Hoi,
Annie: Wat goed, dat jullie nu eindelijk een ander huisje hebben!
Dus als ik het goed begrepen heb, gaan jullie van Apeldoorn naar Zutphen verhuizen? Wat voor huis is het, heb je fotoās? Ik ben helemaal niet nieuwsgierig, hihhi. Moet er veel aan gebeuren, of valt dat wel mee?
Wendy: Het afvallen gaat goed, meid! Al 7,4 kg! Nog eventjes en je zit onder de 90 kg, wat moet dat een fijn gevoel zijn.
Gefeliciteerd en ga zo door! Ik zal het even veranderen in de lijst.
Marientje: Jouw BMI is 38? Weet je dat zeker, want dat wil ik echt niet geloven als ik jou zo zie (ik heb immers een foto van je). Hoe lang ben je dan? BMI bereken je door je gewicht te delen door het kwadraat van je lengte. Bij mij is dat dus nu 82/ 1,74 x 1,74 = 27,1 Jij lijkt me niet veel kleiner dan ik ben. Maar als jij een BMI van 38 hebt, dan moet jouw lengte (als ik het terugreken) ongeveer 1.65 zijn, klopt dat? Ik dacht aan de foto te zien dat je ongeveer even lang bent als ik. Maar daar zal ik dan wel fout mee zitten. Nou ja, doet er ook niet toe. Ik zat er alleen zo vreemd naar te kijken, net als wat jijzelf ook had. Maar goed, net wat jij zegt: je sport heel veel, je eet best wel gezond, alleen zo nu en dan een snoepie⦠En je zit aan die rotClomid! Ik zou me er niet al te druk om maken, je bent verder wel gezond en je lichaam werkt gewoon naar behoren. Als je er maar voor zorgt dat je niet aankomt, en je gewicht niet al te veel op en neer jojoot, dan is er niks aan de hand. En anders had je het ook allang wel gehoord van de gyn en was je niet aan de Clomid gezet. Gewoon zo doorgaan, meid! Je niet al te veel aantrekken van een paar getalletjes!
Zet 'em op iedereen!
Groetjes,
Jippie
hoi jippie,
het is een eensgezinswoning met 3 slaapkamers en een klein tuintje voor en een wat groter tuintje achter heerlijk .
de kleuren in het huis is niet wat wij willen maar we knappen het beetje bij beetje op.het wordt wel een zoveel jaren plan maar dat intereseert mij echt niet.
ik ben blij hier weg te mogen en meer ruimte te hebben.
we hebben alleen maar fotoās van de achter tuin. :oops: en ja we gaan van apeldoorn naar zutphen verhuizen.
ik zal hier onder 2 foto,s toevoegen(als het lukt) om je een indruk van de achter tuin te geven.
groetjes annie
Annie, wat heerlijk voor je meid! Hopelijk is dit het begin van een nieuw tijdperk en voel je je in Zutphen meer op je plek!
Heel veel succes in je nieuwe paleisjeā¦
Jippie, tnx voor je complimenten⦠Het voelt zeker goed! Ik heb mān dips, maar ik heb zeker mijn momenten dat ik megatrots ben. Zoals vandaagā¦
Liefs,
WendyD
Hoi meiden
Wendy super dat je bijna onder de 90 kg zit ik hoop daar ook ooit nog eens te komen. Ga ik hard aan werken
Annue gefeliciteerd met jullie huisje ziet er leuk uit en al zo snel de sleutel geniet er maar lekker van wie weet val je van al dat klussen vanzelf afā¦
jippie ik ben 1,73 hoeveel zou mijn bmi dan zijn ? uitrekenen lukt niet echt bij mij :oops: rekenmachine van de labtop snapt het niet volgens mij. Maak je maar niet druk hoor jammer als die bmi zo hoog is zolang ik me goed voel en het afvallen lukt allemaal vindt ik het best. Die bmi van 38 was trouwens uitgerekend door zoān weegschaal die dat meet.
gr marientje
Marientje, bij een gewicht van 100,4 en een lengte van 1,73 m is je BMI 34. Je kunt het uitrekenen op http://perswww.kuleuven.be/~u0000727/vermageren/varia/bmi.htm
Dus waar ze die 38 vandaan halen???
Liefs,
WendyD
Annie: Een leuk huisje, hoor! Ziet er gezellig uit en een leuk tuintje!
Eindelijk wat meer ruimte en nu hebben jullie tenminste ruimte voor de zoon van je vriend. Ik hoop dat jullie daar erg happy worden!
