Hoi meiden,
Nou ik ben nog steeds in de race ook al is met hele kleine stukjes tegelijk voor deze week weer 3 ons eraf. gewicht is nu 99.3 kg. Ik begrijp er niets van normaal met afvallen had ik ook al clomid maar toen lukte het gewoon niet nu wel. Ik heb van het weekend echt bijna een hele zak chips op was wel light maar toch. Ik denk dat m’n bach bloesem druppels daar toch ook een grote rol in spelen kan haast niet anders toen had ik ze niet en lukte het niet nu heb ik ze wel en het lukt makkelijker.
gr marientje
Hallo dames,
Ook ik heb overgewicht. Sinds 3 maanden sport ik drie keer in de week, waarvan 2 keer krachttraining en 1 keer cardio.
Graag zou ik hier met jullie ook ervaringen willen delen.
Ik zal me even voorstellen:
Ik ben Janine, 25 jaar en sinds 3 september 2004 getrouwd.
In mei 2005 gestopt met de pil, maar cyclus kwam niet op gang. Eindelijk een doorverwijzing naar de gyn, die as donderdag plaats gaat vinden. ik ben werkzaam op in een instelling van verstandelijk en lichamelijk gehandicapten, en dit vind ik erg leuk! Afgelopen week ben ik een paar dagen naar Disneyland Parijs geweest met een paar bewoners! Verder hebben we 2 katten en koikarpers in een vijver in de tuin.
Nog vragen?? Stel ze gewoon!! :lol:
Hallo meiden!
Eerst ff mijn stand doorgeven: 100,2! Dat is dus - 1,5 kg. en totaal - 6,4 kg.! Ik ben deze week ook tussendoor een x op de weegschaal gaan staan en toen was de stand onder de 100, maar ja, we hebben gisteren pizza gegeten :D.
Ik ben vanmorgen op de fiets naar de fysiotherapeut geweest en daar ben ik toch wel erg trots op! Niet dat het ver fietsen is… minuutje of 7, maar toch! Beter dan met de auto dacht ik zo!
Wendy en Janine, van harte welkom en veel succes met afvallen!
Wendy, Annie en jij zijn idd lotgenootjes. Fijn om hier iemand te vinden die precies weet waar je mee te maken hebt, niet? Maar ook wij zijn er voor je, hoor!
Annie, Arwen is idd een sterke meid :mrgreen: :inlove:!
Ik ga snel verder KOK-ken, want mijn meiske slaapt, dus ik moet ff van de gelegenheid gebruik maken !
LIEFS!
Zooo, het gaat hier echt goed, meiden! :thumbup:
Ik heb het lijstje weer even aangepast.
Bij mij gaat het afvallen wat op en neer, dan er weer wat af en dan weer niks afgevallen. Zal wel door de hormonen komen, die ik nog steeds gebruik… :wall: Ik ga van de week weer wat intensiever sporten en dan hopelijk er weer wat af volgende week!
Janine: Leuk dat ook jij ons gevonden hebt!
Als je mee wilt doen aan het lijstje moet je even je huidige gewicht doorgeven en als je al afgevallen bent, dan je afgevallen gewicht tot nu toe ook. Maar als je dat liever niet wilt, is het ook goed. Dan klets je gewoon maar zo mee! Dat is toch ook gezellig?
Heel veel succes iedereen!
Groetjes,
Jippie
janine:welkom hier
wendy:nu snap ik dat met insulineresistant better dank je wel en ja dat hongergevoel tijdens een hypo ken ik helaas maar al te goed.
hoe is het nu met je b e d al onder controle???zo ja hoe doe je dat???ik kom maar niet door een bepaald punt heen dan val ik steeds weer terug en de hypo’s maken het er niet makkelijker op.
ik weet niet meer wie het zei maar ja ik hoop volgende week echt weer iets naar beneden te zijn.
trying:met zon sterke moeder ala jij kan arwen niet anders dan sterk zijn toch??? :inlove:
jippie jij zegt hier niet meer of je afvalt of aaankomt je bent toch niet aan het stechelen he?? (kan wel tegen een geintje toch?)hoe gaat het trouwens met dat hormonen spuiten???
verder is het helaas een beetje pet met mij door de problemen met mijn moeder.
mijn suikers zitten iets(gelukkig niet mega) te hoog en snaai weer een beetje te veel.
