Hoi! ik ben er weer
het weekend is redelijk gegaan. wel iets te veel gegeten, niet eens omdat ik er zoveel zin in had, maar ja, mensen hebben veel moeite gedaan, anders ben je ongezellig etc. ach, ik zie morgenochtend op de weegschaal wel. en we gaan inderdaad langzaam maar gestaag door. op de gezonde manier gaat het er uiteindelijk ook af en hopelijk blijft het er dan ook beter vanaf
voel je je al wat beter, annie?
en waar is de rest?? 8)
ik voel me gelukkig al wel weer wat beter nog niet 100%, maar dat zal het wel nooit meer worden door het chronische ziek zijn.
dat meet eten omdat andere zoveel moeite gedaan hebben ken ik hoor, maar het is funest vaak voor je als je af wil vallen en ik ben nu toch wel zo dat andere maar respect moeten hebben dat je af wil vallen en daarom niet mega veel eet en niet gelijk mnoeten denken dat er slecht gekookt is, want dat is het "vaak"niet.
ik mag donderdag weer op het matje van de dietiste verschijnen en ik hou me hard nu al vast.(euh chocolade reep en amandelstaaf hebben de weg naar binnen al gevonden :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: )
we zien wel.
hoe gaat het met de rest???
groetjes annie
Goedemorgen Annie,
haha, heerlijk he, al dat sinterklaasspul! :mrgreen: dat heb ik ook hoor.
als je je nu netjes gedraagt zal het toch wel meevallen bij de dietiste?
helpt een dietiste jou trouwens? ik heb er vanuit kind zijn een vreselijke hekel aan gekregen. zeuren over ‘een handjevol chips’ en een appel ‘als snackje’ brrrrr en dan zonder naar het echte probleem te kijken :evil:
maar misschien heb ik gewoon geen goede getroffen.
de weegschaal stond vanmorgen op 76,8/76,9, niet slecht na het weekend
Geen andere mensen in dit topic??
hoi elisaatje,
ik heb ook geen goede ervaringen met dietistes, maar deze kijkt gelukkig verder dan haar neus lang is en mischien een voordeel dat ze ook getraint is op mensen met diabetes en dat zal dit keer wel mijn voordeel zijn.
of er wat af is durf ik echt niet te zeggen want het eten gaat niet echt goed op het ogenblik.
en wat de andere betreft een paar zijn weer met ivf/iui pogingen bezig en sommige hebben zich terug getrokken omdat ze het gedoe rond het zwanger worden en afvallen niet meer aankonden en ik herken dat heel erg want ik heb het zelf ook gehad.
nu gaat het met mij wel weer redelijk en vandaar dat ik wel weer hier kom.een aantal andere zal je straks ook wel weer zien, maar dat duurt gewoon eventjes.
groetjes annie
Goedemorgen Annie,
Pfff, het zijn even drukke dagen voor mij. het gezond eten gaat redelijk, afgezien van wat zoute cashewnoten gisteravond :oops: :mrgreen:
jij moet vandaag naar de dietiste toch? ik duim voor een positief getal op die weegschaal!
groetjes,
nou de weegschaal gaf dus +2 ons aan gggrrrr.
maar ja had het kunnen verwachten met al dat sinterklaasgesnoep erbij.
maar ze was niet boos(ik wel op mezelf) omdat er toch weer positieve dingen waren(mijn regelmaat is nl weg na altijd full-time gewerkt te hebben ,2 jaar ziektewet en nu maar 2 uur per dag werken en zelf dat is eigenlijk nog teveel, maar het is weer iets)
zij kijkt gelukkig naar de algehele situatie en niet alleen naar het eten,maar je komt er vanwege afvallen en beter leren eten en dan baal ik dus wel als dat er niet is.
buurvrouwtje is nog ziek dus moet morgen zelf maar weer wat verzinnen om te lopen.bah en heb totaal geen zin in werken maar moet toch nog 2 daagjes en dan weer weekend joepie!
ik hoop dat je daagjes weer rustiger worden zodat ze weer beter op je eten kan leten meid,dan gaat het vast wel weer goed komen.
groetjes annie(met een aantal dagen al een barstende koppijn waar ze maar niet vanaf komt)
Hoi Annie,
Nou, +2 ons valt toch mee? nog een weekje en dan is sinterklaas ook weer het land uit (alleen komt dan kerst :lol: )
hier gaat het goed. na de cashewnootjes geen ‘inzinking’ meer gehad en de weegschaal wees net 76,2 aan. niet slecht dus. ik hoop maandag onder de 76 te zitten. wel heb ik zaterdag nog een high tea met vriendinnen, en ik ben zo’n zoetekauw :oops: :mrgreen:
alvast prettig weekend en tot gauw!
