Meiden,
Ik denk dat ik idd een slotje ga vragen. En niet omdat ik jullie meningen, tips of adviezen niet wil horen, maar omdat dit een verschil van mening word en blijft en dat wil ik niet.
Om terug te komen op mijn eigen 1e berichtje, ja ik snap en begrijp nu dat ik teveel belde, maar nee ik heb de HAP niet als HA gezien en nee ik heb het echt niet doorgehad… Anders was er zelf ook wel een lichtje gaan branden en bovendien is natuurlijk niet elke keer een onzin telefoontje geweest.
Meiden, bedankt voor jullie tips, adviezen en meningen die ervoor gezorgd hebben dat ik mijn eigen mening heb kunnen herzien en ik nu dus op een andere manier het ga bekijken.
Oftewel omdit topic een positieve draai te geven, ik heb ervan geleerd!!
Het maakt niet uit voor hoeveel kinderen het was.
Ik heb 2 kinderen en heb in 6 jaar 5 keer gebeld.
Het gaat er om dat jij moeite hebt met in te schatten of de situatie zo ernstig is dat je de HAP belt.
Want 57 keer is er gebeld naar de HAP.
Hoevaak in die 3,5 jaar ben je naar de huisarts geweest?
En nee had helaas niet verwacht dat ik aangevallen zou worden in dit topic… maar goed dat is naief waarschijnlijk…
@Madre wrote:
Het maakt niet uit voor hoeveel kinderen het was.
Ik heb 2 kinderen en heb in 6 jaar 5 keer gebeld.
Het gaat er om dat jij moeite hebt met in te schatten of de situatie zo ernstig is dat je de HAP belt.
Want 57 keer is er gebeld naar de HAP.
Hoevaak in die 3,5 jaar ben je naar de huisarts geweest?
Dat vraag ik me dan idd ook af, dat moet dan wel bijna een paar x per week zijn ofzo?
@ren0t0 wrote:
En nee had helaas niet verwacht dat ik aangevallen zou worden in dit topic… maar goed dat is naief waarschijnlijk…
Ik denk dat dat aan jezelf ligt dat je je aangevallen voel. Zou iedereen met je mee praten en het 100 % met je eens zijn dan was je in dit topic echt niet om een slotje gaan vragen

@ren0t0 wrote:
Ik kan me je gevoel voorstellen, maar zoals ik het lees doen mensen dat niet. Mensen stellen heel terecht heel kritische vragen. Niet om je aan te vallen, maar om te ontdekken wat er ónder dat (toch wel abnormale) belgedrag zit.

nee hoor ben niet vaak 2x in de week naar de ha geweest. Ik ben er idd geregeld geweest maar dat komt omdat mijn zoontje als hij verkouden is slijm op zijn longen krijgt die hij er dan zelf niet meer uit krijgt… En hij krijgt bijna nooit koorts, en gaat ook zeker niet liggen… Dus tja als hij dan wel een keer koort krijgt dan maak ik me idd zorgen!!!
Kijk als de oudste koorts krijgt tja dan valt dat vaak idd wel mee, maar als die van uit het niets ineens 40,4 graden koorts krijgt, tja dan vind ik dat hoog en als dan ook zijn hartje als een razende aan het bonzen is, dan vind ik dat eng… En dan ga ik dus even bellen…
Nouja en dan blijkt dat dat zo hoort, ok nouja ik ben geen arts, dus ik weet dat niet…
@D. wrote:
@ren0t0 wrote:En nee had helaas niet verwacht dat ik aangevallen zou worden in dit topic… maar goed dat is naief waarschijnlijk…
Ik kan me je gevoel voorstellen, maar zoals ik het lees doen mensen dat niet. Mensen stellen heel terecht heel kritische vragen. Niet om je aan te vallen, maar om te ontdekken wat er ónder dat (toch wel abnormale) belgedrag zit.![]()
Ok dat snap ik en daar heb ik geen moeite mee, maar sommige reacties hebben toch wel een vervelende (zo voelt het) ondertoon… En nou weet ik ook wel dat als je iets schrijft het anders over kan komen als dat je het zegt maar toch…
@D. wrote:
@ren0t0 wrote:En nee had helaas niet verwacht dat ik aangevallen zou worden in dit topic… maar goed dat is naief waarschijnlijk…
Ik kan me je gevoel voorstellen, maar zoals ik het lees doen mensen dat niet. Mensen stellen heel terecht heel kritische vragen. Niet om je aan te vallen, maar om te ontdekken wat er ónder dat (toch wel abnormale) belgedrag zit.![]()
Het spijt me dat je dat gevoel krijgt, waarschijnlijk ook mede mijn reactie maar ik sluit mij echt bij D. aan.
Ik heb namelijk niet echt het gevoel dat je er van geleerd hebt.
Ik hoop echt dat je wat hulp zoekt, in een EHBO-cursus, of een ander soort cursus, want afgezien van de vele HAP-belletjes ben je dus ook vaak naar de HA gegaan en dat is gewoon echt to much.
@ren0t0 wrote:
nee hoor ben niet vaak 2x in de week naar de ha geweest. Ik ben er idd geregeld geweest maar dat komt omdat mijn zoontje als hij verkouden is slijm op zijn longen krijgt die hij er dan zelf niet meer uit krijgt… En hij krijgt bijna nooit koorts, en gaat ook zeker niet liggen… Dus tja als hij dan wel een keer koort krijgt dan maak ik me idd zorgen!!!
Kijk als de oudste koorts krijgt tja dan valt dat vaak idd wel mee, maar als die van uit het niets ineens 40,4 graden koorts krijgt, tja dan vind ik dat hoog en als dan ook zijn hartje als een razende aan het bonzen is, dan vind ik dat eng… En dan ga ik dus even bellen…
Nouja en dan blijkt dat dat zo hoort, ok nouja ik ben geen arts, dus ik weet dat niet…
Zijn hartje gaat zo tekeer juist vanwege de koorts. Dat lichaam is keihard aan het werk, je hebt altijd een enorm hoge pols als je koorts hebt. Lijkt eng, maar is juist heel normaal.

@Madre wrote:
@D. wrote:@ren0t0 wrote:En nee had helaas niet verwacht dat ik aangevallen zou worden in dit topic… maar goed dat is naief waarschijnlijk…
Het spijt me dat je dat gevoel krijgt, waarschijnlijk ook mede mijn reactie maar ik sluit mij echt bij D. aan.
Ik heb namelijk niet echt het gevoel dat je er van geleerd hebt.
Ik hoop echt dat je wat hulp zoekt, in een EHBO-cursus, of een ander soort cursus, want afgezien van de vele HAP-belletjes ben je dus ook vaak naar de HA gegaan en dat is gewoon echt to much.
Nouja aangezien ik geen zin heb om nog een keer of 10 te moeten zeggen dat ik er zeker wel van geleerd hebt ga ik dat dan ook niet meer doen… En tja een EHBO cursus voor kinderen heb ik zeker wel aangedacht, maar dat kost ook behoorlijk wat geld en aangezien wij nu eerst andere prioriteiten hebben die sparen vereissen, gaat dat op dit moment niet maar ik ga zeker kijken of het vergoed wordt door de zorgverzekering en dan zal ik hem zeker wel gaan volgens.
Sorry, ik (en vele andere mensen die mij kennen) weten dat ik zeker wel een goed gezond verstand heb en dat ik ook niet onzeker ben, maar als het gaat om mijn kinderen ben ik gewoon voorzichtig, en ik heb echt niet doorgehad dat ik zo vaak gebeld hebt of naar de ha gegaan ben, had ik dit wel eerder doorgehad dan had ik het nooit zo ver laten komen.
