31 days to an organized home...

Wel erg trouwens na wat gesurf over de blogs waar je van geinspipikt hebt en ik zit de hele avond al te lezen en kijken…met bijna onbedwingbare neigingen om mijn trapkast uit te mesten en te verven. :lol: En dan heb ik vandaag ook al de kleding van kindlief uitgezocht en de kast weer netjes gemaakt en voor beide jongens eenzelfde herinneringsdoos gemaakt. Daarom was het vanavond soepdag, wel nog basis uit een potje en verder lekker verse soepgroente en stokbrood van de bakker. Ik vermoed dat ik al weet hoe de rest van de week hier gaat verlopen hahaha.

@Rhiannon wrote:

Wel erg trouwens na wat gesurf over de blogs waar je van geinspipikt hebt en ik zit de hele avond al te lezen en kijken…met bijna onbedwingbare neigingen om mijn trapkast uit te mesten en te verven. :lol: En dan heb ik vandaag ook al de kleding van kindlief uitgezocht en de kast weer netjes gemaakt en voor beide jongens eenzelfde herinneringsdoos gemaakt. Daarom was het vanavond soepdag, wel nog basis uit een potje en verder lekker verse soepgroente en stokbrood van de bakker. Ik vermoed dat ik al weet hoe de rest van de week hier gaat verlopen hahaha.




En dat in één dag :shock: . Wauw zeg, goed bezig.

En ja, al die blogs krijg je wel ideeën van he.

Lune, ik heb ook veel liever open manden hoor, veel en veel mooier. Maar ik speel zelf niet op zolder dus ik hoef die plastic afsluitbare kratten niet te zien, ik hoef ze af en toe alleen maar weer opnieuw te vullen met rondslingerend speelgoed.



Zo’n spuitbusje heb ik ook :thumbup:



Wij hebben echt een heel huisvrouwvriendelijke vloer, van die planken met een flinke ruimte er tussen… Daar kan heel veel zooi in. Voordeel is wel dat je het zo weer opzuigt.



Ik deed net de oven open en toen zat er een pizza in. Zag er nog eetbaar uit trouwens maar die heb ik toch maar weggegooid :wink: dat soort dingen…



Wat ook wel echt helpt: iets oppakken als je het ziet liggen. Als je een kopje ziet staan of als er een schoen door de kamer slingert (kijk om me heen, er ligt 2 paar, van mij :wall: ) Die ga ik NU even naar de gang brengen :wink:

Mereltje krijg je van heeeel vroeg opstaan… :oops: maar je snapt al wel dat het ‘gewone’ huishoudelijke gedoe er dan bij in schiet. Dus die stofzuiger moet ergens vandaag nog door de kamer geslingert worden.

Lydia wij hebben dus ooit zelf ‘bewust’ gekozen voor laminaat met een V-groef… :wall: Ziet er leuk uit in de showroom en daar is dan ook alles mee gezegt. :silenced:

Ik vind overigens nooit overgebleven pizza in de oven (die komt meestal wel op :angel: ) maar ik vind wel de ‘restanten’ op de bakplaat of van die heerlijke roosters… :sick: Wat nu zelfreinigende oven? :hand: De kaboutertjes zijn vast in staking of zo… :shifty:

wat ik toen ook een goede tip vind… nooit met legen handen lopen, dus als je naar de keuken loopt altijd iets meenemen…

Ja en naar boven ook!

Ik doe nu elke keer als ik een luier verschoon boven even iets. Jongste in zn bedje met watspeeltjes en evegauw wat was of rommel wegwerken tot hij het zat is. Leverde gister een lege slaapkamervloer op, vandaag een opgeruimde schone commode :smiley:



Ga ik nu weer verder, van de week komt mn schoonzusje oppassen dus dan wil ik t boven een beetje toonbaar hebben :shifty:

Kom me ook aansluiten. 8)

Vanavond mijn relaas, nu eerst avond4daagse-kost op tijd op tafel zien te krijgen! Indiase curry! :drool:

@Rhiannon wrote:



Ik vind overigens nooit overgebleven pizza in de oven (die komt meestal wel op :angel: ) maar ik vind wel de ‘restanten’ op de bakplaat of van die heerlijke roosters… :sick: Wat nu zelfreinigende oven? :hand: De kaboutertjes zijn vast in staking of zo… :shifty:




Hahahaha zeg dat wel!



Ik heb om de zoveel tijd een ‘aanval’ waarin ik inééns iets per se NU wil opruimen en opknappen :lol:



En dat resulteert dan in een compleet verbouwde slaapkamer enzo :mrgreen:

waarna ik reuze tevreden ben met mijn resultaat en er dus voorlopig niet zoveel aan hoef te doen…

@Lily2006 wrote:



Ik heb om de zoveel tijd een ‘aanval’ waarin ik inééns iets per se NU wil opruimen en opknappen :lol:



En dat resulteert dan in een compleet verbouwde slaapkamer enzo :mrgreen:

waarna ik reuze tevreden ben met mijn resultaat en er dus voorlopig niet zoveel aan hoef te doen…




Hahaha ik herken dit ZO! :angel:

Als ik me een keer flink druk maak, vergeet ik 't daarna bij te houden, dus moet ik de volgende keer een net zo grote beurt geven :mrgreen:



Las een tip met allesreiniger in de plantenspuit :thumbup: die ga ik ook toepassen!



