Afvalkluppie deel 5

dank je floor.

ik hoop ergens onderweg de kracht weer te vinden,maar ben zo bang dat het niet lukt want steeds is er ergens onderweg wel weer iets wat bij mij de benen onder mijn lijf schopt.

ben dus ook niet naar de dietiste geweest omdat het geluid van mijn mobiel uitstond en die gebruik ik al wekker :doh: :doh:

heb ook nog niet gebeld voor een andere afspraak ben een beetje bang oor een mega uitbrander :oops: :oops: :oops: :oops:

nou meiden hoop dat het bij jullie beter gaat.

groetjes annie

Hoi lieve meiden!!!

Ik wip ff binnen om hoi te zeggen!

Hoe gaat het allemaal met afvallen? Ik heb hier en daar stukjes bijgelezen, maar geen puf nu om alles te lezen…

Zet 'm op, hè?!

Liefs!!!

Hoi meiden,

Ben ik weer eens. Ik krijg weer eens geen mailtjes binnen bij nieuwe reacties. :frowning:

Ik sta nog steeds stabiel in gewicht. Ergens netjes, maar nu moet er eigenlijk weer eens iets gebeuren… zucht

Liefs,

WendyD

Totaal afgevallen: 17,5 kg

gister de uitslag van mijn hba1c en die was 8,2 weer veeeeeeeeeellls te hoog, want die moet onder de 7 zijn :twisted: :twisted: :twisted: :x :x :x

morgen weer naar de dietiste om alles weer even goed door te nemen en helaas de weegschaal, ben zo bang dat ik boven mijn startersgewicht van 110 kg zit,maar ja als dat zo is dan zal ik er echt weer mega hard aan moeten gaan trekken,want het kan zo niet verder en anders mag ik nooit meer bezig met zwanger worden en zal de droom nooit uitkomen wel door mijn eigen schuld maar toch.

hoop dat de dietiste mij kan en goed wil helpen.

hoe is het met de rest van de dames???

groetjes annie

want het kan zo niet verder en anders mag ik nooit meer bezig met zwanger worden en zal de droom nooit uitkomen wel door mijn eigen schuld maar toch.

FOEI...
Je wilt het en doet ook je best, mag je niet zeggen dat het je eigen schuld is...Je zou er misschien nog meer aan kunnen doen, nog beter opletten..

Maarruh, lieve schat, je kiest er niet voor om niet te kunnen afvallen en om teveel te wegen...
Mag je dus niet meer zeggen. :naughty: :wink:

Wij zijn ook weer volop bezig. In het ziekenhuis woog ik vandaag 96. Dus daar begin ik maar weer mee :roll:
Kun je mij op het lijstje aanpassen: startgewicht 96kg
Streefgewicht (voorlopig) 85kg

dames lijstje is weer aangepast.

nicje ik zal het niet meer zeggen oke?maar zo voel ik het wel kan er niets aan doen.ik ben verantwoordelijk voor wat ik naar binnen stop en hoeveel ik beweeg etc ,dus dan is het ook mijn fout en schuld toch???

maar ik wil en ga mijn leven beteren.

Nou ik ben mijn hoogste gewicht van 110 al weer voorbij weeg nu 111,6. :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

ik schaam me diep.

ik wil,moet en zal er nu is een eind aan maken om mijn b e d de overhand te laten nemen.

ik zal heus nog wel is een terugval krijgen,maar wil ze niet zover meer laten komen en gebeuren als nu.

ik moet nu echt afvallen, al is het met kleine stapjes vooruit,want mijn valkuil is te snel willen, maar ik krijg steeds meer hulp(al moet ik het grootste gedeelte alleen doen) en dat stemt me positief. :slight_smile:

dus we gaan er weer voor!!!

groetjes annie

KIJK dat is de insteek!!! Annie!! :dance:

Goed van je meid!

Wat mij erg goed helpt is mezelf niet schuldig voelen als ik wel eens gesnoept heb.

Zal proberen uit te leggen hoe ik van mijn vreet-buien afgekomen ben (4 marsen, pak koekjes, friet, broodje frikandel en dat alles binnen 2 uur :silenced: ) Dit was wel een hele extreme tijd, toen was ik behoorlijk depressief en dat wil ik echt NOOIT meer… Dat was een neerwaartse spiraal.

Allereerst is me dit niet in 1 x gelukt hoor. Ik heb ook terugvallers gehad en maaaaaaaanden/jaren over gedaan.

- Ik ben gestopt met al die dingen in huis te halen, ook niet voor visite of mijn man (hij mag ook wel wat kilo’s kwijt)

Dus ik haal wel koekjes of chocolade als er visite komt, maar niet meer zoveel als ervoor (had ik keuze uit 5 dingen, nu koop ik 1 ding)

- Bewuster gaan eten:

Ik was/ben een emotie-eter. Bij mij hield dat in dat ik perse iets moest eten als ik er zin in had. (ben regelmatig 's avonds naar het tankstation geweest om choco-chips te halen, omdat ik ze MOEST hebben)

Ook als ik me verdrietig of alleen voelde ging ik dat compenseren met eten.

Voor mij is 1 hypnotherapie behandeling al genoeg geweest om dat emotie-eten grotendeels in bedwang te houden.

Tijdens die behandeling (duurde 1 1/2 uur) heeft ze mij geleerd te zien hoe de emotie eruitziet. Klinkt heel raar, kan het ook moeilijk uitleggen. We hebben letterlijk die emotie aangesproken. Die emotie mag er zijn, maar moet anders ‘gevoed’ worden. Zie het maar als een zwarte stuiterbal, die tijdens het gesprek veranderde in een lichte draaibal…

Ik verklaar het meer dat er iemand echt luisterde naar mijn verhaal en ik daarom het kon accepteren. Ik heb ingezien dat het anders kan.

Verder heb ik veel tips gehad van mijn acupuncturist. Hij heeft me een ander eetschema gegeven en tips. Daar heb ik 100x meer aan dan het verhaaltje van een dietiste (ik weet zelf ook wel wat k het beste kan eten, calorieen ken ik uit mijn hoofd, dus dat werkt niet genoeg voor mij)

Ik ben heel bewust bezig met wat ik eet en wanneer.

Dus ik tel absoluut geen cal. meer, daar werd ik helemaal naar van. Ik voelde me altijd schuldig en kon niet meer genieten van een ‘foute snack’

Dat heb ik mbv bovenstaande kunnen veranderen.

Er is niks lekkerders dan heeeeeel af en toe, midden in de nacht na een avondje stappen een frikandel naar binnenwerken… mmmmm :drool:

Omdat ik dat bijna nooit doe is het extra lekker!!

Ik eet op gezette tijden,

's morgens om 8.30 (als ik op mijn werk kom) 2 boterhammen

's middags om 12.30 2 boterhammen

's avonds om 18.00 gewoon avondeten

tussendoor eet ik om 15.00 een stuk fruit of een sultana

rond 20.00 eet ik nog een bak biogarde roer of soms vla

In het weekend snoep ik met mate. 's avonds wat nootjes, eet nagenoeg geen chips. Wel een ijsje als ik er zin in heb (maar zonder saus)

- Ik ben in mezelf gaan geloven; op mezelf vertrouwen!

Ik weet dat ik kan terugvallen, maar zie het niet meer als zondigen.

Als ik voorheen iets snoepte, voelde ik me ALTIJD schuldig. Nu pak ik bewust een snoepje.

Voorbeeld, vanavond ga ik frietjes eten. Dus zorg ik er overdag voor dat ik niet snoep. En extra beweeg.

Ik heb ook ingezien (door de acupuncturist) dat het emotie-eten komt door mijn verleden. Een onderdeel daarvan is, dat vroeger eten en snoepen heel belangrijk was bij ons thuis. Het was er altijd en omdat ik een best heftige jeugd gehad heb, met veel verdriet en emoties ben ik het gaan ‘vullen’ met eten en snoepen.

Daarna voelde ik me weer goed en kon ik er weer tegen :eh:

Ik heb dat laatste afgeleerd door helemaal niks te eten als ik verdrietig of zenuwachtig ben (emoties). Dus wel gewoon ontbijt, lunch en avondeten, maar niks extra’s. Dan MOEST ik wel werken aan mijn nare (of ook het hele leuke) gevoel. En dat was best zwaar om te leren. Dat ging ook met vallen en opstaan. Maar uiteindelijk is het gelukt.

Als ik nu een baaldag heb of ik voel me erg emo, dan kan ik er vanaf blijven. (Alleen laatst na een bezoekje aan vrienden met een kindje, hadden we alletwee zo’n opstandige bui, dat we een grote reep chocolade gehaald hebben en die in 1 keer naar binnengewerkt hebben :mrgreen: )

Het vertrouwen in mezelf, dat ik het nu hierbij kan laten en niet weer doorsla…

Het afvallen is me heel erg tegengewerkt door alle hormonen van de IVF en die ik nu ook nog gebruik.

Van de hormonen van vorig jaar ben ik ruim 5 kg aangekomen (dus die heb ik nu niet)

Gelukkig kan ik naar de acu, maar dat is ook geen garantie. Maar die man geeft me zeker een goed gevoel. Ik heb geleerd van mijn lichaam te houden…

Nog niet van de buitenkant, want zover ben ik nog zeker niet. Maar wel dat ik een (nagenoeg) gezond lichaam heb en het geluk dat ik kan bewegen en het inzicht dat ik zelf invloed kan hebben op hoe ik me voel.

Ik heb geprobeerd uit te leggen dat afvallen niet vanzelf gaat, ook niet alleen door meer te bewegen en minder/anders te gaan eten. Ook psychisch is het een hele strijd.

Probeer daar een plekje in te vinden!!!

Oeh, wat een verhaal :oops: :mrgreen:

Maar goed, hopelijk hebben jullie er iets aan :hug: :-*

he nicje,

wat lijkt jouw verhaal veel op die van mij, alleen psychisch gezien ben jij veeel verder.

in mijn hoofd weet ik het allemaal wel(ben niet voor niets al een keer van de 100 naar de 75 afgevallen), maar de uitvoer en volhouden is dit keer moeilijker ook omdat mijn ziektes tegen werken, maar het moet kunnen meerdere zijn me voor gegaan.

de eettijden die jij opnoemt zijn (bijna) gelijk aan die van mij en toch lukt het me bv smorgens niet om op 1 vast te tijdstip te eten en op te staan.

ik moet nu vooral werken aan mijn structuur en daarbij aan de emo dingen.

meer bewegen doe ik al weer is goed om af te vallen en voor mijn suikers.

ik ben een paar keer naar een accupuncturist geweest en graag zou ik er wel weer heen willen, maar ja het probleempje geld is nog niet opgelost al hoop ik er echt eind dit jaar /begin volgend jaar vanaf te zijn ,dan heb ik weer een stressfactor minder, want ook ik heb in mijn jeugd alles met eten leren wegwerken.

omdat de dietiste vergoed wordt zit ik daar en ik moet zeggen dat zij anders werkt(ook wel wegen en wat wel of beter niet kan,maar zij heeft meer inzicht over emo eten en mijn ziektes dan he) en dat werkt ook een stukje beter.

ik heb bij amarum(kliniek voor eetstoornissen) gelopen en heb daar wel wat handvaten gekregen,maar ze werken niet altijd en ik was eigenlijk nog niet klaar om daar weg te gaan,maar om voor de 10de keer weer aan een nieuwe therapeut te wennen werd me teveel, dus nu doe ik het meest met de dietiste en met de begeleiding die ik heb van uit een instelling om mijn huis weer op orde te krijgen en mijn geestelijke gezondheid, die vrouw gaat bv ook 2x per week met mij lopen en 1 tot 2x per week probeer ik alleen te lopen en ik moet zeggen dat heeft een positief effect op mij en ik hoop dat ik dat kan vol blijven houden.

hier komt er ook al minder snoep etc in huis,maar nog wel wat omdat mijn vriend en stiefzoon snoepdozen zijn(er niet van aankomen ook) en ik ze niet wil straffen, maar onze kelderkast kan op slot dus als er weer het een en ander in de kast ligt gaat tie op slot en mijn vriend heeft de sleutel kan ik daar iig al niet bij en kan ik het afleren om er steeds naar te willen graaien, want in het begin heb ik echt het gevoel dat ik last heb van afkickverschijnselen van de suikers etc.

ik hoop dit keer het echt goed te kunnen doen en mijn levens/eetstijl aan te kunnen passen zodat ik afval en dat het er afblijft en ook ik me weer in het zwanger worden strijd mag gooien met hopelijk ntl het mooie eindresultaat, maar ook ik weet dat het met vallen en op staan zal gebeuren en voor dat vallen ben ik bang want vaak sta ik niet meteen weer op en dat wil ik nu wel gaan doen!!!

dus ik zit op de goede weg en nu maar hopen dat de hindernissen me niet weer op een zijweggetje zetten.

groetjes annie

dames het blijft erg rustig hier.

ik heb nu al weer 3 weken lang iedere week 4x in de week 1 uur of meer gewandelt en deze week al iedere dag, dus qua beweging gaan we de goede kant op en qua eten gaat het wat langzamer,maar een eetverslaving is een verradelijk iets vandaar dat dat wat langzamer aan moet gebeuren, maar we komen er wel.

durf alleen niet op die weegschaal te staan denk dat ik dat voorlopig alleen nog maar bij de dietiste doe, betekend wel dat ik voorlopig dus maar zon 1x in de maand mijn gewicht verander,maar als jullie het vaker verandert willen zien dan moeten jullie het gewoon even door geven hoor.

en hoe gaat het op het ogenblik met de dames???

groetjes annie

Goed zeg!!!

Dat je het wandelen zo goed volhoudt!!

Het is toch prima dat je jouw gewicht 1x maand doorgeeft en niet iedere week… Ik weeg mezelf ook niet zo vaak hoor.

Je bent hier tenslotte toch echt voor jezelf !! :wink:

Vorige week vrijdag naar acupunctuur geweest, maar het lijkt wel of ik meer honger heb dan voor de naaldjes… :think: Zal wel weer wennen zijn denk ik

hoi nicje,

als je het 1 uur en soms meer lopen bedoelt, ja dat zit er in van kinds af aan (verplicht) mee nar het bos wandelen,maar het iedere morgen opstaan en na het ontbijt gaan lopen is moeilijker hoor vooral omdat ik de meeste tijd alleen loop,dat vind ik moeilijker,maar neem iedere keer als ik alleen ben mijn mp3 spelertje mee heb dan lekker muziek bij het lopen.

ow de accupuncturist ben ik ook heen geweest al weer meer dan een jaar geleden en ik mis het wel werd er zo lekker rustig van en had wel minder zin in eten,maar ja ik was door een ontregelde schildklier en diabetes(bleek later) erg onrustig dus als ik nu weer is een keer zou gaan of ik dan de zelfde rust vind???eerst maar weer is in de aanvullende verzekering zien te komen en dan kijken we wel weer verder.ben zelf al de betere kant op aan het gaan met eten al is het nog niet zo goed als het eigenlijk zou moeten zijn voor iemand die af wil vallen, maar ja met een eetprobleem kan ik het niet te snel doen want dan komen gehaaid die vervelende zware eetbuien weer terug en dat wil ik dus niet, dus maar blij zijn met wat ik nu al bereikt heb.

13-03-2007 ga ik weer naar de dietiste smiddags dus tegen die tijd zal ik weer mijn gewicht veranderen en hoop naar beneden weer toe ipv naar boven :oops: :cry: .ik heb wat gezonde recepten van de dietiste gekregen gebaseerd op mensen met diabetes dus daar ga ik is in neuzen om volgende week is wat uit te koken, ook dat begin ik eindelijk meer op te pakken en ook wat gezonder te eten dus overal ben ik echt weer op de goede positieve weg,al was ik vanmorgen een half uur later mijn bed uit,maar dat moet ook maar is kunnen hoor, heb mijn stiefzoon deze vakantie niet.

nou dames ik ga ontbijten(moet altijd een tijdeje wachten door medicatie en dan kijk ik vaak vlug ff hier) en dan weer een uurtje wandelen.

kop he we kunnen het weg met die overtollige in de weg zittende kilo’s!!!

ow ja wat ik wel weer even heel raar bij me zelf vind is dat ik nu op mijn zwaarst wegend ineens 2x een 29daagse cyclus heb en anders altijd megaaaaaaaaaaaaaaaaa lange, mijn lichaam ik snap er niets meer van.

groetjes annie

Hoi meiden,

Respect hoor, voor iedereen die hier zo open over hun gewicht praten.

Echt waar! Zo ver ben ik nog niet.

Ik wil wel zeggen dat ik een doel heb gesteld…

Ik wil in totaal 38,5 kilo afvallen… (Als begindoel…d.d 28-02-2007)

En ik ben nu 1,3 kilo kwijt…

Dus nog 37,2 kilo… (d.d. 01-03-2007)

Ik moet wel oppassen dat ik niet elke ochtend en avond op die schaal ga staan… Zijn rijstwafels trouwens “safe” om tussendoor te eten…?

Liefs,

Noortje

he noortje,

in het begin kon ik ook niet open over mijn gewicht praten hoor totdat er bij mij een knopje om ging van ik ben niet de enige die dik is en ik hoef me er ook niet voor te schamen het is gebeurt en nu moet het er helaas wel weer af, wat moeilijker is maar het is niet anders.

jij bent iig op de goede weg je eerste 1,3 kg zijn er af en nu de overige die je als doel gesteld hebt.

ik wil je alleen wel waarschuwen van wees voor bereid op stil staan terwijl je niets verkeerd eet etc want dat gebeurt bij iedereen en de meeste vallen dan weer terug in hun oude patroon,ik ben er zelf nl 1 van die die neiging heeft, dus vandaar.

maar echt ik wens je succes en hoop dat je het gaat halen en zolang je niet TE snel wil ga je het ook echt halen meid :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

hier komen er gaatjes in het loopschema lukt me niet meer om iedere dag te lopen,wordt wat vermoeider en ja mijn motivatie is niet altijd op en top 100% :oops: :oops:

maar we gaan door en zetten door, we moeten wel.

hoop dat het goed gaat met de andere dames.

groetjes annie

Hoi,

Mag ik weer meedoen?

een tijd geleden heb ik hier even meegeschreven maar toen kwam de klad er weer in :oops:

ik ben 27 en klein (< 1.60m). mijn zwaarste gewicht was 78 kilo.

nu zit ik op 74.1

mijn eerste doel is die symbolische grens van 70 kilo.

mijn grootste risico is te snel te willen en als dat niet lukt uit frustratie gaan eten. ook eet ik als ik moe ben, me onzeker, verdrietig of down voel.

maar goed, we gaan er -voorzichtig en langzaam- weer tegenaan.

zet 'm op met wandelen Annie, ik vind het superknap :thumbup:

groetjes!

he elisaatje welkom terug.

en knap hoor dat je toch weer gaat beginnen en nu langzaam hihihihi.

maar zal ik je ook weer op het geimproviceerde lijstje zetten???

hier gaat het allemaal wat minder goed de ongi wil nu weer niet ophouden en ben het nu dus al weer 2 weken wat mega veeel energie vreet en dat zorgt weer voor de naaste problemen, heb dus ook niet iedere dag 1 uur gelopen, maar minder had echt de energie niet.

morgen maar ff de huisarts bellen voor tabletjes want dit hou ik niet vol zo.

eten gaat ook nog niet goed,want omdat ik tijdelijk wat minder goed kon eten door een tongpiercing die ik heb laten zetten zorgt het dat ik nu dus weer teveel eet :evil: :stuck_out_tongue: ,ook komt er helaas weer wat stress om de hoek zetten,maar ja we gaan gewoon de draad weer proberen op te pakken lopen,fietsen etc hebben we ook niet in 1 dag geleerd toch?

dames kom op he!!!

groetjes annie

Oeh Annie een tongpiercing…

Heb je een foto???

Ik vond mezelf al stoer om een wenkbrauw-piercing te laten zetten, maar een tong piercing… das stoer :mrgreen:

Laat m eens zien; steek je tong eens uit :mrgreen:

kan mijn tong wel uitsteken zie je toch niet hihihihihhi :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

heb nl geen foto en geen progje meer om hem te uploaden kan wel vragen of mijn vriendje lief er een foto van wil maken en je hem via de mail toesturen lol

maar dan moet je ff geduld hebben daar hij savonds pas tijd heeft.

en het doet nog minder zeer dan oorbellen schieten alleen nadeel is dat je er ff moeilijker mee kan eten en praten,maar dat gaat nu bij mij weer goed en over een dikke week wanneer de wond helemaal genezen is mag ik de definitieve piercing op halen,want deze is nu al te groot,maar de wond is nog niet genezen dus nog ff volhouden :lol: en er proberen zo min mogelijk op te bijten :oops: (ow wat zal ik blij zijn als ik over op de kleine mag :oops: :stuck_out_tongue: )

vandaag weer goed begonnen(1 uur en 10 min) gelopen en zit nog op schema met het eten, nu maar hopen dat het de rest van de week ook lukt, omdat ik nu toch het steeds ongie zijn begin te merken in vermoeidheid(en de rest er omheen).

maar het begin is er weer :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:

en meiden hoe is het met jullie???

groetjes annie

gister weer bij de dietiste geweest en 3 ons afgevallen.is niet veel maar de dietiste was wel positief omdat mijn eetbuien weer aanwezig zijn en ik dus niet ben aangekomen is heel wat voor mij.ik heb toch weer hulp aan gevraagt bij de eetkliniek waar ik eerder al zat en zit nu te wachten op de intakegesprek.hopen dat ik weer een goed therapeut krijg en dat deze wel langer dan een paar maandjes aan blijft zodat ik die stomme vicuele cirkel kan doorbreken.verder gaat het bewegen redelijk goed ,loop of fiets bijna iedere dag.

gister flink bezig geweest in de tuin en heeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel rotzooi eindelijk opgeruimd kan eindelijk mijn tuin weer zien :dance:

al heb ik nu wel mega spierpijn en rugpijn van(heb vandaag ook weer gelopen en in huis gewerkt,dus niet zo raar).

over het al geheel ben ik best wel positief over wat ik al weer bereikt heb,maar ja ik wil echt afvallen en zo en dat wil ik weer sneller dan goed voor mij is,maar we komen er wel met een stapje per keer en met vallen en opstaan zoals we vroeger hebben moeten leren lopen.

dames maar waar zijn jullie nu???het is zo rustig hier.

groetjes annie

Hoi meid,

Ik lees wel mee hoor, maar ik ben heel ziek geweest vorige week en heb ook niet zo heel veel te melden.

Ben nu in totaal 2,5 kilo kwijt…

Wat goed dat je toch 3 ons bent afgevallen. Alle kleine beetjes helpen. Heb je vaak last van eetbuien? Emotionele eter?

Ik ben wel een emotionele eter en ik ga eten als ik me verveel…

Heb nu vooral rijstwafels en droge crackers in huis gehaald. Ook een paar kilo appels… Hopen dat dat mijn kaken kan bevredigen…

Veel liefs,

Noortje