Afvallen hoe?

Ik herken het en mankeer verder ook niets, behalve dat ik trage maag en darmen heb en als ik ga lijnen dan gaat mijn lichaam gewoon nog efficienter werken :roll:



Ik ben in beide zwangerschappen veel aangekomen, terwijl ik de eerste drie maanden heel weinig gegeten heb en heel veel overgegeven en hierna ook niet veel.



Ik ben nu al een half jaar aan de lijn en er is inmiddels toch wat af, maar nu sta ik weer stil.



Ik probeer gewoon vol te houden. Wat ik merkte is dat gewoon bewegen niet voldoende is voor mij (ik kwam op 20 uur beweging per week met fietsen, lopen, huishouden en tuinieren, maar niet pittig genoeg blijkbaar), dus ik sport twee avonden per week flink (daar ben ik dus wel een paar kilo door verloren) en ik zit sinds kort op yoga. Ik ben nogal snel gestresst en dat helpt ook niet mee. Als je niet uitgerust bent en/of spanningen hebt, dan val je echt niet af.



Ik ben ook eerder veel afgevallen en dus tijdens de zwangerschappen heel makkelijk weer aangekomen. Volgens de vk was dat normaal en als je éénmaal veel afgevallen bent en het er weer aan zit, is het nog moeilijker om het eraf te krijgen.



Het kan wel, maar het duurt gewoon erg lang en je staat ook tijden stil én je zult moeten gaan sporten heb ik gemerkt ondanks dat ik wel genoeg beweging krijg, maar dus niet intensief genoeg.

Heb het even gelezen en het South Beach heeft vooral met koolhydraten te maken.



Wat aten jullie dan zoal op een dag in de eerste fase?



Weight Watchers ga ik me straks even in verdiepen.

Iemand van jullie wel is Herbalife geprobeerd?

Ik heb een heleboel dieten geprobeerd en allemaal hielpen ze niet. Wat hier werkte was minder eten, gezond eten én minimaal twee keer per week sporten (dus niet een stukje fietsen of lopen of stofzuigen, maar je anderhalf uur echt flink uit de naad werken in de sportschool of in de sportzaal/veld).

Ik zou beginnen met een eet dagboek bijhouden. Voor 2 of 3 weken heel eerlijk alles (echt alles!!!) opschrijven. Iedere hap die je neemt. Iedere keer dat je iets proeft tijdens het koken.

Kleine beetjes maken een grote berg, heb ik ondervonden.



Ook is het handig om te weten wat jouw lichaam nodig heeft als het stil staat en alleen adem haalt. Je basis verbuik, zeg maar. Dat is het absolute minimum wat je MOET eten. Daar tel je je activiteiten verbruik bij op, en je zorgt dat het verschil tussen kalorien IN niet meer is dan kalorien UIT, maar dat kalorien UIT niet een verschil heeft van meer dan 1000 per dag.



Dus…



Als je basis verbuik op 1850 kalorien zit, eet je aan 1850 kalorien en blijf je gelijk. Maar als je ook nog eens 500 kalorien verbruikt in sporten, hoef je die er niet bij te eten. Dan val je ongeveer een pond per week af.

Als je met sporten ed meer dan 500 kalorien vebruikt, eet je die extra kalorien erbij. Zeker de eerste paar maanden tijdens de gewenning moet je je niet te snel gaan. Een verschil tussen IN en UIT van 500 kalorien per dag, is 3500 kalorien per week, is een pond per week.



Er zijn talloze sites waar je je basis verbuik kan berekenen, en waar je kan opzoeken hoeveel je verbruikt met fietsen/lopen/schoonmaken en zelfs sex!

Bij mij hielp sonja bakkeren voor de kilo’s.

Daarna 2 a 3 keer per week hardlopen of fietsen (en dan hard fietsen, minimaal een uur op de mountainbike) en buikspieroefeningen.

Van alleen stadsfietsen train je niets zeg maar. Ja je benen, maar niet je buik en je borsten. Door mountainbiken kun je ook een beetje meer hangen op je stuur voor de borstspieren.

@gismolo wrote:

Heb het even gelezen en het South Beach heeft vooral met koolhydraten te maken.



Wat aten jullie dan zoal op een dag in de eerste fase?



Weight Watchers ga ik me straks even in verdiepen.




Ik begon 's ochtends met een schaal yoghurt (eieren volgens de recepten uit het boek had ik geen tijd voor zo vroeg :slight_smile: ) en dan rond 10uur een blokje kaas en thee. 's Middags maakte ik in mijn pauze een salade met vanalles (en zoveel als je kunt eten) en dronk ik ook weer thee en zo rond 3uur nam ik een handje nootjes en ook weer thee of water. Het avondeten bestond uit vlees met groente en daar nam ik dan wel een glaasje PepsiMax bij :silenced: ! Zo rond 8 uur nog een bakje yoghurt!



Je mag dus in de eerste 2 a 3 weken geen koolhydraten (brood, aardappel, rijst, pasta e.d.), maar ook geen fruit! Na die eerste afkickweken begin je dat allemaal weer langzaamaan toe te voegen, maar wel de echte volkoren producten!



Met fruit nam ik het niet zo nauw, want ik ben geen yoghurtliefhebber, maar magere yoghurt met vruchtjes lustte ik wel :wink: Het werkte ook, dus ik ben het niet strenger gaan doen!



Ik had echt verder geen (lekkere) trek en kon dus makkelijk overal van af blijven :thumbup:



Nu ik dit zo opschrijf denk ik dat ik mijzelf toch weer een moet gaan aansporen om te beginnen, want zo moeilijk was het niet :think:

Ik heb voor mijn zwangerschappen een tijdje op Weight Watchers gezeten.

Een paar keer naar de bijeenkomst geweest en daarna had ik zelf wel door hoe het werkte.

Ik ben in een 1/2 jaar tijd 10 kilo afgevallen!!

Je mag alles hebben maar tot zoveel punten op een dag.

En wat iemand anders ook al zei, als je te weinig eet kan je ook aankomen (dan gaat je lichaam de vetreserves opslaan)

Je lichaam heeft ook vetten nodig voor de verbranding.

En idd 1 1/2 tot 2 liter drinken.



Heel veel succes!! :thumbup:

Gismolo, als ik zo jouw verhaal lees, denk ik dat je voedingsstoffen te kort komt.

Je vertelt dat je niet veel eet en toch niet afvalt.

Als je te weinig voedingsstoffen binnen krijgt gaat je lichaam om een soort ‘reservestand’ Je lichaam houdt vast omdat het van sommige dingen te weinig krijgt en spaart dat voor in slechtere tijden. Daardoor gaat je stofwisseling langzamer werken.

Als je je lichaam alle voedingsstoffen kan geven die het nodig heeft durf je lichaam het op een gegeven moment weer aan om de energie volledig te gaan gebruiken.



Voel je je soms moe overdag?



Ik zweer bij Herbalife, vroeger om af te slanken, nu om met m’n ontbijt al een heel groot deel van de voedingsstoffen binnen te krijgen.

Ook nu tijdens m’n zwangerschap, ik merk gewoon dat m’n lichaam dit aan kan met de goede voedingsstoffen.

En straks natuurlijk weer op m’n oude gewicht terug komen.



Helemaal niet de bedoeling om hier reclame te gaan maken. Als je meer wil weten, kan altijd in een pb.

Pff als ik dat allemaal zo lees dan vraag ik me inderdaad af of ik niet te weinig eet.



Weet iemand of er ergens een lijst te vinden is waar precies opstaat wat hoeveel calorien bevat?



B.v broodje kaas 100 calorien

Beker melk 25 calorien enz.



Koda ik stuur je even een pb.

Zo heb de kalorien even geteld. Kom nog niet aan 1400 vandaag.

een voordeel van flink sporten is ook nog dat je spijsvertering sneller gaat.

@gismolo wrote:

Zo heb de kalorien even geteld. Kom nog niet aan 1400 vandaag.




Dat is wel een beetje aan de lage kant.



Weet je, vaak werken diëten wel. Maar allemaal tijdelijk en zodra je stopt komt het er vaak net zo hard weer aan.

Ik kan het weten :roll:



Je moet gewoon blijvend je eetpatroon aanpassen. Je hebt wat dat

betreft gewoon levenslang.



De meeste mensen eten te weinig en zijn verbaasd dat ze afvallen door meer te gaan eten.



Wat Nef ook zegt, het is goed om eens bij te houden wat je eet en je bewust te worden daarvan.

Je kunt ook een eigen site aanmaken op valtaf.nl

Daar kun je dus ook invoeren wat je eet en weet je hoeveel caloriën je eet. Ik heb daar voor de grap eens een sonja bakker dag ingevoerd en ik kwam meestal op 1000 tot 1200 caloriën per dag uit. En dan moet je weten dat ziekenhuis patiënten die stabiel moeten blijven en alleen op hun rug liggen 1200 caloriën krijgen voorgeschreven. Dus dan kun je wel zien dat Sonja Bakker veel te weinig is.

Ja levenslang heb je zeker als je aanleg hebt voor overgewicht.



Vanavond weer een uur zwemmen, dus dan verbranden we weer wat. Ga het echt is een tijdje bijhouden wat ik eet, want volgens mij mag ik wel wat meer hebben.

Wat vind je van hardlopen??



Ik loop 3 keer in de week hard en let op mijn voeding.



In het weekend snoep ik wel hoor alleen de gezondere dingen zeg maar zoals japanse mix, nootjes, rijst crackers enz.



En als ik een weekend heb waar wat meer ongezonde dingen tussen zitten loop ik gewoon een dagje meer hard of wat langer.



Soms loop ik een week niet hard, let dan wat meer op mijn voeding en ga de week er na wel weer lopen.



Misschien een tip.

En het is nog leuk ook (vind ik dan)

Vooral in de regen lopen is heerlijk want dan heb je veel meer uithoudings vermogen.

Wel meteen gaan douchen na die tijd hoor.

Ik ben niet gestopt met snoepen, wel begonnen met sporten!



Ik sport 2 keer in de week in de sportschool en daarnaast ben ik nu begonnen met hardlopen.



Ik ben in een half jaar tijd van maat 44 naar maat 40 gegaan :mrgreen:



Ik weet dat als je een keer in de week sport, je houdt wat je hebt…als je meer wilt afvallen of meer conditie wilt krijgen, zul je toch minimaal 2 keer moeten sporten!



En als dat niet werkt, inderdaad even langs de huisarts…en nu bedenk ik me dat er al 3 pagina’s geschreven zijn en dat je dat misschien inmiddels al gedaan hebt???



Anyway…niet leuk dat je zo je zo je best doet en geen resultaat hebt :hug:

Ik las nog iets over diëten…



Wanneer je je lichaam te weinig voeding geeft dan gaat hij je vet reservers gebruiken. Daardoor val je af. Wanneer je dit langer dan 12 dagen doet, dan gaat er een soort van alarm af in je lichaam (help, zodra er ook maar iets binnen komt moet dat opgeslagen worden, want we gebruiken al te lang reserves!!). Wanneer je na daarna dan weer gewoon gaat eten, gaat je lichaam als een gek alles op slaan, je hebt dus een geheel andere spijsvertering…en zal je meer aankomen dan dat eraf is gegaan.



Wanneer je niet over die 12 dagen heen gaat, gaat dat alarm niet en veranderd je spijsvertering dus ook niet. Dus je kunt het beste 12 dagen streng zijn en dan weer een maandje ‘gewoon’ doen. En in dat maandje kun je natuurlijk best gezond eten…maar eet niet te weinig!!!

Als je niet sport en te weinig eet gaan je spieren er het eerste vanaf, want vet is moeilijker af te breken.

Ik ben ook behoorlijk zwaar. Ik heb er de aanleg voor. Als ik al naar een appel kijk kom een een kg aan (bij wijze van).

Ik moet gewoon goed eten anders daalt mijn suiker behoorlijk en ga ik van mijn stokje.



Sinds 2,5 week ben ik met acupunctuur bezig. Daarnaast een dieet, maar het enige waar ik me aan moet houden is minimaal 1,5 water drinken, niets eten waar toegevoegde suikers in zit en niet na 18.30 eten. Dat laatste is bij mij niet haalbaar omdat ik tot 18.00 of 18.30 werk…

Ik ben nu in 2,5 week tijd 5kg kwijt.

Acupunctuur zorgt ervoor dat je stofwisseling versneld en minder behoefte hebt aan suikers…

Ik mag van mij zelf 1 dag in de week zondigen anders ben ik bang dat ik het niet vol hou.