Afvalkluppie deel 5

hoi pebble,

dank je wel :smiley: :smiley: :smiley:

ik ga mischien net iets eerder dan jou trouwen,maar dat hoor ik vanmiddags hihihihihihihihhi.maar wij houden het dan ook goedkoop en de receptie bv gewoon thuis vanwege de schulden.

er is mij heel veel uit handen genomen en ik moet heel veel maar over me heen laten komen en dat doe ik maar :lol:

wat het eten betreft ik weet dat je het goed bedoelde hoor.

ik wou je alleen maar duidelijk maken wat er aan de hand is allemaal en waarom ik dus er zo tegen aan kijk en hard bezig ben om te veranderen en ik veel heb wat verandert moet worden en ja helaas kan niet alles in een keer.maar ik doe wel me best met dus van die negatieve dipjes er tussendoor.

en jij ntl ook gefeliciteerd met je aankomende bruiloft/huwelijk.

spannende he allemaal?

dames hoe is het met jullie allemaal???

groetjes annie

Annie, zolang het maar JOUW trouwerij wordt!

Geen dingen doen die niet bij je passen.

Heb je inmiddels al een datum?

Als jullie nog eerder als wij trouwen, heb je echt nog een hoop in korte tijd te regelen…succes!! :thumbup:

Ga je wel iets van een jurk kopen, of gewoon een leuk pak?

Ben wel nieuwsgierig hoe jullie het gaan doen.

Annie, het pakje ligt naast me klaar, gaat voor 17.00 op de bus :mrgreen:

Heerlijk vooruitzicht he, TROUWEN

:inlove: Zou het zo weer over doen (maar dan wel iets anders :mrgreen:)

Ik heb ook weer wat nieuws.

Vanmorgen bij dietiste geweest, jaja, ik ben van mijn principes afgestapt :mrgreen: :angel:

Heb al zooooooveel pogingen gedaan met dietisten, maar nooit 1 cm verder gekomen.

En nu, na het eerste gesprek, heeft ze me al goed weten te motiveren!!

We hebben over het hormoongebruik gesproken en zij geeft aan dat vroeger (nog niet eens zo lang geleden) dachten ze dat de kilo’s die door hormoongebruik eraan komen, er ook weer zo af zouden gaan.

Nu blijken er zoveel vrouwen (en mannen) te vechten tegen die ‘hormoon’ kilo’s… :wall:

Ze heeft er geen gras over laten groeien en meteen de huisarts gebeld om bloed te laten prikken.

Dus net naar het ziekenhuis gegaan meteen om te prikken op suiker, cholesterol en schildklier.

Ben benieuwd wat er uit komt. Maandag krijg ik de uitslag.

Verder ziet mijn eetschema er goed uit, dus daar hoef ik ook niks aan te doen.

Ze gaf aan dat een keer bbq-en gewoon mag, ook het chocolaatje na het eten mag gewoon, want DAAR kan het niet aan liggen.

Het gaat om structureel verkeerd eten en dat doen we (gelukkig) niet.

Ik moet (advies) ook gaan fitnessen, want ze heeft de ervaring dat het vetweefsel dan makkelijker omgezet wordt in spierweefsel. En dat de stofwisseling ook verhoogd wordt. Dan zal ik meer gaan verbranden op het moment dat ik bijvoorbeeld op kantoor zit.

Dus, ik ga me ook weer inschrijven bij de sportschool. (had net even dat kleine duwtje nodig, want ik twijfel al langer om te gaan)

Dus, hopelijk kan ik bij haar WEL verder komen!!

hoi pebble,

we gaan 9 mei in ondertrouw en 11 juni trouwen dus echt maar iets eerder dan jou.

wij moeten de dokumenten deze week nog regelen en de rest word eigenlijk voor ons geregelt, maar gelukkig weten de meeste wel hoe wij in elkaar zitten dus daar ben ik niet bang voor(dus dat het wel een bruiloft wordt zo als wij het het liefst zien), de receptie is lekker thuis in eigen omgeving en met niet mega veel mensen.

ik ga in een jurk trouwen die ik ws ook 9 mei na dat we in ondertrouw zijn gegaan voor het eerst ga passen(moet dan naar de buurvrouw/vriendin en haar trouwjurk mag ik aan).

het is dus een tweedehandse maar dat vind ik niet erg.ik ken hem nog niet want heb haar trouwfoto’s nog niet gezien en weet nu dus ook waarom,want ze wou ze al eerder laten zien,maar vriendlief had met hun dus al besproken dat hij mij ten huwelijk wou vragen en wij zitten dus met schulden en zij gelijk aangeboden van als ze wil mag ze mijn jurk aan dus nog niet de foto’s laten zien(snap je hem nog???of ben ik nu aan het ratelen??ben ook zo blij,opgewonden,enthausiast,zenuwachtig etc).

ik heb me voorgenomen er lekker van te genieten en tot die tijd(11 juni) lekker veel te bewegen en goed aan mijn structuur vast te houden in de hoop toch nog wat af te vallen zal het zeker 15 mei nog ff goed door bespreken met de dietiste.

mijn vriend wou officieel trouwens 29 mei al trouwen maar die dag zat heel erg vol dus nu is het juni geworden en mischien maar beter ook want zo heeft iedereen iets meer adems vrij heid al moet ik zeggen hoor ik van de kanten die de boel allemaal regelen hadden ze binnen een paar dagen al heel wat op trouw gezet ,dus dat zal wel los lopen.

en nu hou ik er over op is een afvaltoppic geen trouwtoppic :oops: :oops: hihihihi :lol: :lol: :lol: :lol:

nicje:bedankt hoor ik zie het wel tegemoet.

en super zeg dat je toch de stap naar de dietiste gemaakt heb en dat de eerste indruk iig goed is want dat is heeeeeeeel belangrijk een goed gevoel er over hebben.op naar de sportzaal en weg met de kilo’s!!!

ik ga gewoon iedere dag min 1 uur lopen en soms er bij fietsen.kan nu even niet teveel geld allemaal uit gaan geven he.

nou meiden kom op he we kunnen het !!!

groetjes een zenuwachtige maar genietende annie(en het is nog langer geen 11 juni :oops: :oops: :oops: :oops: )

Ach ja, trouwen of afvallen, heb het liever over trouwen…

Echt supersnel joh 11 juni!

Wij gaan 8 mei in ondertrouw.

Nicje, wat goed dat die dietiste zo alert reageert, wie weet heb je wel een trage schildklier ofzo…laat je de uitkomst ff weten?

Hier gaat goed…was met koninnginedag wel aangekomen, maar is inmiddels weer eraf, dus nu weer lekker structureel aan de gang.

je heb gelijk hoor pebble heb het liever over trouwen dan afvallen :oops:

en jullie gaan dus dinsdag al in ondertrouw wij een dag later spannend allemaal he?

nicje:het pakje is binnengekomen hoor.op zich past het alleen mijn (.)(.) zijn iets te klein dus zal het ff met mijn vriendin(waar ik de trouwjurk van leen) bespreken wat het beste is.

15 mei weet ik of ik weer afgevallen ben of aangekomen,maar ik ga iig proberen om me echt goed aan het structuur te houden en iedere dag 1 ur te lopen.je weet maar nooit waar het goed voor is.

groetjes annie

Baat het niet, dan schaadt het niet! Dus lekker lopen in het zonnetje en dan ook nog een gratis kleurtje opdoen. Staat goed in zo’n trouwjurk :wink: !

en pebble hoe was het???

hier was het er in en uit en weer wat lichter in de portomenee, maar thuiskomst was wel leuk.

hing een papieren tekst"vandaag in ondertrouw hoera" met slingers er bij en 2 glaasjes likeur en 2 stukjes boterkoek jammieeeeeeeeeeeeeeeeee. :lol: :lol: :oops: :oops: (niet goed als je af wil vallen).

nu nog wat weekjes voorbereiding en dan 11 juni het jawoord.(slik, ik en in de belangstelling gaat dat goed komen??? :oops: :oops: )

dames hoe is tie verders???

ik zuip me te barsten aan het water hou me aan het schema van 5 tot 6x per dag eten,maar afvallen ho maar.ach ja maak me er maar ff niet zo druk om.

groetjes annie

Ja, wat je zegt: hoop geld lichter binnen het kwartier.

Wij moesten overal extra voor betalen, omdat we op zaterdag trouwen en op lokatie moesten we bijna 300 euri meer betalen :shock: :shock:

Had al gepost bij IVF topic, dat ik echt zo’n rare ongeorganiseerde, chaotische dag had dinsdag en dat de ondertrouw er eigenlijk even tussen door moest…maar goed, de dag zelf is het belangrijkste.

De hele week al slecht aan het lijnen, het is zo’n zooitje hier en er loopt van alles in de soep, maar wonderbaarlijk, vanmorgen kroop ik voorzichtig met angst op de weegschaal, en ik was gewoon deze week nu al 0.5 kilo afgevallen. :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: Snap er echt niks van, maar mij hoor je niet klagen. Waarschijnlijk door de stress en toestanden, haha.

Is het nog goed gekomen met je jurk Annie? Die ging je toch passen?

he pebble,

misschien ben je door de stress wel 0,5 wie weet.

ik ga dinsdag weer bij de dietiste er op en zie er als een berg tegen op :oops: :oops:

de jurk heb ik gepast en er moet iets verandert worden want ik blijk een wat grotere boezem te hebben, dus daar komt mijn moeder morgen voor(die kan daar goed mee over weg , alleen zal ik de kritiek van afvallen wel over me heen krijgen).

maar vder wel een mooie jurk en ook echt wit!(behalve de bloemetjes die er op zitten niet,maar dat zien jullie wel op de foto tegen die tijd. :smiley:

ik zuip nog steeds me te barsten aan water en thee ,hou me aan het eet structuur en probeer zoveel mogelijk de verboden dingen te vermijden,maar ik ben echt bang dat de weegschaal dinsdag toch weer omhoog schiet.

we zullen zien.

mieden kom op he we kunnen het!!!

groetjes annie

gister weer naar de dietiste geweest weeg nu :oops: :oops: 113,7 :oops: :oops: :oops: .

weer 1,1 kilo aangekomen ow wat baal ik hier van,mijn stofwisseling is echt de weg kwijt!!!

nou ja goed water drinken de regelmaat houden iets eten aan passen en veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel spieroefeningen en bewegen doen hopen dat ik daarmee het binnen de perken kan houden voor de trouwjurk 11 juni.

echt waar als ik over een maandje of 6 nog steeds ben aangekomen en over de 120 weeg ga ik de boel opstelte zetten en wil ik echt een maagverkleining of zo dit kan toch niet zo???

snoep of snaai bijna niks meer beweeg me het ongans en kom alleen maar aan :x :x :x :x :x :x :x

we zullen zien wat er de aankomende maand en daarna half jaar gebeurt.

meiden hoop dat het met jullie beter gaat.

groetjes annie

Oh Annie, dat is wel frusti he…

Heb je medicijnen voor de trage schildklier?

Mijn dietiste gaf aan dat het voor vrouwen (en mannen ook) die hormonen gebruiken vaak heel moeilijk is om af te vallen. Door de medicijnen kom je makkelijk aan en val je moeilijk af.

Dat is heel frustrerend en vaak erg moeilijk vol te houden.

Alleen die bevestiging al, was zo fijn te horen!!

Ik ga vrijdag weer. Hopelijk kan ik er deze week nog iets van maken, want vorige week ben ik helemaal buiten mijn boekje gegaan :doh:

hoi nicje,

ik slik thyrax voor mijn schildklier en het moet nu dus goed werken,maar ja de stofwisseling gebeurt niet alleen bij je schildklier he ook de maag darmen etc moeten goed hun werk doen.

iig is het iedere dag weer een fikse strijd en ik heb nog maar iets minder dan 3 weken te gaan, ben bang de strijd te verliezen(heb tot nu toe 3x me niet aan de avond gehouden :oops: :oops: :oops: ).

heb ook al 2x niet mijn oefeningen gedaan wegens mega last van de rug en nek, dus ik hoop maar dat het goed gaat komen.

verder voel ik me niet lekker door allerlei spanningen want de bruiloft brengt hier heel wat te weeg hebben we al gemerkt pppffffff.

nog ff volhouden en dan is het zover.

hoe is het met de rest van de dames???

groetjes annie

Hey Annie,

Wat onwijs balen weer.

Schrale troost, ik ben in 2 weken slechts 0.4 ons afgevallen.

Heb niet zo goed mijn best gedaan.

Maar we gaan er weer voor.

Morgen moet ik naar de ha. Ik denk dat ik suiker heb. Ben al een paar dagen kei moe en duizelig, zweten, zicht alsof ik gedronken heb etc… eigenlijk alle symptomen.

Gisteravond bij mijn schoonzusje geprikt: 14.2!!! Niet normaal toch?

Schrok er wel van, hoop dat het tijdelijk is en dat ik het kan afschuiven op de hormonen. Mijn menstruatie is ook zo onregelmatig. Varieer nu tussen de 37 en 19 dagen. Wor’der gek van.

Heeft suiker eigenlijk gevolgen voor zwanger willen worden?

Jij hebt het toch ook Annie? En als ik jou steeds hoor, belooft dat niet veel goeds.

Nou ja, eerst maar afwachten of het uberhaupt zo is. Zou wel klte zijn.

Vooralsnog gewoon doorlijnen.

Gister mijn trouwpak gepast, was aan alle kanten te groot, terwijl ik vorige week nog ben geweest en toen heeft ze 'm ook al ingenomen.

Maar het wordt echt heel tof! Ik heb zo’n vette hoed erbij, helemaal super.

:-

Ligt eraan wanneer je prikt.

Ik heb laatst nuchter laten prikken en toen was het 5,2

Dat was keurig.

Als je gegeten hebt, dus niet nuchter, dan moet onder de 8 zijn geloof ik.

Dus inderdaad verstandig om even te laten prikken bij de ha.

hoi pebble,

je suiker moet ten alle tijden tussen de 4 en 8 zitten.

die 14,2 kan een moment opname zijn en dat je iets mega zoets gegeten heb en te vroeg geprikt,dus het hoeft echt niet zo te zijn,maar controleren kan altijd.

zou je diabetes hebben is het voor zwanger worden niet zo erg dan dat je je goed ingesteld moet zijn en goed onder controle moet staan.zelf heel vaak bloedsuikers controleren en goed op je eten letten enzo.

dat bij mij heeft ook nog is te maken met mijn schildklier(de grootste oorzaker van mk’s) en zo.

het maakt zwanger worden en zwanger zijn er niet makkelijker op, maar absoluut ook niet onmogelijk hoor wees daar niet bang voor.

het vergt alleen wat meer inspanning.

meid ik hoop dat je het niet hebt en anders leer je er op den duur echt wel mee leven hoor en het staat een zwangerschap niet in de weg.

let maar niet op mij is bij mij meerdere dingen in 1 en een pschygisch niet lekker voelen.

kop op he je komt er wel en je bent qua afvallen op de hele goede weg je trouwpak moest al weer ingenomen worden toppie toch?

groetjes annie

ps:frusi zal ik nog wel een hele lange tijd blijven trek jullie er maar niets van aan.

Kan morgen bellen voor uitslag bloed. De ha denkt ook suiker of een

afwijkende schildklier.

Morgenvroeg ga ik nog even nuchter prikken bij mijn schoonzusje.

Afvallen gaat moeizaam, maar ik ga stug door.

Ik heb de heerlijke aardbeien magnums van de LIDL nog steeds weerstaan, alhoewel ze vanuit de vriezer mijn naam schreeuwen!

Mijn handen hadden bij de supermarkt alweer allerlei lekkere dingen in de kar gegooid, wat een etters!, maar dat geef ik nu mee aan mijn mannetje to be naar zijn kampweekend.

Heerlijk ,ik verheug me al op mijn rijstwafel. (doe net of het een bossche bol is)

Al een tijdje heb ik weer “klachten” en vanmorgen dus maar weer is een test er tegen gegooid en ja hoor zo als altijd weer dik NEGATIEF.

ach zou er niet meer zo terleurgesteld om moeten zijn, het is altijd zo(op die 1x na en dat was bij de ha).

het liefst zou ik mega op rantsoen willen gaan,maar dat mag niet en nu kom ik alleen maar aan en aan en aan :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

ik weet het niet meer ,echt ik weet niet meer wat ik moet doen, waarom heb ik mijn lichaam vroeger toch zo verpest?WAAROM???

ow ik HAAT mijn lichaam toch wel zo he.

ik kan me wel op mijn bruiloft gaan richten,maar daar mag ik ook niets doen(ja goed eten,niet aankomen en bewegen en dat doe ik allemaal al!!!).

ach ja ga vandaag maar is ff flink knieskouwen en mopperen en kwaad zijn op mezelf en morgen er hopelijk weer met een frisse moed er tegen,maar leuk nee leuk vind ik het niet.

wanneer is het onze tijd???

groetjes annie

Tja, weet er alles van.

Toch volhouden!!

Hier ook niet veel goeds, heb dus idd suiker. Moet dinsdag naar diabetesverpleegkundige en dan hoor ik hoe nu verder en medicatie enzo.

Lijnen loopt ook beetje moeilijk nu, maar ik geef niet op.

Annie: ben je de dagen al aan het aftellen? Het schiet lekker op voor jou!!

Hoi Pebble,

Wat jammer dat je toch suiker blijkt te hebben zeg.Maar ik hoop dat je snel goed ingesteld bent, dan ga je je wel weer beter voelen dan nu iig.

En ja ik ben nu zeker de dagen aan het aftellen.Het nu toch echt best snel dichterbij komen. :oops: :oops: Wel heel erg spannend hoor.

Vandaag de ringen opgehaald dus het gaat nu langzaam aan echt tot ons door dringen.

Wat het afvallen betreft ik zou het echt niet weten, 7 juni sta ik weer op de weegschaal en dan weet ik of het avondtussendoortje er af houden ook echt effect heeft gehad.(wij eten altijd best laat savonds door het werk van mijn aanstaande dus vandaar om de avondtussendoortje eraf te laten).Heb het er wel vaak moeilijk mee,maar ja ik laat het op het ogenblik met alles er om heen maar op me afkomen en zie wel.

groetjes annie(nog ff pebble en dan mag jij!!! :lol: :lol: :lol: )