wendy ik duim voor een goede uitkomst vrijdag.
ik heb trouwens ook metformine geslikt maar ik weet niet of dat ook zorgt voor een menstruatie want ik had er toen ook moeite mee net zo hard als nu.
groetjes annie
Annie, ik slik de Metformine niet voor Diabetes he. Ik heb het gekregen ivm mijn insulineresistentie. Ik heb de Metformine juist van de gyn gekregen in de hoop weer een eisprong te krijgen. Vele vrouwen krijgen tegenwoordig van de gyn Metformine voorgeschreven om een (kortere) cyclus te krijgen. Dus het kan weldegelijk de oorzaak zijn van mijn menstruatie.
Liefs,
WendyD
hoi wendy,
laten we maar hopen dat het een combinatie is van metformine en afvallen, want dat kan miss betekenen dat als je nog meer afvalt je lichaam het zelf weer doet en niet de metformine.
al weet ik niet of je ooit nog van de medicatie afkomt, want dat is met diabetes wel mogelijk als je alles goed doet alleen zal jij net als met diabetes er nooit van genezen alleen miss de mazzel van medicatie loos leven.
ik hoop daar wel is op maar ik weet nu door ziek zijn etc dat dat nooit zal gebeuren en ik moet mij er bij neer leggen dat ik voolr de rest van mijn leven een medicijngebruiker zal blijven.helaas pindakaas het zij zo, eigen schuld dikke bult had ik maar niet een eetprobleem moeten oplopen of het uit de hand moeten laten lopen of hoe je het ook noemen wil.
nu moet ik op de blaren zitten.
het enige waar ik ook heel bang voor ben en dat maakt me dat ik heel kwaad op mezelf ben is dat door dit gedrag vroeger ligt mijn kinderwens ws in het hele verre of helemaal niet in de toekomst.
ik voel me dan ook een rund die met haar eigen gezondheid gestunt heeft.(nu is mijn sterrebeeld ook stier dus ja een rund ben ik).
zo genoeg geklaag weer van mijn kant.
wendy ik duim op een goede afloop vandaag.
meiden hoe is het met jullie verder???
groetjes annie
Meiden… mijn gewicht vanmorgen was 91,7 kg. :dance:
8 Ons afgevallen deze week! Ik ben heel trots op mezelf. Totaal nu 6,5 kg afgevallen.
:dance:
:dance:
Later vandaag (of van het weekend) zal ik nog laten weten hoe het vandaag gegaan is bij de gyn en internist vanmorgen. Nu effe niet. Maar het komt zeker!
Liefs,
WendyD
Wendy, goed nieuws allemaal :thumbup:! Een ongi en afgevallen! Hopelijk is het bij de gyn en de internist ook goed gegaan!
Hier is het ramp met afvallen :(. Ik kan me er gewoon niet toe zetten om extra te bewegen en met eten let ik al helemaal niet op :?. Maandag begin ik weer met een frisse start. In het weekend beginnen heeft al helemaal geen zin.
Hoi allemaal,
Nu neem ik den even de tijd om ervoor te gaan zitten om te schrijven over hoe het gisteren gegaan is bij de gyn en de internist. Het was een zeer heftig dagje. Dat zeker.
Bij aankomst op de poli werd ik eerst gewogen. Vaag. Want mijn begingewicht is gebaseerd op mijn eigen weegschaal thuis. Dus het is echt appels met peren vergelijken. Zeker omdat deze schaal 2 kilo meer weegt dan de mijne. Dit heb ik ook wel verteld trouwens.
Na een lange wachttijd mochten we eindelijk bij de gyn naar binnen. Wéér een nieuwe arts-assist. Ze wisselen wel heel vaak. Om te beginnen heb ik dus blij verteld van mijn cyclus. Ze was verheugd te horen dat ik weer ongesteld geworden was. Een goed teken. Ze wilde dus graag een (inwendige) echo maken om te kijken hoe het ervoor stond.
Ik heb het nogmaals gehad over de hysteroscopie + laparoscopie. Ik heb jullie onlangs verteld dat ik in de verwijsbrief van huisarts aan dermatoloog las dat de gyn geschreven had dat ze pas opereren en behandelen bij 82 kg terwijl ze tegen mij gezegd hebben dat ze dat zouden doen bij 88 kg. (=-10%) Mijn nachtmerrie bleek waarheid. Ze hebben tegen me gelogen! Ik ben zo enorm boos geworden. Maar het vervelende was dus dat ik weer een nieuwe arts-assistent voor me had. Zij was niet degene die me had voorgelogen.
De opleider (gyn) heeft een regel dat hij niet behandeld/opereert boven een bepaald BMI. Kortom… ik kan het shaken. Het is geen kwestie van gezond of ziek zegt hij. Achteraf dacht ik: “het is me toch wat… iemand die slank is heeft dus volgens hem meer recht op een kindje dan iemand met overgewicht.”
Maar het verhaal krijgt misschien een andere wending. Mijn enorm heftige menstruatie. Dit komt niet van de poliep die ik heb maar van mijn 2 grote vleesbomen. Doordat mijn menstruatie door de vleesbomen zo enorm hevig is wordt de indicatie mogelijk wel medisch. Maar dan zou het niet gaan om een hysteroscopie + laparoscopie, maar om een grote buikoperatie waarbij de myomen (vleesbomen) worden verwijderd).
De gyn heeft mij laten weten dat ze zeker bereid zijn mijn gegevens eventueel door te sturen naar een ziekenhuis die wel vrouwen met overgewicht behandeld. Wij denken hier dus nu over na.
Intussen gaan we deze maand wel door. Deze maand kijken we of er een eisprong is. Ik moet deze maand tempen en daarbij op verschillende momenten bloed prikken. Hopelijk is er inderdaad ook een eisprong geweest. Op 3 april moeten we weer terug komen. Dan krijgen we de uitslag van het bloedonderzoek en dan krijgen we te horen of er een medische indicatie is voor operatie. Dan opereren ze namelijk wel bij vrouwen met overgewicht. (dom hoor)
Ondertussen gaan wij uitzoeken hoe het werkt met een second opinion. Moeten we daar weer een verwijsbrief voor hebben? Of kunnen we gewoon een afspraak maken in een ander ziekenhuis? Waarschijnlijk behandeld het LUMC namelijk wel vrouwen met overgewicht.
Het gesprek met de internist was super. Hij heeft me enorm gecomplimenteerd. Ik ben nu totaal 6,5 kilo afgevallen en hij heeft letterlijk gezegd dat hij heel trots op me is omdat het voor mij met PCO, koolhydraatverslaving EN een eetstoornisachtergrond enorm moeilijk is om af te vallen. Hij had ook door dat ik door de gyn erg teleurgesteld was en heeft me duidelijk gemaakt dat hij helemaal achter me staat. De schat. De medicatie hebben we opgehoogd in de hoop dat het afvallen daardoor nog iets beter gaat. En 24 april mag ik weer terug.
Nou… het is een heel verhaal geworden, maar ik wilde het toch even kwijt. Bedankt voor het lezen.
Liefs,
WendyD
ik weeg nu 93,6 dus ben weer wat afgevallen.hoop alleen dat het niet een tijdelijk iets is en het nadeel is dat ik afgevallen kan zijn omdat mijn suikers van de regel zijn en als ik die weer op de regel krijg dan kan ik ntl weer aankomen zonder er wat voor te doen(zoals slecht eten).
wendy:wat een verhaal zeg meid.wat betreft de gyn en hun moeite met mensen met overgewicht ken ik want daar loop ik ook steeds tegen aan.
maar wel positief dat je de internist achter je hebt staan.die hebben nl ook nog wel een beetje invloed en ja ik zou toch voor de secoind opinion gaan.
meid sterkte en succes ermee.
ik ga denk ik morgen een afspraak maken bij mijn ha om te kijken of ik anti deprisiva’s voor geschreven kan krijgen want het word van kwaad tot erger en ik wil gewoon even niets voelen en gewoon dingen doen die er gedaan moeten worden.
want nu gebeurt er op het ogenblik helemaal niets maar dan ook echt niets.
met moeite krijg ik eten naar binnen en krijg ik een verhaal gelezen of getypt.
we zullen zien.
