Afvalkluppie deel 3

pebble ik weet wat je voelt ik mag al vanaf april niet meer zwanger worden en iedere keer als ik ongi word is er weer dat knagende gevoel van sjips weer een weggegooide kans en dan zie je van die vrolijke en blijde aanstaande moeders dan kan je wel door de grond heen zakken!!

maar meid kom op hoor je lichaam is zich nu aan het schoonmaken voor de volgende ronde en laten we hopen dat dat het zo hard gewenste resultaat geeft.

wat de weegschaal betreft ik wou dat ik er vanmorgen niet op was gaan staan maar ja ik moest vanwege een onderzoek.ik ben dus aangekomen en weeg nu 101,9.ggggggggggrrrrrrrrrrr en ik mag nog niet lijnen!



kop op he



annie

HALLO,



Nou het viel mee. De weegschaal gaf vanmorgen 108.4 aan en ik ben ongesteld en hou dan redelijk veel vocht vast.

Dus al met al toch 7 ons eraf, ondanks al mijn kleine snoeperijtjes.

Deze week ga ik er weer helemaal voor!



Gr. Pebble

dames,



waar zijn jullie allemaal gebleven???

het is zo stil hier.

niemand durft nog op die weegschaal te staan???

dat snap ik heel goed want ik doe het ook niet :oops: :smiley:

nou hopelijk tot hoors,



groetjes annie

Hoi annue,



Ik durf er inderdaad niet meer op slap he… op een of andere manier vergeet ik het steeds 's maandags. Ben helemaal gefocust op die IUI behandeling die ik gehad heb. Ik vindt het zo spannend…dat ik echt teveel loop te snaaien.



gr marientje

hoi marrientje,



ik mag officieel nog niet afvallen, maar nu ik meer beweeg en beter op mijn eten let dan heb ik wel is zo iets van zal ik dan toch afgevallen zijn???ik ben er vanmorgen wel weer even op geweest en helaas 102 dus niet afgevallen.ik krijg wel op merkingen om me heen van meid je bent afgevallen hoor.ik denk zelf dat het gewoon mijn lichaam is die strakker gaat staan door al dat bewegen en helaas wegen spieren zwaarder dan vet dus nee afvallen doe ik niet maar wel centimeters verliezen als ik mijn broeken,andere mensen en een klein beetje mijn eigen ogen moet geloven.



spannend hoor de iui.ik heb nog steeds rood licht en zodra ik wel weer mag word het gewoon of met clomid proberen en daarna zien we wel weer verder.

zit je nu in de ww weken? en niet te veel snaaien he is voor veel dingen niet goed dan allleen je gewicht. :stuck_out_tongue:



groetjes annie

Hoi meiden!



Ik kom eens ff kijken hoe het gaat met mijn afvallende mede-KOK-sters, maar het gaat niet echt heel lekker, hè?



Ik kan me ook zo goed voorstellen hoe moeilijk het is als je weer ongi bent geworden. En dan al die zwangere dames om je heen… Ik herken het zo goed van mezelf. Het enige wat ik kan zeggen is… blijf vertrouwen hebben! Kijk naar mij… bezig sinds september 2003, 2 mk’s gehad en vandaag 37 weken zwanger! Ik gun het jullie ook allemaal zo ontzettend erg!



Voordat ik zwanger werd was ik net 5,6 kg. afgevallen. Tijdens mijn zwangerschap ben ik - tot nu toe - 8,5 kg. aangekomen. Erg netjes, dus. Dat zal ook komen doordat ik niet zit te snaaien of zo. Ik eet heel gezond en dat zal enorm helpen. Het grappige is dat als ik alles op een dag heb gegeten wat je aan minimum moet binnen krijgen aan melkprodukten, fruit, groenten, e.d. ik ook echt geen honger heb. Tuurlijk zijn er dagen dat ik wel snoep, en een kroketje gaat er ook wel eens in, hoor! Maar ik hou me er goed aan. Ik denk zelfs dat ik na de bevalling minder zal wegen dan ervoor. Vooral in mijn gezicht zie je toch wel dat ik van mezelf afgevallen moet zijn. Hoe moeilijk het ook was om vol te houden voordat ik zwanger was, nu eet ik zonder problemen volgens het boekje. Ms is dat een stimulans, dames? Ook vóór de zwangerschap gezond eten brengt je lichaam al in goede conditie voor een zwangerschap. Dus kom op!



