31 days to an organized home...

Ik vond op een engelstalige blog een serie om je huis meer georganiseerd te krijgen in 31 dagen, dat sprak mij wel aan, want hier is het steeds weer een rommeltje en ik wordt daar zat van.



Dus, ik ga er mee aan de slag. Niet in 31 dagen en niet precies in de stappen die zij neemt. Zie hier voor mijn manier



Maarre, wat ik me eigenlijk afvraag, ben ik nou de enige die haar eigen huis altijd te rommelig vind en dat van anderen zo jaloers-makend netjes? En hebben jullie nog goede tips en trucs? En dan niet zozeer een schoonmaaktrucje ofzo, maar iets structureels om het netjes te houden?

misschien word ik een dagje ouder maar van het lettertype van je blog gaan mijn ogen wiebelen en dansen…



Iets structureels hier is om na het avondeten echt even helemaal op te ruimen.



Hier kwam rond half tien ineens iemand op de koffie, onverwacht. Dat vind ik prima, maar ik garandeer dan geen jaloersmakend netjes huis.



We hadden gisteravond op bezoek (20 mensen) en de tafel stond nog dwars, er slingerden wat korrels hagelslag, de ontbijttafel had ik nog niet opgeruimd, de vaatwasser van de avond ervoor nog niet ingeruimd dus 20 koffiekopjes en 20 glazen op het aanrecht, ik ben ook niet zo snel en huishoudkundig

:angel:



Ik ga nog eens proberen je blog te bekijken…

Goed, je 2 stappen:

Stap 2: opbergruimte voor schoenen - al een ideetje op het web gezien met pvc buizen, dat zag er leuk uit, nu de uitvoering nog

Stap 3: extra opbergruimte bij de kapstok - er cirkelen een paar ideeën in mijn hoofd: een mand, een plank… ik blijf nog even overwegen



Wij hebben 10 jaar geen schoenenrek gehad, dus er stonden gewoon overal in de gang schoenen. Nu mogen de georganiseerden onder ons niet lachen maar ik vind het echt een wonder zo’n schoenenrek. De gang is ineens structureel netjes…

Leuk!

Als je me helpt herinneren ga ik proberen mee te doen…

IK wil heeeel graag minder chaos in huis en voel me heel schuldig tov adhdman en zoon die daar helemaal niet tegenkunnen.

Probleem hier is dat zodra ik aan de gang ga met een dergelijke klus, de rest vn het huis versloft. Net als wanneer ik achter de naaimachine duik, op vakantie ga en dan met die zooi zit.



Ik had het heel even voor elkaar. Toen de jongste naar school ging. Nu met een baby erbij ben ik weer terug bij af (of nou ja, niet helemaal, toen de oudste drie klein waren was het erger).

Hier is het juist veel schoner en opgeruimder sinds de baby er is. Had echt tijd over in mijn verlof :lol: En probeer het zo goed mogelijk bij te houden. Wat er wel bij in schiet, kastjes enzo. Nu zijn ze nog aardig netjes omdat ik in de laatste weken van de zwangerschap elk kastje heb uitgezocht en gepoets heb :shifty: maar goed dat blijft niet zo netjes helaas :angel:

Oh vreselijk ja :roll:

Ik ben totaaaaal geen huishoudtype, vind het verschrikkelijk om te poetsen, laat de boel de boel, totdat het me echt tegenstaat. :oops:

Gelukkig helpt mijn lieve mama met poetsen en strijken :oops: :oops: :oops:



Maar vooral de eetkamertafel is een verzameling van post, rekeningen, blocnotes en pennen, tekeningen van Marijne, laptop, fototoestellen en lenzen en vooral scrapspullen want ik zit creatief te doen in de huiskamer. Oh ja en jassen op de stoelen :shifty: en stapels scrappapier die niet meer in mijn kastje passen :oops: :oops:



Dus ik lees mee voor tips :wink:

Marlous: ik scrapte eerst ook beneden en oh hub ergerde zich dood aan de ‘troep’. Toen heeft hij een hoek gemaakt op zolder en daar kan ik nu mooi scrappen/knutselen :slight_smile: Maar goed daar moet je ook plek voor hebben. Vind het wel een stuk saaier en ga nu niet zo vaak meer scrappen (kan Siem niet alleen beneden laten)



Wat ik hier ook vaak lees, van rhiannon volgens mij, zet de kookwekker op 15 minuten en ruim dan de tafel op. Moet je eens zien wat je allemaal kan opruimen in 1 kwartier.

Bij mij is het dus wel altijd netjes… weet ook niet hoe het komt…

Plek heb ik zat op zolder :smiley: maar ja, mega ongezellig aangezien ik meestal 's avonds scrap :oops:

Het gaat hier al een behoorlijk tijd erg goed. Deels ook omdat we het gezamelijke aspect erin hebben (eindelijk) Kids helpen ook mee en dat scheelt.