groetjes annie
Hoi wendy
je wordt gewoon gediscrimineerd met je overgewicht jij hebt daar toch ook niet om gevraagd… ik kan hier echt heel boos om worden :evil: ik heb zelf 2x een laparoscopie gehad en toen woog ik 102 kgs ongeloofelijk dat die zkh dan mogen zeggen nee sorry dat doen we niet mevrouw want u bent te dik… dit hele gesprek werkt wel demotiverend zeg…gelukkig dat die internist nog een beetje verstand had om je te complimenteren 6,5 kg afgevallen is al een heleboel. Ik hoop dat voor jullie alles goed gaat komen wellicht in het andere zkh. sterkte
Annue, anti depressiva meid pas daar mee op hoor levensgevaarlijk die dingen als je ze eenmaal een tijd hebt is het moeilijk om zonder te kunnen. Ik weet dit uit ervaring met m’n moeder en een goeie vriendin.
gr marientje
Ja Marientje… het is discriminatie. In welk ziekenhuis ben jij geholpen als ik vragen mag?
Nu gaat het bij mij hoogstwaarschijnlijk niet meer om een laparoscopie maar om een buikoperatie waarbij 2 myomen moeten worden verwijderd en dan is het zeer waarschijlijjk medisch, dus dan doen ze het wel. Tja… raar maar waar. Ik ben heel kwaad… Maar ik kan er niets aan veranderen.
Ik wacht 3 april af. Willen ze me nu opereren ben ik in elk geval weer een stap verder. Als die myomen er alvast maar uit zijn. En tot die tijd ga ik door met afvallen.
Annie, als jij denkt dat je die antidepressiva nodig hebt op dit moment dan moet je dat doen. Bedenk je alleen wel dat antidepressiva geen oplossing zijn. Alleen een hulpmiddel. Ik ben zelf zwaar depressief geweest (in 2001 en 2002) en ik ben daarvoor in therapie geweest. Ook heb ik antidepressiva geslikt. Maar zonder die therapie zou er niets opgelost zijn. Het kan een hulpmiddel zijn om de dingen net even wat beter aan te kunnen, maar uiteindelijk lost het niets op. Maar dat weet je waarschijnlijk zelf ook wel.
Overigens heb ik zelf totaal geen problemen gehad met het stoppen met de antidepressiva. Dus dat verschilt echt van persoon tot persoon. Ik heb geen problemen gehad van afkickverschijnselen o.i.d. dus … Maar goed… dat wil ook niet zeggen dat dat bij jou niet zo is. Sterkte meid!
Liefs,
WendyD
Hoi Wendy ik heb een jaar in het ikazia in rotterdam gezeten daar heb ik de 1e laparascopie gehad en de 2e laparascopie heb ik in het erasmus gehad (vroegere dijkzigt) in rotterdam in dit zkh ben ik nu nog steeds onder behandeling. In geen van beidde zkh is er moeilijk gedaan over mijn overgewicht.
gr marientje
Marientje, bedankt. Het EMC is voor mij ook goed te doen. Ik woon in Delft namelijk. Fijn om van iemand te weten dat daar niet moeilijk gedaan wordt. Dat is dus ook alvast een optie voor mij. Ik hou het in gedachten.
Liefs,
WendyD
Hoi meiden,
Hier is de stand van zaken weer voor deze week, ik woog vanmorgen 99,5 kg weer 7 ons eraf deze week
gr marientje
hoi hoi
dat gaat goed marrientje weer 7 ons kwijt.
ik weet wat anti depresiva’s kunnen doen hoor en of ik dat krijg is nog maar de vraag.
maar hulp heb ik nodig want het is echt pet met me.
ik ga dus ook vanmiddag om 15.30 naar de ha en we zullen zien wat er uit komt.
groetjes annie
Suc-6 annue
gr marientje
nou met de ha overlegt en het wordt toch anti depresiva’s geworden.
wel proberen de tijd dat ik ze slik zo kort mogelijk houden vanwege die kinderwens die ik met zovelen van ons heb.
we zullen zien wat het gaat geven.
groetjes annie
Wendy, fijn dat de internist je complimenteerde! Dat geeft de burger moed! Een second opinion in een ander ziekenhuis is geen slecht idee.
Annie en Marientje, :thumbup: dat er weer wat af is!
