Afvalkluppie deel 4

Ola,

Het is weer minder, nie veel, maar we komen er wel.

Gewicht nu: 106

Bedankt voor de aanpassing.

Pebble

hallo!

even een tip die misschien kan helpen… :wink:

ik ben nu zelf al 6 weken bezig met het dieetboekje van gewichtsconsulente Sonja Bakker (bekend van media).

Het bevalt mij errug goed; het heeft een duidelijk en normaal weekmenu, alleen weeg je de avondmaaltijd af. :?

Ik weeg mezelf niet, maar mijn vriendin wel, en die is ook 6 weken bezig en is 6,1 kilo kwijt. :clap:

Je eet normale dingen, zoals optimel drink, 30+ kaas, volkoren boterhammen (niet iedere dag helaas) :frowning:

En het boekje kost bij Bruna maar 13,95! een 9 weken menu staat daarin uitgeschreven met goede tips!

Als je meer wil weten stuur maar een pb tje!

groetjes!

Hoi dames,

De lijst is weer aangepast!

Ikke: Ik heb je toegevoegd aan de lijst. Mag ik je leeftijd ook in de lijst zetten?

Als je die dan nog even wilt laten weten via een berichtje hier of een pbtje?

Succes allemaal!

Groetjes,

Jippie

via dieetinzicht.nl kun je heel goed je eten in de gaten houden, kost niks, is duidelijk en je krijgt veel inzicht in calorie en wat je nou eigenlijk verbruikt op een dag.

Ik mag bijv. 1500 cal. op een dag.

Vul 'm 's morgens in, en als ik dan teveel heb ofzo, kan ik mijn dagplanning evt. nog aanpassen.

Site via mijn dietiste gekregen.

Pebble

Hoi meiden,

Ik heb ook overgewicht (duh, anders zou ik hier niet schrijven :roll: ) en zou ook graag meedoen. Kan dat?

Ik ben 27 (bijna 28) en weeg nu 80 kilo met een lengte van 164m. Ik hoef van de gynaecoloog niet veel af te vallen, maar elk kilootje is meegenomen zei ze. Ik ben nu al 7 kilo kwijt en wil er eigenlijk nog wel 10 af. Maar zoals de gyn al zei, elk kilootje is mooi meegenomen nu.

groetjes, lissie

Hoi Lissie,

Welkom hier! Ik ga je meteen toevoegen aan de lijst!

Heel erg veel succes met afvallen!

Groetjes,

Jippie

ikke en lissie welkom hier!

bikkel ik mag die dieet niet volgen omdat ik diabeet ben en sonja bakker zelf zegt dat er dingen te kort en te veel in voor komen voor mensen met diabetes dus helaas dat gaat niet.

ik ben hard op zoek naar andere dingen, maar ja morgen naar de huisarts en dan hoop ik weer bij een dietiste enzo terecht te komen.

jippie leuke vakantie gehad???

groetjes annie

Ola, lekker zweten met dit weer je zou verwachten dat je vocht verliest, maar ik hou zwaar vocht vast, vreselijk.

Ben het weekend weer aangekomen, dat gebeurd dus steeds, ben dus nu al 3 dagen bezig om het er weer af te krijgen.

Heeft iemand goede tips om de weekenden door te komen. op 1 of ander manier gaat het daar steeds fout. Wijntje, lekker makkelijk eten etc…gezellig…

:wall: :wall: :wall: wor’dr nie goed van!

Pebble

daar heb ik ook last van… Vanavond weer een feestje, een weekendje weg. Ik probeer maar om iig genoeg te drinken, dna doe ik iig iets :slight_smile:

Wat voor mij ECHT goed helpt zijn de bezoekjes aan de acupuncturist.

Ik ben gisteren weer geweest en ik voel me er zo goed bij!!

Ik voel vanalles in mijn lichaam aan het werk, heb minder tussendoor-honger en voel me fitter.

Ik heb een ‘dieet’ gekregen, zoals ik al eerder vertelde en dat is super goed vol te houden.

Voor mij geen crash-dieeten meer, geen hongerlijden.

Dat is mijn tip, maar nog het belangrijkste van alles; JE moet er echt achterstaan. Anders hou je jezelf voor de gek.

Oja, en nog een tip:

Geniet van alles wat je eet. En probeer dingen weer bijzonder te maken. Voorbeeld, als je iedere dag een ijsje eet, dan is het wel lekker, maar niet meer zo bijzonder. Het gaat dan bij jouw dagelijkse eetpatroon horen. Met andere woorden, je wordt er afhankelijk van.

Ik zal proberen in het kort te vertellen wat ik allemaal al geleerd heb bij de acupunturist:

Veel mensen (waaronder ik) eten met hun geest. Je hebt je lichaam, die vraagt om brandstof. Dus ga je eten. Tussendoor moet je ook iets van fruit eten om de motor aan de gang te houden en om de suikers op peil te houden.

Wat gebeurt er als je een bepaalde manier van eten hebt:

Ik at bijvoorbeeld iedere dag chocolade na het eten, dat MOEST.

