Afvallen hoe?

Meiden ik ben mijn lijf zo ontsettend zat he!



Ik ben 1,53 en weeg 72,4 kilo.



Ik ben helemaal geen enorme eter. 's morgens 2 boterhammen, 's middags 2 boterhammen, wat fruit en 's avonds een bord warm eten.

Door de week snoep ik niet. In het weekend neem ik af en toe een paar chipjes of een stukje chocola.



Verder doe ik alles op de fiets. Zwem een avond in de week. Sjouw continu trap op trap af.



Ik weet het echt niet meer hoor. Helaas heb ik enorme striea gehad dus mijn buik is gewoon 1 hangend stuk vlees zeg maar. Daarbij komt dat ik ook nog is een E-cup heb.



Mijn man heeft ook al meerdere keren gezegd dat hij niet snapt hoe het kan dat ik zo stevig ben.



Wat moet ik hier nou mee???



Heb me al op het Sonja Bakkeren gestort en wat was het resultaat? Ik kom daar dus gewoon van aan.



Ben het zo beu he!



Ik zit gewoon in de gevarenzone terwijl ik helemaal niet veel eet. Ik wil dit gewoon niet.



Hebben jullie mischien tips???





:-* Gismo

Het rare is ook dat ik na de zwangerschap van mijn jongste (ze is nu 14 maanden) al op 72,4 sta. Ook al heb ik een week gehad waarin je gewoon minder oplet b.v. Kerst. Ik blijf op dat gewicht staan. Dat is toch raar.

Ja ik zou inderdaad is naar de huisarts kunnen gaan. Maar het enige waar iedereen maar mee komt is. Meer bewegen, meer bewegen. Ik vlieg de hele dag van hot naar her. Doe alles op de fiets, sport een avond in de week.

Weight watchers!! vind ik echt ideaal! je eet best veel en je valt toch af!!



http://puntenlijst.atspace.com/formule.htm



misschien eet je wel te weinig? was bij mij wel zo en toen viel ik niet meer af!

We eten veel groente aardappels en vlees. Sausjes zijn we helemaal niet van. Ik heb dus een poos Sonja gedaan en dat is enorm gevarieerd, maar daar kom ik dus van aan. Ik ben daar toen mee gestopt. Ik wil niet nog zwaarder worden n.l.



Weet je er kunnen hier 10 zakken chips liggen, ik zal er nooit aankomen door de week. Chocola vind ik heerlijk, maar ook daar zal ik me nooit aan vergrijpen.



Als ik dan hoor dat sommgen lekker met een reep chocola op de bank kruipen dan denk ik kon ik dat ook maar is. Maar nee ik voel me al schuldig als ik in het weekend is wat lekkers neem.

misschien moet je juist wat meer eten, klinkt gek, maar soms kun je ook te weinig eten.



Ik zou beginnen met om 10:00 een tussendoortje, 15:00 weer en 's avonds rond 20:00 een tussendoortje. Zodat je maag in beweging blijft.



Eet je gevarieerd? Misschien een keer crackers of beschuit eten als lunch. Of 2 broodjes en een beschuitje.

en het avondeten varieren.



Maar dit klinkt wel als sonja bakker en daar kom je van aan, hmmm ik denk verder :think:

Klavertje bedankt voor je tip. Zal is kijken of dat wat voor mij is.

Mutsy ja dat vind ik dus ook zo raar. Hoe kan ik nou aankomen van iets waar een ander kilo’s mee afvalt. Dat is zo frustrerend he!

Weet je superslank zal ik nooit worden, dat is mijn bouw ook niet denk ik. En na 3 kinderen hoef ik van mezelf ook echt niet strak te zijn.

Maar ik wil wel uit de gevarenzone.

@gismolo wrote:

Mutsy ja dat vind ik dus ook zo raar. Hoe kan ik nou aankomen van iets waar een ander kilo’s mee afvalt. Dat is zo frustrerend he!




omdat het ws te weinig is voor jou! was bij mij ook zo! ik viel op een gegeven moment niet meer af, maar kwam zelfs wat aan omdat het lichaam alles ging opslaan!

Oke, hmmm hoe veel ben jij uiteindelijk afgevallen.



Soms denk ik wel is he! En nu ga ik gewoon alles eten waar ik zin in heb. Kijken wat mijn lichaam dan gaat doen.

drink je wel genoeg?



Ik ben een hele slechte drinker en ik kom dus ook niet van een heel vast gewicht af.

Als ik ga drinken en dan ga sporten en vooral goed vezels eet, dan val ik wel af.



Afvalstoffen en vet wat word verbrand=ook afvalstoffen kunnen alleen via vloeistof worden afgevoerd en als je niet genoeg drinkt, dan lukt dat dus ook niet.



Je zou ook eens een keer een body vet percentage meting kunnen doen. Spieren zijn zwaarder als vet en door te weten hoeveel vet je meedraagt, weet je ook wat je theoretisch zou KUNNEN afvallen.



Nog een voorbeeld namelijk… ik weeg 123 kilo, maar mijn vetpercentage is dermate laag dat ik hooguit 21 kilo zou kunnen afvallen.

Mijn dijbeenspieren zijn enorm, ik kan ook heel veel wegdrukken.

Dit komt omdat ik nog in de groei was toen ik al zo zwaar werd. Mijn spieren zijn dus aangepast aan het dragen van mijn gewicht.

Elke keer als ik zo’n meting doe, komt daar als gezond gewicht voor mij 101 kilo uit…onvoorstelbaar he.