Zo, ik heb maar eens een ticker aangemaakt. hopelijk geeft me dat het idee dat ik goed bezig ben.
hoe gaat het met je Annie? leuke dingen gepland voor het weekend?
ik ben zo naar mijn vriendinnendag met high tea. een enorme uitdaging om wel wat mee te eten maar niet te gaan bunkeren :think: echt een test.
tot later!
hoi elisatje,
ik kan je ticker niet zien en met mij gaat het rond uit knudde.
oorpijn,nek vast gelsagen kan niet draaien doet heeel erg zeer en het eten is ook pet.
maar ja het is nog langer geen 21 dec dus heb ff om weer op het rechte pad te komen, dus nee mijn weekend was niet zo leuk dit keer, maar ach er zijn ergere dingen op de wereld denk ik dan maar en kom er wel doorheen.
groetjes annie
Hee Annie, niet opgeven hoor! wat naar dat je je niet lekker voelt.
moet je op 21 dec. weer naar de dietiste? dan is er inderdaad nog voldoende tijd om het op te pakken. laat me weten als ik je kan steunen op een bepaalde manier.
veel beterschap!!
PS: die ticker ga ik later nog proberen, ben nogal een kluns :lol:
hoi elisaatje,
door mijn “gezeur” aan te horen help je al hoor.
de omgeving wil dat nooit horen houden alleen maar van positieve verhalen van hoeveel je afgevallen bent enzo en helaas zo gaat het met mij niet door o.a diabetes,trage schildklier en stomme eetprobleem :evil: :evil: :evil: :evil:
maar 1 voordeel we doen verder niet aan sinterklaas dus geen pepernoten en dat soort dingen in huis
veel plezier als je wel aan sinterklaas doet.
groetjes annie
Vraagje, komen jullie ook op de KOK meeting in februari??
Lijkt me leuk!!!
Moet je je aanmelden :mrgreen:
nicje ik zou wel willen maar weet begod niet waar ik de centen vandaan zou moeten halen.
Nicje: wie, wat, waar??
Nou annie, het is dip hier. eigenlijk allemaal door de stomme weegschaal die gisterochtend ineens +1/2 kilo aangaf. ik had niks raars gedaan en werd daar erg chag van. mijn grootste risico is om dan weer door te slaan en jawel :oops: nou ja, het was ook sinterklaas :shifty:
ik ga heel erg mijn best doen om wel weer in het ritme te komen vandaag!
hoe staat jouw pet vandaag?
hoi elisaatje,
wat is het toch zo mega herkenbaar wat je daar zegt echt typische voor ons eetverslaafde(tenminste voor mij iig).
mijn pet staat op barsten zon koppijn heb ik en chag van de pijnlijke spieren en moe zijn, maar ja ga straks ff lopen(medicijnen op halen)mischien doet de buitenlucht goed en spannend zitten afwachten wanneer de kleine van rhiannon(modje hier en een vriendin van mij) bevallen is.
groetjes annue
Hoi meiden,
Het heeft even geduurd, maar ik ben er weer. Op 4 december ben ik geopereerd. De gyn heeft bij mij 2 grote vleesbomen weggehaald met e. Één van de vleesbomen groeide mijn baarmoeder in en daardoor heeft de gyn mijn baarmoeder open moeten maken. Maar hij zit er nog wel in gelukkig. Wel is het zo dat ALS ik ooit ga bevallen, ik met een keizersnede zal moeten bevallen. Maar ach… als dat alles is. Ik heb mijn baarmoeder nog in elk geval.
Nu ben ik thuis en zal het voorlopig heel rustig aan moeten doen. In elk geval 6 weken. Kortom… ik laat me verwennen thuis.
Nou, dat zeg ik wel heel makkelijk, maar het is superfrustrerend. Ik voel me thuis best goed, zolang ik het heel rustig aan doe. Maar als ik meer dan heel weinig doe dan voel ik het goed. Kortom… ik verveel me snel en wil meer dan ik kan en mag. zucht
Maar het is dus allemaal goed gegaan. 9 Januari moet ik voor controle naar de gyn.
Liefs,
wendyD
wendy beterschap en als met een keizersnee alles is wat bevallen betreft zou ik er ook voor tekenen hoor.
en wel rustig aan blijven doen hoor.
hoe is het met de rest van de dames???
Heey hallo
Ff snel, ik ben nu 2 weken met Sonja Bakker bezig en ik ben 2.2 kilo kwijt! Best lekker!
Groetjes Janine
Hallo allemaal!
Sinds vorige maand ben ik lid van dit forum en ik heb bij ‘voorstellen’ ook een stukje geschreven. Daar is o.a. te lezen dat ik eerst zo’n 50 kg moet afvallen, voordat de gyn mij gaat helpen zwanger te worden, maar de gyn heeft ook gezegd dat het wel eens spontaan zou kunnen gebeuren als ik een stuk lichter ben. :thumbup:
Ik heb echt heel flink overgewicht (ten gevolge van eetstoornis) en ik schaam me niet zozeer voor mijn lichaam, maar wel heel erg voor het cijfer dat in het display van de weegschaal verschijnt. Daarom durf ik niet naar een clubje of een dietist te gaan, ik trek dat gewoon niet.
Ik vind het ook een hele grote stap om mijn gewicht hier op internet te zetten in de lijst van dit afvalclubje. En toch wil ik het gewoon doen! In ons tweejarenplan hebben we ons voorgenomen om te gaan proberen een kindje te maken en eerst moeten we (en vooral ik dus) er flink tegenaan om af te vallen.
Ik hoop dat ik per maandag 8 januari mij mag aansluiten bij dit clubje.
Liefs Floor
Allemaal de allerbeste wensen voor 2007!!!
Floor, welkom hier! Laat ik allereerst zeggen dat je je niet hoeft te schamen voor welk getal dan ook. Zelf heb ik ook een eetstoornis gehad en ik weet dus maar al te goed hoe dat voelt. Misschien was ik niet zo zwaar als jij, maar gewicht doet er niet toe in dat geval. Zwaar zijn door een eetstoornist is al erg genoeg. En daarbij af moeten vallen voor je grootste wens: een kindje in combinatie met je eetstoornis-achtergrond is dubbel zo moeilijk.
Kortom: Gooi er hier uit wat je kwijt wil!!!
Ik zelf ben van de 98,2 kg naar (nu ongeveer) 81 kg afgevallen in een jaar tijd. Moest ook voordat ze mij wilden helpen in het ziekenhuis. In die tussentijd heb ik zelf weer een cyclus gekregen. Of dit met of zonder eisprong is, dat is nog niet duidelijk. Maar wie weet meid! Zet hem op!!! Het kan jou zomaar gebeuren!!!
Janine, wat een superstart!!! En dat nog voor oud & nieuw! Je bent een kanjer!
Annie, hoe is het met jou meid?
Ikzelf heb vanaf vandaag mijn “dieet”, beter nog mijn voedingsadvies weer opgepakt. Moeilijk hoor… pffff… ik moet weer opnieuw afkicken.
Het goede nieuws is dat ik eigenlijk nog steeds zo goed als op hetzelfde gewicht sta. Al die tijd eigenlijk. Dus wat ik ook doe, ik blijf zo goed als stabiel staan… En dat is natuurlijk ook niet verkeerd. En nu… nieuw jaar, nieuwe kansen. In eerste instantie nog proberen zoveel mogelijk kilo’s af te vallen. En vervolgens hopelijk aankomen omdat ik zwanger ben… hahahaha.
Meiden!!! Toi toi toi. Vrijdag geef ik mijn gewicht door.
Liefs,
wendyD