31 days to an organized home...

Fijn dat het beter leesbaar is!



Zo’n speelzolder is wel een idee, maar lijkt me meer wat voor oudere kinderen. En als basis een opgeruimde zolder he… tja… wie weet komt die ook nog langs in dit project :silenced:

toen we dat nog niet hadden (paar maanden terug), hadden voor het speelgoed een paar rieten open manden. En die waren achteraf helemaal niet zo handig.

Bakken die je af kunt sluiten doe je dicht en het oogt al beter.



Maar ik kan nu wel hypocriet gaan vertellen wat er allemaal kan, ik kan beter op gaan staan om mijn jas op te hangen, de kopjes die her en der staan naar de keuken te brengen en de schoenen op dat handige rekje gaan zetten :wink:



Wat ga jij nog doen voor je gaat slapen :angel:

Nou, niet zo veel meer… Want ik heb zojuist mijn zelfbedachte eerste stap uitgevoerd.

Ok er moet nog even een doekje over de kast en een stofzuiger door de gang, maar het kastje is netjes, de overtollige inhoud er uit, dus het lijkt weer wat. Daarna zal ik even een fotootje maken, want ik vind het eigenlijk nog steeds een heel mooi plekje :smiley:



de overtollige inhoud is nog op zoek naar een nieuwe verblijfplaats



Dichte speelgoedkisten is een goed idee inderdaad. Ik heb hier een tafel met open vakken onderin, daar heb ik vorig jaar manden ingezet. Van de week het niet-meer gebruikte speelgoed en te simpele puzzels eruit gehaald. Resultaat: bijna leeg! Ik zag vandaag bij de kringloop nog wel een hele gave houten speelgoedkist, had hem haast gekocht omdat ik hem zo leuk vond. Maar ja, geen idee waar ik hem laten zou, dus maar niet gedaan. En klein detail, ik zou hem per se op willen knappen, want de kleur was niet zo mijn ding.



Ja, dat had je niet verwacht he :wink:



Slaap lekker!

Hier een plaatje van de opbergoplossing met pvc-buizen. Op mijn blog heb ik de link gezet en nog een ander leuk pvc-idee dat ik tegenkwam. Oh ja, en lekkere appeltaartjes :drool:



@mereltje85 wrote:

Hier een plaatje van de opbergoplossing met pvc-buizen.







Ooohhh, die is gaaf!!! :thumbup:



Ga ik vnv aan manlief laten zien :mrgreen:



Hier hebben we wel een schoenenrek, maar echt een geweldig ding is dat niet… :?

En laarzen en wandelschoenen blijven er amper op staan.

Wij gooien alle (kinder)schoenen in een mand. Ik hou van manden, staat misschien minder opgeruimd als afgesloten bakken, maar ik vind het mooier; ik hou zeker niet van plastic… Dus hier manden voor speelgoed, en dus schoenen.

Ik vond het altijd ideaal. Er konden met gemak voor alledrie de kinderen laarzen, schoenen en sandalen in. Nu ze groter worden is ie eigenlijk te klein en zijn de laarzen verhuisd…



Dit idee is ook wel leuk trouwens!

Zo en dan ga ik weer aan de slag; zondag = met het hele gezin goed opruimen (en dan voornamelijk boven, omdat ik daar doordeweeks met ondernemende baby niet goed aan toe kom).



Overigens, toen hij kleiner was was het hier idd echt heel lekker opgeruimd. Hij sliep uuuren… ik had nog last van nesteldranghormonen, ideaal :mrgreen: Nu is het maar de vraag of en waar (op mij of in bed) hij slaapt…

Godzijdank ik ben niet de enige :roll:



In de kraamtijd van C vroeg mijn man of we de kraamhulp niet structureel konden inhuren :lol:



In onze woonkamer hebben wij een expedit kast staan met manden voor het speelgoed, want ik vind bakken ook niet mooi :slight_smile:



Verder niet structureel, maar wel een fantastische snel-schoon tip van mijn collega;

In een plantenspuit (of andere lege spuitfles) standaard wat aangemaakte allesreiniger. Vuiltje? ff spuiten, doekje erover en klaar. Ik vind het ook briljant voor de wc bijvoorbeeld, geen gesleur met emmers.



Ik vind dit fijner dan mijn goede vrienden de hygienische doekjes, want die nemen stof niet mee.



