Afvalkluppie deel 3

Hoihoi

Wat errug he, die Kcal bij de Mac??

Wij hebben daar gisteren ook gegeten, maar ik heb me keurig gedragen. 1 grote friet en een Chili Chicken… :mrgreen: Jummie!!!

Oh ja en een Flurry :oops: Die is bijna 500 Kcal!!! :roll:

Haha vandaag weer een poging, vanavond eten we vis met aardappeltjes en groenten. Weer keurig!!

Ik heb geeeeeeeeen idee hoeveel ik weeg, maar ik hou veel vocht vast, door de stimulatie-spuiten, dus ik denk niet dat het echt eerlijk tegenover mezelf is om nu op de weegschaal te gaan staan :wink:

Pebble, spannend!!! En ik moest lachen toen ik dit zag staan :

Ben vandaag op controle geweest bij dietiste...waarom verschilt mijn weegschaal 2 kilo met die van haar?? Vind haar weegschaal niet fijn!!!

Stomme weegschalen ook altijd :think:

Het gaat wel goed hier met afvallen!! Goed zo meiden!!! :thumbup: :thumbup:

Tot gauw!!!
Liefs Nicje :-*

vandaag bij de dietiste en diab verp geweest.

Ik weeg nu bij haar 97,6 dus heerlijk onder de 100(jippie hou die 95,3 aan hoor)en ik mag minder insuline spuiten.

ow wat heerlijk, ook heb ik met de dietiste over herbalife gehad en daar mag ik gewoon mee door gaan en zij helpt mij straks als ik mijn streefgewicht gehaalt heb om gewoon te eten zonder de shake etc maar dan niet meer aankomen of verder afvallen ntl. :slight_smile:

dus ik ben daar best wel blij om.verder wordt ik goed in de gaten gehouden om te zien wat mijn suikers gaan doen enzo.

tot zo ver ik weer.

groetjes annie.

Goed zo Annie!!! :thumbup:

Hoi Annie

gaat goed zeg 2 duimen omhoog van mij…

Pebbles & lynda Erg he mc donalds ik had vorige week vrijdag met m’n zusje daar gegeten en ook ik zag dat blaadje liggen met die kcal ik had gewoon iets van 1000 kcal gegeten in een paar minuten tijd erg deprimerend…maar wel lekker…haha… ik ben overigens daarna maar wel naar de sportschool geweest gauw er weer 700 kcal af getraind…

Nicje inderdaad de weegschaal kan je maar beter eventje weg zetten met al die hormonen schiet dat waarschijnlijk echt niet op. Suc-6 met alles

gr marientje

Goed zo, meiden :thumbup:! Het gaat goed hier!!!

Ik kom me vanaf vandaag toch maar weer melden! Hoewel ik na de bevalling keurig op gewicht bleef gaf de weegschaal vanmorgen toch bijna 2 kg. meer aan! Ik heb wel het afgelopen weekend veel gesnoept en ik ben ook nog ongi (1e x na de bevalling), maar dan toch! Ik moet er nu echt op gaan letten!

Dus… vandaag 101,7 :frowning: (en ik zat zo mooi onder de 100 :twisted:)… Mag ik weer in het lijstje???

Hoi meiden,

Ik kom me weer melden:

dit keer niet zoveel er af 1 onsje, weeg nu 99.6 dus totaal 3,5 kg eraf

ik ben nog steeds ape trots zeker nu ik al 2 weken achter elkaar 1 dag uit eten ben geweest in het weekend. Ik heb gewoon geen voorgerecht en nagerecht genomen.

Trying leuk dat je ook weer mee doet, let maar op jij bent in know time weer onder die 100 kg

gr marientje

Hoi meiden,

Ik heb het lijstje weer aangepast.

Trying: Begin jij nu weer helemaal opnieuw met afvallen, met een nieuwe stand? Of wil jij de getallen van voor de zwangerschap er ook bij?

