Afvalkluppie deel 3

Hoi dames,



Ik zal het lijstje voor iedereen weer even aanpassen.



Corien: Natuurlijk is het wel een optie om minder snoep en dergelijke in huis te halen!!! Mijn man was eerst ook een echte snoeperd, hij hield van lekker eten en ook hij had zo’n 20 kg overgewicht. Ik ben begonnen met lijnen en ik ben dus gestopt met snoep kopen. Hij is niet echt samen met mij op dieet gegaan, maar voor het grootste gedeelte deed hij toch onbewust met me mee, omdat ik bepaalde dingen niet meer in huis haalde. Hij is daardoor ook zo’n 20 kg afgevallen en hij is nu zo trots als een pauw op zijn nieuwe lijf! :mrgreen: Zijn buikje is weg, hij kan een kleinere maat kleren aan (en dus meer keus met kleren kopen) en nu wil hij echt nooit weer aankomen en is hij ontzettend blij dat ik het zo heb doorgezet. Ook heeft hij nu lang zoveel zin niet meer in snoepen en hij voelt zich veel gezonder. Dus dat is misschien ook een optie voor jouw man? En hoe zit het dan met de steun van jouw man aan jou? Mijn man wist dat ik toen niet lekker in mijn vel zat, toen ik nog zoveel overgewicht had. Hij wist dat ik wilde afvallen en daar heeft hij me ook onvoorwaardelijk in gesteund. En dat betekent dan dus ook dat hij zich dan een beetje aan moet passen. Dus als je echt wilt afvallen, zul je wel steun van je man moeten hebben, hoor! Anders wordt het wel heel erg moeilijk, ben ik bang. :think: Maar in elk geval heel veel succes! En ik zal je even toevoegen aan de lijst en hopelijk kan ik dan volgende week een mooi getal bij het afgevallen gewicht neerzetten!



Iedereen weer heel veel succes!



Groetjes,

Jippie

Hai Jippie,

Ik ben het ook helemaal eens met je hoor!

De situatie bij ons thuis is nu zo, dat als ik boodschappen doe, ik opzich wel de kracht heb om goede spullen in huis te halen. (met flagen deed ik dat de afgelopen tijd al). Alleen doet mijn vriend dan zo af en toe tussendoor ook wel eens boodschappen en dan staan er ineens zakken nootjes en m&m’s in de kast. Ja die vind hij lekker, en zijn idee is ook; jij hoeft er niet van te eten, dan eet ik ze op…



Mijn vriend steunt mij in mijn afvallen tot die hoogte, dat hij erzelf niet aan mee wil doen. Hij weet ook dat ik mij niet lekker voel in mijn lijf, en dan zegt hij ook; als jij je niet lekker voelt moet je er wat aan doen, maar ik vind je prima zo…

Oké, dan steunt hij me wel, maar en dat geld ook wat betreft het roken bij ons (we roken allebei en ik ben bezig met stoppen), meisje prachtig als je dat allemaal gaat doen, maar kom niet aan mijn manier van leven.

En daar wil ik ook respect voor hebben, we moeten elkaar daar vrij in laten.



Wat ik overigens echt wel verwacht, tussen ons gesproken, wanneer het mij echt lukt en ik zet door, dat hij misschien toch automatisch wel zal minderen :wink:

hoi corien,



de tijd zal dat leren.ik heb er hier ook 1 die rookt(ik niet) en hij houdt ook van lekker trek op zijn tijd.daar ik b.e.d heb is het voor mij ook vaak moeilijk als dat in huis is maar ik wordt steeds sterker en wil hem ook zijn pleziertjes gunnen, maar wat ik wel merk is dat hij er ook stees minder naar nijgt nu ik dus sterker in mijn schoenen sta en vaker nee zeg tegen lekkere dingen.

bij mij is het trouwens niet alleen door sterk in mijn schoenen te staan maar ook een kwestie van mijn gezondheid ik heb nl diabetes en dan moet je bepaalde dingen echt laten anders gaat het fout.maar knap hoor dat je wil stoppen met roken en daarbij ook nog is wil afvallen.



jippie bij de dietiste weeg ik nu 104,3 slik :shock: baal daar mega van maar helaas volgens de dietiste is het juist een hele goede prestatie door het stabiliseren van de suikers en de insuline, maar ja het is weer over de 100 en dat steekt mij een beetje.



