he bah marientje wat balen zeg.
sterkte met het verwerken en als je het aan kunt kom je weer hier kletsen over en proberen om af te vallen.
nou ik weeg nu 93 kilo dus ben weer aan gekomen kan ook wel kloppen heb lopen snaaien en moet mezelf dus weer op de rit krijgen anders gaat het glad verkeerd.
wendy ik hoop dat het bij jou echt beter gaat en dat je die laatste kilo ook red en dan de andere operatie krijgt em dat je lekker vooruit gaat.
hier staat alles op het ogenblik stil gggggrrrrrrrrr.
groetjes annie
@annue wrote:
nicje fijne vakantie!!!
ang ik wou dat het bij mij zo makkelijk(nou ja zo als je het schrijft lijkt het makkelijk,maar afvallen is eigenlijk nooit echt makkelijk) ging.
ach ja maar weer wat harder aan de slag.
de rest van de dames???
groetjes annie
Annie; Ik worstel ook al mijn hele leven met overgewicht. Ik ben niet al te groot, en gezet. Dus ik ben er heel blj mee. Ik moet het snoepen ook laten! :? Ik kan het nu beter volhouden, drink water en eet gezond en GEEN TUSSENDOORTJES. Dus eigenlijk heb ik mijn voedingspatroon gewijzigd. Eerst ALTIJD bezig met dieeten en nu vind ik het goed gaan.
Dus ik ben blij EINDELIJk wordt ik een keer beloont. En ik hou het nog vol ook :inlove:
Zet hem op.
Marientje; Deze is voor jou meid. Erg naar om te horen dat het mis is gegaan. Veel sterkte met het verwerken van dit verlies :-*
Groetjes Angela
Lieve allemaal,
Ben ik eindelijk weer eens. Ik heb verzuimd om mijn gewicht door te geven. OEPS! Afgelopen maandag woog ik 82,3 kg. Nog 3 ons en ik zit op het gewicht van de gyn! Inmiddels is er dus 15,9 kg af. JOEPIE!!!
Liefs,
WendyD
Jeetje Wendy, wat GOEEEEEEEEEED!!! :dance: :dance: :dance: :dance:
dat gaat goed wendy :thumbup:
ik weeg zelf nu weer 91,9.
ik ben bezig om mijn hele eetpatroon aan te pakken en meer over te gaan op soja producten, want dat doet de suikerspiegel minder laten schommelen en dat is voor mij als diabeet alleen maar beter.
nu maar hopen dat het samen met mijn plan om iedere dag minstens een half uur te lopen gaat werken om die 90 achter me te kunnen gaan laten.
meiden kop op he we kunnen het.(even mezelf voor al moed inspreken :oops: )
Hoi meiden
Daar ben ik weer ik ga weer lekker mee doen met afvallen. Mijn begin stand is 100.8 kg iets hoger dan de laatste keer maar dat geeft niet. Jippie zou jij de stand willen aanpassen ?
gr marientje
Goed zo Annie!!! Positief denken!!
Wat goed dat je dat gaat proberen, met die soja-produkten, krijg je daar uitleg over?
Mijn ervaring met dietisten is niet zo geweldig… Als ik me aan hun eetpatroon hou en ik val niks meer af, dan kunnen ze niks meer doen… :think:
Hier staat het even helemaal stil. Ik eet braaf 's morgens 2 bammetjes, 's middags ook en 's avonds warm eten. Rond 11.00 een appel en rond 15.00 Fruit 2 Day
Ik weet dus zeker dat ik nu ‘opzwel’ (vriendelijke woorden van mijn vriend) door de meds. Ik heb dikke knieen, enkels en zelfs mijn ringen aan mijn vingers knellen :wall:
Ik moet vrijdag de stad in om nieuwe shirtjes en broeken te halen, want mijn oude spijkerbroeken zitten niet echt lekker meer
Aan de andere kant is dit maar tijdelijk en shoppen is leuk :mrgreen:
Gewicht weet ik niet, want ik ben een beetje fobisch geworden. Ik voel nu wel dat ik te zwaar ben, maar ik wil het niet ook nog eens zien
Marientje, je hebt er zin in lijkt het wel!! Goed zo, that’s the spirit!!