Helaas voor mij ook best verdrietig, maar zou toch blij zijn als ik dat eens haalde :slight_smile:

Ik zit ook in de gevarenzone. Ben 1.77 en weeg 93kg :oops: Wil weer terug naar de 70kg :mrgreen:



Heb Sonja bakker geprobeerd maar op aanraden van de ha daar weer gauw mee gestopt omdat het voor mij dus ook te weinig was. En ik dus duizelig werd en bijna van mn stokje gegaan ben.



Nu ben ik lid van de sportschool :lol: :lol: Doe 3x per week gewone krachttraining en cardio. Maar wil overgaan op 3x per week Body attack. Sportieve bewegingen op muziek! Gisteravond voor het eerst gedaan en het bevalt me prima. Instructeur vertelde me dat je bij dit erg goed kilo’s kwijt kunt raken.



Misschien voor jou idd een idee om even langs de ha te gaan. Je bloed laten onderzoeken :think: Schildklier,suiker…Volgens mij dingen waarvan je steviger kunt worden. :think:



Succes met uitzoeken wat het beste voor jou is :-*

Cell, ik was als 15 jarig meisje ook veel te zwaar. Ben toen via een dietiste enorm afgevallen en tot mijn 21 zat ik in maatje 36-38. Daarna kwamen de 3 zwangerschappen en ging het helemaal mis.

Ik drink ontsettend veel. Denk als ik alles bij elkaar optel dat is zeker aan 2 liter per dag kom. Vooral thee en water. Frisdrank drink ik bijna nooit.o



Zo’n boby vet percentage meting, waar kun je zoiets laten doen?

Bij een goed sportcentrum of bij een goede dietiste.



Hier in Zwolle is het voor mij door de internist gedaan, door fysiofit en door een dietiste… alle 3 de keren de zelfde uitkomst…

nouja… volgens de internist kon ik 98 kilo wel halen zonder spierafbraak. :roll:

Hoi,

Enige ‘dieet’ wat bij mij ooit gewerkt heeft (ook op de langere termijn) is Southbeach. Veel gehad aan het forum daarvan ook (qua tips e.d.). Makkelijk af te bouwen ook vind ik. Doe het nu ook nog af en toe een weekje als ik wat aangekomen ben, werkt altijd en tis niet zo dat de kilo’s er daarna meteen weer aanzitten zoals met een crashdieet vaak het geval is. Anyway, enige dieet waar ik ooit enthousiast over geraakt ben :slight_smile:

Hee Mir, een tripje naar de huisarts kan nooit kwaad denk ik. Even alle lichamelijke oorzaken van het niet afvallen uitsluiten.



Ik doe net als Klavertje ook weight watchers. Ben er erg tevreden over.

Het werkt echt bij mij. Je moet punten tellen, maar mag wel zelf beslissen wat je eet. En dat is wel handig als de rest van het gezin niet mee doet.

Ik heb de link van klavertje eens bekeken en dat moet toch te doen zijn lijkt mij!!! IK ga het proberen!!!



Hier ook ondervoeding en een te hoog gewicht, heb ook tips meegekregen om veel te drinken en vooral vezelrijk te eten. Ook het eetritme is erg belangrijk!



Succes met je afvalrace, ik hoop dat het je lukt, maar volgens mij lukt je het wel :thumbup:

@yvon wrote:

Hoi,

Enige ‘dieet’ wat bij mij ooit gewerkt heeft (ook op de langere termijn) is Southbeach. Veel gehad aan het forum daarvan ook (qua tips e.d.). Makkelijk af te bouwen ook vind ik. Doe het nu ook nog af en toe een weekje als ik wat aangekomen ben, werkt altijd en tis niet zo dat de kilo’s er daarna meteen weer aanzitten zoals met een crashdieet vaak het geval is. Anyway, enige dieet waar ik ooit enthousiast over geraakt ben :slight_smile:




Hier ook enthousiast over juist dit dieet!



Ik was begin december begonnen en eind januari al zo’n 7 kg kwijt (zoals het hoort, want in de eerste weken gaat het snel en daarna minder), maar toen bleek ik al zwanger en ben ik gestopt. Achteraf gezien had het niet gehoeven met dit dieet en baal ik nu best dat ik niet heb doorgezet, want ik kan mij er nu niet weer toe aan zetten :?



Ook mijn zus was van hetzelfde formaat als ik en is met een jaar zo’n 16 kg afgevallen. Helaas zit er veel weer aan, maar dat is echt omdat ze niet meer oplet en slecht eet :wall:



Als ik jouw eetgewoonten van nu lees moet dit een heel goed vol te houden dieet zijn voor je. De eerste 2 a 3 weken even bikkelen en daarna ga je weer steeds meer gewoon eten. Vooral de tussendoortjes niet vergeten: een stukje kaas of een handje nootjes ed!

Ik ben in het verleden afgevallen door



minder grote porties nemen

kleine beetjes meerdere keren op de dag

minder tot geen snoep

niet na 8 uur savonds meer eten en als t nodig is een appel banaan oid

iets meer bewegen

meer drinken , minder zoet en helemaal geen koolzuur,



alles wat ik ben gaa minderen wel zo nu en dan doen met verjaardag of feest, dat kan geewn kwaad, alleen de dag er op weer teurg minderen …



toen ben ik euhm 13 kilo afgevallen meen ik in 3 maand en daar zit ik nog steeds op :thumbup: