Aangesproken op belgedrag naar de HAP

Maar dacht je dan echt dat andere moeders ook gemiddeld zo eens per vijf weken met een hap bellen of zo ongerust zijn dat ze niet zonder doktersadvies kunnen…?

Bel je weleens eerst met iemand anders voor je de hap belt, en maakt je man zich dan ook zo’n zorgen?

@mamma van sharondenise wrote:

@sassie1980 wrote:
Ook Google is erg handig :thumbup:

Als je gewoon de klachten intypt dan kom je vaak wel op sites terecht waar symptomen beschreven staan van bepaalde ziektebeeld en kun je beoordelen of het alsnog nodig is om te gaan bellen.

Vaak ook niet, want soms had je met google al 3 maanden dood moeten zijn :wink: grapje natuurlijk,

maar vaak wordt je door allerlei sites nog ongeruster gemaakt dan dat het in werkelijkheid is.

Zou ren0t0 dat niet willen adviseren eigenlijk, ze is al zo onzeker en in veel gevallen maakt google he vertrouwen niet veel groter.

Ik bedoel dan geen forums, maar sites waar ziektebeelden beschreven staan, zoals Wikipedia en ziekenhuis.nl en apotheek.nl enzo.

Vaak zie je dan een rij symptomen en hoe lang iets kan duren en wanneer je contact moet opnemen met een huisarts.

Tja ik heb er nooit bij stil gestaan dat ik 1x per 5 weken naar de HAP belde… ZO voelde het niet. En die indruk had ik ook niet…

Mijn man die gaat altijd met mij mee dus daar heb ik dan niet zoveel aan, hij maakt zich zowiezo wat minder druk… Is niet slecht of niet betrokken ofzo… zo bedoel ik dat niet.

En nee bel niet vaak iemand anders…

@ren0t0 wrote:

@mamma van sharondenise wrote:
Zou ren0t0 dat niet willen adviseren eigenlijk, ze is al zo onzeker en in veel gevallen maakt google he vertrouwen niet veel groter.

Ok maar dat is het hem nou juist, ik had helemaal niet het idee dat ik onzeker ben / was. Ik dacht dat het gewoon normaal was dat ik me zorgen maakte… Ik ben ook helemaal geen onzeker achtig persoon…

Dus vandaar dat het voor mij ook out of the blue kwam toen de arts mij dit vertelde…

Moet zeggen dat ik dat toch wel redelijk apart vind hoor, ik weet van mezelf dat, vooral als het om de kinderen gaat, ik snel een arts bel. Lang niet zo vaak als wat ik hierboven lees, maar wel snel. Ik kan me niet voorstellen dat als je zo vaak als jullie de hap heb gebeld dat niet zelf in de gaten hebt…

@janet76 wrote:

@ren0t0 wrote:
Ok maar dat is het hem nou juist, ik had helemaal niet het idee dat ik onzeker ben / was. Ik dacht dat het gewoon normaal was dat ik me zorgen maakte… Ik ben ook helemaal geen onzeker achtig persoon…

Dus vandaar dat het voor mij ook out of the blue kwam toen de arts mij dit vertelde…

Moet zeggen dat ik dat toch wel redelijk apart vind hoor, ik weet van mezelf dat, vooral als het om de kinderen gaat, ik snel een arts bel. Lang niet zo vaak als wat ik hierboven lees, maar wel snel. Ik kan me niet voorstellen dat als je zo vaak als jullie de hap heb gebeld dat niet zelf in de gaten hebt…

Nou het gaat wel over een periode van 3,5 jaar in totaal. Ik weet niet of dat jij nog precies weet wat jij de afgelopen 3,5 jaar allemaal hebt gedaan maar ikke niet hoor.

Bovendien is het echt niet zo dat ik elke dag naar de HAP belde… En misschien heb ik bv 2 of 3x in een weekend gebeld, tja dan kan er nog wel eens langer als 1 maand tussen zitten dat ik naar de HAP belde.

Nou een beetje spuit 11 maar ik sluit mij echt bij de meeste mensen aan.

Zoveel de HAP bellen is gewoon echt een beetje vreemd.