Ik heb heel handig ooit een ‘huishoudschema’ gemaakt, welke dag ik wat zou doen. Maar hou me er eigenlijk nooit aan :roll:

Opruimwoede ken ik ook…de ene keer ernstiger dan de andere. Maar die dingen helpen altijd maar kort. De grap schijnt te zijn dat je telkens kleine beetjes doet. :lol: Komt altijd wat belangrijkers tussen, met kind spelen, lekker naar buiten, bij een vriendin koffie drinken. 8)

En mbt een toonbaar huis…het is hier altijd toonbaar…wat mensen van de rest vinden (de kruimels op de vloer, de handjes op de deur etc de oningepakte vaatwasser en meer) is aan hen. De koffie is iig altijd klaar binnen 5 minuten. :mrgreen: Ow en speelgoed ligt ook altijd klaar om mee te spelen… :lol: ik doe ook niet moeilijk over spontane klei-acties of de halve zandbak mee naar binnen sleuren. :thumbup:

Ongeveer 2 x per jaar is echt alles aan kant. Dat duurt meestal ook welgeteld 1 nacht dus heel lang daarvan genieten is er ook niet bij maar ach houd er dan wel een tevreden gevoel aan over. :wink: En ja mijn kind leert zeker opruimen want zijn kamertje moet ook aan kant. En hij zet ook vaak zijn eigen bordje in de keuken etc dus hij ontaard niet volledig. :angel:

ik heb gister met de plantenspuit met allesreiniger en een scheutje dettol door het huis gelopen. man wat is dat makkelijk zeg! echt een goede tip :thumbup:

heb zo mooi even de keukenkastjes aan de buitenkant gedaan en de tafels.

ik denk alleen dat ik een andere plantenspuit moet. uit die van mij komt alleen een harde straal, waardoor alles drijfnat werd :wall:

Zo, daar ben ik dan daadwerkelijk. Was gister teveel ondersteboven van het verhaal van onze medestopster Amy82, dus kwam er uiteindelijk niet meer aan toe om hier nog te posten…



Dat Dettol gedoe, heeft dat nou echt bewezen toegevoegde waarde? Ik ben altijd erg sceptisch over dat soort dingen. Bedoel, er wordt wel gezegd van dit of dat doet het, maar dóét het dat ook wel echt? Je wordt al zo veelvuldig bij de neus genomen… Producten van zonnatura blijken bijvoorbeeld ook niet half zo biologisch en natuurlijk te zijn, als men je wil doen geloven… :oops:



De tip van het spuitflesje met verdunde allesreiniger gebruik ik serieus al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren. :lol: Ik heb het alleen niet in een plantenspuit, maar gewoon in een oude glasreinigerfles. Werkt hetzelfde, kost geen extra geld. :wink: Om een oppervlak extra glanzend te krijgen, doe ik er nog wel eens handzeep bij in, of een goede afwasmiddel. :thumbup:



Daarnaast ruim ik maar 1x per dag op, over het algemeen, en dat is aan het einde van de middag. Voordien vind ik het zo zinloos, met een huis vol kids. Dan kan ik wel elke minuut staan opruimen, dat onze jongste wakker is, want die houdt ervan om met alles tegelijk te spelen, en zoveel mogelijk spullen over de grond te verspreiden. Dus meestal rond 16u-16.30u waarschuw ik de kids, dan ruimen zij alle speelgoed op, ik ruim alle volwassengedoe op. Dan gaan zij daarna een uurtje tv kijken, en dan kan ik rustig schoon gaan maken. Dan heb ik het ook wat langer schoon dan een kwartiertje tot een half uurtje, en dus meer eer van mijn werk. :mrgreen: Tafels doe ik zelfs pas af wanneer de kids naar boven vertrekken, zodat ik de heerlijke lange avond kan genieten van glanzende tafels zonder kruimels en vlekken en zo. Mijn was doe ik doorgaans tussen de middag. Dan slaapt de jongste nog steeds, gemiddeld twee uurtjes. Soms draai ik meer wassen per dag, als ik de kans heb om mijn was buiten te laten drogen, en dan zet ik haar even in haar kinderstoel aan tafel, aan het tekenen, zodat ik geen ogen aan 10 kanten in mijn hoofd hoef hebben, en mijn was rustig weg kan hangen. Wasje hangt binnen 10 minuten, en dan kan ze alweer uit de stoel. Zij blij, ik blij. :slight_smile:



Voor wat betreft de challenge: ik heb de kapstok van de week opgeruimd, toen ik de openingspost voor het eerst gelezen had. :mrgreen: Schoenenkast heb ik al, is een grote expedit van ikea. Ideaal, passen twee paar schoenen per vakje, en staat helemaal boven op de voorzolder, buiten onze slaapkamer. :inlove: Ik kan niet iets met alle projecten die genoemd worden, maar ik kom er vast wel uit… :wink:

Oh echt een onderwerp voor mij!!! Ben nl. tijdens mijn verlof ook al weken bezig om het huis eens ècht opgeruimd te krijgen. Gelukkig met manlief. Nu hier ook meelezen om het ook opgeruimd te houden… Ben zo’n chaoot… :shifty:



Las iets over schoenenkast. Wij hebben de (gas)meterkast in de gang daar heeft mijn man handige planken in gemaakt. Ideaal!



