31 days to an organized home...

@EstHe wrote:

@ariel wrote:
@D. wrote:
@Ikke31 wrote:
Wat fijn toch om te lezen dat ik niet de enige ben.

Ik heb ook vriendinnen met showroomhuizen, ik snap er niks van.Hier ook altijd wel rommel op tafel, in een bakje dat wel. Maar ook rommellades, 2 manden met speelgoed, losse schoenen en soms een aanrecht vol met vaat.

Er toe zetten is iets wat ik echt moet doen, met mezelf (heel debiel hahaha) een moment op de dag afspreken wanneer ik wat móet doen.

Lukt niet altijd, maar soms wel en dat voelt dan wel heel fijn.

Tip van het flesje met allesreiniger ga ik zeker toepassen, klinkt goed.



Oh ja en hier ook een hele lieve mama die 1 dag in de week poetst en strijkt tijdens oppassen op Iris.




Als er visite komt heb ik ook een showroomhuis hoor :wink: Verbazingwekkend hoe snel je dan je huis aan kant hebt. Dat het de momenten dat zij er niet zijn een complete chaos is zeggen we niet. 8)




Hier net als bij D. :mrgreen: Alleen mag de visite niet zomaar naar boven hahaha. Want dan ligt alle zooi van beneden boven op de slaapkamer en overloop :oops:


Hier kan je ook niet altijd naar boven doorlopen hoor, of een kastje ineens opentrekken :wink: Hoe herkenbaar :mrgreen:

Beneden ziet 't er dan top uit! En gelukkig komt 't bezoek verder nergens :angel:




Wij gooien ook alles naar boven. Wat prettig dat dit helemaal niet zo abnormaal is :mrgreen:

Alleen staan er op zolder en in de studeerkamer heel veel boeken en er zijn altijd mensen die vragen of ze dan even mogen kijken of er nog iets te lenen valt…



En dan snel ik gauw naar boven om alles te slaapkamer in te schoppen, deur dicht, klaar. Kamertje van jongste zien ze dan wel, maar dat is zo’n mini-kamer dat het er automatisch al supernetjes uitziet 8)

Ja ooh ik ben zo blij met de kamer van de jongste. Gewoon altijd netjes, of zo weer aan kant en schoon. Ideaal. Ik zou het bijna jammer vinden dat we drie grote slaapkamers hebben en niet gewoon inimini’s :smiley:



Hier vroeg zoon toen ik flink aan het opruimen was een keer ‘wie komt er op visite?’ :oops: :lol:

ohhh… daar heb ik de garage voor! hahahaha… niemand wil daar ooit kijken… dus als ik effe snel moet opruimen… dan gooi ik het daarheen… Tot je dan een keer de garagedeur opendoet zodat de kids in en uit kunnen lopen en je visite met de kinderen mee door de garage komt… hahahaha

Wat herkenbaar. Wij gooien de rommel altijd in onze slaapkamer Da lijkt het beneden super :mrgreen:

Ok ik beken ook, de trapkast is hier de Sjaak. :lol:

Maar een deel van de mensen die hier over de vloer komen is al eigenlijk geen ‘visite’ meer. Die zien dus heus ook de zooi wel…want daar ga ik niet voor in de paniekmodus.

En vandaag heb ik lekker de kastjes aangepakt in de badkamer! Pedaalemmer zak aan zooi uitgemest. :shock: En zo gaan we langzaam het huis door de komende tijd.

Ik heb vandaag op zoek naar mn (verlopen :wall: volgende week naar frankrijk :shifty: ) paspoort meteen die la maar uitgezocht: van zo vol dat ie nauwelijks meer dichtkon, naar halfvol :smiley:

Ik heb eigenlijk geen vaste rommelplek…



Maar ik moet bekennen, ik ben de nota van de belastingdienst kwijt :wall: . Ik ‘mocht’ van mijn man nog niet betalen, want ik was dinsdag jarig en hij wilde dat ik niet op de rekening keek, zodat ik niet kon raden wat ik zou krijgen :lol:



Dus. Lekker stom, en een goede reden om verder op te ruimen hier :twisted:

@lydia wrote:

@EstHe wrote:
@ariel wrote:
@D. wrote:
@Ikke31 wrote:
Wat fijn toch om te lezen dat ik niet de enige ben.

Ik heb ook vriendinnen met showroomhuizen, ik snap er niks van.Hier ook altijd wel rommel op tafel, in een bakje dat wel. Maar ook rommellades, 2 manden met speelgoed, losse schoenen en soms een aanrecht vol met vaat.

Er toe zetten is iets wat ik echt moet doen, met mezelf (heel debiel hahaha) een moment op de dag afspreken wanneer ik wat móet doen.

Lukt niet altijd, maar soms wel en dat voelt dan wel heel fijn.

Tip van het flesje met allesreiniger ga ik zeker toepassen, klinkt goed.



Oh ja en hier ook een hele lieve mama die 1 dag in de week poetst en strijkt tijdens oppassen op Iris.