sorry moest het even hier neer gooien om het hopelijk uit mijn systeem te krijgen en weer verder te gaan.



de rest van de meiden hoe is het met jullie???



groetjes annie

Hoi Annie,



Balen meid ik had dat ook toen ik die 3 getallen opeens zag komen in m’n gewicht ik had altijd gezworen dat ik eronder zou blijven maar helaas is niet gelukt ik ga uiteraard mijn best doen om eronder te komen en te blijven. Ik weet zeker dat jij ook je uiterste best doet… tis niet niks wat jij allemaal moet doen je wilt afvallen, je moet stabiel blijven voor je insuline enzo en je wilt zwanger worden maar hebt geen groen licht.



gr marientje

Hey meiden! Het is ff moeilijk voor jullie, lees ik!

Annie, ik kan begrijpen dat het een enorme teleurstelling is, maar kom op, meis! Je weet waar je het voor doet en ondertussen ben je gewoon al hartstikke goed bezig met sporten!

Corien, ik begrijp het wel van je vriend, maar het helpt écht als er gewoon niets lekkers in huis is voor die momenten dat jij er ff doorheen zit en enorme zin in iets lekkers hebt. Het is heel stoer om te zeggen dat wilskracht het dan moet doen, maar je maakt het jezelf niet echt gemakkelijker zo! Ms kan hij zijn snoep ergens verstoppen, zodat je het ook niet ziet? En hopelijk gaat hij dan idd met je mee doen als hij ziet hoe goed jij je best doet en resultaat boekt! Good for you dat je met dit kluppie mee gaat doen! Veel succes!

Marientje, jou gaat het ook lukken, meis, zeker weten :wink:!



Hier alles o.k. verder. Morgen 39 weken en de spreekwoordelijke loodjes zijn echt zwaar… Maar nog steeds geniet ik er van om zwanger te zijn. Inmiddels weer een 0,5 kg. afgevalllen, maar dat komt omdat ik erg last van mijn maag heb (hoort bij de kwaaltjes op het laatste). Grappig genoeg hoor ik van meerdere mensen om me heen dat ik volgens hen niet veel bijgekomen/echt afgevallen ben. Klopt… mijn buik is natuurlijk megagroot, maar mijn gezicht is echt een stuk slanker. Ik ben dan ook erg benieuwd wat de weegschaal aangeeft na de bevalling! Mooie stimulans hoop ik om het lijnen weer op te pakken…



Allemaal toi toi toi!



Veel liefs :-*, Trying

hoi dames,



ik weet wel dat ik het goed doe maar ik wil het altijd beter doen(word nl al vaak bekritiseerd en heb al veel fouten gemaakt) en ik vecht iedere dag tegen heel veel dingen.er word dan tegen mij gezegt 1 ding te gelijk maar ja veel dingen staan met mekaar in verband en dingen zoals een trage schildklier en diabetes blijf ik voor de rest van mijn leven mee bezig he dat gaat echt nooit meer weg. en ja helaas ontbreekt me in dat soort dingen het geduld nog wel is.maar ja er is me al gezegt dat ik een vechtertje ben en ik het wel zal overleven dus dat zal wel goed komen al heb wel is zo iets van wanneer krijg ik is een keer rust.de boog kan niet altijd gespannen staan en dat heb ik 2 jaar geleden met mijn eerste mk wel gemerkt.maar we ploeteren door en komen er ooit wel.



sorry ik moest het gewoon even kwijt.de winter maakt mij altijd wat depri en emo.



groetjes annie

Ook daarvoor zijn we hier, Annie :-!

Dikke knuffel voor jou :-
, omdat je het ff nodig hebt!

Hallo,



HOIHOI, we zijn weer aangesloten!! Tijdje geen computer meer gehad, maar nu zijn we weer helemaal van deze tijd. Mijn neefje heeft een hele mooie computer gebouwd.

Met de lijn is het allemaal wat minder. Weeg nu 107.4…en dit al drie weken!!

Mag einde van de maand de gyn bellen voor een nieuwe afspraak, maar die drie maanden wachten hebben slechts 5 kilo minder opgeleverd.

Ga nu wel trouw twee to drie keer per week sporten, da’s wel weer positief.



We houden de moed erin!



Groetjes!

hoi pebble lekker he weer pctje hebben?ik ken het maar dan met tijdelijk geen internet niets aan.

en beginnen met iedere week 2 a 3 x sporten is een goed begin hoor.we moeten toch ergens beginnen he.ik zwem 1x in de week en loop of fiets iedere dag een half uur.alleen gister en vandaag niet(heb een buikgriepje)



groetjes annie

Goed zo, Pebble :thumbup:! Sporten is prima en de eerste 5 kg. zijn eraf :clap:!



Annie, vervelend dat je buikgriep hebt. Beterschap!

Hoi meiden,



Ik ben aangekomen na het weekend 1 kg (weeg nu 101.5) had mijn man’s verjaardag en we zijn naar preston palace geweest alles was all inclusive heb niet zozeer veel gegeten maar wel meer gedronken (mixjes) doe ik normaal nooit dus denk dat het daardoor komt. Vindt het niet erg had het wel verwacht van zo’n uitje moet je echt genieten en even niet aan de lijn zijn dus volgende week wordt het vast weer een betere uitslag van mij.



Ik ben ook meer aan het sporten sinds 1 week, ga nu 5/6 uur in de week verdeeld over 3 dagen.



gr marientje

Af en toe moet je ook kunnen genieten, Marientje!



Gefeliteerd nog met de verjaardag van je man :-*!

trying bedankt het gaat ondertussen wel weer een beetje.ben weer aan het bewegen en het eten blijft eindelijk weer binnen ondanks veel protest maar gaat vanzelf wel weer over.



marrientje gefeliciteerd met je man en leuk he preston palace?ben er 2x geweest.en een keer genieten hoor.het leven bestaat niet alleen maar uit lijnen.



groetjes annie

dank je meiden voor de felicitaties



trying hoe gaat tie verder met de beeb ? je schiet al aardig op ?



ja preston is echt geweldig we gaan zeker een keertje terug alleen dan met een groep we waren nu saampjes.



gr marientje

Hallo meiden,



Trying heeft een dochtertje gekregen met de naam Arwen.

Als je meer wilt weten, kun je dat op het topic van de novembermama’s vinden.




Trying & hubbie: Heel erg gefeliciteerd met jullie dochter!

Geniet ervan, dat heb je wel verdiend na zo’n zware bevalling!!!




Groetjes,

Jippie

Hiep hiep hoeraaaaaa!!!



Trying & hubbie, van harte gefeliciteerd met jullie dochtertje !



Geniet maar lekker van jullie prachtige meid!!!



Liefs

Mira

Joepieeee gefeliciteerd meid eindelijk na lang wachten is het zo ver…geniet er van meis…



mijn score is trouwens 101,1 kg klein beetje afgevallen (4 ons geloof ik)niet veel.



gr marientje

Hoihoi meiden…



T-tje GEFELICITEERD met jullie meisje!!!

Jullie hebben het hierboven over sporten gehad en toen dacht ik al…pff wat knap zeg…Ik kan me er niet echt toe zetten…

Maar na het verhaal van T-tje, al die uren topsport!!!



Meissie, hopelijk kun je ff goed bijkomen en heerlijk genieten van jullie meiske!! Super mooie naam trouwens (is toch dat mooie meisje van The Lord of the Rings?? )



Hier gaat het afvallen ook niet helemaal zoals ik zou willen… :doh:

Ik schommel de afgelopen maand nogal…ik hang zo rond de 90

Over 2 weken moet ik weer naar de gyn, hopelijk mogen we beginnen met IVF, ookal had hij de wens uitgesproken om 85 kilo te wegen.

Ik ga heeeeeel hard mijn best doen deze week…geen snoepies, geen koekies, en keurig koken

(zal ook moeilijk worden, want we slopen de keuken eruit deze week hahaha)



Succes meiden!!!



Liefs Nicje :-*

ik had het al op nov mama’s gelezen maar ook hier GEFELICITEERD TRYING MET JULLIE DOCHTERTJE ARWEN!!!



afvallen word hier nog steeds niet gedaan(orders van de dietiste :slight_smile: )

maar wel gelopen en gefietst en 1x in de week gezwommen.

kan al 2 maten kleinere kleding aan al ben ik niet afgevallen, maar het voelt wel erg lekker.



groetjes annie

Ook van hieruit,

GEFELICITEERD!!!



Bij mij, is er nog niet veel veranderd, ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet op de weegschaal ben gaan staan.

Ik wil dit weekend er iets meer tijd voor vrij maken om eens goed alles op een rijtje te zetten.