De puntjes kunnen vast wel op de I, dus ik ben gaan lezen. Dan neem ik wel het origineel want van het blog in je link krijg ik hoofdpijn… :shifty: De lettertjes lopen in elkaar over ofzo… :think:



Maar verder… ik zal trachten mee te doen, wie weet wat het nog oplevert. :mrgreen:

@Marlous79 wrote:

Plek heb ik zat op zolder :smiley: maar ja, mega ongezellig aangezien ik meestal 's avonds scrap :oops:




Ja daar moest ik ook aan wennen. Maar op zolder hebben we ook een tv hoek dus voordat Siem er was zat hub wel eens daar tv te kijken en ik te scrappen.

Nu scrap ik vooral overdag als Siem even slaapt, maar moet daar nog mijn ritme in vinden. Soms 's avonds en dan vind ik dat uurtje wel even heel erg fijn om dan even alleen te zijn :oops:

Vind het wel ideaal dat ik alles zo kan laten liggen :thumbup: Voorheen moest alles aan de kant als we moesten eten enzo. Lag alles weer door de war.

Eeuwige chaos hier :oops:

Ik ga meelezen.

ik ga ook meelezen.Hier is het ook echt een bende altijd ! Overal ligt wel wat.



Niets heeft een echte vaste plek en ik word daar vreselijk onrustig van !!!



Nu zijn we aan het verbouwen en hopelijk gaat het daarna wat beter, want iedere keer als er iemand komt snel alles in de kasten proppen en hopen dat de deur niet open springt is niet leuk meer :wink:

Lydia, heb je een linkje. Klinkt leuk die schoenen opruimen mbv pvc. Mijn man werkt namelijk in de pvc-sector.

@cees77 wrote:

Lydia, heb je een linkje. Klinkt leuk die schoenen opruimen mbv pvc. Mijn man werkt namelijk in de pvc-sector.




Dat dacht ik ook :slight_smile: hier heb ik een boekenkast als schoenenkast maar dat is echt extreem rommelig



verder heb ik voorlopig de moed opgegeven op een opgeruimd huis eerst maar eens de trapkast uitmesten daar ben ik in de zwangerschap niet meer aan toe gekomen

en Luna eens wat nieuwe regels opleggen dan kan ze d’r zakgeld gaan “verdienen” (bord direct naar keuken brengen als ze klaar is speelgoed opruimen als ze naar bed moet of klaar is ermee en dat soort normale kleine dingetjes kan ze ook gelijk leren dat niet alles zomaar is en zomaar even kan)

@lydia wrote:

Goed, je 2 stappen:

Stap 2: opbergruimte voor schoenen - al een ideetje op het web gezien met pvc buizen, dat zag er leuk uit, nu de uitvoering nog

Stap 3: extra opbergruimte bij de kapstok - er cirkelen een paar ideeën in mijn hoofd: een mand, een plank… ik blijf nog even overwegen



Wij hebben 10 jaar geen schoenenrek gehad, dus er stonden gewoon overal in de gang schoenen. Nu mogen de georganiseerden onder ons niet lachen maar ik vind het echt een wonder zo’n schoenenrek. De gang is ineens structureel netjes…




die stap 2 had ik van Mereltje haar blog gekopieerd, wij hebben gewoon een Ikea-rekje… :wink:

Wauw, wat een boel reacties. Ik heb in elk geval één ding bereikt met dit topic: ik voel me niet meer alleen in mijn chaos :smiley:



Lydia, ik zie zelf een heel basic lettertype, ik kan me bijna niet voorstellen dat jedaar last van hebt, maar ik gebruik geen windows, misschien dat dat iets verandert. Ik weet niet hoe het er bij jou uitziet?



Marlous, die volle eetkamertafel herken ik! Wij hebben een grote gekocht toen we hierheen verhuisden, maar met meer dan vier mensen passen we er doorgaans niet aan :oops:



Mutsie, ik kan best 15 minuten opruimen, maar heb alleen geenidee waar ik de ‘opgeruimde troep’ dan moet laten. Dus daar moet wat aan gedaan worden…



Cell, ook al problemen met het lettertype :think: . Ik zie op mijn scherm hetzelfde lettertype als op die engelse blog waar ik naar link.



Linkje van de pvc-schoenen-oplossing ga ik even opzoeken, die houden jullie te goed.

Ik heb het lettertype op mijn blog even aangepast, is het nu beter leesbaar?

Leuke ideetjes staan er op. Ik ga t niet volgen, want ik ben een echte afhaker, maar ik ga er misschien wel wat leuke tips afhalen

@mereltje85 wrote:

Ik heb het lettertype op mijn blog even aangepast, is het nu beter leesbaar?




ja, stuk beter!

Maar dan nog danst er iets hoor, maar trek je daar niets van aan want 's avonds heb ik wat last van slechter zicht… :wall: :shifty:



Ik weet ook nooit waar we de rommeltjes moeten laten. Ik heb in elk geval 1 rommella in de keuken, maar ook rommelbakjes, en ik heb een rommelplank en een rommelmandje eh… nou ja. Zoiets dus.



Wij hebben nu 1 grote luxe: praktisch al het speelgoed is na de verhuizing naar zolder gegaan. Daar mogen ze rommel maken. Dat scheelt echt veel gedoe, maar dan moet je die luxe wel hebben en je moet het wel willen, dat er niet meer zoveel beneden in het zicht wordt gespeeld…