Marientje: Zie je wel? Ik had al het idee dat die BMI van jou van geen kanten klopte. Ik snap ook niet hoe zoān weegschaal werkt! Je kunt het gewoon berekenen aan de hand van je lengte en je gewicht. Ik kom inderdaad voor jou ook op een BMI van rond de 34. Op 33,5 om precies te zijn. Dan is het al een heel ander verhaal, zeg⦠Zo wordt het officieel berekend, dus ik zou voortaan die weegschaal maar niet meer vertrouwen! :doh: Ik reken het ook uit via de rekenmachine op de computer. Dan doe je eerst je lengte in het kwadraat. Bij jou dus 1.73 x 1.73 = 2,9929. Dit getal onthou je/schrijf je even op. Daarna deel je je gewicht door dit getal en dan kom je op je BMI uit. Voor jou dus 100,4 / 2,9929 = 33,5. Zo een beetje duidelijk?
Doei!
Jippie
hoi meiden,
dank jullie wel. ja wij hopen er ook gelukkiger te worden dan dat we hier zijn(nou ja ik vooral.)
en ja wie weet val ik ook nog wel af van al dat klussen :lol:
jippie:als ik mijn bmi uit reken zoals jij het opgeschreven heb kom ik uit op een bmi van 33,6 voor mezelf(heb 95 kilo aan gehouden en ben 1,68)
dat zou dus betekenen dat ik nog een bmi van 3,6 moet weg werken voordat het zkh mij verder wil helpen.
dat betekend nog 10 kilo afvallen voor mij.
ppppffffff mijn hemel wat veel nog.
maar ja misschien gaat het wel vlug door de afleiding en het harde werken straks in het andere huis :lol:
groetjes annie
phoehĆĀ©, het is allemaal wat met dat lijngedoe!
Heb me net maar weer een uur lopen uitsloven in de sportschool.
Ik weeg mezelf alleen nog maar bij de dietiste, vorige keer zonder resultaat. Heb niet het idee dat ik nu wel wonderveel kiloās kwijt ben.
Afwachten tot dinsdag.
Gefeliciteerd met je nieuwe huisje, Annue, en dat jullie daar heel gelukkig worden.
Veel de ladder op en af lopen, wie weetā¦
Pebble
Annie: Klopt, jij hebt een BMI van 33,6. Jij moet eerst een BMI van 30 hebben, voordat je weer met Clomid mag beginnen? Dan zou je 84,7 kg wegen, dus inderdaad nog 10 kg afvallen⦠Dat is wel veel, ja. Ik vind het ook wel een beetje vreemd. Toen ik nog boven de 30 zat, heb ik wel gewoon Clomid gekregen, daar hebben ze nooit moeilijk over gedaan. En er zijn hier genoeg andere dames die eerst ook niet hoeven af te vallen. En met jouw b.e.d. en diabetes kunnen ze toch ook bedenken dat je niet eventjes zomaar 15-20 kg afvalt. En eerst kreeg je toch ook gewoon Clomid. En dan gaan ze nu ineens moeilijk doen. :wall: :evil: Maar ik vind het super van je dat je toch alweer zoveel bent afgevallen ondanks alles!!! Ik zou me nu eerst niet teveel op die 85 kg richten. Probeer gewoon zo gezond mogelijk te leven en wat beweging erbij. Je doet je best en meer kun je niet doen, toch? En wie weet gaat je lichaam straks vanzelf weer werken en raak je op de gewone manier zwanger, dat kan toch ook? Mijn cyclus verbeterde al toen ik in totaal ānogā maar 8 kg afgevallen was, dus misschien gaat je motertje over een paar kgās weer zelf aan de gang? Ik hoop het voor je! Heel veel sterkte met alles!
Pebble: Ik hoop ook voor je dat al je moeite deze week beloond wordt met een mooi afgevallen gewicht! Wel goed van je dat je naar de sportschool bent geweest, en ook nog in het weekend! Zet 'em op en ik hoor het dinsdag wel wat de uitslag was.
Iedereen succes met afvallen & een fijn weekend!
Groetjes,
Jippie
Annie, begrijp ik nou dat jij een BMI van 30 moet hebben voordat ze met Clomid willen beginnen bij jou?
Ik moet zelf een BMI van 32 hebben voordat ze met Clomid willen beginnen. Ze vertelden mij dus dat ik 82 kg moet wegen, maar nu door jouw verhaal kom ik erachter dat dat niet helemaal klopt. Een BMI van 82 ligt al bij de 85 kg. grin
Maar ja⦠laat ik nou de 82 kg maar aanhouden, anders kom ik straks weer van een koude kermis thuis.
Maar inderdaad⦠voor mij ook heel moeilijk met BED, PCO, insulineresistentie en koolhydraatverslaving. Maar daar houden ze geen rekening mee⦠Gelukkig helpt de internist mij met medicijnen en daardoor gaat het nu zo lekker. Ik zou niet weten hoe ik het anders had moeten doen.