Verder ook dol op de wegwerp-vaatdoekjes van de Action, want ik vind normale vaatdoeken echt het smerigste wat er bestaat :sick:

hier hetzelfde als geloof ik bij iedereen…



tip van mij buuf, zelf nooit bij stilgestaan.



maar heb ik heb een sprayflesje gevuld met water en schoonmaakmiddel, en een vaatdoek.



even na het eten, of als er iets geknoeid is (of de bank is smerig etc etc) sprayen doekje eroverheen en het is schoon en fris…

Leuk dat schoenenrek van pvc…alleen zie ik dan alweer beren op de weg als ik dat zelf moet maken…dat lukt nooit om het netjes recht af te zagen…wie weet waag ik me er toch wel eens aan, want het zou hier ook superhandig zijn!

ik meld me ook maar even voor dit draadje, zo fijn om te lezen dat er meer zijn die moeite hebben met het huis op orde krijgen.



Ik vind het schoenenrekje wel handig met die pvc buizen!

Is wel wat voor bij mij in de kast :mrgreen: , ziet er niet moeilijk uit om te maken, maar dat zagen idd dat wordt het lastigste!

Ik denk dat ik ga kijken of ik het kan laten zagen in de bouwmarkt… Recht zagen gaat ons ook niet lukken hoor. maar ja, hier wordt het eerst veel passen en meten, want wij hebben in de gang hier geen handige wand voor. Dus bij ons wordt het hoe dan ook een alternatieve opstelling.

@mereltje85 wrote:

Ik denk dat ik ga kijken of ik het kan laten zagen in de bouwmarkt… Recht zagen gaat ons ook niet lukken hoor. maar ja, hier wordt het eerst veel passen en meten, want wij hebben in de gang hier geen handige wand voor. Dus bij ons wordt het hoe dan ook een alternatieve opstelling.




als dat kan wil je het me dan effe melden? Ik ben wel benieuwd of dat kan dan is het hier ook wel een optie!

@kaya wrote:

@mereltje85 wrote:
Ik denk dat ik ga kijken of ik het kan laten zagen in de bouwmarkt… Recht zagen gaat ons ook niet lukken hoor. maar ja, hier wordt het eerst veel passen en meten, want wij hebben in de gang hier geen handige wand voor. Dus bij ons wordt het hoe dan ook een alternatieve opstelling.




als dat kan wil je het me dan effe melden? Ik ben wel benieuwd of dat kan dan is het hier ook wel een optie!


Is goed. Maar zal vast niet super snel gaan, ik heb wel even tijd nodig om het uit te zoeken en er ook nog tevreden over zijn 8)

@mereltje85 wrote:

@kaya wrote:
@mereltje85 wrote:
Ik denk dat ik ga kijken of ik het kan laten zagen in de bouwmarkt… Recht zagen gaat ons ook niet lukken hoor. maar ja, hier wordt het eerst veel passen en meten, want wij hebben in de gang hier geen handige wand voor. Dus bij ons wordt het hoe dan ook een alternatieve opstelling.




als dat kan wil je het me dan effe melden? Ik ben wel benieuwd of dat kan dan is het hier ook wel een optie!


Is goed. Maar zal vast niet super snel gaan, ik heb wel even tijd nodig om het uit te zoeken en er ook nog tevreden over zijn 8)




dat geeft niet hoor



ik ga toch op vakantie

Gaaf zeg die schoenenoplossing! Afbramen zul je ws toch moeten (schuurpapier) ook als je het laat zagen in de bouwmarkt. :wink: En ik vermoed dat er ook wat verf aan te pas is gekomen? Hier in de gang kan het niet want er staat nog een kast (lees; giga kast) die over was uit de keuken. :shifty: Das ook gelijk een tip…een nieuwe keuken kopen. 8) Jemig wat is het hier meestal opgeruimt nu in de keuken. Maar alle gekheid op een stokje de keuken is hier wel de basis voor het opgeruimt houden beneden. Momenteel is het hier weer even chaos. Ook met dank aan het te leuke winkeltje van de AH. Dat is een sta in de weg… :wall:

En opruimen werkt dus ook enkel als van alles en nog wat een vaste eigen plek heeft. Hier is het begonnen met een mandje voor de sleutels. Van daaruit ben ik dat aan het uitbreiden. Zo hebben alle dingen in mijn keuken al een vaste plek gekregen. Bouw ik geen ‘hoe kom ik de hongerwinter door’ voorraad meer qua etenswaren. Heb ik al mijn boeken de deur uit gedaan… :oops: op een paar exemplaren na. Speelgoed staat beneden in een dichte kast (heb een vierdeurs dressoir waarvan 2 deuren speelgoed). Ben ik dus de hele tijd aan het weggooien. Had een pleur zooi van bv waxinelichthouders ed daar werd ik totaaaal gek van. Dat blijft nu beperkt tot 1 kastdeurtje in mijn dressoir.