Make me proud!!!



Veel liefs en heel veel sterkte, Trying

Hoi Trying,



37 weken alweer jeetje over een paar weekjes ga je al bevallen ongeloofelijk hoe snel het allemaal gaat. 8 kilo eraan keurig hoor men zegt dat 12 kilo normaal is nou daar zit je nog onder knap hoor. Je hebt helemaal gelijk wat je zegt over gezond bezig zijn voor een zwanger schap. Ik vindt van mezelf dat ik best al gezond eet 3 stuks fruit elke dag en regelmatig groente door de week, variatie in eten enzo drink veel tussen de 1 en 2 liter water per dag. 1x in de week vindt ik dat ik patat met wat lekkers mag maar het nog extra snaaien naar hartigheid en zoetigheid dat nekt me gewoon. Zeker nu ik weer clomid heb lijkt het wel of ik de controle weer verlies terwijl ik er toch zelf bij ben. ik denk dat het aankomen trouwens mee valt want vanmorgen woog ik 100,7 kg dat had ik echt niet verwacht… als ik opnoem wat ik allemaal op heb hahha… dat doe ik maar niet…



He annue ja ik zit in de wacht weken 1 week achter de rug volgende week donderdag is het precies 14 dagen later dus heel erg spannend…

balen dat jij nog steeds rood licht heb kan me voorstellen dat je het zat bent om te wachten. Afvallen lukt niet maar ik hou me redelijk goed op gewicht denk inderdaad dat dit door het sporten komt ik ga 3 uur in de week. Ik heb hetzelfde als jij mensen zeggen allemaal goh wat ben jij afgevallen terwijl er niets af is… ik snap het niet meer… hahahhaa…ik probeer er maar van te genieten vindt dat soort complimentjes altijd wel leuk om te horen.



gr marientje

Marientje, je bent idd goed bezig! Nou nog die snoepmomenten! Ik heb altijd wel iets van magere kwark in huis (de AH heeft heel lekkere!). Een halve bak daarvan vult ook goed en is nog lekker ook! Of een Sultana. En soms moet je er wel gewoon aan toe kunnen geven, de boog kan niet altijd strak gespannen staan, hoor :wink:.

hoi marrientje,



spannend!!! :thumbup: :thumbup: voor je en ben benieuw donderdag.ik :pray: :pray: op een hele goede uitslag.



trying al weer 37 weken jemig wat gaat de tijd weer hard.(voordeel voor mij betekend dat voor mij het groene licht ntl steeds dichterbij komt weet alleen nog niet wanneer :shifty: ) en ik ben hard bezig mijn lichaam gezond te krijgen voor een zwangerschap,terwijl ik rood licht heb ben ik nu ook wel weer begonnen met vitamine en foliumzuur dus doe me best :!: :slight_smile:



ik ben door de trage schildklier en vooral de diabetes anders en veeeeeeeeeel gezonder gaan eten,alleen ook ik heb mijn snoepmomenten en chocola is dan de grootste boosdoener.ook moet ik opletten dat ik de b.e.d(eetstoornis) niet weer de overhand laat nemen, maar dat lijkt nu goed te gaan :silenced:

ik denk dat door het vele bewegen op het ogenblik mijn spieren zo zwaar worden dat ik daardoor meer weeg en niet afval.maar ook ik hou van complimentjes hoor 8) :lol: :inlove:



groetjes annie

Ik ben voor je aan het duimen hoor kom maar op met dat groene licht… :smiley:



gr marientje

Hallo dames,

Al surfend op de kok site kwam ik jullie hoofdstukje tegen, enik voelde erg aangesproken om ook wat te zeggen.