Grappig genoeg is het dus in eerste instantie niet jouw lichaam die daar om vraagt, die heeft het helemaal niet nodig. Maar jouw geest vraagt daarom. Pak het maar niet, dan liep ik er de hele tijd aan te denken…

Als advies kreeg ik mee, eerst 6 weken HELEMAAL niks extra’s dan alleen het eetadvies. Dan is jouw lichaam ‘afgekickt’ en kun je langzaamaan weer dingen toevoegen.

Ik mag nu eigenlijk geen ijsje in het weekend, omdat mijn lichaam dan niet weet wat er nu eigenlijk moet gebeuren.

Maar daar heb ik in overleg toch toestemming voor gekregen :wink: :mrgreen:

(jeetje wat een lang verhaal)

Ik doe het anders, als iemand nog meer wil weten, dan typ ik wel verder, anders zit ik jullie te vermoeien met mijn verhalen en misschien sluit het helemaal niet bij jullie aan. (iedereen heeft een eigen manier van denken hierover :wink: )

Liefs Nicje :-*

ow nee nicje ik vind het heerlijk om dit soort dingen te lezen en het sluit wel bij mij aan.

ik wil zelf ook weer dolgraag naar de accupuncturist maar ja dat stomme geld ook. :evil:

ik heb al een tijdje niet meer op de weegschaal gestaan wil het even allemaal niet meer weten.dus kan het ook niet zeggen wat ik nu weeg.

ik let zoveel mogelijk op mijn eten en ben weer wat meer aan het bewegen nu de dagen ook weer wat meer zijn afgekoelt.

ik was een lijk met die hitte dagen kon niets meer suikers sky high en zo moe en duf als een hond.

begin nu weer onder de levende te komen gelukkig.

groetjes annie

Annie,

Mijn moeder heeft ook diabetes (type 2) en zij moet van de acupuncturist per dag een volle theelepel kaneel door haar biogarde doen. Dat schijnt de suiker in balans te krijgen.

Dat mag je alleen doen als je niet zwanger bent, want het is best veel.

Ik vind het erg lekker ook nog, dus doe het nu braaf ook iedere dag :mrgreen:

Weet iemand haar vetpercentage? Die van mij was 39.9, ben benieuwd wat ie volgende keer zal zijn :wink:

Hoort geloof ik tussen de 20 en 30 te liggen. :shifty:

Van mij mag het ook snel minder warm worden hoor, ben net een waterballon, hou zoveel vocht vast…pfffff

hoi nicje ,

ik heb ook type 2 en spuit insuline ivbm de kinderwens.

ik weet dat kaneel goede werkingen op de suikers heeft maar ik neem het dus niet vanwege dat het met de zwangerschap niet zo verstandig is en ik dus zwanger wil worden en bang ben dat ik dus mischien ooit zwanger ben en dan nog kaneel aan het nemen ben.

snap je het nog een beetje???

mijn bmi is 34 op het ogenblik en ik moet als diabeet zijn de het liefst onder de 25 zitten dus tel uit je winst :frowning: .

en door het warme weer allemaal voel ik me ook net een ballon hoor, zoveel vocht houd ik vast.

hoe is het met de rest van de meiden???

groetjes annie

Hoi,

Hoezo is kaneel slecht bij een zwangerschap?

Groetjes, lissie

Teveel kaneel.

Een beetje kan geen kwaad, maar bijna een eetlepel per dag schijnt niet goed te zijn.

http://www.nieuwsbank.nl/inp/2002/04/18/E019.htm

Liefs Nicje :-*

Hoi meiden,

Ik doe ook nog mee hoor maar ben me vergeten te wegen vanmorgen ik denk niet dat het een positieve uitkomst zal zijn. Heb 2 verjaardagen gehad en ook ik heb last van de warmte en vocht vast houden, ben ook nog net ongi …ik meldt me morgen ochtend met de tussenstand

gr marientje

Hoi,

Daar ben ik weer nou dat was echt schrikken zeg ik woog 102.3 kg volgens mij heb ik nog niet zo zwaar gewogen…ik moet er echt wat aan doen ik slik al een tijdje geen clomid meer dus waar dit dan weer vandaan komt…ik zag dat er in de lijst nog 99,9 kg stond maar dat was niet mijn laats doorgegeven gewicht dat was 100.8 kg kan ik me nog herrineren dat betekend dus dat ik nu 1,5 aangekomen ben :shifty:

gr marientje

Ik ga het aanpassen, Marientje.

En je niet al te druk maken, hoor! Het weer en je lichaam zullen misschien ook nog wat tegenwerken. :wink:

Succes!

Groetjes,

Jippie

Hoi Marientje,

Wat jammer dat je bent aangekomen, hopelijk lukt het je om de draad weer op te pakken? Onder die 100 kilo is toch wel een beter gevoel dnek ik! Dat heb ik met die stomme 80 kilo! Ik blijf er steeds boven hangen en kom er maar niet onder. Heel even 79.8 geweest, maar nu weer gewoon 80.6 kilo.

Komt ook omdat ik steeds zo’n lekkere trek heb…en geen zin om te koken…

groetjes, lissie

Hoi Lissie

Onder die 100 is inderdaad een heel stuk beter…ik hoop er toch ooit nog eens te komen ook al is het maar net eronder.

Gr marientje