Afvalkluppie deel 3

Hoi allemaal,

Vanmorgen weer gewogen. 91,3 kg. Dus weer 4 ons eraf! Maar ik moet zeggen dat ik momenteel wel wat verstopt zit. Dus ik denk dat het wel iets meer had kunnen zijn. Maar goed… dat zie ik volgende week dan wel weer. :slight_smile:

Liefs,

WendyD

weer 8 ons eraan :evil: :evil:

het jo-jo en ik wordt er gek van.

maar aan de andere kant het is ook niet zo gek dat je niet veel afvalt als je meer slaapt dan wakker bent.

ik ben zo moe!!!

groetjes annie

Paar onsjes erbij, paar onsjes eraf… Voor de meiden die bijgekomen zijn: KOM OP!!! Deze week gaat het beter! En voor de meiden die afgevallen zijn: :thumbup:!

Ik heb me deze week goed eraan gehouden, maar heb niet gefietst en geen lange wandelingen gemaakt. En tja, ik moet het toch echt van het bewegen hebben. Ik ben vanmorgen al stiekem ff op de weegschaal gaan staan, maar die gaf nog hetzelfde aan :(. Vanavond gaan we carnaval vieren, dus dan ga ik maar extra hard springen :mrgreen:. Verder lopen we wel naar de stad toe, dus dat is dan toch weer een lekkere wandeling.

Kijken of het effect morgenvroeg al zichtbaar is op de weegschaal :roll: :mrgreen:…

:twisted: Weer bijgekomen. Teveel sjoeskes gisteren, denk ik :oops:. Ik laat het ook maar ff zitten, nu met de carnaval :?. Daarna frisse start, dan ga ik ook weer werken en zit ik weer in een ander ritme. Nu eet ik zoooo onregelmatig :?.

Hoi meiden

voor mij deze week 5 ons erbij niet goed genoeg m’n best gedaan denk ik nu weeg ik dus 100 kg, ik lijk er maar niet vanaf te komen de rottige 3 cijfers…

gr marientje

Hai hai dames

Vandaag weer gewogen 102.5. 1 ons eraf dus. Niet veel, maar zit nog steeds aan de hormoontjes.

Aanstaande maandag gaat mijn hubbie naar het buitenland. De eerste keer gaat hij zes weken. Als ik dan echt goed mijn best doet, en het is waar dat je een kilo per week kwijt kan raken, dan zou ik ongeveer 5 kilo kwijt kunnen zijn voordat hij weer op Nederlandse bodem is. Zou leuk zijn… toch?

Ben ik weer meiden!

Vrijdag woog ik 91,5 kg. Dus 2 ons aangekomen. Ik baal er wel een beetje van. Ik snap er ook echt helemaal niets van. Ik heb toch echt netjes gegeten afgelopen week. Niks raars gedaan in elk geval. Maar goed… ik geef het niet op. De afgelopen tijd is het zo goed gegaan… het zal wel een ‘foutje’ van de weegschaal zijn… :wink:

Wel ben ik afgelopen vrijdag voor intake bij de acupuncturist geweest. Dat was een heel fijn gesprek bij een fijne man. Hij heeft mijn hele verhaal aangehoord en volgende week gaat hij beginnen met behandelen. Ik moet geen wonderen verwachten, maar meer energie zou ik waarschijnlijk wel moeten krijgen. Daar heb ik eigenlijk al jaren een gebrek aan en dat kon hij aan mijn pols ook wel voelen. Verder gaan we dus werken aan mijn cyclus en aan mijn stofwisseling. Deze dingen in het bijzonder, maar de acupunctuur behandeld de mens in het geheel… dus we zullen zien. Verder ga ik kruiden krijgen van hem naast de acupunctuur. Ik heb er wel een goed gevoel over.

Ik hou jullie op de hoogte.

Liefs,

WendyD

Hallo meiden,

Ik meld me ook weer eens :slight_smile:

Ivm de hormonen heb ik me niet meer met mijn gewicht bezig gehouden… Ik hield zoveel vocht vast.

Afgelopen woensdag naar de gyn geweest en omdat ik mijn gewicht niet wist, moest ik er daar op… SLIK :shifty:

Gelukkig woog ik 90 kg!! Dat betekent thuis dus nog steeds rond de 88 :mrgreen:

We gaan vanavond naar Ikea, dus ik durf weer nieuwe batterijen te halen, zodat ik me thuis weer kan wegen :oops: :mrgreen:

Deze week pakken we het fitnessen weer op, dus hopelijk gaat het hier weer lukken. De gyn heeft aangegeven dat ze eigenlijk een maximale grens hebben om te kunnen beginnen met IVf en dat is 83 kg.

