overigens maar te zwijgen over de hap hier! een wat oudere jongen had al paar dagen last van hoofdpijn ed… en snachts was het niet meer te houden. ZIJn vader de hap gebeld… en weet je wat de hap zei: morgen ben je de eerste bij je eigen huisarts. DIe mensen belden noooooit… dan zal dit toch wel een signaal moeten zijn.
die vader vertrouwde het neit heeft ze voo rhet blok gezet. Of wij mogen nu komen, of ik bel een ambu… dit kan niet langer.
bij de hap aangekomen mocht hij toch direct voor, hij werd direct doorgestuurd naar het ziekenhuis, in het ziekebhius direckt plat gespoten… is een week in slaap gehouden. hij bleek in een gevorderd stadium hersenvliesontsteking te hebben. Als zijn vader nite had dorogepakt, was die jongen er niet meer geweest.
zelf kreeg ik tips van de hap als je eenb aby verschoont of twijfels hebt van nekkramp de baby op de rug leggen en dan de benen hoog optillen,net als je een luier verschoont. Krijsen ze dan niet, dan is het nog wel oké.
Dat soort verhalen over HAPosten ken ik ook heel veel, dus laat ze toch aub niet zeuren over mensen die volgens hun TE snel of voor niks bellen.
@janet76 wrote:
@mamma van sharondenise wrote:Denk dat het toppic nu een verkeerde kant opgaat en dat er dan beter een toppic in het discussieforum kan worden geopend.Misschien kun je dat aan haar zelf overlaten..wie weet heeft ze er wel wat aan, denk dat mensen haar met hun mening ook kunnen helpen hoor. Vind dit een beetje een snelle conclusie. Je geeft je eigen mening, misschien vind de ts dit wel erg fijn en heeft ze veel aan sommige reactie's.
Hier zit ren0t0 natuurlijk niet op te wachten.
Nou ik vind dit onderwerp eigenlijk wel een flinke discussie waard, zonder dat we daar iemands prive situatie als onderwerp voor nemen.
Want anders wordt het wel heel erg op de man gespeeld in dit geval van ren0t0.
Ik ben het namelijk heel erg eens dat dit soort gevallen er voor zorgen dat we ieder jaar maar meer en meer zorgkosten moeten betalen, maar omdat zij echt niet de enige is die dit veroorzaakt is dit niet de goede plek daarvoor.
@mamma van sharondenise wrote:
@janet76 wrote:@mamma van sharondenise wrote:Denk dat het toppic nu een verkeerde kant opgaat en dat er dan beter een toppic in het discussieforum kan worden geopend.Misschien kun je dat aan haar zelf overlaten..wie weet heeft ze er wel wat aan, denk dat mensen haar met hun mening ook kunnen helpen hoor. Vind dit een beetje een snelle conclusie. Je geeft je eigen mening, misschien vind de ts dit wel erg fijn en heeft ze veel aan sommige reactie's.
Nou ik vind dit onderwerp eigenlijk wel een flinke discussie waard, zonder dat we daar iemands prive situatie als onderwerp voor nemen.
Want anders wordt het wel heel erg op de man gespeeld in dit geval van ren0t0.
Ik ben het namelijk heel erg eens dat dit soort gevallen er voor zorgen dat we ieder jaar maar meer en meer zorgkosten moeten betalen, maar omdat zij echt niet de enige is die dit veroorzaakt is dit niet de goede plek daarvoor.
Vind ik het fijn voor jou dat jij je niet snel zorgen maakt of dat jij niet veel hoeft te bellen,maar zo zit dat blijkbaar niet bij iedereen.. Ik zou zeggen klik even naar het discussietopic en doe daar je klacht :thumbup:
Bedenk eens een titel. ben niet zo helder vandaag
@janet76 wrote:
Dat soort verhalen over HAPosten ken ik ook heel veel, dus laat ze toch aub niet zeuren over mensen die volgens hun TE snel of voor niks bellen.maar aan de andere kant… als je niet eens eerst een paracetamolletje probeert… dan kan ik me wel voorstellen dat ze soms tegen mensen zeggen dat ze te vaak bellen! ze zeggen dat echt niet als je vaak belt voor iets wat echt nodig is…![]()
@ren0t0 wrote:
Bovendien vind ik dat we genoeg betalen voor de zorg hier in Nederland en als ik het dan nodig vind om te bellen, vind ik dat dat dan ook gewoon moet kunnen zonder dat ik me af moet vragen of ik wel of niet aan mijn tax zit…
Of de zorg wordt alsmaar duurder door mensen die onnodig huisartsenposten bellen.
De zorgpremie werkt niet zo dat je mag ‘halen wat je betaald’. Het is een verzekering, geen abonnement!! :wall:
Ik zou jou een cursus kinderEHBO aan willen raden. Daar behandelen ze precies dit soort dingen en kun je vragen stellen. Misschien wordt je dan wat zekerder in je handelen.