Ik ga van de week een gesprek aanvragen bij de HA om met hem te bespreken hoe of wat dit te voorkomen in de toekomst, misschien kan hij of met mij bekijken waarom de jongste zovaak ziek is of mij eventuele tips geven omdit te voorkomen…
@D. wrote:
@ren0t0 wrote:nee hoor ben niet vaak 2x in de week naar de ha geweest. Ik ben er idd geregeld geweest maar dat komt omdat mijn zoontje als hij verkouden is slijm op zijn longen krijgt die hij er dan zelf niet meer uit krijgt… En hij krijgt bijna nooit koorts, en gaat ook zeker niet liggen… Dus tja als hij dan wel een keer koort krijgt dan maak ik me idd zorgen!!!
Zijn hartje gaat zo tekeer juist vanwege de koorts. Dat lichaam is keihard aan het werk, je hebt altijd een enorm hoge pols als je koorts hebt. Lijkt eng, maar is juist heel normaal.![]()
D. Dit wist ik dus nog niet, mijn man schrok er ook enorm van… Vandaar dat we gebeld hebben, maar dit weet ik nu dus voor de volgende keer, dus zal ik dan niet meer zo gauw bellen…
@ren0t0 wrote:
Ik ga van de week een gesprek aanvragen bij de HA om met hem te bespreken hoe of wat dit te voorkomen in de toekomst, misschien kan hij of met mij bekijken waarom de jongste zovaak ziek is of mij eventuele tips geven omdit te voorkomen…[/color]
:thumbup: denk dat dit inderdaad het beste is wat je kunt doen. Want hoe dan ook, als je de HAP belt is er dus wel ‘iets’ aan de hand geweest, en da’s best wel vaak :shifty:
ik vind nog steeds dat als je bezorgd bent en je niet gerust bent gewoon de hap moet bellen. SOms leer je nu oo meer, zat vanaf de zesde maand van onze peuteruk ook elke week bij de dokte vanwege de giga hoge koorts telkens… nu doe ik dat niet meer, weet inmiddels dat het een bovenste luchtweginfectie is en dat het een virus is dus kan je daar niks tegen doen… bij voorkeur zelfs nog geen zetpillen… alleen als ze pijn hebben.
maar voordat dat kwartje landde duurde het ook een poosje.
hier bel ik ook de hap als ik niet wordt gehoord door mijn eigen huisarts. M had mega erg spruw, tot bijna bloedens toe en ik kreeg niet wat anders… dan bel ik savonds gewoon de hap om daar heen te gaan. En vaak wordt ik dan bevestigd in wat ikzelf al dacht… dat het wel heel erg was en dat er wat aan gedaan moet worden.
zou zeggen… ts: als je ongerust bent… kan jeniet iemand eerst ff bellen in de vriendenkring… ik ga regelmatig bij me oudere buuf om de hoek met mijn vraag… voordat ik bel.
en… ook nog een tip… niet te snel tempen… .soms lijken ze ziek… maar als je de temp ziet van je kind lijkt het nog erger… dus onze peuter heeft denk ik nu ook koorts vanwege een weeeer bovensteluchtweginfectie… maar zolang ze nog ronddrentelt en nog allert is temp ik niet.
soms worden cussussen vergoed doro je verzekeraar!
Het is niet verkeerd om met zorgen iemand te bellen als het om de gezondheid van kinderen gaat.
Echter daar is niet de HAP voor.
Heb je er wel eens aan gedacht om het consultatiebureau te bellen? De meeste hebben daar ook wel iemand die 24 uur per dag acute vragen kan beantwoorden en al een eerste schifting kan maken of het verstandig is de HAP te bellen of dat het met een Paracetamolletje afkan. Overleg deze onzekerheden dus zeker eens met je wijkverpleegkundige, eventueel kun je daar gratis een extra afspraak voor maken. Zij kunnen je dan ook tips geven over wat normaal is en waarbij je je echt zorgen moet maken.
Zo Renata het is een hele discussie geworden hier
Ben het idd met je eens dat het een beetje laat is dat de ha er nu dan pas wat van zegt
Tuurlijk als je naar de aantallen kijkt dan is het idd wel veel maar goed dat weet je zelf inmiddels al wel
Ben het zeker met je eens dat je beter een keer te vaak kan bellen dan te laat
Maar misschien idd eerst even aankijken en proberen niet te snel in paniek te raken.