Die kan ik namelijk nergens meer vinden, omdat je niet meer in de lijstjes voorkomt.

Marientje: :thumbup:

Succes iedereen!

Groetjes,

Jippie

ik weeg nu 93,7.

Marientje, thanx :D!

Jippie :D, dat zou de stand wel weer in 1 x fijn maken, ja, hahahaha. Ik ben indertijd begonnen met 106,6 kg. Maar ik begin wel weer opnieuw :wink:. We zitten nu een jaar verder, dus kan lastig nog prat gaan op die verloren kilo’s :lol:! Maar ms kun je er nog een totaal achter zetten? Dus: “101,7 kg. / - 0,0 kg. / totaal - 4,9 kg.” Of is dat te veel werk, haha?!

Ik ben gisteren goed begonnen :thumbup:. Ik heb NIET gesnoept, en ik heb een stevige wandeling gemaakt! Vandaag helaas geen wandeling, want Arwen heeft haar eerste prik gehad en ligt nu te slapen. Ik denk dat ik vandaag voor de rest maar thuis blijf met 'r. But I’m back on track 8)!!! Nu volhouden :roll:…

hoi trying,

je moet ergens beginnen he en een tip als je het kan opbrengen om huishouding te doen dan verbrand je ook calorien en dan kan je wel binnen blijven voor arwen.

hoe ging het met de eerste prik veel last van gehad???

groetjes annie

Hey Annie :D!

Ik strijk me te barsten hier :lol:, mén, wat brengt een kleintje veel was met zich mee! Ik ga iedere dag wel even naar buiten, maar nu het zo koud is kom ik niet verder dan het winkelcentrum… Als de zon schijnt is het nog te doen, maar nu! Brrrr, het is -3,1!

Het ging wel met de 1e prik. Ze heeft het goed gedaan. We merkten wel aan haar dat ze niet lekker was, en haar beentje was gevoelig, maar ze heeft veel geslapen. Tussen de slaapjes door huilde ze heel zielig en ze dronk haar flesjes niet leeg. Ook haar temp steeg een beetje, tot 38,1. We hebben haar dus geen paracetamol hoeven te geven. Ze heeft het helemaal op eigen kracht doorstaan :mrgreen:! En de schat had zelfs nog lachjes voor ons over :inlove:! De dag erna was alles weer prima.

Inmiddels wel een paar gummibeertjes en spekjes gehad, haha, maar echt maar een paar… Ik heb het gevoel dat het goed gaat! Ik heb wel zin in dingen zo af en toe, maar laat ze staan! Alleen vind ik het jammer dat het zo koud is, want ik heb echt geen zin om te gaan wandelen nu. Maandag begin ik weer met de fysiotherapie, dus dan moet ik aan de slag!

Liefs!

hey trying,

ik ben blij te lezen dat arwen het goed door staan heeft en helemaal op eigen kracht en dan zelfs nog lachjes er van af brengen goed hoor.

dat wordt echt een taaie tante(iemand die dus tegen een stootje kan) hoor.

knap dat jij het strijken nog op kan brengen mijn lichaam laat het afweten als ik ga strijken, want dan ligt ik de komende drie dagen echt plat en dat kan ik nu niet echt hebben.

en wat het snoepen betreft ik heb een chocolade verslaving en er is ook hier heus wel is een mini marsje of stukje van een reep naar binnen gegaan hoor.

soms moet dat kunnen want anders trek je het echt niet.

en iemand zoals ik( b e d) al helemaal niet want als ik na lang op offeren dan weer een stukje neem is binnen de korste keren alles weg en ga ik nog nieuw halen ook, dus ik sta me zelf 1x in de week echt wel wat toe en heel soms wat vaker en ik weet dan ook gelijk dat het afvallen minder tot niet zal zijnn maar dat zijn de concequenties voor mezelf.

hier is het ook -3 maar helaas moet ik er wel 2x per dag door heen(werk) dus aan mijn beweging buiten kom ik wel, maar daar naast is het huishouden echt een ramp omdat ik iedere keer de klap van de warmte binnen krijg dat zorgt dat ik ineens heel erg moe wordt, maar de kachel lager zetten lukt niet want vriend lief zet hem gewoon weer hoger en dan hebben we het beide ook weer erg koud dus nu maar hopen dat de winter snel op houd.(ben geen wintermens).

zo weer een hele lap tekst dus ik hou nu op.

groetjes annie

Meiden veel succes allemaal!