maar ik hoop mezelf vandaag of morgen toch echt weer in de hand te hebben. begin smorgens iedere keer weer met frisse moed, maar als ik dan denk dat ik die verrekte telefoon op moet pakken om mijn moeder te zeggen dat ze het kan bekijken of iemand anders zegt wat wat mij niet zint dan is het dus weer mis.
maar ik doe mijn best al is het een onsje om dat volgende week er weer af te hebben.
groetjes annie
Hee Annie,
Je mag me niet pesten! :? :mrgreen:
Ik geef inderdaad mijn gewicht niet meer door, omdat mijn gewicht al bijna een jaar rond de 80 kg blijft zweven. Sinds ik weer aan de hormonen zit, lukt het helemaal niet meer met afvallen. Ik probeer wel zo gezond mogelijk te leven en het liefst wil ik er nog een paar kilootjes van af hebben, maar ik heb het gevoel dat het proberen afvallen helemaal geen zin heeft, zolang ik hormonen gebruik. Ik beschouw het zelf dan ook niet als een serieuze afvalpoging. Ik probeer nu zo veel mogelijk om op gewicht te blijven, en dat is soms best wel moeilijk, vooral als je feestjes hebt of iets dergelijks in combinatie met de hormonen. Dus vandaar… Maar zodra ik weer serieus kan afvallen, ben ik ook weer met mijn getalletjes van de partij, hoor!
Met het hormonen spuiten gaat het wel goed. Ik spuit sinds zaterdag Menopur. Het valt me erg mee, het is goed te doen. Ook nog geen blauwe plek, gelukkig. Over een week moet ik voor de eerste echo en dan is er hopelijk resultaat te zien!
Jij heel veel sterkte met alles!
Groetjes,
Jippie
Annie, mijn BED heb ik behoorlijk onder controle ja. Ik heb er dus therapie voor gehad. Wat ik vooral geleerd heb is een goede structuur in eten. 3 Maaltijden en 2 a 3 tussendoortjes. Erg belangrijk!
Verder heb ik geleerd dat een eetbui niet het einde van de wereld is. Ik heb geleerd goed te kijken naar waarom die eetbui er was. Wat voelde ik, wat ging eraan vooraf en vooral wat kan ik anders doen. Het is een hele nuttige therapie voor mij geweest. Absoluut!!!
Liefs,
WendyD
Hello Ladies,
Nou ik heb weer goeie resultaten voorbij zien komen. Knap hoor.
Ik had vorige week even een dipje. Maar ben toch weer met goeie moed begonnen, en ben vanavond weer op de weegschaal gaan staan.
en hij gaf 141 aan, dus ik ben toch nog 1,4 afgevallen in twee weken, ondanks mijn dipje.
hai hai
Zit ik net ff hier te lezen, wordt ik gebeld door een of andere vent die mij visoliecapsules probeert aan te smeren. Ehh, nou nee hoor, die heb ik niet nodig. Aangezien ik al van alles geprobeerd heb.
Vrijdag moet ik weer wegen als het goed is, dus geef ik mijn gewicht door. Ik hou ook mijn gewicht aan op de sportschool, want vergeleken met thuis verschilt dat 7 ons. Natuurlijk sta ik thuis ook op de schaal hoor!
Maar ik vind het soms zo maf, weeg ik me vrijdag, is dat zeer netjes. Doe ik een paar dagen goed mijn best, en hup 5 ons erbij… als dat er voor vrijdag maar weer af is, anders krijg ik op mijn donder haha.
Hoe lijnen jullie??
Hoi Janine,
Ik probeer niet meer te snoepen en probeer 5 of 6 keer te eten op een dag dus ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje, diner tussendoortje. Verder proberen niet vet te eten natuurlijk wel iets als je helemaal geen vet meer eet gaat je lichaam je eigen vet in reserve houden. 2 liter vocht drinken , water en thee en sap tja verder weet ik het eigenlijk. Hoofzakelijk van het alleen niet snoepen ben ik al bijna 4 kilo kwijt geraakt. Ik ben een echte snoeperd zowel zoet als hartig
gr marientje
Hai hai
Vandaag naar de gyn geweest.
Zij heeft een inwendig onderzoek gedaan. Ik heb nog voldoende eitjes alleen rijpen deze niet (PCO).