Mooi streven dus :wink:

ik heb niet gewogen :oops: :oops: :oops:

ben het vergeten en zal toch wel aangekomen zijn heb nl lopen snaaien in het weekend.

zag het niet meer zitten en het intereseerde me niet dat het niet goed voor me is.

maar ik zal mijn leven beteren na 8 maart(vriend jarig).

groetjes annie

Nicje: Goed zeg!

Na al die hormonen en het minder opletten niet eens aangekomen! :thumbup: Het gaat zeker goedkomen met jou!

Je wilt voor de tweede poging toch nog een aantal kilo’s afvallen?

Mag ik je vragen wat je lengte is en je bmi? Dus ze zien het liefst een gewicht van 83 kg bij jou met IVF? Ik heb het namelijk zelf ook wel eens proberen uit te zoeken. Het lijkt me vreselijk als ze tegen je zeggen dat je eerst maar heel veel moet afvallen, voordat ze gaan behandelen! Dat is ook een van de redenen dat ik zelf ben begonnen met afvallen 1,5 jaar geleden. Ik schommel tegenwoordig tussen de 80-85 kg. Ik zit alweer lange tijd aan de hormonen en het afvallen lukt niet meer. Maar misschien dat ik toch nog wat moet afvallen als wij ook voor IVF moeten gaan? Vandaar mijn vraag. Maar als je het niet wilt zeggen, dan is het ook goed, hoor! En zet het anders maar even in een pbtje. Mijn lengte is 1.74 en mijn bmi zit rond de 27.

Annie: Sterkte met alles & alvast gefeliciteerd met je ventje!

Groetjes,

Jippie

Hoi allemaal

deze week 4 ons erbij voor mij (100.4 kgs) ik zit weer in een heen en weer bootje nou moet ik zeggen dat het niet lukt om niets te snoepen ik ga m’n best doen voor volgende week

gr marientje

HOihoi Jippie

Mag je gerust vragen hoor… Ik ben 1.63 en weeg dus rond de 88 kg, mijn BMI was volgens de arts rond de 32 :oops: :silenced:

Das dus veeeeeel te hoog… :naughty:

Ze hebben voor de eerste keer wel aan gegeven dat het het beste is om af te vallen, toen hadden ze het niet echt over een min gewicht.

Nu dus wel, maar meer als wens, als het niet lukt, gaat de poging wel door. Tenzij ik aankom…

Ze zei er ook bij dat het iig erg belangrijk is om af te vallen, een dalende lijn. Ookal is het ‘maar’ 4 kilo, de dalende lijn zorgt er al voor dat de kans om zwanger te worden vele malen vergroot wordt…

Dussuh… reden genoeg voor mij :wink:

Hoi Nicje,

Bedankt voor je antwoord!

Ik heb even uitgerekend dat je met een gewicht van 83 kg op een BMI zou zitten van ongeveer 31. Dat lijkt me niet echt een standaard norm voor ivf (omdat het zo’n vreemd getal is), ik denk dat ze gewoon een beetje een dalende lijn in je gewicht willen zien ook omdat je met minder overgewicht toch ook meer kans hebt op het slagen van een poging. En minder risico op complicaties bij de zwangerschap en/of het kindje.

We zijn nog niet aan IVF toe, en het is ook moeilijk om af te vallen met al die hormonen. Het schijnt dat je er niet echt van aankomt, dat klopt ook wel. Ik kan mijn gewicht wel redelijk stabiel houden, maar je schijnt vocht vast te houden. En dat verdwijnt vanzelf wel weer, maar ja… zo val je niet af natuurlijk. Ik zal het wel een keer aan mijn fert.arts vragen of het voor mij ook verstandig is om nog meer af te vallen, dat zal nooit om een hele hoop kilo’s gaan. Dus dan kan ik dat wel proberen als we aan IVF toe zijn en een halfjaar op een wachtlijst moeten. Dan zal ik ook niet meer aan de hormonen hoeven in die tussentijd. Ik let er nu gewoon op dat ik niet aankom, en dat lukt me goed.

Bedankt voor je antwoord en heel veel succes met afvallen!

