9/11

@fiep klophout wrote:

@~Marion~ wrote:




De docu van gisteren wordt elk jaar herhaald. Hopelijk blijft dat tot in lengte van dagen ook zo, want dit is iets dat nooit vergeten mag worden. Dit is eigenlijk iets dat volgende generaties moeten zien.




tja en ik kan het niet te laten dan te denken: willen we de volgende generaties dan echt alleen maar meegeven dat het erg is als ' ons' volk wordt aangevallen? dit mag nooit vergeten worden, maar al het andere leed (dat echt totaal niet onder doet voor dit leed, zie de getallen in mijn eerdere post) daar kijken we zelfs op het moment dat het gebeurt niet naar om? :think:
Ik geef mijn kind graag mee dat élk conflict, élke aanslag, élke oorlog en élk burgerslachtoffer dat daardoor valt, vreselijk is, ongeacht of dat nou iemand is die in de westerse wereld leeft, of in afghanistan of irak of darfur...

ik snap wel dat je het wil blijven herdenken, maar ik vraag me dan echt oprecht af of je dan ook alle slachtoffers die daarna vielen door de tegenacties van bush, blijft herdenken....en iets zegt me dat daar neit elk jaar bij stil wordt gestaan, dat daar neit jaarlijks een docu over wordt uitgezonden om al die slachtoffers te herdenken, om te laten beseffen dat dit nooit meer mag gebeuren....


Ik denk dat het even zo belangrijk is om ook de slachtoffers uit Afghanistan en Joegoslavië en Zaïre en Darfur te herdenken. En ook dat dat tot in lengte van dagen wordt herdacht. Net zoals we nog steeds op school de verhalen van de 2e wereldoorlog horen en daarvan leren (hopelijk). Het feit dat ik vind dat de beelden van 9/11 moeten worden blijven uitgezonden staat pal naast het feit dat ik dat ook vind van andere oorlogen en terroristische aanslagen. En daar valt het terrorisme waaraan Bush zich schuldig maakt net zo hard onder.

@~Marion~ wrote:

@fiep klophout wrote:
@~Marion~ wrote:




De docu van gisteren wordt elk jaar herhaald. Hopelijk blijft dat tot in lengte van dagen ook zo, want dit is iets dat nooit vergeten mag worden. Dit is eigenlijk iets dat volgende generaties moeten zien.




tja en ik kan het niet te laten dan te denken: willen we de volgende generaties dan echt alleen maar meegeven dat het erg is als ' ons' volk wordt aangevallen? dit mag nooit vergeten worden, maar al het andere leed (dat echt totaal niet onder doet voor dit leed, zie de getallen in mijn eerdere post) daar kijken we zelfs op het moment dat het gebeurt niet naar om? :think:
Ik geef mijn kind graag mee dat élk conflict, élke aanslag, élke oorlog en élk burgerslachtoffer dat daardoor valt, vreselijk is, ongeacht of dat nou iemand is die in de westerse wereld leeft, of in afghanistan of irak of darfur...

ik snap wel dat je het wil blijven herdenken, maar ik vraag me dan echt oprecht af of je dan ook alle slachtoffers die daarna vielen door de tegenacties van bush, blijft herdenken....en iets zegt me dat daar neit elk jaar bij stil wordt gestaan, dat daar neit jaarlijks een docu over wordt uitgezonden om al die slachtoffers te herdenken, om te laten beseffen dat dit nooit meer mag gebeuren....


Ik denk dat het even zo belangrijk is om ook de slachtoffers uit Afghanistan en Joegoslavië en Zaïre en Darfur te herdenken. En ook dat dat tot in lengte van dagen wordt herdacht. Net zoals we nog steeds op school de verhalen van de 2e wereldoorlog horen en daarvan leren (hopelijk). Het feit dat ik vind dat de beelden van 9/11 moeten worden blijven uitgezonden staat pal naast het feit dat ik dat ook vind van andere oorlogen en terroristische aanslagen. En daar valt het terrorisme waaraan Bush zich schuldig maakt net zo hard onder.


ja maar al die andere verschrikkelijke dingen worden NIET of NAUWELIJKS uitgezonden. Dat is het punt.