Ook heeft ze een uitstrijkje gemaakt van mijn baarmoeder en urinebuis.
En heb tevens bloed laten prikken. Is dit goed, uitslag hoor ik volgende week donderdag, ga ik provera slikken om een menstruatie op te wekken en dan mag ik aan de clomid. Dan moet ik de 21e cyclus dag bloed laten prikken om te kijken of ik een eisprong gehad heb.
Zoiezo heb ik voor 23 maart ook een afspraak staan met de gyn. Ik vond het wel vreemd dat iemand zo maar naar binnen zat te kijken en te voelen, maar ik ontspande me goed volgens haar. Gelukkig heeft ieder zijn baan!
Ik vind het ook nog steeds een naar idee als ze een inwendig onderzoek doen. Voel me nog steeds erg ongemakkelijk, ondanks ze echt alles al hebben gezien.
Vind mezelf ook nooit zo charmant, met je sokken nog aan in die beugels. (niet dat je bij de gynocoloog charmant moet zijn, maar daar denk ik altijd aan, als ik daar ongemakkelijk lig, dan denk ik aan mijn sokken en dat het geen gezicht moet zijn, hihihi)
94,6 helaas 1 ons aangekomen, maar ja nieuwe week nieuwe kansen toch.
He Annue,
Jij hebt nog mazzel 1 ons ik een hele kilo ineens (weeg nu 100.2 kg) maar ik denk dat ik ongi wordt dus dan kan daarvan komen. Ik ben altijd zwaarder als ik ongi wordt/ben. Ik ga deze week ook weer beginnen met sporten dus ben benieuwd volgende week zal ik dan wel weer onder die 100 kg zitten
gr marientje
Ikke afgelopen vrijdag 92,5 kg. 1 Ons afgevallen. Al baal ik toch wel een beetje dat het maar een onsje is. Maar ik weet het. Ik moet blij zijn. Het is eraf.
Balen voor degene die aangekomen zijn. Zet hem op meiden!!!
Liefs,
WendyD
he marientje,
ik ben ook altid zwaarder als ik ongi moet worden hoor.
maar wanneer dat nu is??? ben het al vanaf 16 okt(eerste ongi dag) niet meer geweest.
wendyd: ja beter 1 ons eraf dan 1 ons erbij he, maar ja weet het dat het niet altijd leuk is heb ik zelf ook.
en ik probeer mijn b e d weer in handen te krijgen maar ja het gaat op het ogenblik niet echt makkelijk.
succes dames.
groetjes annie
Sorry meiden, kom er nu pas aan toe het door te geven. Wilde het gisteren doen, was toen ook op KOK, maar haalde het niet. Hier ook balen, maar liefst 0,5 kg. erbij! Ik hou me er ook slecht aan, moet ik zeggen. Deze week al helemaal :?. Wel op de fiets naar de fysio gegaan, i.p.v. met de auto. Maar verder werkt het weer niet mee. Het regent al de hele dag pijpestelen hier. Nou, wandelen met mijn kleintje kan ik nu ook vergeten. Enniewee, hopelijk volgende week weer beter!
Kop op, meiden! :-*
Volgende week is er vast weer wat van af!
Succes!
Groetjes,
Jippie
Meiden, ik heb nog een nieuwtje.
Afgelopen maandag ben ik weer gaan bloeden. Kortom… het lijkt erop dat ik weer een cyclus heb!
Nadat ik vorige maand wat ongerust de gyn gebeld had omdat ik na een jaar weer uit mezelf was gaan bloeden vertelde ze mij dat het zeer waarschijnlijk toch een menstruatie was geweest. En nu… 39 dagen later ben ik WEER gaan bloeden.
Zou die 6,2 kg en de Metformine dan toch z’n effect hebben???
Vrijdag moet ik weer naar de gyn en dan ga ik het bespreken met haar. Misschien dat ze nu wel sneller gaan opereren. Want een cyclus betekent misschien ook wel een eisprong. En een eisprong betekent dat ik zwanger zou kunnen worden. Toch? En tja… die poliep moet er toch uit…
Ik laat weten hoe het gegaan is vrijdag…
Liefs,
WendyD
Hoi Wendy
Wat ontzettend spannend ik duim vast voor je voor vrijdag
gr marientje