Als er visite komt heb ik ook een showroomhuis hoor :wink: Verbazingwekkend hoe snel je dan je huis aan kant hebt. Dat het de momenten dat zij er niet zijn een complete chaos is zeggen we niet. 8)




Hier net als bij D. :mrgreen: Alleen mag de visite niet zomaar naar boven hahaha. Want dan ligt alle zooi van beneden boven op de slaapkamer en overloop :oops:


Hier kan je ook niet altijd naar boven doorlopen hoor, of een kastje ineens opentrekken :wink: Hoe herkenbaar :mrgreen:

Beneden ziet 't er dan top uit! En gelukkig komt 't bezoek verder nergens :angel:




Wij gooien ook alles naar boven. Wat prettig dat dit helemaal niet zo abnormaal is :mrgreen:

Alleen staan er op zolder en in de studeerkamer heel veel boeken en er zijn altijd mensen die vragen of ze dan even mogen kijken of er nog iets te lenen valt…



En dan snel ik gauw naar boven om alles te slaapkamer in te schoppen, deur dicht, klaar. Kamertje van jongste zien ze dan wel, maar dat is zo’n mini-kamer dat het er automatisch al supernetjes uitziet 8)




Hier ook zo’n showroomhuis, als er visite komt :roll:



Maar tussendoor… Hier gaat alles naar de computerkamer, die nu meer opslag is… :shifty:



Sm is erg opgeruimd en schoon, als die komt, weten we niet hoe snel we de deur van de computerkamer open moeten doen, alle losse spullen erin moeten leggen en gauw de deur weer dicht moeten doen. Gelukkig hebben we een lange oprit en stapt ze niet zo snel uit de auto. :oops:

Onze slaapkamer is hier de dumpplek voor noodgevallen :lol:



Kamers van de kids houd ik wel netjes, maarja…die hebben ook nog niet zoveel :roll:

Hier worden spullen vaak in de keuken opgestapeld. 8)

Maar die gaat ooit open gebroken worden, dus dan zal ik een andere plek moeten verzinnen! :lol:

Wij hebben een berging naast de keuken :wink: ook heeeeeel handig

Han tipje een heeeeel grote mooie kast met dichte deurtjes in je open keuken. 8)

Hier ga ik vandaag ook weer wat ruimen. Het kastje onder mijn gootsteen gaat eraan…euhm de zooi erin iig. :lol:

Dan nog een polo van mijn man redden met de Dasty want daar zit een vlek in die er niet uitgaat. :wall:

Ow en er staat nog een doos onder de eettafel…al sinds de oude keuken is uitgebroken… :oops: die MOET nu echt eens weg pfff want ik heb een streefdatum nu om de toko aan kant te hebben. 10 augustus een boel familie op kraamvisite. whaaaa paniekmodus aan

Ik heb een enorme buffetkast, met onderin dichte deurtjes, maar die staat vol met allerlei keukengerei! :lol: Broodroosters, mixers, blenders, bakvormen, noem maar op. En daar liggen ook mn keukendoeken en zo in. :wink:

LEEGHALEN alles wat je in de keukenkastjes kwijt kunt doen. En dan hoppa een paar manden onderin je dichte kast die hoeven niet eens mooi te zijn, En 1 afwasteil…das voor evt vuile vaat die niet in de vaatwasser past op het moment dat er bezoekt komt binnenvallen. 8) En in die manden mik je alles wat je kwijt moet. Als je ooit (ik wacht ook nog op die dag en doe al ettelijke jaren mee met Flylady :o ) echt alles georganiseert hebt en alles heeft een eigen plekje dan heb je enkel nog die afwasteil nodig als dumpplek. :lol:

Dat is nu juist het probleem: die kast hebben we hard nodig om alles kwijt te kunnen! :roll: We hebben maar 7 keukenkastjes in deze keuken, maar wel een uitzet voor ons gezin en meer… :wall: Prioriteit dus als we de keuken gaan verbouwen: Veeeeeeeeeeeeeeeeeeel kastruimte. :mrgreen: De vuile vaat gaat gewoon meteen de vaatwasser in, dus dat is geen enkel probleem. :smiley:

Whahaha dat was hier ook prio! En waar hebben we uiteindelijk voor gekozen…juistem geen bovenkastjes… :think:

Dus de prio hier werd; opruimen wat we nooit tot zeeer zelden gebruiken. :shifty: Vandaar dus nog 1 doos onder de tafel. :angel:

Ah, dan heb je al mijn volgende probleem: er staat alleen spul dat ik regelmatig gebruik, de rest staat in de gangkast. 8)

Ik wil wel nog weckpotten en van die grote plastic bewaarbussen gaan verzamelen, voor de producten als ontbijtgranen, meel, suiker, en dat soort. :thumbup:

Maar 7? :lol:

Ik heb er drie! Een grote draaiende in de hoek, dat wel. Daar staan pannen en ovenschalen. Een met tupperware, borden en een plankje voorraad, 1 met bekers, glazen, kommen. Dan nog drie plankjes waarop een mand voor vaatdoeken ed staan, broodrooster, keukenmachine en taartenrommel.

Ik zou echt een moord doen voor 7 kastjes :mrgreen:

Heb jij dan ook een gezin van nu al 5 man, and counting, waarbij er minimaal 3x per week iemand mee komt eten??? :wink:

Heb overigens gelogen, het zijn er maar 6. :shock:

In onze flat hadden we er vier, draaaaaaaaamaaaaaaaaaa!!! :lol:

Ik wil er straks minstens 10 of zo. :stuck_out_tongue: