Afvalkluppie deel 5

Hee Annie, goed zo!!!

En Noortje, jij ook, knap hoor.

Ik ben nog niks afgevallen :?

Ga nu toch proberen meer te bewegen, gisteren mijn auto naar de garage gebracht en daarna naar huis gelopen.

Ik wilde door het bos lopen (was 1815, dus nog licht genoeg) maar halverwege werd het toch al aardig schermerig, dus maar gauw weer het bos uit gegaan.

Heb dus een flink stuk omgelopen en bij elkaar 1 uur en 45 min gelopen (ik loop ongeveer 5 a 6 km/uur, dus dat was een flink aantal km weer

Vanmorgen 10 km gefietst en vanmiddag moet ik weer 10 km terug

En morgen ga ik de auto weer lopend ophalen, weer door het bos, zal ook weer ruim 1 1/2 uur lopen zijn.

Als ik dit door kan zetten, dan moet het toch echt wel een keer gaan lukken, toch???

Ik ben ook een emo-eter. :?

Ik heb het al vaker gezegd, maar misschien kunnen jullie er iets mee. Bij mij werkt het veel beter dat iemand positief op me inpraat dan dat ik mezelf tips moet geven.

En een dietiste :snooty: Ik weet misschien zelf nog wel beter wat ik wel en niet mag eten. Daar heb ik helemaal niks aan :naughty: :mrgreen:

Mijn acupunturist zegt wat ik zou kunnen doen en komt met hele goed tips.

Sinds ik bij hem ben, kan ik mezelf zo goed hervatten als ik de mist in ga.

Hij heeft mij ook doen inzien, dat ik niet moet eten als ik me rot voel.

Ik vecht dan tegen mezelf en naderhand ben ik heel trots dat ik het niet gedaan heb. (dus wel gewoon eten, maar niet snaaien :wink: )

Ik zondig ook nooit, ik geniet van alles wat ik eet. Deed ik voorheen niet, dan voelde ik me heel rot na het eten van chocolade en daardoor nam ik maar nog meer (om verdriet weg te eten)

Dus een ‘misstap’ zie ik niet meer als zondigen en kan mezelf dan veel beter in de hand houden en weer mijn gewone eetpatroon oppakken.

Het is een heeeeeel gevecht en je moet er echt bewust mee omgaan, maar bij mij werkt het heel goed.

Mijn ‘dieet’ op dit moment:

• als ik opsta een glas lauw water
  • (1 1/2 uur later) 2 boterhammen = 1x vlees of kaas en 1x zoet
  • 11.00 een appel
  • 12.30 2 boterhammen = 1x vlees of kaas en 1x zoet
  • 15.00 een appel
  • 18.00/18.30 warm eten
  • 19.00 kopje thee met 3 kleine stukjes extra pure chocolade
  • 20.00 biogarde roer met fruit (maar vaak niks meer)

Ik krijg dus echt niet erg veel calorieen binnen.

Hoop door meer te bewegen toch mijn stofwisseling eens goed op gang te krijgen.

Als tip heb ik meegekregen om water te koken en te mengen met koud water. Dat drinkt makkelijker en is voor de stofwisseling ook beter.

En ook mag ik, als ik tussendoor toch wel erg veel trek heb, 2 appels nemen.

Ik merk als ik de appel niet genomen heb, dat ik veel makkelijker naar iets anders grijp.

Dus vaak denk ik, ik heb geen zin in de appel, maar dan neem ik m toch om mijn bloedsuikerspiegel onder controle te houden.

Hoi Nicje…

Ik heb ook niets aan een dietiste hoor. Kan daar helemaal niets mee.

• Weet je wat je mag eten? Ja ik weet het…
  • Weet je dat je moet bewegen? Ja ik weet het…
  • Weet je dat je niet zoveel moet snoepen? Ja ik weet het…
  • Weet je dat…

Pfffff… ja en???