Is er een moeder of schoonmoeder die je evt raad kunt plegen als je twijfelt en het is weer zo’n 1-dag-koorts situatie? Hoe staat je man hierin? En verder zou ik ALS je dan de HAP belt, duidelijk vragen naar een soort protocol die kunt volgen. Of misschien kun je het er een keer met je eigen HA over hebben; een soort lijstje maken met wanneer wel en wanneer niet bellen en wat je dan eerst kunt doen.
Want 35 keer voor de ene en 25 keer voor de andere bellen in totaal 3,5 jaar tijd is echt wel heel erg vaak…
Ik heb niet alles gelezen… :oops:
Maar wat ik me afvraag, (niet persoonlijk bedoeld hoor),
maar als ouders soms erg in dubio zitten, of onzeker zijn…
kan me voorstellen met angsten, het gaat immers toch over je eigen gezondheid van je kind>
waarom dan geen EHBO cursus, of je hebt ook heel veel goede boeken,
over kinderziektes…
ik zeg niet dat het de oplossing is,
maar misschien als je meer weet over bepaalde dingen,
dat sommige ouders wat zekerder kunnen worden???
In 9 jaar tijd, ben ik 3x bij de hap geweest,
en dat ging niet om koorts of gillen, maar echt om buiten ongelukjes…
met de jongste pas 1 keer…
@Gab wrote:
Ik heb niet alles gelezen… :oops:
Maar wat ik me afvraag, (niet persoonlijk bedoeld hoor),
maar als ouders soms erg in dubio zitten, of onzeker zijn…
kan me voorstellen met angsten, het gaat immers toch over je eigen gezondheid van je kind>
waarom dan geen EHBO cursus, of je hebt ook heel veel goede boeken,
over kinderziektes…
ik zeg niet dat het de oplossing is,
maar misschien als je meer weet over bepaalde dingen,
dat sommige ouders wat zekerder kunnen worden???
In 9 jaar tijd, ben ik 3x bij de hap geweest,
en dat ging niet om koorts of gillen, maar echt om buiten ongelukjes…
met de jongste pas 1 keer….
Vind je dat knap van jezelf ??
EHBO cursus is misschien niet voor iedereen te doen, ik bedoel financieel gezien zo’n cursus is namelijk niet gratis

@konijn wrote:
zo… ik vind het belachelijk dat ze zoiets zeggen! de hap is er niet voor niks en in et dossier kunnen ze zo kijken waar je voor belt.
en dat hebben ze wslk ook gedaan waarna ze hebben besloten dat het allicht handig kan zijn de betreffende moeder er eventjes op aan te spreken. Ik neem aan dat als daar een hele rij met zeer ernstige klachten in het systeem staat, dat ze dan echt niet een ha vragen om door te geven dat er te vaak gebeld wordt. In zo'n geval lijkt me dat er naar een HA wordt gecommuniceerd dat er zorgen zijn om de gezondheid van het kind.
@maria74 wrote:
de hap doet waarschijnlijk zijn /haar werk niet goed genoeg, want als ze jou goed kunnen uitleggen waar je op kunt letten bij een volgende keer dan zou je dus waarschijnlijk niet zo vaak hebben gebeld.
vind het dan ook flauw van de hap, dat ze je ha hierover inlichten. ze hadden je beter kunnen aanspreken bij de laatste keer dat je hap belde.
ikzelf kijk naar het kindje: liever aanspreekbaar met 40 graden koorts, dan suf en duf met 38,5. ik let altijd op vlekjes, als die niet weg te drukken zijn; met een glas erop drukken, dan maak ik me zorgen. ook kijk ik altijd even of ze wel hun kin naar de borst en knieen naar de neus kunnen doen. dit zijn verschijnselen van nekkramp. als ze koorts hebben dan kleed ik ze niet te warm, en probeer ze goed te laten drinken.
schroom niet, als je het niet vertrouwd dan gewoon bellen. en ikzelf zou dan ook aangeven dat ze in het vervolg beter mij kunnen aanspreken over het belgedrag dan de ha in te lichten. en bezorgd of niet, het zijn jou kinderen.
en fijn voor degene die nu een baan hebben op de plek die er extra bij is gekomen omdat er veel gebeld word door een bezorgde moeder :roll:
dat is echt een dooddoenerconclusie: doordat er veel gebeld word het zorgstelsel meer geld kost
Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten :thumbup:
Overigens vind ik sommige nou niet echt vriendelijk reageren :think:
janet er zijn zorgverzekeringen die EHBO curcussen voor kinderen vergoeden
ik zat aangesloten bij de vereniging van mijn gezondheidscentrum en kon dan gratis of voor een klein bedrag bepaalde cursussen volgen
bijv. bij zwangerschap zwangerschaps gym of raadplegen van lactatiekundige en ook ehbo voor kinderen volgen
zo was is het voor iedereen betaalbaar
Vind je dat knap van jezelf ??