Of gewoon even je hart luchten bij ons
Maar denk dat het vooral aantoont dat je gewoon een super mama bent die erg bezorgd is om haar kindjes :-*
Laat je niet gek maken hier met alle reacties
Pik eruit op wat je aanspreekt en de rest … :silenced:
@ren0t0 wrote:
@janet76 wrote:@kristalkindje wrote:uhm…ik geloof dat de TS nu zelf al een paar keer heeft gezegd dat ze nu wel begrepen heeft dat ze wellicht wat vaak belde
misschien is t aardig nu op te houden haar aan te vallen?
Oh dus mensen die dit nu pas lezen mogen niet meer reageren en er mag geen reactie meer gegeven worden op wat de ts nu nog zelf post in dit topic…? :roll:
Janet, tuurlijk mogen mensen nog steeds wel reageren of wat ze er van vinden, maar het mag wel een beetje minder en dan ook actueel, ik heb de boodschap begrepen en ik snap nu dat ik teveel en te snel heb gebeld, maar zoals ik al zei, ik was me er totaal niet van bewust dat dit veel was, zelfs niet toen de HA het vanmorgen zei, pas nu ik al jullie reacties lees…
misschien anders handig dat een mod dit topic voorziet van een slotje?
Ik wil hier wel even iets aan toevoegen…
Ik vind dat iemand zijn bezorgdheid of angsten geen discussiepunten zijn…en ipv van haar" aan te vallen op de aantallen die ze gebeld heeft", zouden mensen haar misschien adviezen kunnen geven hoe ze bijv over die angst heen kan komen…of vragen stellen bijv op welke momenten bel je of met welke klachten…en haar dan eventueel gerust te stellen dat deze dingen niet kwaad kunnen.
Ze weet nu wel dat ze blijkbaar teveel gebeld heeft, zullen we ipv dit constant tot vervelends toe te herhalen haar als medemama’s een beetje helpen met haar angsten? Ik vind dat in deze veel belangrijker ipv maar constant te gaan zitten vitten…
Renaat misschien moet je eens alles rustig op papier gaan zetten, bijv welke klachten/situaties maken je angstig…en zodra je deze klachten op een rijtje hebt staan dan een afspraak maken met de HA/CB om deze eens door te bespreken.
Ik vind t altijd zo gemakkelijk om maar te zeggen tegen iemand dat ze iets niet goed doen…daar mag iemand best op gewezen worden maar dan houdt t op…je kan beter iemand helpen om het de volgende keer beter te doen…
@Natascha1975 wrote:
Ik wil hier wel even iets aan toevoegen…
Ik vind dat iemand zijn bezorgdheid of angsten geen discussiepunten zijn…en ipv van haar" aan te vallen op de aantallen die ze gebeld heeft", zouden mensen haar misschien adviezen kunnen geven hoe ze bijv over die angst heen kan komen…of vragen stellen bijv op welke momenten bel je of met welke klachten…en haar dan eventueel gerust te stellen dat deze dingen niet kwaad kunnen.
Ze weet nu wel dat ze blijkbaar teveel gebeld heeft, zullen we ipv dit constant tot vervelends toe te herhalen haar als medemama’s een beetje helpen met haar angsten? Ik vind dat in deze veel belangrijker ipv maar constant te gaan zitten vitten…
heb je het hele topic gelezen? ik snap dat het topic ietwat aanvallend over kan komen als je gewoon een situatie voorlegt en niet verwacht dat de grote meerderheid het niet met je eens is (hoewel, over eens zijn gaat het niet eens echt). Maar er zijn toch ook heel wat inhoudelijke reacties gekomen, over dat koorts niet per se een reden is om te bellen (en wanneer koorts wél een reden is om te bellen), over eerst proberen met paracetamol de boel te laten zakken voor je een HAP belt. Over in het algemeen je angst weg proberen te nemen door je kennis te vergroten dmv bv een ehbo-cursus. Het is echt niet alleen gevit hier, vind het zelfs vrij weinig gevit, maar wel eerlijke antwoorden, die hopelijk haar verder op weg helpen.