Maar wist je dat je ook te weinig calorien binnen kan krijgen om af te vallen. Ik heb een tijdje een dieet gevolgd van Previtas. Kijk maar eens op de site. Is precies zo maar dan met de w-tjes ervoor en de punt nl erachter… :mrgreen: en daar ben ik toen 20 kilo mee afgevallen. Helaas door de emoties van weer een mk ook weer aangekomen… Maar aan het eind van dat dieet kreeg ik een overzicht mee met wat ik met mijn gewicht en lengte moest eten om mijn lichaam gezond te laten werken. En daar stonden onder andere iets van 9 boterhammen per dag op, buiten mijn warme eten… :shock:

En positieve opmerkingen werken ook positief door. Daar word je vrolijk van en dus krijg je een soort steuntje in de rug om door te gaan.

Ook al val je niet direct (veel) af, ik vind het in ieder geval wel heel positief dat je vol blijft houden. Je leeft gezonder… En je beweegt ook best veel. Dat is bij mij nog wel anders. Ik moet weer meer gaan bewegen. Ga wel weer met de fiets naar het werk ipv bus of auto… Dus dat is ook een start…

Veel liefs, :-*

Noortje

ik moet zeggen dat ik deze dietiste wel fijn vind,maar ja zij is meer op de diabetes gericht,omdat ik na 2 jaar er nog steeds problemen mee heb om het stabiel te houden.

het is een hele gevoelige ziekte bij een beetje stress schiet ik al omhoog en dan heb ik nog niets gegeten.bewegen doe ik al meer dan dat ik deed dus dat is goed en ja ik ben een emoeter en daarom ga ik weer naar een eetkliniek dat in de hand te krijgen,want anders gaat het weer de hele verkeerde kant op en dat wil ik niet.positieve stimulans werkt altijd beter,merk ik hier ook doordat ik hulp heb in het beter leren omgaan met mijn beperkte energie.(oa door de trage schildklier en diabetes) :cry:

noortje lekker hoor dat het zo goed gaat,ik heb wel is meer nog in huis ivbm partner en stiefzoon,maar de kelderkast kan hier op slot en dan kan ik er niet bij,het is erg dat het zo moet maar voor mij voorlopig de enige oplossing.

nicje gaat ook goed met jou zoveel lopen heerlijk,nu vol proberen te houden he en niet teveel spierpijn oplopen lol

kom op dames we kunnen het!!!

groetjes annie

Hallo allemaal,

Hoe is het hiet met iedereen?

Hier gaat het zijn gangetje. Ben niet afgevallen :frowning: Heb eigenlijk ook niet meer gedacht aan de lijst van hier. Ben nu namelijk bij een dietiste en hou me voornamelijk daarmee bezig.

Verder heb ik het vermoeden dat ik zwanger ben. Was weer tijdelijk aan de pil gegaan en toen weer gestopt (rommelig, maar ja omstandigheden). Nu was mijn cyclus ineens op orde en had overduidelijke vruchtbare periodes (slijm, pijnlijke steken onderbuik/lies rond eisprong).

Nu heb ik sinds een paar dagen zo’n zeurderig en af en toe stekend gevoel onderin mijn buik en aan de zijkant. Heb continue honger terwijl ik nergens speciaal trek in heb.

Ergens zegt iets in me ‘ja, het is zo,. Het voelt ook echt bijna net zoals de vorige keer, die buik’pijn’ enzo. Maar aan de andere kant denk ik ‘ach, ik beeld het me vast in ofzo’.

Nou ja, dat was het dan weer. Ik ga maar weer eens aan het huishouden :slight_smile:

Liefs Floor

floor ik :thumbup: voor je dat je zwanger bent.

laat je het ons weten als het zo is???

ik loop ook bij een dietiste vandaar dat ik maar 1x in de maand ongeveer mijn gewicht noteer hoor,maar soms ff hier je hart luchten ofzo is ook wel fijn en dat mag ook, dus mischien horen we je wel vaker.

groetjes annie

Hoi meiden!

Hoe gaat het met jullie? En met het afvallen?

Wij willen ergens dit jaar weer gaan proberen voor een 2e en ik wil dan ook op mijn gewicht gaan letten… Ik ben er nog niet helemaal aan toe om er echt volledig voor te gaan, al let ik wel al wat op, maar als het zover is, dan kom ik ws weer hier mee doen!

je bent van harte welkom trying!!!

hier gaat het langzaan aan weer de betere kant op,hoop dat ik nu geen dipjes of veeeeeeeeeeeeeeel minder dipjes krijg en we dus kunnen gaan werken aan afvallen.

dames waar zijn jullie???

groetjes annie

Ben er wel… Hihi…

Heb afgelopen weekend lekker pizza gehad en toastjes met knoflooksaus en ananaskaas. En niet zo weinig ook… :wall: (Loop ook tegen mijn NOD aan en dan eet ik altijd meer en vooral lekkere dingen.)