Maar het lijkt erop dat nu door die -7,4 kg mijn cyclus ook weer op gang aan het komen is. In januari EN februari weer ongesteld geweest, na een jaar dit niet geweest te zijn. kortom⦠er gebeurt wel ietsā¦
Toi toi toi meid!
liefs
WendyD
Bij mij in het ziekenhuis geven ze aan, dat ze een voorkeursgewicht hanteren. Maar het belangrijkste is DAT ik afval⦠het liefste die 8 kilo, maar al is er maar 4 af, das ook al goed voor je lichaam en voor de kans op een zwangerschap!!!
Leuk huisje Annie!!!
Kunnen jullie mooi een nieuwe start maken meis !!! :thumbup: :mrgreen:
Hai hai
Van de week nog niet gewogen. Waar ik sport zijn ze normaal met zijn tweeĆĀ«n, maar nu was iemand alleen en dan gaat het moeilijker. Ik heb wel het idee dat het goed gaat! Ben nu een week goed bezig! Dit ook omdat mijn hubbie weg is, zodat ik me volledig kan concentreren op het afvallen. Alleen gisteren tijden Idols was m&m 's op en wat chippies. Maar je moet jezelf ook eens wat lekkers gunnen!
Ik ben in ieder geval erg benieuwd!
hoi nicje:dank je wel .ik ben ook blij met het huis en ik hoop daar een stuk gelukkiger te zijn dan hier.
wendy:ik weet wel dat iedereen een verschillende bmi gewicht heeft doordat de lengte er ook mee te maken heeft en jij bent langer dan dat ik dat ben.
en ja ik moet minstens 85 kilo wegen om weer clomid te mogen slikken.
ik heb al eerder met een gewicht van 110 clomid geslikt maar toen waren de regels in dit zkh nog niet aangescherpt en dat is vanaf dit jaar dus wel vandaar.
maar mag ik vragen met welke medicatie jou internist je helpt??
misschien dat ik een balletje op kan doen bij die van mij, want ik denk dus ook dat ik alleen niet verder kom. is trouwens b e d en koolhydratenverslaving niet het zelfde???
ik heb zelf nl gemerkt dat ik ook koolhydraten nodig heb.
als ik een paar dagen geen dingen waar koolhydraten in zitten gegeten heb zoals brood, aardappelen etc dan ga ik ineens snaaien als een idioot en dan alles waar koolhydraten inzitten.
jippie:ik hoop het echt dat mijn lichaam het zelf weer over gaat nemen.
dames nog een fijne zondag en tot schrijfs.
groetjes annie
Hoi Annie,
Ja, ik weet dat lengte daarmee te maken heeft (met BMI), maar ik heb het dus zelf nog een keer uitgerekend. Maar goed⦠nogmaals⦠ik kan me beter gewoon houden aan die 82, want anders kom ik weer van een koude kermis thuis. Dus nog 8,8 kg te gaan.
Van de internist krijg ik Topamax Annie. Eigenljk wordt dit gebruikt voor epilepsie en migraine, maar het blijkt ook te helpen bij afvallen. En dat klopt! Ik heb dus een superinternist!
En nee⦠BED en koolhydraatverslaving is niet hetzelfde, maar het een houdt wel het ander in stand. Ik heb dus een koolhydraatarm dieet gevold, een tijdje, maar toen kreeg ik ook weer eetbuien. In combinatie met mijn BED werkte dit dus niet. Maar als ik geen/weinig koolhydraten eet val ik wel af. (Door mijn PCO) PCO kan niet omgaan met koolhydraten. Dus als ik weinig koolhydraten eet dan gaat afvallen beter bij mij. Mijn lijf kan er niet mee omgaan. Ik heb zelf dus jaren geprobeerd af te vallen, maar dit lukte dus niet door de koolhydraten die ik at en ook nodig had. En nog steeds heb. Ja, tis ingewikkeld.
Maar jij met je Diabetes zult je koolhydraten helemaal nodig hebben. Zij het beperkt denk ik. Anders zullen je suikers denk ik heel erg gaan schommelen.
Liefs,
WendyD
Hoi jippie
Oh gelukkig ik vindt jouw berekening veel leuker klinken hahaa ik vondt het ook al wel raar ik sport best veel⦠en klinkt stom maar omdat ik binnenkort op vakantie ga heb ik even alle zomerkleding gepast ff checken of het nog wel past en jawel hoor en ik heb meer ruimte over dan vorig jaar dus ik ga de goeie kant op.
Wendy een of andere weegschaal waar je je gegevens moet ingeven zou je BMI automatisch berekenen of de man heeft niet goed ingetikt of die weegschaal deugd gewoon niet⦠ik hou me lekker vast aan de BMI die jippie berekendeā¦
gr marientje
zo even pauze 8)
hoi wendy,
ja ik moet beperkt met koolhydraten om gaan.ik mag max maar 153 kh(als ik dus niet wil afvallen en alleen gezond wil blijven voor de diabetes) binnen krijgen, maar vaak is dat veel meer doordat ik wel wil afvallen minder kh eet en dan in de stress schiet en te veel ga eten.
ja moeilijk is het echt wel. ik denk dat er niets moeilijker is dan een lichaam en eten.
marientje:je bmi klopt eerder met hoe jippie het uit gerekend heeft dan op die weegschaal hoor en lekker op vakantie!!!wil ik ook wel maar eerst verhuizen :inlove: :lol:
janine:je mag echt wel is wat lekkers hoor anders gaat het op een gegeven moment erg fout kijk maar na mij.(ben nu niet voor niets een b e d , trage schildklier en diabetes patient, het is wel erfelijk maar heb het ook mezelf aan gedaan)
hoe lang blijft je hubbie weg???
het kan soms wel beter werken het afvallen als je alleen bent ja maar leuk is het niet altijd denk ik zo.
jippie:dank je wel voor je compliment. ja ik heb er al een aardig wat af gelukkig.
ja het is een ramp met de andere dingen die ik erbij heb en net als bij wendy hebben ze er in het zkh echt geen begrip voor.nou ja mijn fert arts wel maar zij beslist niet alleen en daardoor ben ik de pineut, vooral omdat ik bij een gewicht van 110 kilo wel clomid kreeg en ik nu naar zon 84,7 terug moet voordat ik weer geholpen word doet dat best wel zeer ,maar ja je doet er niets aan dan hard je best doen om af te vallen zonder dat het met mij verder de ellende in gaat dus laten we het hopen dat het verhuizen(nou ja eerst opknappen en inpakken) gaat helpen om de boel al weer wat te laten zakken.
groetjes annie
Hoi Annie,
Gefeliciteerd met je nieuwe woning meid!!! Eindelijk ruimte⦠ik gun het jullie van harte. En een tuintje, lekker hoorrrrr⦠succes met alles!!!
Groetjes
Mira
Hai hai
Kan er wat verandert worden in het lijstje?? Ik ben begonnen met 103.7. Ik zag het staatje van de sportschool dus eigenlijk wil ik me daar dan ook aan houden. Is anders zo verwarrend
Dus ben dan in totaal 1,2 kilo kwijt!
Alvast thanks!
Hoi meiden!
Ben ik ook weer eens⦠Heb alleen geen tijd om alles bij te lezen, want mijn meiske wordt zo wakker. Ik ben weer aan het werk sinds vorige week en heb het megadruk. Mijn agenda staat helemaal volgepland :?. Maar goed, over een week of 2 wordt het weer rustiger. In de tussentijd gaat het vreselijk slecht met afvallen. We eten heel onregelmatig. Ook werkt het weer totaal niet mee en dus blijft de fiets in de garage en neem ik de auto. Vanmorgen gaf de weegschaal dan ook weer 102,2 aan :shock:! Jippie, je mag het aanpassen, maar ik ben er op dit moment niet echt mee bezig. Ik hoop wel dat ik snel weer de moed kan opbrengen om het afvallen op te pakken, want het gaat de verkeerde kant uit :(.
Liefs!!!
P.S. Las wel snel iets van een nieuwe woning voor Annie⦠gefeliciteerd!!!
Hallo,
Heb mijn afspraak bij dietist afgezegd. Ben het weekend echt buiten mun boekje gegaan.
Goed restaurantje opgezocht met alles drop en dran.
Hebben nogal vervelend nieuws gehad. Een goede vriend van mijn vriend kreeg vrijdag te horen dat hij kanker heeft! In hoeverre het uitgezaaid is, weten we nog niet, maar het is wel kwaadaardig.
:wall: :wall: alsof je tegen een muur loopt.
Om hem nog even in de watten te leggen voordat ie naar zh moest, mee uit eten genomen.
Wat is het toch betrekkelijk allemaal?! Zo heb je nergens last van, gaat voor een wissewas naar zh, en je komt eruit met kanker?? :shock:
We wachten nu af, ga zo maar even bellen. Maar de weegschaal was niet blij vanmorgen en ik al helemaal niet.
1 kilo derbij!!! Shipsships, maar goed ,we hebben wel een gezellige avond gehad, en das het belangrijkste.
Maar ik heb vandaag weer goede moed, dus ALLES komt vast weer goed.
Doegie