Ik denk ook dat ze je er op aangesproken hebben omdat er meestal niets aan de hand bleek te zijn. Als je zo vaak hebt gebeld en elke keer was er iets ernstigs spreken ze je daar natuurlijk niet op aan.

Jij kan zelf ook niet meer voor de geest halen hoe vaak er echt wat was, wat mij dus ook genoeg zegt. Ernstige dingen onthoud je natuurlijk echt wel.

Ik hoop echt dat je wat vaker 3 keer nadenkt voordat je belt.

Een vriendin belt en gewoon vaker paracetamol zal pakken.

De HAP is voor noodgevallen.

Ik snap dat ik niet aardig overkomt maar ik vind zoveel bellen toch wel heel erg overdreven en onnodig. Ik snap best dat je niet wil dat je te laat bent als er echt wat is, maar ik vind dat je na 3,5 wel een beetje moet gaan leren wanneer iets ernstig is en wanneer niet.

De tip van een EHBO-cursus of gewoon een cursus over de algehele gezondheid en ziektes van een kind zouden echt een aanvulling kunnen zijn.

uhm…ik geloof dat de TS nu zelf al een paar keer heeft gezegd dat ze nu wel begrepen heeft dat ze wellicht wat vaak belde

misschien is t aardig nu op te houden haar aan te vallen?

tja ik had zelf niet echt het idee dat ik vreemd was omdat ik zoveel belde… Er is ook nooit iets van gezegd door de eigen ha dus tja, hoe moet ik dan ruiken hoe of wat.

Ik belde gewoon voor advies omdat ik twijfelde en tja ik heb nu mijn mening bij gedraaid, maar vind nog wel dat de artsen er niet voor niets zitten en als je twijfeld je gewoon moet kunnen bellen zonder je bezwaard te voelen.

Ik kan zeker wel tegen kritiek en ben er zeker voor andere meningen te horen zodat ik eventueel mijn mening bij kan stellen, maar ik vind het niet leuk om elke keer hetzelfde antwoord te horen dat ik overdreven gereageerd hebt. Tja dit is nou eenmaal hoe ik het voelde en dat kan ik helaas nu niet meer terug draaien en alleen maar van leren.

Nou ik zie ook dat ze steeds blijft zeggen dat ze het stom vind van de ha dat ze er op aangesproken werd. En ik denk dat dat een groot deel van het probleem is.

Maar je hebt een beetje gelijk.

Ik vond dit echter zo iets, waar ik op moest reageren.

@kristalkindje wrote:

uhm…ik geloof dat de TS nu zelf al een paar keer heeft gezegd dat ze nu wel begrepen heeft dat ze wellicht wat vaak belde

Oh dus mensen die dit nu pas lezen mogen niet meer reageren en er mag geen reactie meer gegeven worden op wat de ts nu nog zelf post in dit topic…? :roll:

@kristalkindje wrote:

thnks!!! :slight_smile:

@Madre wrote:

Nou ik zie ook dat ze steeds blijft zeggen dat ze het stom vind van de ha dat ze er op aangesproken werd. En ik denk dat dat een groot deel van het probleem is.

Maar je hebt gelijk.

Nee ik zei niet dat ik het stom vind van de HA dat hij me erop aanspreekt, ik zei dat ik het stom vind dat er nooit eerder iets van gezegd is. Voor mij kwam dit out of the blue… Zoals ik al zei, ik heb niet in de afgelopen 3,5 jaar bij gehouden hoevaak ik wel of niet belde…

@janet76 wrote:

@kristalkindje wrote:

Oh dus mensen die dit nu pas lezen mogen niet meer reageren en er mag geen reactie meer gegeven worden op wat de ts nu nog zelf post in dit topic…? :roll:

Janet, tuurlijk mogen mensen nog steeds wel reageren of wat ze er van vinden, maar het mag wel een beetje minder en dan ook actueel, ik heb de boodschap begrepen en ik snap nu dat ik teveel en te snel heb gebeld, maar zoals ik al zei, ik was me er totaal niet van bewust dat dit veel was, zelfs niet toen de HA het vanmorgen zei, pas nu ik al jullie reacties lees…

@ren0t0 wrote:

@Madre wrote:

Maar je hebt gelijk.

Nee ik zei niet dat ik het stom vind van de HA dat hij me erop aanspreekt, ik zei dat ik het stom vind dat er nooit eerder iets van gezegd is. Voor mij kwam dit out of the blue… Zoals ik al zei, ik heb niet in de afgelopen 3,5 jaar bij gehouden hoevaak ik wel of niet belde…

En nogmaals denk ik ook dat daar het probleem ligt.

Als je namelijk in 3,5 jaar tijd 57!!! keer belt je je weet dat niet eens dan vind ik dat echt heel heel erg vreemd.

Dat vind ik bijna erger dan bellen omdat je overbezorgd bent.

@ren0t0 wrote:

@Madre wrote:

Maar je hebt gelijk.

Ben het met madre eens dat als je dat zelf niet eens bijgehouden hebt er dan niet een belletje is gaan rinkelen. Persoonlijk bel ik ook vlot hoor, maar iedere keer dat ik de hap gebeld heb weet ik nog. Omdat ik me ook ECHT zorgen maakte. Het was dus iets wat voor mij echt niet kon wachten en wat ik nu dus nog weet. Ik denk als ik lees dat je dat zelf niet in de gaten had je de hap misschien als huisarts gebruikt, en dat is idd niet de bedoeling. Mocht je genoeg weten en je niet meer willen dat mensen hier reageren moet je het misschien zelf ook niet meer doen en een slotje vragen. Zolang een topic open is en de ts ook nog post is iedereen volgens mij vrij om te reageren.

Ik vind overigens wel dat de ha het wel anders tegen je had kunnen brengen, beetje meer begrip en gevoel misschien.

@janet76 wrote:

@kristalkindje wrote:

tussen niet reageren en iemand aanvallen zit echt een wereld van verschil hoor, reacties hoeven niet perse aanvallend te zijn, je kunt ook heel goed een mening geven over iets en het bij je zelf houden

@Madre wrote:

@ren0t0 wrote:
@Madre wrote:

Maar je hebt gelijk.

Als je namelijk in 3,5 jaar tijd 57!!! keer belt je je weet dat niet eens dan vind ik dat echt heel heel erg vreemd.

Het is niet 57x voor 1 kind he!!!

En dat op 1275 dagen… Bovendien ben ik het met een van de eerdere reacties eens dat de HA bv ook had mee kunnen denken of een gesprek had kunnen aangaan met ons.

Nee nu wordt ik alleen verwijtend aangesproken met de mededeling dat hij het ook maar moet zeggen en daar moet ik het dan maar mee doen…

@ren0t0 wrote:

@Madre wrote:
@ren0t0 wrote:
@Madre wrote:

Maar je hebt gelijk.

Het is niet 57x voor 1 kind he!!!

En dat op 1275 dagen… Bovendien ben ik het met een van de eerdere reacties eens dat de HA bv ook had mee kunnen denken of een gesprek had kunnen aangaan met ons.

Nee nu wordt ik alleen verwijtend aangesproken met de mededeling dat hij het ook maar moet zeggen en daar moet ik het dan maar mee doen…
Vind jij dat wat uitmaken ? Ik vind namelijk niet dat het uitmaakt voor wie er gebeld is.

ja het was niet voor een kind… maar voor 57 telefoontjes heb je in mijn ogen een voetbalteam aan kinderen nodig :wink:

Ik ben het wel met je eens hoor, de ha had dit ook anders kunnen brengen en je een beetje voorlichten. Ws was je je er ook helemaal niet van bewust dat het echt voor noodsituaties bedoeld is.

@kristalkindje wrote:

@janet76 wrote:
@kristalkindje wrote:

tussen niet reageren en iemand aanvallen zit echt een wereld van verschil hoor, reacties hoeven niet perse aanvallend te zijn, je kunt ook heel goed een mening geven over iets en het bij je zelf houden

Ik denk dat mensen als ze reactie’s krijgen die ze niet willen horen of waar ze het niet mee eens zijn het al snel als aanvallen zien.

En dan kun je natuurlijk verwachten als je een topic als dit gaat openen.