Hier 2 ons erbij, 100,9 kg. dus. … maar ik heb me er ook totaal niet aan gehouden vorige week. De schade valt dus nog mee, vind ik. Maar sinds gisteren ben ik weer goed bezig! Alleen vandaag verdorie weer ongi geworden… 8 dagen nadat het eindelijk gestopt was :twisted:. Ik heb de Mirena-spiraal laten plaatsen en die geeft in het begin onregelmatige ongi’s… Dat is duidelijk, ja :?. Barst ook van de pijn in mijn rug :(. Maar goed… hopelijk hou ik het deze week vol, want als ik ongi ben heb ik normaal wel zin in iets lekkers! Dat valt vandaag in ieder geval enorm mee, haha! Ik zie het wel, volgende week. Proberen om met de carnaval ook rustig aan te doen… En anders veel springen en dansen :lol:!
Liefs!
Hai hai
Nou, vanmorgen voor het eerst weer in twee weken op de schaal gestaan. Helaas een kilo erbij, en heb nu het gewicht van 102.6.
We denken dat dit komt door de hormonen.
Manlief gaat maandag over een week weg en ben dus toch voor Jan met de korteachternaam aan het slikken. Hij gaat voor 3 á 4 maanden weg, en komt om de 5 weken thuis.
23 maart naar de gyn, dan leg ik het uit dat ik dan eigenlijk geen zin heb om hormoontjes te slikken. Ik voel me op dit moment zo shit hierdoor. Houdt veel vocht vast e.d. Hopelijk weet ze wat anders.
In de tijd wil ik dan onwijs goed mijn best doen met afvallen, waardoor hopelijk mijn cyclus dan vanzelf op gang komt!
Hallo,
Vanmorgen bij dietist geweest, niks afgevallen in 4 weken!! En ze was niet eens teleurgesteld. Ik wel in mezelf. maar na het mislukken van de 1ste IUI heb ik mezelf ook niet meer bezig gehouden met lijnen. Was zo teleurgesteld, terwijl ik het van tevoren kon weten.
Maar ze heeft me weer op het goed pad gezet, en ik ga dr weer voor. Dus hopelijk volgende keer wel resultaat.
Succes allemaal
Pebble
Goed zo pebble inderdaad de draad weer oppakken en er tegen aan. Die telleursteling 1e x iui mis en niet afgevallen mag best hoor. We kunnen wel een heleboel tegelijk maar ook niet alles. Zet hem op meid…
Janine je hormonen kunnen er inderdaad voor zorgen dat je zwaarder wordt het enige wat daar tegen helpt is sterk zijn en door zetten om toch af te vallen ik weet het het is echt moeilijk ik ben ook geweest op dat punt maar nu gaat het heel goed met me 4 kilo er af en ik voel me fantastisch. Ik probeer ook mijn vakantie in het vizier te houden we gaan in april lekker relaxen in de malediven. Tot nu toe gaat dat goed onddanks dat ik toch ook mijn mindere dagen heb en dat ik toch snoep.
gr marientje
Hello Ladies,
Ik ben even een weekje niet op de schaal gaan staan (had een dipje).
Maar ben gister toch maar even gaan spieken, hoe groot de schade zou zijn.
En tot mijn verbazing was ik nog 8 ons afgevallen :shock: :shock:
Ben nu weer op het gewicht wat ik was voordat ik zwanger werd. Dus nu moet ik doorzetten om nog meer af te vallen.
Ik heb voor mezelf als doel gesteld dat ik binnen drie jaar toch wel 30 kilo moet zijn afgevallen. Voor mij hoeft het dus niet echt snel te gaan, als ik maar een stuk slanker ben als Tycho naar school gaat. Ik wil namelijk niet de dikke moeder op het schoolplein worden!!!
Ben ook weer gaan Aquajoggen met een vriendin, en het beviel me weer erg goed (kon eindelijk ook weer mijn badpak aan, na mijn bevalling)
Voor alle meiden hier die ook een dipje hebben gehad (heb wel meegelezen met jullie tijdens mijn afwezigheid). Ik wil jullie nog even een hart onder de riem steken.
ZET HEM OP!!! LAAT JE HOOFD NIET TE LANG HANGEN, een dipje is helemaal niet erg, MAAR GEEF HET NIET OP. (ik zeg dit ook heel hard tegen mezelf, want af en toe ben je het toch even zat).