Verder alles weer een beetje op orde?? Is niet niks wat je meegemaakt hebt… knuf!!!
hoi nicje,
op het ogenblik loop ik nergens meer door het verhuizen, maar in juli ga ik naar de huisarts en hoop de boel weer op gang te krijgen en op de laatste dietiste na(in het ziekenhuis) heb ik er ook geen goede ervaringen mee hoor.
maar ik heb wat dingetjes gelezen over de sojaproducten en diabetes vandaar dat ik dus(eigenlijk weer want heb het eerder gebruikt in mijn vegetarische fase) deze produkten ben gaan gebruiken uit mezelf en het bevalt me prima.niet dat ik er sneller van af val want ook ik sta stil door het warme weer oa denk ik want ik hou daardoor veel vocht vast.
groetjes annie
Hoi Nicje,
Ja heb er zeker weer zin in, en alles is weer een beetje op orde begin m’n ritme weer stukje bij beetje op te pakken. Het is inderdaad niet niks maar het gaat gelukkig goed. Eerlijk gezegd sta ik alweer te popelen om naar het zkh te kunnen en verder te gaan.
Annie, het gaat goed met je zo te lezen, die warmte is echt vreselijk ik ben ook zwaarder. Ben nu ook nog ongi eigenlijk al bijna 2 weken lang :? dat zal ook niet in m’n voordeel werken.
gr marientje
Hoi meiden,
Hoe gaat het met iedereen? Hier even een berichtje om te melden dat de lijst pas over een kleine twee weken weer aangepast gaat worden. We gaan vannacht op vakantie. Om 3 uur vertrekken we naar Schiphol en morgenochtend om 07.40 u vliegen we naar Kreta. We hebben er erg veel zin in.
Iedereen heel erg veel succes met alles!
Tot dan & zet 'em op, iedereen!
Groetjes,
Jippie
jippie prettige vakantie!!!
Hey, ik heb dit toppic gevonden door Nicje.
Ik had in de huiskamer een oproepje gedaan, omdat ik ook wat kilootjes wil afvallen. Ik hoop dat ik hier met jullie mee mag schrijven…
Niet dat ik zoooo veeeeeel weeg, maar ik denk toch dat ik me beter en fitter zou voelen met een paar kilootjes minder.
Ik ben nu reeds een maand bezig. Mijn startgewicht was 67kg.
Ik probeer helemaal niet meer te snoepen, geen frisdrank meer te drinken en wat meer beweging te nemen. Zo ben ik nu op een gewicht van 65,5 kg.
Ik ben benieuwd wat jullie tips zijn… Die ga ik met veel interesse lezen !!
Welkom Ikke!
Mijn gewicht voor vandaag: 82,8 kg. Ik ben weer een ons afgevallen nadat ik weer iets ben aangekomen. (Logisch nu ik weer normaal mag eten na al dat vloeibare eten.) Mijn lijf moest zich weer even stabiliseren. Nu gaan we hopelijk weer op de goede weg verder.
Vrijdag mag ik eindelijk weer naar de dietiste. Ik ben heel benieuwd!
Liefs,
WendyD
Welkom!!!
Ik ben helemaal niet meer bezig geweest met mijn ‘dieet’
Ik ga vanmiddag naar een acupuncturist, hopelijk kan hij mij DE ondersteuning bieden.
Ik zal vanavond of morgen vertellen hoe het geweest is.
Succes meiden!!! :-*
Hoe is het geweest (haha net als bij een spreekbeurt op school vroeger; “Spreekbeurt, mijn spreekbeurt gaat over…”
HIHI
Maar goed, ik heb eerst een intake-gesprek gehad. Wat vragen moeten beantwoorden. En daarna is hij nog met mijn moeder bezig geweest. Toen zij klaar was met de naalden, was ik aan de beurt.
Stelde helemaal niks voor…Voel je (bijna) niks van, behalve die lange naalden in mijn buik.
Hij had naalden in mijn handen en voeten gedaan en in mijn benen. Toen wilde hij toch ook mijn eierstok aanpakken. Door de operatie is dat deel van mijn buik bijna ongevoelig geworden, erg gunstig met zoiets. Ik voelde wel een prikje dieper in mijn buik. Blijkt later dat die naalden en ongeveer 5 cm in gingen :shock: :mrgreen: Cool!!
Ik heb vitaminepreperaten meegekregen en olie-capsules. Mijn suiker gehalte was iets verhoogd en ik moet het goed in de gaten gaan houden. Voor je het weet heb ik net als mijn moeder dalijk suiker. Hij gaf aan, dat ik zeker 10 jaar eerder suikerziekte zal krijgen dan andere mensen (door overgewicht en aanleg) Dus goed oppassen!!!