En dat de media inderdaad maar weinig aandacht (heeft) besteed aan andere, evenzo ‘belangrijke’ conflict situaties is inderdaad heel erg…

Tuurlijk weet ik nog precies waar ik was en wat ik deed…

Maar goed, ik begin het ‘complottheorie’ wel steeds interessanter te vinden… :think:



ik gebruik deze dagen altijd om alle doden op de wereld te herdenken, dus ook Rwanda en Darfur en alle slachtoffers van de vreselijke dingen die er gebeuren.



Ik vind het belagrijk dat je regelmatig even stilstaat bij dat soort verschrikkelijke dingen (ook niet teveel, anders leef je ook niet lekker…)…

Maar op dit soort momenten, kan dat mooi wel even!

@Christine wrote:

Ik ben het met Fiep eens, echt waar…



Ik begin, hoe erg ook, een beetje 9/11 moe te worden…

Gisteren ook op het RTL nieuws die reportage over India… Niemand weet ervan, ik wist het niet tot gisteren… Zó erg!




Ik citeer jou nu even maar is ook nav de andere reacties:

er zijn ook meer nieuwsbronnen he…



Ik wist het wel en je kunt het weten…

Het is ook een kwestie van kranten lezen, radio beluisteren, eens andere tv-zenders opzetten, maw: het is ook een kwestie van interesse :wink:



maar de media mag wel wat breder informeren, daar ben ik het zeker mee eens.

nog zoiets: waarom is Haiti minder interessant dan New Orleans?

Dat was laatst inderdaad op het nieuws… het vergeten natuur geweld… in en in triest dat er een helikopter pakketjes dropt (in het water) en dat er dan een enorme massa moet rennen en vechten om er op tijd bij te zijn… Een man zei: ik heb mijn voeten kapot gerend voor een flesje water… Maar ja, ook schoon water is broodnodig

@lydia wrote:

@Christine wrote:
Ik ben het met Fiep eens, echt waar…



Ik begin, hoe erg ook, een beetje 9/11 moe te worden…

Gisteren ook op het RTL nieuws die reportage over India… Niemand weet ervan, ik wist het niet tot gisteren… Zó erg!




Ik citeer jou nu even maar is ook nav de andere reacties:

er zijn ook meer nieuwsbronnen he…



Ik wist het wel en je kunt het weten…

Het is ook een kwestie van kranten lezen, radio beluisteren, eens andere tv-zenders opzetten, maw: het is ook een kwestie van interesse :wink:



.




Niet iedereen praat ook over dat wat ie weet. Misschien zouden we dat met elkaar meer moeten doen, ipv dat allemaal alleen binnen het gezin of de vriendenkring te houden. :think:

@lydia wrote:

@Christine wrote:
Ik ben het met Fiep eens, echt waar…



Ik begin, hoe erg ook, een beetje 9/11 moe te worden…

Gisteren ook op het RTL nieuws die reportage over India… Niemand weet ervan, ik wist het niet tot gisteren… Zó erg!




Ik citeer jou nu even maar is ook nav de andere reacties:

er zijn ook meer nieuwsbronnen he…



Ik wist het wel en je kunt het weten…

Het is ook een kwestie van kranten lezen, radio beluisteren, eens andere tv-zenders opzetten, maw: het is ook een kwestie van interesse :wink:



maar de media mag wel wat breder informeren, daar ben ik het zeker mee eens.




Klopt maar het gaat er niet alleen om dat je iets weet maar dat er ook iets mee gedaan wordt. Al die acties op tv die op de commerciele zenders kwamen hebben altijd veel geld opgebracht. Wie kiest uit welk land wel of niet geholpen wordt met geld en goederen?



Media heeft veel te veel macht als het gaat om hulp etc.

Ik was op dat moment met mijn kersverse hubbie op huwelijksreis. Op dat moment waren we in Kuala Lumpur, met uitzicht op de pertona twintowers.

Het is daar precies 12 uur later dan in Amerika en we waren ons aan het klaarmaken om uit te gaan. Mijn man zat wat te zappen en zag toevallig die allereerste beelden op CNN. Daarna zijn we niet meer weg geweest. We zaten gekluisterd aan de buis. Recht voor ons, op TV zagen we de twintorens instorten en als we ons hoofd iets naar rechts draaiden, stonden daar de twintowers in vol ornaat te schitteren in KL.

We hebben onze familie en vrienden in nederland gebeld, die wisten nog van niets en vervolgens het reisbureau, want als die idioot van een Bush als een kip zonder kop een derde werelddoorlog zou creeeren, hoe kwamen we dan thuis???



Heel bizar, allemaal!

@fiep klophout wrote:

@Moosje wrote:
Ook ik heb de hele middag voor de tv gezeten, na een halve dag school.



Fiep, ik denk dat 9/11 zo’n grote indruk op iedereen heeft gemaakt omdat het onverwachts was. Tijdens een oorlog weet je dat er mensen dood gaan. Dit was erg onverwachts en ongelooflijk. Ook omdat je zoveel live hebt gezien op tv, zorgt ervoor dat het ontzettend veel impact heeft op iedereen…




daar geloof ik dus niet in. onverwachts? in rwanda veranderde het hele land ook opeens some day in april in een totale veldslag, dat zag ook niemand aankomen. En waarom er zo weinig beelden van zijn? omdat men het niet de moeite waard vond daar mensen naar toe te sturen, het was gevaarlijk, maar vooraal; er waren geen belangen voor ons…

ik denk iid dat het zit zoals franka omschrijft, en ik wíl niet zo in elkaar zitten en niet zo denken (al ligt het natuurlijk op de loer). Ik wíl er niet intrappen dat dat wat men (de politiek, de media) naar buiten brengt, per defenitie het belangrijkste is. Ik vind het gewoon echt smerig dat dat 9/11 maar herhaald en herhaald wordt terwijl al die gruweldaden die bush vervolgens heeft uitgevreten onder het mom van de war on terrorism, ergens in een enorm doofpot worden gestopt.


I couldnt agree more!!! :thumbup:<br /> <br /> Ik kan mij er ook gruwelijk aan ergeren dat alles wat niet met het westen te maken heeft " minder belangrijk " is.<br /> <br /> Zo stoor ik mij er behoorlijk ook aan dat er nauwelijks aandacht geschonken wordt aan vermiste kinderen van " minder rijke niet-blanke ouders " geschonken word.<br /> Denk dan aan Maddie en dat andere meisje dat nog steeds wordt vermist.<br /> Het hield de media maanden bezig , maar er zijn MEER kinderen die vermist worden. Het enige verschil is dat ze : of niet blank zijn , of van een arm land zijn of hun ouders niet het geld ervoor hebben om ermee naar de media te gaan.<br /> <br /> En dat is het verschil met Londen. Daar hangen tv schermen in de bussen en daar op laten ze ook fotos en informatie van vermiste kinderen zien!!!

Ik ben ook jarig op de 11e :? en zat op die bewuste dag op het strand in Italië. Ik heb notabene die dag nog gevlogen ('s morgens vroeg) :shock: .



Maar wat hierboven ook al is geschreven… er is zooooooooooveel ellende op de wereld waar minder aandacht aan besteed wordt.

@Linda25 wrote:

@fiep klophout wrote:
@Moosje wrote:
Ook ik heb de hele middag voor de tv gezeten, na een halve dag school.