Nadeel van allerlei leuke systemen is wanneer je daar alleen aan werkt. Ik heb ook nog een man thuis en moet eerlijk zeggen sinds de kraamweek gaat het echt beter. Ook hij pakt regelmatig de keuken even aan. Maar systeem zit er nog niet helemaal in, want hij kleed zich bv regelmatig om met warm weer als hij uit het werk komt. En hoppa plempt dat over de airco in de slaapkamer. :wall: Trekt dan ook zo de volgende dag iets anders aan onder het motto dat van gisteren is niet vies maar moet luchten. Waar dat eerder rustig kon in de kleedkamer is die dus omgetovert tot babykamer (waar de eerste tijd echt geen baby slaapt want die ligt in de wieg naast mij). :silenced:

Mijn grootste leermomenten waren wel wat Mutsie ook al aangaf; ongelofelijk wat je in een kwartier kunt opruimen! Maar vooral; rommel laat zich niet opruimen wanneer je geen structuur hebt, geen vaste plek voor dingen en vooral wanneer er dingen zijn die je eigenlijk zou moeten wegdoen. Wat iig al heeeel goed gaat hier; eens per week een de kamers doorlopen, afval weg, wat opruimen, oud papier gelijk weg, en de keuken aan kant houden zodat ik iig in alle rust kan koken en de vaatwasser dus altijd gedraait heeft en het aanrecht leeg. :thumbup: Verder zijn we nu heerlijk bezig met project zolder. Dus hoppa oude studieboeken bij het oud papier, dingen weggooien die het daglicht nog nooit gezien hebben sinds de verhuizing bijna 5 jaar geleden. :mrgreen: En deze zomer pakken we ook nog een keer weer de berging aan. Echt een klus voor relatief mooi weer en het niet te warm is. Zal morgen je blog eens lezen want het is alweer voorbij mijn bedtijd maar ja dat krijg je met een baby en bijna 2 uur samen in slaap te zijn gevallen na een voeding. :lol:

Ik heb een aantal "hotspots"in huis. Of beter gezegd rommelverzamelmanden. Op de beide trappen staat een klein mandje waarin het spul beland wat naar boven moet, in de kamer staat een grotere mand waarin het speelgoed van de kindere beland en op het aanrecht staat de fruitmand waar manlief ( een echte opruimnicht) tot mijn grote ergenis allerlei kleine rommeltjes in deponeerd tussen het fruit.



Een keer per week worden deze manden geleegd en de inhoud ook echt opgeruimt ( dus niet verhuisd naar een volgende hotspot :lol: )



Uiteraard moet je jezelf wel een schop onder de kont verkopen om daadwerkelijk iedere week de manden te legen, maar het is beduidend minder rommelig bij ons in huis.

Die plantenspuit met allesreiniger wat een geweldige tip is dat zeg!!!

Ik las hem vanmiddag en ben er meteen mee aan de slag gegaan! Nog nooit zo snel gewerkt!!



Heerlijk!

@slurpieblurpie wrote:

Die plantenspuit met allesreiniger wat een geweldige tip is dat zeg!!!

Ik las hem vanmiddag en ben er meteen mee aan de slag gegaan! Nog nooit zo snel gewerkt!!



Heerlijk!




graag gedaan…

Die hotspots vind ik een goede tip! Ik ga eens nadenken ofik daar wat mee kan.



Dat van die allesreiniger in een plantenspuit heb ik inderdaad ook, heel handig!

Druppeltje Dettol erbij en voila een peuterproof spray voor de toilet. :thumbup: Zelfs de kraam hier vond het superhandig en hygienisch. :mrgreen: *daarom is al mijn was in die tijd niet enkel gewassen maar zelfs gestreken… :o *