Ik schrijf voornamlijk bij “gestopt met de pil”

Ik ben dus sinds augustus gestopt met de pil en nu is het afwachten geblazen.



Ondertussen realiseer ik mij absoluut dat ik veel te zwaar ben en het dus slimmer zou zijn om af te gaan vallen.



Goed daar komt 'ie;

ik ben 1 meter 85 en ik woog 4 weken gelden ongeveer 135 kg (ik weet het niet exact)

Ik zou eigenlijk rond de 100 moeten wegen.

Afgelopen zomer zijn wij verhuist en in mijn nieuwe woonplaats ben ik voorzichtig aan begonnen met sporten. Ik heb een sportschool opgezocht en doe daar nu fietsen, lopen, roeien, en op zo’n soort stepapparaat. Ik ben 4 keer geweest, maar nu alweer 2 weken niet.



Ik voel me echt een loser aan de ene kant, aan de andere kant kan ik het ook niet echt verklaren, waarom ik zo laks ben.

Want dat is het bij mij gewoon, ik ben echt laks. Ik houd van lekker eten, 's avonds een zoutje, en vooral lekker makkelijk.



Ik hoop dat jullie het leuk vinden dat ik mij bij jullie zou willen aansluiten. Ik las op de 1e pagina een weeglijstje, ik weet niet precies wat jullie hebben afgesproken met elkaar.



Ik hoor het graag, en wie weet geeft het mij een stimulans om actief te worden.

Hee Corien,



Hartelijk welkom bij ons afvalkluppie! Het is hier de laatste weken wel een beetje rustig, omdat heel veel mensen midden in de behandelingen of andere stress zitten. Maar we proberen elkaar toch zo veel mogelijk te steunen. We hadden in eerste instantie de afspraak om op dit topic elke maandag-dinsdag je gewicht door te geven. Wat je die week weegt, afgevallen bent en het totaalplaatje. Ik hou zelf de lijst bij, dus ik kan je zo toevoegen als je dat wilt.



Ik ben zelf 22 kg afgevallen. Ik woog eerst 102 kg en nu rond de 80 kg. Door de jaren heen had ik al heel wat pogingen gedaan, maar dan viel ik 7 kg af en kwam ik er 10 weer aan! :wall: Met als gevolg dat ik steeds wat zwaarder werd. Bij ons gaat het zwanger worden ook wat moeilijker: ik had een hele onregelmatige en lange cyclus en de zaadkwaliteit van hubbie is niet zo goed. Vooral mijn slechte cyclus en het geklooi met hormonen (Clomid) deed mij er toe besluiten om nu echt te gaan afvallen. Het was voor mij een enorme stok achter de deur, ik hoop toch op een gezonde zwangerschap en een gezond kindje in de toekomst. In ongeveer een jaar tijd ben ik 22 kg afgevallen, waarvan zo’n 16 kg binnen een halfjaar. Dit heb ik gedaan door regelmatig en gezond te eten, alleen maar light en mager en niks tussendoor, geen toetjes, enz. Alleen in het weekend mocht ik snoepen en eens een patatje. Daarbij ben ik gaan sporten (bodyform 1x per week op de sportschool) en verder ging ik vaak nog 1 of 2x zwemmen in de week en liep ik regelmatig hele einden. En op die manier is het me gelukt. Maar wat voor mij de truc was en nog steeds is: GEEN SNOEP, KOEKEN, ENZ IN HUIS! Ik koop werkelijk helemaal niks te snoepen, geen koeken, chips, snoep, snacks enz. Want wat er niet is, kan ik ook niet opeten in een opwelling. En op zo’n snoepmoment baal ik dan wel, omdat ik niks te eten kan vinden in huis, maar de volgende dag ben ik erg blij dat er niks was! :mrgreen: Je kunt beter even balen als je aandrang hebt om te gaan snoepen, maar het gevoel van spijt achteraf vind ik erger dan de ergernis. Anders denk je later weer; Waarom heb ik dat nou weer allemaal op zitten eten? :x :wall: En dankzij die methode blijf ik nu al een halfjaar op gewicht, ik ben nog niet weer aangekomen! :smiley: Het liefst zou ik nog zo’n 5 kg afvallen, maar zo steeds met de behandelingen (IUI) en hormonen (om de cyclus nog wat korter te maken, maar ik heb ze niet meer echt nodig) kan ik me er niet echt meer toe zetten. Op het moment ben ik wel tevreden met 22 kg gewichtsverlies!!!