Annie: Wat goed nieuws dat je groen licht hebt gekregen!

Voor jou extra motivatie om af te vallen.

Als ik ben bevallen zal ik zeker terug komen hier.

Ben tot nu toe 2,5 kilo aangekomen,is opzich nog best te doen.

Fijn weekend allemaal!

Hallo allemaal,

Op advies van Jippie kom ik hier even een kijkje nemen. Is er misschien nog een plekje voor mij vrij?

Ik zal me eerst even voorstellen. Mijn naam is WendyD, 28 jaar en in april 3 jaar getrouwd met Marcel. In juli 2004 zijn wij met de pil gestopt en in mei 2005 hadden wij onze eerste afspraak bij de gyn omdat ik niet meer ongesteld werd. Uiteindelijk is de diagnose na echo’s, bloedonderzoek, HSG, etc: PCO, insulineresistentie, koolhydraatverslaving en een poliep (waar ik aan geopereerd moet worden (hysteroscopie + laparoscopie)).

Helaas ook een boel overgewicht. Voor een groot deel door mijn eetstoornis (B.E.D. = Binge eating disorder = eetbuien zonder compenseren) waarvoor ik vorig jaar in behandeling geweest ben en waar ik zo goed als eetbuivrij uit kwam. :slight_smile:

Ik ben zelf mar 1.60 klein en toen ik voor het eerst bij de gyn kwam woog ik 98,2 kg. Door mijn eetstoornis-achtergrond vroegen ze mij niet eerst af te vallen. Maar nu ik geopereerd moet worden en er met Clomid gestart moet worden wel. Ik moest 10% afvallen. Wanneer ik onder de 88 kg weeg willen/kunnen ze gaan opereren en willen ze met Clomid beginnen.

Helaas ontdekte ik afgelopen week iets vervelends. Ik haalde bij de huisarts een verwijsbrief voor de dermatoloog ivm huid en haar en daarin stond ook een verhaal van de gyn en daarin stond dat ze pas opereren wanneer ik 81 kg weeg. Dat scheelt dus nogal. wel 7 hele kilo’s! Ik ben dus behoorlijk pissed. Op 17 februari heb ik een nieuwe afspraak met de gyn en dan ga ik verhaal halen.

Afvallen is moeilijk zoals jullie weten. Afvallen met PCO is nog moeilijk en dat in combinatie met een eetstoornist is nog moeilijker.

Ivm de koolhydraatverslaving ben ik door de internist naar een hele goede dietiste gestuurd en via haar heb ik een koolhydraatarm, suikervrij, zoetstofvrij voedingsadvies gekregen. Heel pittig. Te pittig. Want mijn eetstoornis kwam weer bovendrijven. Gelukkig krijg ik inmiddels (na een telefoontje van de gyn) nazorg voor mijn eetstoornis, maar het is me duidelijke dat dat voedingsadvies niet werkt voor mij. Ik zal het dus anders moeten doen.

Inmiddels ben ik gelukkig wel al 5,6 kilo afgevallen. Vrijdag (op mijn weegdag) woog ik 92,6 kg. :clap: En daar ben ik heel trots op.

Nou… het is een enorm verhaal geworden, maar ik wilde laten weten hoe het bij mij allemaal zit momenteel. Ik hoop dat jullie een plekje voor me hebben in dit topic.