Maar het was wel errug lekker…

Heb me ook niet gewogen vanochtend. Ga er deze week weer streng tegenaan en zie vrijdag de weegschaal wel weer een keer…

Annie, Ik hoop ook dat je dipjes minder worden. Hebben die dipjes een reden?

Liefs,

Noortje

hoi noortje,

klinkt heeeeeeeeeeeel erg lekker annanaskaas en knoflooksaus is lekker :oops: :oops:

ja mijn dipjes hebben een reden en dat zijn het niet zwanger worden(na 2 mk’s sinds 2004 niet meer)of het 9 maanden volhouden ervan,mijn eetprobleem zelf,mijn chronische ziektes(diabetes en vertraagde schildklier),het niet kunnen afvallen op eigen kracht en vooral als ik met mijn emoties geen kant op kan en ik ze niet in de hand heb en nog wel wat dingen,ik ben een mens dat zich om veel te veel dingen druk maak en dan gaat eten,omdat het al zo vaak fout gegaan is.al moet ik zeggen begint ik eindelijk een klein beetje licht aan het einde van de donkere tunnel te zien en dat is dan wel weer positief.

ow ja en ook ik heb naar de ongie toe en in de ongietijd(nu dus) de neiging om meer te gaan eten.

maar ik doe hard mijn best om alles langzaam aan te veranderen alleen het onderdeel zwanger ben ik afhankelijk van moedernatuur wat die voor mij in de planning heeft en helaas geef ze dat maar niet prijs zodat ik wist waar ik me op kon richten,een leven met of zonder kinderen van mij en mijn vriend samen(mijn vriend heeft zelf al wel 2 kinderen waarvan er 1 bij ons komt,maar helaas ondanks dat ik van hem(de zoon) hou is en blijft het anders).

dames kom op he we kunnen het!!!

groetjes annie

Hoi Annie,

Het lijkt wel alsof je mijn dipjes opschrijft…

Het niet zwanger worden (totaal 3 mk’s in 4,5 jaar tijd…)

Vertraagde tot niet-werkende schildklier.

Niet goed kunnen afvallen of volhouden ervan.

Ook ik ben een denker.

En ook ik ga meer eten rond de NOD periode…

Dus we zijn niet alleen ondanks dat het vaak zo voelt.

Liefs,

Noortje

hoi noortje,

nee we zijn echt niet alleen in dit soort dipjes,het jammere is vaak wel dat je in je directe omgeving vaak niet begrepen word of als een zielepiet,zeikerd,zeurend iemand word gezien en dat maakt het er niet makkelijker op.mijn vriend zegt vaak trek je er niets van aan joh ,je laat ze allemaal straks versteld staan,maar ja dat verstelt staan twijfel ik zelf nog heel erg aan al zijn we wel druk bezig met veranderingen(dus nog meer eten aanpassen naar gezond,beter structuur en meer bewegen).

het volhouden daar zit het hem vaak in en de dingetjes die je zelf niet ziet als “verkeerd” die er in de jaren ingeslopen zijn,maar daar hoop ik ook uit te komen door de hulp die ik thuis heb via de dietiste en ik heb weer een aanvraag voor een eetstoornissenkliniek hier liggen en als ik daar weer heen mag(vorig jaar mee gestopt wegens zoveelste therapeut die opstapte) moet ik er toch wel uit komen(hoop ik :? ).

ik wil veranderen ,ik wil de dingen goed doen zodat ik achteraf niet kan zeggen van zie je staat met lege handen omdat je niet gevochten heb(en ik kan je garanderen dat ik de laatste 4 jaar echt wel gevochten heb en nog steeds aan het vechten ben!!!).

alleen wordt dat jammer genoeg niet door de familie zo gezien,die weten dat ik niet werk(kan ik lichamelijk en geestelijk nog niet aan/heb jarenlang wel gewertk hoor)en hun weten niet waarom,maar denken dus dat ik lui ben en daarom ook zo dik ben etc, maakt me heel pissig en helaas ga ik er eerder door eten dan niet eten,maar het gaat al beter om niet te eten schrijf of typ het nu meer van me af.