En al mijn moeite werd beloond!

Mijn cyclus ging van 180 dagen naar 40 dagen, zonder enig gebruik van hormonen!!! Dus dat is wel super. Nog wel een lange cyclus, maar in vergelijking met wat het eerst was, hoor je mij niet klagen. Ik ben helaas nog niet zwanger geworden. Ja, heel misschien nu op het moment. Want ik ben al 8 dagen overtijd en heb erg veel zwangerschapskwaaltjes. Dus duimen maar!



Jij dan maar heel erg veel succes toegewenst met afvallen!

En ik hoop dat je snel zwanger zult zijn, meid!

Dan voeg ik je toe aan het lijstje en als er iets moet worden gewijzigd aan je gegevens schrijf je het maar op het topic of stuur je me maar even een berichtje.



Groetjes,

Jippie

hoi corien,

welkom bij ons clubje.

wat afspraken etc betreft hoef ik niets te zeggen dat heeft jippie al gedaan.

dus ik zal maar wat over mij vertellen.

ik weet niet wat ik op het ogenblik weeg want ik mag nu even niet afvallen, omdat ik een eetstoornis heb en die moet ik eerst onder controle hebben(ben er bijna soms nog een kleine uitschieter/vreetbui).

wel let ik zo goed mogelijk op mijn eten, omdat ik een te trage schildklier en diabetes heb(weet ik sinds 1 april/helaas geen geintje) en dat laatste is ook de reden waarom ik nog even niet zwanger mag worden omdat dat alles eerst goed geregeld moet zijn en ik hoop dus dat het in december word op geheven.en dat ik ook nog wat afval voor dat ik zwanger ben. ik ben al 6 jaar aan het proberen en 2 mk’s achter de rug.

de dames komen wel weer terug zodra de meeste behandelingen,stress en de zwangerschappen(trying) weer voorbij zijn.

trying is degene die deze toppic gestart is, maar zij werd gelukkig zwanger en de baby kan zelfs al ieder moment geboren worden(novembermama)en daar na zal ze hier ook weer meedoen met afvallen, al komt ze bij tijd en wijlen hier lezen en iedereen steunen.



nou ik hoop dat je veel plezier hier hebt en dat je het gevecht tegen al het lekker gaat winnen en net als wat jippie zegt helemaal niets van dat soort dingen in huis halen helpt hoor.



groetjes annie

Hoi Corien,



Je hebt de 1e stap al gezet door hier wat te schrijven vindt ik al heel dapper op zich en dat geeft al aan dat je zelf wel graag wil afvallen maar dat het heel erg moeilijk is. Nou meid hier met ons lukt dat wel hoor heb je even een dip kom je gewoon hier heen dan komt het best goed. We zitten hier allemaal in het zelfde schuitje en afvallen kent zijn voor en tegen slagen. Bij mij persoonlijk lukt het een tijdje al niet meer omdat ik worstel met hormonen en spannende tijden mee maak met IUI enzo…maar weet je wat ik beloof hier weer wekelijks mijn stand in te vullen. Ik ben net op de weegschaal gaan staan (tis een beetje laat inde week maar goed)en ik woog 100.7 kgs. Jippie wil jij dit svp aanpassen als dat nodig is.



Tips die ik voor je heb neem niets meer na 8 uur 's avonds je lichaam verteerd dan namelijk niets meer. Heb je een verjaardag wat voor iedereen heel erg moeilijk is die aan het afvallen is neem je voor dat je 1 ding mag alleen een stukje taart of allleen wat chips of alleen een toastje of een stukje kaas probeer het te beperken en ga er zover mogelijk vanaf zitten. ALs je trek krijgt neem dat een groot glas water dat vult eventjes of neem een lekker stuk fruit. Voor de rest zijn de tips van jippie perfect.