Groetjes,

Jippie

Hoi meiden,

Ik heb gisteren een duik keuring gehad en toen vertelden ze ook wat mijn BMI is 38 :oops: valt met jou dan nog wel mee toch nicje hahaa… tja ik weet niet wat ik daar nog verder aan kan doen. ik sport minimaal 3 uur in de week maximaal 4 uur… echt vet eet ik volgens mij niet. Mijn man die trouwens in mijn ogen een normaal postuur heeft had een BMI van 36 vreemd he nou weet ik wel dat mannen en vrouwen totaal verschillend zijn daarin maar toch is het niet erg veel verschil. Ik met overgewicht 38 en hij normaal 36 veemd… het zal wel haha…

gr marientje

ik moet naae een bmi van 30 zakken voordat ik verder wordt geholpen.

ik weeg dan in de buurt van de 85 kilo en ik ben 1.68.

maar ja op het ogenblik is mijn b e d uit de hand aan het lopen met alle gevolgen van dien.

dus kom voorlopig ook niet in de buurt van de 85…

groetjes annie

Lieve Annie,

Heb je hulp voor je BED? Want zoals ik het nu lees heb je daar wel behoefte aan. Het is moeilijk om er in je eentje uit te komen. Via http://www.sabn.nl kun je misschien ook hulp vinden in lotgenotencontact. Ik heb er in het verleden veel aan gehad in elk geval. Blijf er niet in je uppie mee rond lopen. En tja… hoe moeilijk het ook is… probeer op dit moment het afvallen even te laten voor wat het is. Ik snap dat het heel moeilijk is. Maar hoe harder je dit nu wilt hoe erger je BED weer naar boven komt. Eerst je BED weer onder controle krijgen. En daarna de andere kant weer.

Sterkte meis! Dikke knuffffff.

Liefs,

WendyD

hoi wendy,

ik heb hulp voor mijn b e d.

ik loop bij amarum in zutphen, ik had daar eerst groepsgesprekken, maar daar kon ik niet mee uit de voeten trok me steeds terug,sloeg dichtmaar nu heb ik daar individuele gesprekken alleen die zijn onregelmatig en ik krijg in april ws voor de tweede keer een andere begeleider, ook sta ik op de wachtlijst voor asertieviteitstraining, maar alles is erg onduidelijk op het ogenblik en dat maakt mij onzeker en dat samen met mijn prive sitautie zorgt dat mijn b e d weer uit de hand loopt.

ik zit in zon visuele cirkel waar ik niet uit kom.nog niet ik hoop er wel uit te komen, maar het zal nog langer en meer vechten worden als dat ik nu al doe en zo als nu heb ik dus tegenslag en is het vechten heel moeilijk voor mij vandaar dat ik aan de a(nti) d(epresiva’s) zit, om in ieder geval rustig te blijven en zo mijn hoofd weer op orde te krijgen en het gevecht weer aan te kunnen gaan.

in ieder geval bedankt voor je interesse.

groetjes annie

ps:ik ga straks kijken voor een eensgezinswoning in een andere plaats laten we hopen dat dat het begin is van de neerwaartse straal om te zetten in een positieve.

Lieve Annie,

Fijn om te horen dat je hulp hebt voor je BED. Al vind ik het niet fijn om te horen dat het niet loopt zoals je wilt. Dat maakt het allemaal dubbel zo stressvol en daardoor nog moeilijker. Knufffff voor jou!

Hopelijk zorgt inderdaad een ander huis in een andere plaats ervoor dat je de boel weer wat meer in het gareel krijgt. Ik hoop het voor je meid.

Één ding hè… ook al gaat het nu met je BED niet lekker… Geef jezelf niet op je kop. Je knokt en je doet wat je nu kan. Het is niet jouw schuld.

Liefs,

WendyD

Hoi allemaal,

Ondanks dat mijn gewicht rare dingen doet, toch een positief resultaat vanmorgen. 90,8 kg. (Dus 7 ons deze week) Yes! De 91 achter me gelaten… Nog even en ik zit onder de 90. Dat zou lekker zijn!!! Inmiddels 7,4 kg kwijt. JOEPIE!!!

Het gaat langzaam… maar het gaat en daar ben ik superblij mee!

Zojuist de eerste keer acupunctuur gehad. Nog niet op stofwisseling gericht. Per week kijkt hij wat nodig is. Vandaag heeft hij aan andere dingen gewerkt. Volgende week weer. :slight_smile:

Groetjes,

WendyD

hoi hoi,

wij gaan verhuizen!!!

we hebben de woning geaccepteerd en volgende week krijgen we de sleutel al.

wendy:ik weet wel dat ik er veel aan doe en dat ik me niet op me kop moet geven maar soms doe ik dat dus wel omdat ik denk van ik ben weer niet gedisiplineert genoeg etc.

maar het is gewoon moeilijk, maar ooit kom ik er wel uit.

dank je wel voor die knuffel kan ik goed gebruiken.

en lekker zeg weer die 7 ons eraf.

jij hebt de 91 al verslagen ik nog niet maar zit je op de hielen :smiley: (ongeveer 95 op mijn eigen weegschaal).

accupuntuur is mij ook goed bevallen kon het alleen niet meer betalen(werd maar voor een klein deel vergoed) hoop het wel weer te kunnen gaan doen.

groetjes annie