ik begin de kriebels te krijgen van de weegschaal maar toch maarweer ff de moed op gebracht er op te gaan staan en ik weeg nu 93,7.
ik had al veel minder moeten wegen, maar het wil gewoon even niet meer.
ik drink water bij de fleet en doe mijn huishouding ,fiets en loopp zoveel het lukt met dit warme weer en de hypo’s, maar afvallen ho maar. ggrr :evil: :evil: :evil:
ik wil ook naar een accapunturist!!!maar helaas veels te duur(wegens geen werk meer hebben en niet meer aangenomen te worden gggrr :evil: :evil: )
groejtes annie
Hoi Annie,
Oneerlijk allemaal he…
Ik heb gisteren een gesprek gehad met de gyn moest op nacontrole komen en toen hebben we het over IVF gehad en een gewichtslimiet. Het beste schijnt te zijn dat je een BMI van 34 hebt maar dit is puur alleen omdat het dan makkelijker is om eitjes aan te prikken en daardoor is het minder pijnlijk. Ik kreeg niet de indruk dat ik gedwongen af moest vallen voordat ze zouden behandelen daar ben ik echt blij mee stel dat we richting IVF gaan en die kans bestaat zeker dan kunnen we gewoon mee doen.
gr marientje
hoi marientje,
in mijn ogen en zo als ik me op het ogenblik voel ja heel erg oneerlijk allemaal, maar ja wat doe je er aan???helemaal niets.
maar dat klinkt wel positief dat je ws niet hoeft af te vallen om aan ivf mee te mogen doen.scheelt je dan weer in wachttijd om die kilo’s kwijt te raken.
ik moet wachten op de uitslag van vriendlief en dat hoor ik maandag einde van de middag en dan zien we wel weer verder, maar ik moet dus wel door met afvallen wat dus niet wil :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
ja mischien straks wel daar we op dit ogenblik geen centen meer hebben(leuk is je stiefzoon ook eindelijk weer is op visite is er bijna geen eten
)
nou ja we zien wel hoe alles gaat lopen.
groetjes annie
Marientje: Je bedoelt een maximale BMI van 34, denk ik? Een gezond gewicht heeft namelijk een BMI van 25, ik zat eerst op 32 en inmiddels op zo’n 27. Maar wat ik me afvroeg: Ik dacht altijd dat als je veel te zwaar bent, dat ze dan geen IVF willen doen omdat de kans op een zwangerschap dan kleiner is en ivm complicaties. Maar zoals ik het nu van jou begrijp gaat het er meer om dat als je zwaarder bent, je dus meer vet rond je buik hebt en het moeilijker is om de follikels aan te prikken tijdens de punctie? Dat ze er moeilijker bij kunnen, ofzo? Hoe is het verder met je nacontrole gegaan? Wat zijn nu de plannen mbt IUI/IVF?
Succes allemaal!
Groetjes,
Jippie
Ivm problemen met onze computer kan ik de lijst op het moment niet bijwerken. Onze eigen computer is stuk en we hebben nu even een oude van mijn schoonzus te leen. Daar hebben we alleen internet, msn en de mail op te staan. Ik heb de lijst wel in de computer staan, maar ik kan het bestand niet openen en bijwerken. We hebben vanochtend een nieuwe computer gekocht, die krijgen we waarschijnlijk eind volgende week. Dus tot dan helaas geen updates. Daarna zal ik het zo snel mogelijk aanpassen!
Groetjes,
Jippie
Hoihoi
Jippie, de punctie bij IVF wordt van binnenuit gedaan (maar dat bedoel je denk ik ook). Dus wat dat betreft heeft het niks te maken met de hoeveelheid vet rond je buik.
Soms is het wel iets moeilijker om de follikels aan te prikken, omdat het vet de boel een beetje naar achteren drukt.
Maar het kan vnl ‘problemen’ opleveren met het spuiten van de hormonen.