Liefs,

wendyD

Hoi wendie,

Tuurlijk is er een plekje voor je…hoe meer zielen hoe meer vreugd toch… jippie zal je wel toevoegen in de lijst en dan wens ik je heel veel suc-6 met lijnen het gaat je vast lukken…

gr marientje

Hoi Wendy,

Leuk dat je ons gevonden hebt! :angel:

Ik ga je even toevoegen aan het lijstje. De bedoeling is dat je elke maandag/dinsdag je gewicht doorgeeft en wat je die week afgevallen bent, en het totale afgevallen gewicht. Maar als je dit niet wilt, dan mag je ook gewoon zo meedoen, hoor! We proberen elkaar hier te steunen met het afvallen, als je even een dippie hebt dan zijn we er om je op te vrolijken, enz.

Ik vind het super dat je ondanks alles toch al bijna 6 kg kwijt bent! Ga zo door en ik hoop dat je snel een beter vol te houden dieet krijgt, zodat de rest er ook nog afgaat!

Heel veel succes met alles!

Groetjes,

Jippie

Bedankt voor jullie welkom!

Ik ben ook best trots op die 5,6 kilo. Ik heb er dan ook wel 3,5 maand over gedaan ofzo… Maar eraf is eraf. :slight_smile: En daar ben ik blij mee.

Ik weeg zelf altijd op vrijdag dus ik zal proberen op maandag door te geven wat ik afgevallen/aangekomen ben.

Ik zal kijken of ik dit weekend ook terug kan lezen wat er allemaal geschreven is.

Fijn weekend allemaal.

Liefs,

WendyD

Heej Wendy,

Je mag je gewicht ook gewoon op vrijdag doorgeven, hoor! Dat is geen probleem, dat maakt niks uit!

Dus ik ga je even toevoegen aan het lijstje.

En 5,6 kg is :thumbup:!

Groetjes,

Jippie

he wendy,

ik denk dat je een lotgenootje gevonden hebt wat b e d betreft en insulineresistent bedoel je mischien diabetes??

ik heb diabetes type 2

dus het moeilijk afvallen ken ik heel goed en ik durf dus ook echt te zeggen heeeeeeel knap hoor die 5,6 kilo.

en het nare van het zkh is dat ze een zo laag mogelijk gewicht willen zien om evt te opereren of medicatie want dan zijn de risico’s lager.

het nadeel is dat ze niet kijken naar dat ieder mens anders is en anders op medicatie reageerd en ze kijken niet na de emotionele gedeelte die de mens met zich mee draagt en wat voor mensen zo als wij met b e d ook nog is moeilijker maakt om af te vallen.

ps ik ben er trouwens nog steeds voor in behandeling.

maar iig welkom hier.

jippie helaas 8 ons aangekomen weeg nu 94,5.

heb eetbuien savonds gehad :oops: :oops:

iedereen veel succes met afvallen.

groetjes annie

Hoi Annie,

Lotgenootje wel denk ik ja. Maar insulineresistentie is geen Diabetes. Bij mij zijn mijn suikers goed, maar is mijn insulinespiegel te hoog. Mijn lichaam reageert niet goed op de insuline die het zelf aanmaakt. Veel PCO’ers hebben dat. Het komt er daarbij wel op neer dat je vaak een gevoel van honger hebt, dus het komt wel een beetje overeen met een hypo.

Ik ga het 17 februari dus wel in het ziekenhuis aankaarten want ik hoor van verschillende kanten (op forums hier en daar) dat er vrouwen zijn die zwaarder zijn of hetzelfde wegen die wel geopereerd c.q. behandeld worden. Dus waarom ik dan niet. En die 88 kg is misschien nog wel te halen. Maar die 81??? Ik wil niets liever hoor. Maar dan ben ik 45 tegen de tijd dat ik zover ben. Grrrrrrr. Ik ga dus effe boos worden.

Balen dat je aangekomen bent zeg. Volgende week weer beter.

Liefs,

wendyD