Nu heb ik er dus nog een reden bij om te slagen!!!
Liefs Nicje :-*
als het in je familie zit heb je er zeer zeker aanleg voor om eerder suikerziekte te krijgen dan een ander.
ik heb nl suikerziekte en het zit ook in mijn familie en ja overgewicht maakt het nog een stukje erger.alleen bij mij geeft het even niet de motivatie om streng voor mezelf te zijn.
ben weer een aantal dagen heel slecht bezig( :evil: ) ben ook zeer boos op mezelf maar helaas het werkt even allemaal niet meer.
Ja Annie,
Het is hier erg stil…
Jammer, want een beetje ervaringen uitwisselen onderling, dat zou zo leuk zijn.
Hier gaat het afvallen niet echt, maar ik kom ook niet meer aan.
Keurig al weken achter elkaar:
8.30 2 boterhammen
11.00 fruit
12.15 2 boterhammen
15.00 fruit
18.00 warm eten
21.00 biogarde met fruit en kaneel
Verder eet ik niks tussendoor en ik voel me er goed bij. Nu nog wat verlies in kilo’s, zou zooooooooo fijn zijn!!!
Vanmorgen 81,8 kg.
Totaal: -16.4 kg inmiddels. (van 98,2 naar 81,8 kg)
Verder ben ik maandag weer naar de gyn geweest. We waren voor het eerst bij de “echte” gyn. Het afgelopen jaar hebben we steeds arts-assistenten gehad. De arts-assistenten hadden de myomen gezien en het over laparoscopie + hysteroscopie (kijkoperatie) gehad.
De gyn wilde weten wat ik nu woog. Ik vertelde dit heel trots, maar hij was niet erg onder de indruk. Totdat hij ontdekte dat ik dus al 16 kg was afgevallen. Oké… dan konden we nu wel aan een operatie gaan denken. Maar hij wilde eerst zelf even kijken of dit wel een kijkoperatie kon zijn. Dus hup… een echo. Waarbij hij zich bijna wezenloos schrok. Geen kans op een kijkoperatie dus. Daar zijn ze veel te groot voor. Het ging vanaf dat moment zo snel. Ik moet dus een buikoperatie gaan krijgen waarbij de myomen én de poliep verwijderd gaan worden. Maar nu komt de vakantieperiode eraan. Lastig voor mij op het werk én met mijn eigen vakantie. Vooral omdat wij nét onze reis naar de VS geboekt hebben.
De operatie gaat dus waarschijnlijk gepland worden half oktober. Tja… het duurt helaas nog even. Maar dit kon dus niet anders. Grrrr. Het is een best zware operatie waarbij ik een aantal weken uit de running zal zijn. Dus dat is best lastig te plannen. En ik wil wél naar de VS.
Ik ben behoorlijk van slag moet ik zeggen. En mijn eerste vraag aan de gyn. was dan ook of mijn baarmoeder wel gespaard kon blijven. Hij kon dit niet garanderen, maar dat kans dat ik hem zou verliezen is heel klein vertelde hij. Phew!
Maar het is nogal wat allemaal. Ergens ben ik ook wel blij dat er iets gebeurt namelijk. Ik heb zo’n last van die myomen. En daarnaast zitten ze een zwangerschap ook in de weg. Dus wat dat betreft… Maar ik vind het verder doodeng!!!
Liefs,
wendyD
Hoi Wendy,
Dat zal inderdaad even schrikken geweest zijn, je hebt gelijk dat je eerst lekker op vakantie gaat dan kom je uitgerust terug en valt de operatie misschien ook mee in oktober.
Nicje, het lukt bij mij ook niet echt lijnen terwijl ik wel m’n best doe, ik ben ook weer begonnen met sporten en ik voel me meteen al weer een stuk beter. Ik zit nog niet op het niveau waar ik zat maar daar kom ik wel weer.
Annue, jij ook al een dipje balen he dat we zoveel moeite moeten doen om af te vallen ik zeg altijd dat ik levenslang heb.
gr marientje
ja marientje met afvalen hebben we levenslang
maar ik heb sinds donderdag 2 kittens,2 zusjes dus afleiding genoeg en voor de verandering is ander soort zorgen .wie weet helpt het mij om andere dingen even naar achter te schuiven.
groetjes annie