Hoe meer vet, hoe moeilijker de hormonen opgenomen worden. Tenminste, dat is moeilijker inschatten, dan bij minder vet.
Bij overgewicht heb je meer kans op overstimulatie, dus zijn ze voorzichtiger met meer hormonen geven (de eerste poging)
Daarna is het iets makkelijker inschatten hoeveel ze moeten geven.
Bij mij was de eerste keer een gewicht van bijna 100 kg (1.63m) ook niet al te bezwaarlijk. Alles wat er nog af ging was mooi meegenomen.
Nu voor de 2e poging willen ze er zoveel mogelijk vanaf zien.
Maximaal 85 kg hanteren ze hier. Maar ik weet bijna wel zeker, als de cyste in mijn buik EINDELIJK kleiner is dan 2,5cm dat ze echt niet meer gaan wachten tot ik eindelijk eens 85 kg weeg.
Hoi Jippie
Dat is wat de gyn zei tegen me, met overgewicht zit het vet niet alleen aan de buiten kant ook aan de binnenkant vandaar dat aanprikken dan pijnlijk is of moeilijk gaat. Natuurlijk zei ze inderdaad ook alles wat eraf is, is mooi meegenomen en daar ga ik wel alvast goed m’n best voor doen. Van complicaties met IVF en dat zwanger worden niet lukt omdat je overgewicht hebt weet ik weinig van eigenlijk. Tis zo jammer dat overgewicht altijd als probleem aangegeven wordt. Ik ben uiteindelijk ook met ruim 20 kg overgewicht zwanger geworden dat was wel met IUI natuurlijk.
Gr, Marientje
ik zou graag meedoen met t afvalkluppie…
Ben helaas alleen maar aan t aankomen :?
Ik wilde graag mn aangegroeide kilo’s eraf vóór ik zwanger zou zijn, dat leek me handiger dan na de eventuele zwangerschap. Nu ben ik met mn icsi-schema bezig en door de hormonen (de pil) kom ik alleen maar aan!
In 3 weken tijd anderhalve kilo eraan, en dat terwijl ik netjes aan het ‘weight-watcheren’ ben…
Heeft iemand een tip, want het lijkt nu echt vechten tegen de bierbuik, ehh kaai…
Marientje, van dat aanprikken hebben ze ook tegen mij gezegd, dat het lastiger zou zijn.
Ondanks dat het ziekenhuis niet pusht lukt afvallen nauwelijks: 0.3 gram in 2 weken…
105.7 voor de statistieken…
Heb ook met dit weer zo’n zin in een lekkere rose en lekkere dingen met heeeel veel calorietjes…bedwingen is moeilijk.
Groetjes
Pebble
Vanmorgen op de weegschaal gestaan, er is weer wat bij! Ik weeg nu 80.8 kilo, deels ook wel mijn eigen schuld. Heb veels te veel gesnoept, maar ook veel water gedronken dus ik hou ook vocht vast.
@famkegb, Vervelend dat je alleen maar aankomt, maar als je je echt aan de WW houdt is het denk ik alleen vocht? Blijf iig veel water drinken en neem anders je *producten niet én zorg dat je echt al je points eet! En niet te weinig, want daar kan je hoe gek het ook klinkt ook van aankomen!Succes!
bedankt voor je antwoord.
Ik weet niet of t alleen vocht zou zijn, want ik heb geen dikke enkels, voeten of vingers. Mn borsten zijn wel een maat gegroeid (dat deden ze ook toen ik ooit eens aan de pil ging…)
Vind het moeilijk om aan mn punten te komen idd. Heb vaker 17, 18 dan de 20 die ik mag. Zeker met dit warme weer.
Ik ga gewoon door en kijk wel waar dit schip strand!
:**:
dames
het warme weer speelt ook een hele grootte rol hoor.
en water drinken is heel belangrijk voor het afvoeren van de afvalstoffen.
ik zit te denken aan medicatie gebruik maar helaas is dat erg duur en ik hoor geruchten dat je het niet mag innemen als je zwanger wil worden (gggrrr zo kom ik dus dan nog niet verder)
het gezegde is dat geld niet gelukkig maakt, maar je hebt het wel nodig wil je verder komen in het leven :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
ik wordt er zo moe van want ben weer afgewezen en nu voor een reintergratiebaan(dus hoe bedoel je je wordt niet gediscrimineerd als chronisch zieke :evil: )
ik ben nu wel zo boos dat is niet te zuinig en wou dat ik dat kon gebruiken om af te vallen maar ik weet het gewoon niet meer.doe al alles wat in mijn macht ligt zonder dat ik continue hypo’s etc heb met dit warme weer.
nou ik stop nu want dit gaat niet goed zo.
groetjes annie
Hoi meiden
De warmte werkt niet in mijn voordeel ik kom alleen maar aan vreselijk gewoon…woog vanmorgen 102,9 kg :oops:
gr marientje
Hoi Dames, sorry dat ik even inbreek. Ik wil ook graag sb gaan volgend, maar ik geef nog volledige borstvoeding. Mag ik dan dit dieet volgen?
hoi jikke,
bedoel je sonja bakker of south beach dieet???
volgens mij mag je sonja bakker dieet wel gewoon doen want dat is gevarieert eten, maar ik zou als ik jou was het even aan de huisarts vragen in belang van je kleine.
Ik bedoel Sonja Bakker
Misschien wel goed idee inderdaad! Wil namelijk wel het beste voor de kleine
Heb dit net gevonden op het sonja bakker forum:
Ik heb even uitgezocht waar je op moet letten ik zelf nog borstvoeding geef en af wil vallen. Misschien handig als achtergrond info.
Het volgende is belangrijk om te weten:
Zorg dat je genoeg binnenkrijgt:voeg op het basisdieet in ieder geval 1 fruit 1 zuivel en 1 boterham toe en luister naar je lijf!!!
Nieuw vet (van na de zwangerschap) kun je eraf lijnen zonder problemen.
Kom je echter onder je oude gewicht (Van voor de zwangerschap) dan ga je oud vet verbranden en dan komen er meer afvalstoffen vrij. Deze afvalstoffen komen ook in de melk en zijn schadelijk voor je kindje.
Je kunt dan wel afvallen maar let erop dat je niet meer dan EEN HALVE KILO per week afvalt.
Zo kunnen de afvalstoffen goed afgevoerd worden en kan je evengoed afvallen zonder dat het slecht is voor je kindje.
Let op dat je genoeg drinkt.
daar blijkt dus uit dat het kan, maar bij twijfel altijd de huisarts vragen.
ik denk altijd liever te vaak iets gevraagt dan 1x te weinig als het op kinderen aan komt hoor.
Hoi Allemaal,
Vandaag voor het eerst op deze website. Heb veel zitten lezen.
Wij hebben 2 jaar geprobeerd, helaas bleek afgelopen maanden dat ik geen eisprong heb gehad door mijn ernstige overgewicht. Ik ben momenteel 35,1 kilo afgevallen en ik ga stug door. Ik mag er nog 20.
Uit de onderzoeken is niks naar voren gekomen, behalve dat ik dus overgewicht heb.
Mijn eisprong is nu aan het terug keren, en mijn cyclus zich aan het herstellen van het vele afvallen. We mogen het nu 7 mnd proberen, lukt het niet dan mogen we in februari 2007 terug komen om met Clomid te gaan proberen. We hopen dat dit niet nodig is.
Liefs Verwachtingsvol
Hoi Verwachtingsvol,
Dat is nogal wat zeg 35 kg afgevallen hoe heb je het voor elkaar gekregen. In ieder geval wens ik je suc-6 met verder lijnen en proberen om zwanger te raken.
gr marientje