe groot is een glas melk?



Ik mis fruit en goede koolhydraten en meer proteine.




Bruin brood

Pindakaas, gewoon dun besmeerd

Halvarine

Halfvolle melk

Kaassaus light

Mok met melk ongeveer 0,25 cl

@Judith75 wrote:

@gismolo wrote:
Dit is wat ik elke dag eet. Alleen varieer ik natuurlijk wel wat ik op brood doe en het avondeten ook. Dat ik er alleen boter op had was omdat het vers van de bakker was en dan vind ik dat zo lekker met alleen boter :wink:



Ik ben absoluut geen fruit eter.



Vraag me af hoe ik het ooit in mijn systeem ga krijgen 6 keer per dag eten.




Neem je dan wel vitamines? Anders ga je echt tekorten krijgen.

En 6 keer eten is inderdaad even wennen. Ik denk echt dat je niet afvalt omdat je te weinig eet.




Nee ik neem geen vitamines. Ik eet af en toe wel fruit maar moet me er echt toe zetten.



Maar goed 6 keer per dag eten



Ontbijt

Tussendoortje

lunch

Tussendoortje

Avondeten

Tussendoortje



Wat eten jullie zoal als tussendoortjes?

rauwkost, zoals wortel bloemkool brocolli

klein handje vol rauwe noten

fruit, niet veel, ik blijf niet lang vol van fruit

geroosterd brood zonder boter met lichte smeerkaas

pitta broodje met ham en hummus

Oke dat zijn een hoop verschillende dingen.



Ik zit een beetje na te denken over Herbalife. Dan weet ik in ieder geval dat ik binnenkrijg wat ik binnen moet hebben zeg maar. Maar hik nog enorm tegen de prijs aan.

Een collegaatje van mij verkoopt Herbalife. Het is op zich verder goed spul, kan ik niks van zeggen, maar het is vreselijk duur en ook niet iets wat je je leven lang gaat doen denk ik.



Ik denk dat je je het beste “gewoon” een nieuwe leefwijze kunt aanmeten die je je leven lang kunt volhouden en dus geen “dieet”.

Dat is ook een stuk goedkoper voor de portemonnee :wink:



Qua tussendoortjes is er zoveel: alle soorten fruit, je kunt ze ook in de blender gooien, beetje halfvolle melk erbij en hoppa een heerlijke shake.

Eierkoeken, ontbijtkoek, snack a jacks (vooral de caramel is heerlijk :drool: ), evergreens, liga, cracottes, wasa crackers met philadelphia of jam, kan nog eeuwig doorgaan.

En dan nog de rauwe groenten ook natuurlijk. Gooi een zak geschrapte wortels in de koelkast en als je trek krijgt grijp de zak. Nog gezond ook.



Wissel met de tussendoortjes en neem 's ochtens in plaats van brood eens yoghurt met muesli en een stuk fruit. Variatie is heel belangrijk.

Daar blijft je spijsvertering van aan de gang.

Ik zou er een boek over kunnen schrijven :lol:

Je zou ook je 4 broodjes kunnen verdelen: 08.00-10.00-12.00-14.00

heb je al 4 eetmomenten ipv 2 en zo blijft je verbranding ook goed op peil.

je zou dan ook naast dat ene broodje 1 stuk sultana of evergreen (oid) erbij kunnen eten om toch meer calorieen binnen te krijgen



Mijn schoonzusje is ooit op deze manier veel afgevallen, om de 2 uur wat eten, avond eten en veel wandelen.

Na mijn bevalling ben ik gestart met streep-je-slank. Je koopt dan een klein dagboekje. Je hebt een maximaal aantal vakjes (stellen 10 kcal voor) die je moet vullen. En dan nog 30 extra voor als je een keer iets meer wilt eten. Het is de schijf van 5, zodat je dus verplicht genoeg van alles binnenkrijgt. En dat was best heel veel. Ik heb geen moment honger gehad, en at 's morgens heerlijk mijn beschuitjes met hagelslag :slight_smile:

Ik ben er 14 kilo mee kwijtgeraakt. Het is eigenlijk vooral inzicht krijgen in je eetgewoontes (of je nu teveel of te weinig eet). Het zijn 1300 kcal per dag, maar doordat je uit de 5 schijven moet eten, is het wel gevarieerd en gezond.