Maar eh Corien wat zeg je ervan gaan we er voor ? En zijn er nog meer die mee doen ?



gr marientje

Meiden, wat lief van jullie dat jullie Corien allemaal komen verwelkomen! :-* Hopelijk heb je wat aan onze tips, Corien! Ik hoop dat we je vanaf nu regelmatig zien op dit topic! En als je meer tips wilt, of je wilt even je ei kwijt, dan weet je ons te vinden, hè?

Net wat Annie zegt: Nu is het even rustig op dit topic, maar de meeste meiden komen na verloop van tijd wel weer terug, als de spannende tijden en behandelingen achter de rug zijn. Dus niet opgeven, hoor!



Marientje: Je gewicht stond nog op 100,7 kg in de lijst. Dus dat hoef ik niet meer aan te passen.



Doei!



xxx Jippie

Oh dat is mooi dan was ik niets aangekomen hahaha… ik ga maandag of dinsdag weer wegen



gr marientje

Hallo meiden,



Deze week 1 ons eraf tis niet veel maar goed beter iets dan niets mijn gewicht is nu 100.6 kg



gr marientje

Annie, je bent heel goed bezig, meis! Chapeau :clap:! Hopelijk krijg je snel groen licht! Maar ik vind het fantastisch dat je zo goed bezig bent met sporten!



Corien, van harte welkom bij het kluppie! Zoals je hebt kunnen lezen doe ik ff niet mee met afvallen, omdat ik het grote geluk heb om zwanger te zijn (38 weken en 3 dagen vandaag!). Tijdens de zwangerschap heb ik erg gezond gegeten. Tot nu toe ben ik 9,1 kg. aangekomen. Na de zwangerschap wil ik graag het afvallen weer oppakken, dus dan kom je me hier wel weer tegen!

Jij iig heel veel succes met afvallen! Je hebt goede tips gekregen van de dames hier. Het is idd verstandig om af te valllen voor een zwangerschap. Niet alleen is de kans op een zwangerschap veel groter als je al 10 % van je lichaamsgewicht verliest, maar het maakt de zwangerschap zelf ook draaglijker!



Jippie, jij bent echt de expert hier :wink: :thumbup:!



Marientje, ieder onsje eraf is er één!!!



Nou dames, het is goed te lezen dat jullie er nog mee bezig zijn! Zet 'm op, hè?!



Liefs, Trying

ggggggggggggrrrrrrrr vanmiddag naar de dietiste geweest ben 3 kilo in 6 maanden aan gekomen(weeg bij haar 104,3 met schoenen aan).

volgens haar was het een goed resultaat ivbm het stabiliseren van de suikers en de insuline maar ik wil er niet meer bij!!! ik wil er af hebben.

volgens haar moet ik nu eerst een tijdje zorgen dat mijn gewicht stabiel blijft en daarna pas gaan kijken of ik het naar beneden krijg.ach ja we wachten al zo lang op groen licht dan kunnen we ook nog wel wachten tot we mogen afvallen.moet daar nog wel veel voor doen hoor maar toch een klein beetje baal ik wel.maar ja ik maak nog steeds fouten dus zal er ook nog wel niet klaar voor zijn om af te vallen.



groetjes een beetje teleurgestelde annie

Dank jullie wel voor jullie lieve woorden!



De tips die jullie noemen zijn ook wel zaken die ik weet, maar ja doen is 2 :wink:

Het niet in huis halen is niet helemaal een optie bij ons, daar mijn vriend niet wil afvallen en echt verslingerd is aan een aantal producten. Het zal aankomen op mijn eigen gezonde verstand en wil.



Ik heb afgelopen weekend nog eens goed op de weegschaal gestaan en het is

134.4



Dus ik wil ook wel graag op jullie lijstje komen en dan gaan we er gewoon voor.