EHBO cursus is misschien niet voor iedereen te doen, ik bedoel financieel gezien zo'n cursus is namelijk niet gratis
nee ik vindt dat niet knap, ik heb gewoon geluk :wink:
het gaat me puur om onzekerheden weg te halen,
en miss wat leesboeken.. ik heb daar over kinderziektes toch wel wat van bijgeleerd.. :angel:
Ook Google is erg handig :thumbup:
Als je gewoon de klachten intypt dan kom je vaak wel op sites terecht waar symptomen beschreven staan van bepaalde ziektebeeld en kun je beoordelen of het alsnog nodig is om te gaan bellen.
Aangezien ik de boodschap nu wel snap en er ook een discussietopic is geopend kunnen we misschien beter daar verder gaan!!
mamma van sharondenise schreef:
Denk dat het toppic nu een verkeerde kant opgaat en dat er dan beter een toppic in het discussieforum kan worden geopend.
Dankje Mamma van Sharondenise, hier zat ik idd niet op te wachten. Voelde me al een beetje rot dat ik zoiets dus te horen had gekregen en vind het fijn om over bepaalde dingen na te denken zodat ik eventueel mijn mening bij te stellen. Maar om nou in dit topic en het discussietopic eigenlijk lees dat alles wat ik voelde en vind/vond te lezen dat eigenlijk het slecht is wat ik dacht, voelde en vond dat raakte me en vind ik niet leuk om te lezen.
Maar het is een open forum en door het posten van mijn topic heb ik dit op mezelf afgeroepen.
Het is inmiddels duidelijk geworden dat ik iets langer moet afwachten alvorens ik de HAP bel en ik in de meeste gevallen eerst paracetamol moet gebruiken, dus hier ga ik mee aan de gang.
Dankjewel voor alle feedback!!!
@ren0t0 wrote:
Aangezien ik de boodschap nu wel snap en er ook een discussietopic is geopend kunnen we misschien beter daar verder gaan!!
mamma van sharondenise schreef:
Denk dat het toppic nu een verkeerde kant opgaat en dat er dan beter een toppic in het discussieforum kan worden geopend.
Dankje Mamma van Sharondenise, hier zat ik idd niet op te wachten. Voelde me al een beetje rot dat ik zoiets dus te horen had gekregen en vind het fijn om over bepaalde dingen na te denken zodat ik eventueel mijn mening bij te stellen. Maar om nou in dit topic en het discussietopic eigenlijk lees dat alles wat ik voelde en vind/vond te lezen dat eigenlijk het slecht is wat ik dacht, voelde en vond dat raakte me en vind ik niet leuk om te lezen.
Maar het is een open forum en door het posten van mijn topic heb ik dit op mezelf afgeroepen.
Het is inmiddels duidelijk geworden dat ik iets langer moet afwachten alvorens ik de HAP bel en ik in de meeste gevallen eerst paracetamol moet gebruiken, dus hier ga ik mee aan de gang.
Dankjewel voor alle feedback!!!
Vind het erg goed van je dat je erover gaat nadenken.
Weet je het is voor mij heel makkelijk te zeggen wat je wel of niet moet doen. Ik ben ook geen dokter ik doe maar wat mij goeddunkt.
En bij ons is het zo zoveel mogelijk de dokter er buiten laten.
In 98% werkt dat ook, want bij de stelregel van langer als 3 dagen ziek = dokter bellen zijn ze bijna altijd alweer beter.
Je moet gewoon wat zekerder worden van jezelf, leren de situaties beter in te schatten, wanneer wel en wanneer niet bellen.
Ik vind dat je ha je daar best wat meer bij zou kunnen helpen.
Succes en sterkte ermee
@sassie1980 wrote:
Ook Google is erg handig :thumbup:
Als je gewoon de klachten intypt dan kom je vaak wel op sites terecht waar symptomen beschreven staan van bepaalde ziektebeeld en kun je beoordelen of het alsnog nodig is om te gaan bellen.
Vaak ook niet, want soms had je met google al 3 maanden dood moeten zijn

maar vaak wordt je door allerlei sites nog ongeruster gemaakt dan dat het in werkelijkheid is.
Zou ren0t0 dat niet willen adviseren eigenlijk, ze is al zo onzeker en in veel gevallen maakt google he vertrouwen niet veel groter.
@sassie1980 wrote:Ook Google is erg handig :thumbup:
Vaak ook niet, want soms had je met google al 3 maanden dood moeten zijngrapje natuurlijk,
maar vaak wordt je door allerlei sites nog ongeruster gemaakt dan dat het in werkelijkheid is.
Zou ren0t0 dat niet willen adviseren eigenlijk, ze is al zo onzeker en in veel gevallen maakt google he vertrouwen niet veel groter.
Klopt, google maakt het alleen maar erger, in mijn zwangerschap haalde ik daarmee de ergste senario,s van google, terwijl het alleen maar de hik bleek , in mijn buik :shifty:

Ik begrijp het ook wel hoor, t, gaat wel om je kindje, t, is je alles…
Ok maar dat is het hem nou juist, ik had helemaal niet het idee dat ik onzeker ben / was. Ik dacht dat het gewoon normaal was dat ik me zorgen maakte… Ik ben ook helemaal geen onzeker achtig persoon…
Dus vandaar dat het voor mij ook out of the blue kwam toen de arts mij dit vertelde…