Het dagboekje kost niet zoveel als bijv Herbalife, en je kunt ook via internet betaald meelezen en schrijven. Dat heb ik verder niet gedaan.



Succes met afvallen!

Maar Mirjam eet nu 1400 caloriën per dag. Dan zou ze dus nog weer minder gaan eten. Daar zal ze dan niet mee af gaan vallen.

En op de lange duur hou je het ook niet vol.



Wat Boefje zegt daar zit wel wat in, alleen zul je inderdaad wel wat tussendoortjes bij moeten nemen.

Je moet het meer gaan varieren, met streep-je-slank. Daar val je vaak ook van af. En er zit ook een opbouwprogramma in, voor als je op gewicht zit. Hier werkte het prima. En ik moet idd niet terug gaan naar elke dag flink bunkeren, dan kom ik aan, maar zolang ik de 2000 kcal (die je bij het opbouwprogramma binnen moet krijgen), aanhou, kom ik niks aan. (en met wat extra bewegen val ik zelfs af)

maargoed, iemand moet natuurlijk een vorm vinden die bij haarzelf werkt en goed vol te houden is :slight_smile:

Ik ga morgen in ieder geval beginnen met 6 keer per dag te eten.



Ga mezelf dwingen om de tussendoortjes te nemen. Dat is even een tijdje proberen en kijken hoe dat gaat.

Ik wil ook graag afvallen, maar eigenlijk weet ik niet zo goed hoe ik het moet aanpakken. Ik denk dat ik te weinig en te eenzijdig eet en daardoor niet afval. Minder eten heeft waarschijnlijk een tegenovergestelde werking en dat is niet de bedoeling! Ik zit te twijfelen tussen een gedeeltelijk South Beach dieet (koolhydraten verminderen, maar niet volledig weglaten), Sonja Bakker of simpelweg gevarieerder en minder zoet/vet eten en meer bewegen/sporten. Wat denken jullie?



Ik eet nu:

's Ochtends één bruine boterham met hagelslag en een beker halfvolle melk.

Geen tussendoortje

Tussen de middag 2-3 bruine boterhammen met magere leverpastei, slankie smeerkaas of vleesbeleg en 1-2 bekers halfvolle melk.

Tussendoor 1-2 plakken ontbijtkoek of een banaan.

's Avonds normaal warm eten, 1x opscheppen en vla na.

Ik heb nogal eens de neiging om 's avonds laat nog een cracker of een boterham te nemen, erg verkeerd.

@Jippie wrote:

of simpelweg gevarieerder en minder zoet/vet eten en meer bewegen/sporten. Wat denken jullie?




Je geeft zelf de oplossing al aan :wink:

Zorg voor 3 goede maaltijden per dag. En voor 3 tussendoortjes. Ik heb in een eerdere post al verschillende gezonde tussendoortjes opgenoemd.
Zorg dat je 2 stuks fruit eet en 3 ons groente op een dag.
En eet vooral niet te weinig. De meeste mensen denken door weinig te eten (lees diëten) wel af te vallen. Maar daardoor gaat je lichaam juist in de spaarstand en slaat het alles op wat je nog wel binnen krijgt.

Door het eten van tussendoortjes voorkom je ook dat je 's avonds laat gaat snacken. Krijg je toch nog de neiging om te snacken, zorg dat je een zak met geschrapte wortels in de koelkast hebt. En val die dan aan. Lekker gezond en je zult er niet van aankomen :wink:
Probeer veel te variëren en niet iedere dag hetzelfde te eten. We zijn nu eenmaal gewoontedieren hè 8)
En natuurlijk ook meer gaan bewegen. Neem wat vaker de fiets, ga iedere dag een half uurtje wandelen of neem de trap in plaats van de lift.
En als je kunt gaan sporten is dat helemaal goed natuurlijk :thumbup:

Heel veel succes!