nou ja genoeg over mijn ellende.

hoe gaat het met de dames lukt het een beetje op het eten letten en bewegen???

ik heb gister weer zoveel bewogen(2x 1 uur) dat ik savond een pijn in mijn rug had niet te zuinig en zelf nu nog wat last van(maar ja ben ook ongi werkt ook niet mee) en vanmiddag ga ik wel weer lopen naar de trein en in apeldoorn(na dat ik bij het stomme belasting ben geweest staat bij het station)naar mijn ouders lopen en dat is 2x een halfuur dus weer een mooi uurtje er vandaag op zitten.en dat al weer vanaf maandag 1 uur per dag(op gister na dan) vind toch wel weer positief laten we hopen dat het 12 april dan ook op de weegschaal bij de dietiste te zien is als ik dit zo vol hou!!!

sorry voor het lange verhaal.

groetjes annie

jeempie, hier is al een tijd niemand meer geweest…

Hoe is met je ,Annue? Je was bij de dietiste geweest?

Ik heb de draad ook weer opgepakt. En ik heb hetzelfde gevoel, als toen ik stopte met roken, en dat heb ik volgehouden.

Dus ik verwacht dat het afvallen dit keer gaat lukken.

Ben nu in 3 weken, 2.4 kilo afgevallen. Dus da’s lekker.

Hoop weer wat vaker hier op het forum binnen te wippen.

greetz

pebble

ja het is erg rustig hier.

helaas gaat bij mij het afvallen slecht en de suikers weer beter( 7,0).

ik weeg nu 112,6 dus ben weer vet aangekomen ondanks het redelijk goed eten wat ik nu doe,maar omdat ik een eetprobleem heb al 18 jaar zeggen dat het komt omdat mijn lichaam denkt eten!!! vast houden weet niet wanneer ik weer eten krijg en het moet eerst door krijgen dat het gewoon nu standaart op structuur eten krijgt, maar ja ondertussen vliegen de kilo’s er vet aan en daar baal ik goed van want ik merk het met van alles.en jarig zijn en je verjaardag 2x vieren werkt ook niet echt mee.

ben vandaag dus 30 jaren jong(voel me oud ppff) geworden. :oops: :lol:

mag morgen wel naar de gyn om door te spreken van als ik aan blijf komen hoe we dat met behandelingen doen.(ben bang dat het dan einde verhaal voor mij is maar dat hoor ik dus morgen wel.)

maar pebble ik hoop echt dat het je nu goed gaat lukken en dat alle kilo’s die eraf gaan ook eraf blijven en als het je lukt vertel mij je geheimpje ff :lol:

groetjes annie

Hee meisjes!!

Ben ik ook weer eens…

Heb weleens gekeken hier, maar vergeten te posten. Komt iedere keer weer iets tussendoor.

HOe het hier gaat :think:

Ben nu al zoooooooo lang op mijn voeding aan het letten, maar er gebeurt NIKS…

Ben wel gestopt met de hormoonspuiten en gebruik nu sinds een week een zware pil. Hopelijk laat die mijn hormonen een beetje met rust en krijg ik daar niet weer vreetbuien door… :pray:

Ik fiets nu 2 keer in de week naar de fysio (30 min heen en 30 min terug)

En ook wandelen en fietsen we tussendoor meer.

Ik voel me iig fitter, maar als er nu ook eens kilo’s af zouden gaan, zou ik een heel gelukkig mens zijn.

Moet over 2 weken weer naar de gyn, maar kan hem waarschijnlijk niet veel goeds vertellen over mijn gewicht :think:

Dussuh Annie, hier waarschijnlijk voorlopig ook nog even geen groen licht.

Ik ga trouwens eens kennismaken met de dietiste en podotherapeut bij het gezondheidscentrum. Wie weet kunnen zij iets voor mij betekenen…

he nicje,

erg he als je het zo goed mogelijk als dat in je macht ligt doet en het lukt maar niet he.

dan heb je nog mensen die (vaak goed bedoelt hoor maar toch) zeggen van als je dit en dit laat staan en zo en zoveel beweegt dan echt vliegen de kilo’s er af.

zijn vaak mensen die niet weten wat een vreetbui in houdt of helemaal nooit dik zijn geweest :evil:

maar ja vandaag bij de gyn geweest en die zegt dat mijn gewicht echt een obstakel is en dat ze al blij is met een paar kilo’s minder en wat haar ook wel verstandig leek net als de internist is een insulinepompje voor toch nog wat strakere suikers dus daar ga ik in juli maar is beter met de internist over hebben, wat de voor en nadelen van een pompje zijn.

verder heb ik mezelf op water/thee en melk gezet qua drinken en kijken hoe en wat qua eten,maar dat doen we 15 mei met de dietiste ook weer.

zal heel hard er aan moeten werken om van de ijsjes deze zomer af te blijven en het maar bij ijsklontjes te houden.ppppppffffffffff ik haat mijn lichaam weer meer en meer.

oke genoeg gezeurd.

meiden kom op he en laat is tussendoor wat van je horen.

groetjes annie

Annie, ik wor’ altijd een beetje sip als ik jouw verhaaltjes lees.

Ik heb het idee dat je zo hard probeert…

Maar weet je, er moet een knop om! Je moet er anders tegen aan gaan kijken.

Je moet het eerst voor jezelf doen en dan voor andere dingen.

Ik ken die vreetbuien maar al te goed.

Haal het niet meer in huis. Dan kom je ook niet meer in de verleiding. (of ben jij iemand die met een lepel in de pindakaaspot zit, die ken ik nl. ook)

Ik voel dat het met mij dit keer gaat lukken, en dat lukt nu alleen omdat ik het voor mezelf doe en mijn zelfvertrouwen.

Je werkt nu niet, gebruik die tijd om aan jezelf te werken. Zeker met dit mooie weer, ga lekker wandelen. Al is het maar 10 minuten.

Ik ga ook gewoon alleen fietsen enzo.

Heb mijn koelkast volgeplakt met krantenartikelen over overgewicht, over IVF en overgewicht (tuurlijk blijft dit aanwezig) en heb alle ongezonde dingen weggegooid.

Ik eet 3x per dag, en 2 tussendoortjes in de vorm van liga of peperkoek of fruit. Ik heb geen honger.

Ik wil niet belerig overkomen, ik wil je alleen een hart onder de riem steken. Ik was ook weer 8 kilo aangekomen, 113.2 hoor! Ik weet echt waar je vandaan komt.

Het is een kwestie van gedachten veranderen.

Ga er positief instaan!

KOM OP! Discipline krijg je alleen als je het volhoudt. Dan kweek je discipline :wink:

groetjes

hoi pebble,

helaas ben ik er 1 die dus ook een lepel pindakaas eet als de nood hoog is :oops: :oops: :oops:

en ja ik weet het niets in huis halen is het beste, maar daar straf ik mijn vriend en stiefzoon weer mee en dat is zo moeilijk allemaal.

ik moet positiever kijken en bepaalde momenten gebeurt dat ook,maar ik zak weer in na een opmerking van bepaalde mensen waaronder mijn moeder, ze bedoelt het goed hoor dat weet ik zelf ook wel maar ja ze is zelf ook niet 1 van de magerste en was ooit heel veel afgevallen hartstikke trost en wat jaloers op haar maar ondertussen zit er aardig weer wat gewicht op krijg ik als antwoord:ik hoef niet meer slank te zijn heb een man,volwassen kinderen etc> dus ze weet donders goed hoe moeilijk het is, maar dan wel tegen mij zeggen van meid je moet het echt afleren het is voor je gezondheid en je vriend steunt je ook heel slecht omdat hij te zwak is en geen nee tegen je kan zeggen.

ze moet is weten hoe vaak we strijdt hebben omdat hij nee zegt en ik een suikerschot nodig heb(in mijn hoofd dan he alleen mijn lichaam reageert als een drugsverslaafde).

ik probeer daarom ook om straks door de eetkliniek waar ik 29 mei weer een nieuwe intake gesprek heb(was daar vorig jaar onder behandeling maar wegens opstappen van een therapeut en prive omstandigeheden mee gestopt) om evt opgenomen te kunnen worden om eerst door die ontwenningsperiode van de suikers etc heen te komen.

is gezonder voor mij en mijn ziekte.

ik vecht iedere dag weer maar ik ben ook vaak te zwak vind ik zelf en ik maak het mezelf vaak ook heel moeilijk omdat ik te snel wil van alles af blijven en dan ook echt eeen 0,5 kilo per week afvallen,maar dat gaat gewoon niet dankzij 18 jaar een eetstoornis te hebben.

ik wil dolgraag positief op mezelf reageren en doen,maar omdat ik zo vaak het fout doe en in strijd ben met mezelf lukt dat dus niet.

ik loop 2 tot 7 uur per week,fiets daar ook nog naast,heb geen auto dus beweeg best veel en hoop in mei ,juni hier via de gemeente ook nog is 1x in de week te kunnen gaan zwemmen.

ik eet 5 tot 6x per dag en dat betekend 3 hoofdmaaltijden en 2 tot 3 tussendoortjes en ja ook als jij 1 tot 2 stuks fruit en 1x een ontbijtkoek of sultana(zonder suikers)of theebiscietje en nog ga ik alleen maar omhoog dan na beneden en dat zorgt dus ook weer (samen met het vieren van mijn verjaardag) dat ik langzaam aan de controle weer aan het verliezen ben,baal daar goed van en zo hebben de visuele cirkel weer rond.

die knop wil bij mij nog niet goed om.

ik ben ook niet alleen hier mee bezig he,mijn gewicht en zwanger worden,moet mijn ziektes op de rit krijgen,de huishouding loopt niet goed wegens energie gebrek en geestelijk heb ik vaak last van depresies die ik ook door gebrek aan zelfvertrouwen,diabetes ontregeld en scholdklierproblemen heb en daar erg gevoelig door ben.zit met schulden waar ik iedere keer denk uit te komen en dan komen ze weer met rekeningen van het oude huis of de belastingdienst wil weer een groot bedrag dat ik het gevoel heb er niet meer uit te komen,mijn vriend werkt zich te pletter om er uit te komen en ik zit thuis op mijn luie gat omdat ik het niet trek geestelijk en lichamelijk.ik vind het dan weer niet errlijk tegen over mijn vriend, die het trouwens helemaal niet erg vind,maar ik wel omdat ik wel altijd gewerkt heb.

het is dus niet 1 ding waar ik me aan het vechten ben en dat bemoeilijkt alles voor mij ook vooral door mijn eigen negatieve gedrag(die een klein beetje te verklaren valt door gepest zijn vanaf jonge leeftijd en opgegroeidt zijn met veeeeeeeel oudere broer en zusters/9 10 en 11 jaar ouder die meer vader en moeder dan broer of zusters over mij speelde).

het is niet mijn bedoeling om jou er verdrietige door te maken dat ik dit vertel,maar om mijn eigen hart en hoofd te luchten om weer wat ruimte te krijgen in de hoop juist weer positiever te gaan kijken en sommige duidelijk te maken waarom ik wel is op een bepaalde manier of juist niet reageer snap je??

helaas weer een lang verhaaltje geworden, maar ik hoop dat je nu weet hoe ik een beetje in mekaar steek en waarom het niet altijd positief is.

wens jou heel veel sterkte en ik hoop echt dat het jou gaat lukken en dat je het vast gaat houden zo en dat ik ooit een keer me bij jou kan voegen als afgevallen dame

groetjes annie

HELPPPPPPPPPPPPPPPP

ik kan het niet geloven,maar ik ben gister ten huwelijk gevraagt.

ik ga TROUWEN!!!

ik had het nu nog helemaal niet verwacht ,maar ben heeel erg blij.

datum is nog niet bekend, maar dat komt nog wel.

ga ff van het lekkere gevoel genieten.

groetjes annie

Hey Annie…wow!!! Gefeliciteerd! Hartstikke leuk.

:dance: :dance: :inlove: :dance: :dance:

Snel een datum vastleggen, dan kan ie niet meer terug, haha!

Wij trouwen 23 juni a.s.

Leuk hoor, alles regelen enzo.

W.b. eten. Meid , ik snap het echt allemaal en als ik het zo bekijk, heb je idd een hoop sht om op te knappen. Het was niet belerig bedoeld, wilde je alleen een positieve impuls geven.

Ik hoop echt dat het allemaal losloopt, en goed komt.

:-