Fiep, ik denk dat 9/11 zo’n grote indruk op iedereen heeft gemaakt omdat het onverwachts was. Tijdens een oorlog weet je dat er mensen dood gaan. Dit was erg onverwachts en ongelooflijk. Ook omdat je zoveel live hebt gezien op tv, zorgt ervoor dat het ontzettend veel impact heeft op iedereen…




daar geloof ik dus niet in. onverwachts? in rwanda veranderde het hele land ook opeens some day in april in een totale veldslag, dat zag ook niemand aankomen. En waarom er zo weinig beelden van zijn? omdat men het niet de moeite waard vond daar mensen naar toe te sturen, het was gevaarlijk, maar vooraal; er waren geen belangen voor ons…

ik denk iid dat het zit zoals franka omschrijft, en ik wíl niet zo in elkaar zitten en niet zo denken (al ligt het natuurlijk op de loer). Ik wíl er niet intrappen dat dat wat men (de politiek, de media) naar buiten brengt, per defenitie het belangrijkste is. Ik vind het gewoon echt smerig dat dat 9/11 maar herhaald en herhaald wordt terwijl al die gruweldaden die bush vervolgens heeft uitgevreten onder het mom van de war on terrorism, ergens in een enorm doofpot worden gestopt.


I couldnt agree more!!! :thumbup:<br /> <br /> Ik kan mij er ook gruwelijk aan ergeren dat alles wat niet met het westen te maken heeft " minder belangrijk " is.<br /> <br /> Zo stoor ik mij er behoorlijk ook aan dat er nauwelijks aandacht geschonken wordt aan vermiste kinderen van " minder rijke niet-blanke ouders " geschonken word.<br /> Denk dan aan Maddie en dat andere meisje dat nog steeds wordt vermist.<br /> Het hield de media maanden bezig , maar er zijn MEER kinderen die vermist worden. Het enige verschil is dat ze : of niet blank zijn , of van een arm land zijn of hun ouders niet het geld ervoor hebben om ermee naar de media te gaan.<br /> <br /> En dat is het verschil met Londen. Daar hangen tv schermen in de bussen en daar op laten ze ook fotos en informatie van vermiste kinderen zien!!!




Zijn dat kinderen die in Londen zijn vermist?



Verder ben ik het eens.

@Madre wrote:

@Linda25 wrote:
@fiep klophout wrote:
@Moosje wrote:
Ook ik heb de hele middag voor de tv gezeten, na een halve dag school.



Fiep, ik denk dat 9/11 zo’n grote indruk op iedereen heeft gemaakt omdat het onverwachts was. Tijdens een oorlog weet je dat er mensen dood gaan. Dit was erg onverwachts en ongelooflijk. Ook omdat je zoveel live hebt gezien op tv, zorgt ervoor dat het ontzettend veel impact heeft op iedereen…




daar geloof ik dus niet in. onverwachts? in rwanda veranderde het hele land ook opeens some day in april in een totale veldslag, dat zag ook niemand aankomen. En waarom er zo weinig beelden van zijn? omdat men het niet de moeite waard vond daar mensen naar toe te sturen, het was gevaarlijk, maar vooraal; er waren geen belangen voor ons…

ik denk iid dat het zit zoals franka omschrijft, en ik wíl niet zo in elkaar zitten en niet zo denken (al ligt het natuurlijk op de loer). Ik wíl er niet intrappen dat dat wat men (de politiek, de media) naar buiten brengt, per defenitie het belangrijkste is. Ik vind het gewoon echt smerig dat dat 9/11 maar herhaald en herhaald wordt terwijl al die gruweldaden die bush vervolgens heeft uitgevreten onder het mom van de war on terrorism, ergens in een enorm doofpot worden gestopt.


I couldnt agree more!!! :thumbup:<br /> <br /> Ik kan mij er ook gruwelijk aan ergeren dat alles wat niet met het westen te maken heeft " minder belangrijk " is.<br /> <br /> Zo stoor ik mij er behoorlijk ook aan dat er nauwelijks aandacht geschonken wordt aan vermiste kinderen van " minder rijke niet-blanke ouders " geschonken word.<br /> Denk dan aan Maddie en dat andere meisje dat nog steeds wordt vermist.<br /> Het hield de media maanden bezig , maar er zijn MEER kinderen die vermist worden. Het enige verschil is dat ze : of niet blank zijn , of van een arm land zijn of hun ouders niet het geld ervoor hebben om ermee naar de media te gaan.<br /> <br /> En dat is het verschil met Londen. Daar hangen tv schermen in de bussen en daar op laten ze ook fotos en informatie van vermiste kinderen zien!!!




Zijn dat kinderen die in Londen zijn vermist?



Verder ben ik het eens.


ja :wink:

Maar goed, ik denk dan wel dat er in Londen meer kinderen worden vermist dan in Nederland?



Want ik neem toch aan dat als het hier voorkomt er ook gelijk aandacht wordt gegeven door de media?



Het gaat immers om kijkcijfers en dat onderwerp lijkt mij toch wel een publiektrekker.

@Linda25 wrote:

@Madre wrote:
@Linda25 wrote:
@fiep klophout wrote:
@Moosje wrote:
Ook ik heb de hele middag voor de tv gezeten, na een halve dag school.



Fiep, ik denk dat 9/11 zo’n grote indruk op iedereen heeft gemaakt omdat het onverwachts was. Tijdens een oorlog weet je dat er mensen dood gaan. Dit was erg onverwachts en ongelooflijk. Ook omdat je zoveel live hebt gezien op tv, zorgt ervoor dat het ontzettend veel impact heeft op iedereen…




daar geloof ik dus niet in. onverwachts? in rwanda veranderde het hele land ook opeens some day in april in een totale veldslag, dat zag ook niemand aankomen. En waarom er zo weinig beelden van zijn? omdat men het niet de moeite waard vond daar mensen naar toe te sturen, het was gevaarlijk, maar vooraal; er waren geen belangen voor ons…

ik denk iid dat het zit zoals franka omschrijft, en ik wíl niet zo in elkaar zitten en niet zo denken (al ligt het natuurlijk op de loer). Ik wíl er niet intrappen dat dat wat men (de politiek, de media) naar buiten brengt, per defenitie het belangrijkste is. Ik vind het gewoon echt smerig dat dat 9/11 maar herhaald en herhaald wordt terwijl al die gruweldaden die bush vervolgens heeft uitgevreten onder het mom van de war on terrorism, ergens in een enorm doofpot worden gestopt.


I couldnt agree more!!! :thumbup:<br /> <br /> Ik kan mij er ook gruwelijk aan ergeren dat alles wat niet met het westen te maken heeft " minder belangrijk " is.<br /> <br /> Zo stoor ik mij er behoorlijk ook aan dat er nauwelijks aandacht geschonken wordt aan vermiste kinderen van " minder rijke niet-blanke ouders " geschonken word.<br /> Denk dan aan Maddie en dat andere meisje dat nog steeds wordt vermist.<br /> Het hield de media maanden bezig , maar er zijn MEER kinderen die vermist worden. Het enige verschil is dat ze : of niet blank zijn , of van een arm land zijn of hun ouders niet het geld ervoor hebben om ermee naar de media te gaan.<br /> <br /> En dat is het verschil met Londen. Daar hangen tv schermen in de bussen en daar op laten ze ook fotos en informatie van vermiste kinderen zien!!!




Zijn dat kinderen die in Londen zijn vermist?



Verder ben ik het eens.


ja :wink:




De enige die ik overal tegen kwam was toch echt Maddie.

Maar goed misschien zaten wij steeds in de verkeerde bussen en metro’s :wink:



Welke tv-actie was dat toch vorig jaar?

Kan er zo even niet opkomen, maar het had erg weinig opgeleverd omdat de ramp niet sexy genoeg was.

Dat werd letterlijk genoemd als oorzaak…



Verkeerde ramp, verkeerde tijd, verkeerde beelden, de hele mix van de ramp was niet sexy genoeg voor de gemiddelde gulle gever.



Maar aandacht geven aan een probleemgebied/onderwerp waar ook ter wereld hoeft toch niet altijd te betekenen dat er weer een actie aan wordt vastgeplakt :think:

Gedoe in een land heeft pas gewicht als er een actie voor op touw wordt gezet door de media?

Ik heb vandaag steeds het beeld voor ogen dat de vliegtuigen in het WTC vlogen…

@fiep klophout wrote:

@mamma van sharondenise wrote:
11 september 2001 waren wij afgesloten van eneco, iets met een achterstandje ofzo :oops: :wink:

Wij hadden dus werkelijk geen idee, pas op 12 september hadden wij weer stroom en toen alles achter elkaar gezien, ik zat echt te janken voor de tv.


dat moet ook bizar zijn zeg… :o



ik weet nog dat ik de dag erna boos ben geworden op mijn docenten die het nodig vonden om er gewoon geen woord over vuil te maken :shock: de wereld stond op z’n kop, ik deed een opleiding die behoorlijk te maken had met het venster op de wereld enz enz, en dan deden zij doodleuk of er niks aan de hand was…


En ik lag op de bank te kijken, met Anna Sofie in mijn buik, te bedenken in wat voor wereld dit kind ter wereld zou komen.

denk dat dat een gevoel is dat heel veel mensen hebben gehad.

ik moet zeggen dat ik nu, na die jaren en nadat deze vreselijke gebeurtenis ook weer heel veel vreselijke gevolgen heeft gehad, ik soms best moeite heb met dat hele 9/11...ik kan het niet laten, maar er gebeuren zoo vreselijk veel afgrijselijke dingen in de wereld, waar zoveel meer doden bij zijn gevallen.(ik noem ad random tussen de VIJFHONDERDDUIZEND en MILJOEN doden in Rwanda...DRIEHONDERDDUIZEND DODEN in Darfur).
Ik krijg er een nare smaak van in mijn mond dat 9/11 zo blijft spelen bij anderen, vooral omdat dat er ook voor zorgt dat Amerika een vrijbrief blijft hebben om de meest idiote dingen te doen, nog steeds onder het mom van de war on terrorism...
begrijp me niet verkeerd: 9/11 heeft op mij ook een onuitwisbare indruk gemaakt, ook ik zal nooit meer vergeten waar ik was en hoe ik me voelde toen ik het op tv zag...ook ik zal die beelden van die mensen die uit het raam sprongen niet vergeten...


ook ik vind het erg wat gebeurd is maar ben het helemaal met je eens er zijn nog meer erge dingen gebeurd en daar hoor je niks meer van .....

Mijn Man zat op het moment van de aanslag IN een vliegtuig naar Spanje :shock:



hij werd aangehouden toen hij van het vliegtuig af kwam, iedereen moet snel uit het vliegtuig en niets ging meer de lucht in.



mijn man had lange rastafarie haren tot aan zijn kont en een militaire zak als bagage… :lol: was naar een of ander festival geweest dus leek ook wel een beetje op een terorist Ahahahahaha.



hij heeft staan kijken in het vliegveld. (ik kende hem toen nog niet, maar heeft mij dit verteld)



Zijn ex stond op hem te wachten in het vliegveld, die is toen behoorlijk geschrokken :shock:

Ik ging naar de videotheek om een filmpje te huren rond 13.00 ofzo… ik weet niet meer de excacte tijd.



Daar had hij het nieuws opstaan dus ik vraag nog wat er aan de hand is. Hj vertelde het en ik zei dat hij die film mocht houden.



Vervolgens de hele dag aan de buis gekluisterd…