Ga nu maar even verder…

Hier ook al de hele week lekker bezig.



Wij hebben een royala schoenenkast in de gang voor dagelijks gebruik schoenen en een grote kledingkast met manden in de garage waar de jassen van buiten het seizoen opgeborgen zijn en ook de schoenen. Ben door beide kasten heen gegaan, heb het nodig weggegooid en wat ik wilde bewaren voor Mies en Suus aan gympies en laarzen en teva’s heb ik in hun kasten geborgen, het duurt vaak nog wel even. Kasten meteen uitgesopt en alles nu weer fris.



Nu bezig om in de woonkamer het speelgoed goed uit te zoeken. Bananendozen gehaald en aan het vullen met goed maar niet meer in gebruik zijnde speelgoed voor de rommelmarkt volgend jaar en nu met de spelletjeskast dito aan het doen.



Voelt wel erg lekker om zoveel ruimte te zien ontstaan…

Cell, goed bezig!



Het gang/kapstok project vordert langzaam. Vandaag heb ik bij de bouwmarkt eens gekeken of ik een goede maat pvc-buis kan krijgen, maar helaas, alleen 12,5 cm diameter, waar nog geen mannenschoen in past volgens mij. Eens kijken of ik gauw de andere bouwmarkt van dit dorp even een bezoekje kan brengen, en anders maar naar een grote in een stad verderop.

Wel balen, want zo schiet het natuurlijk niet op. In elk geval ga ik alvast wat nadenken over andere opties, mocht ik geen goede maat pvc vinden. :roll:



Oh, en ondertussen blog ik lekker over taart :drool:

Tsss bloggen over taart… :angel: lust ik nie… :liar:

Maareuh sinds mijn giga kast in mijn gang staat blijft mijn gang ook best netjes. Heb een paraplu-bak waar ook echt paraplu’s instaan. Mijn raampje daar kan wel een lapbeurt gebruiken bedenk ik me ineens. :think: Kan ik gelijk de deur meenemen want sinds mijn toilet beneden is stuct en betegeld etc is het een stofnest geworden. :silenced: Manlief heeft de stofzuiger erdoor geslingert vandaag dus dat is afgestreept. :dance:

Morgen wil ik even bij de Action een paar plastic bakjes scoren voor in de koelkast dat zag er zooo netjes uit en leek me ook handig. :thumbup:

Wat fijn toch om te lezen dat ik niet de enige ben.

Ik heb ook vriendinnen met showroomhuizen, ik snap er niks van.

Hier ook altijd wel rommel op tafel, in een bakje dat wel. Maar ook rommellades, 2 manden met speelgoed, losse schoenen en soms een aanrecht vol met vaat.

Er toe zetten is iets wat ik echt moet doen, met mezelf (heel debiel hahaha) een moment op de dag afspreken wanneer ik wat móet doen.

Lukt niet altijd, maar soms wel en dat voelt dan wel heel fijn.

Tip van het flesje met allesreiniger ga ik zeker toepassen, klinkt goed.



Oh ja en hier ook een hele lieve mama die 1 dag in de week poetst en strijkt tijdens oppassen op Iris.

@Ikke31 wrote:

Wat fijn toch om te lezen dat ik niet de enige ben.

Ik heb ook vriendinnen met showroomhuizen, ik snap er niks van.Hier ook altijd wel rommel op tafel, in een bakje dat wel. Maar ook rommellades, 2 manden met speelgoed, losse schoenen en soms een aanrecht vol met vaat.

Er toe zetten is iets wat ik echt moet doen, met mezelf (heel debiel hahaha) een moment op de dag afspreken wanneer ik wat móet doen.

Lukt niet altijd, maar soms wel en dat voelt dan wel heel fijn.

Tip van het flesje met allesreiniger ga ik zeker toepassen, klinkt goed.



Oh ja en hier ook een hele lieve mama die 1 dag in de week poetst en strijkt tijdens oppassen op Iris.




Als er visite komt heb ik ook een showroomhuis hoor :wink: Verbazingwekkend hoe snel je dan je huis aan kant hebt. Dat het de momenten dat zij er niet zijn een complete chaos is zeggen we niet. 8)

@D. wrote:

@Ikke31 wrote:
Wat fijn toch om te lezen dat ik niet de enige ben.

Ik heb ook vriendinnen met showroomhuizen, ik snap er niks van.Hier ook altijd wel rommel op tafel, in een bakje dat wel. Maar ook rommellades, 2 manden met speelgoed, losse schoenen en soms een aanrecht vol met vaat.

Er toe zetten is iets wat ik echt moet doen, met mezelf (heel debiel hahaha) een moment op de dag afspreken wanneer ik wat móet doen.

Lukt niet altijd, maar soms wel en dat voelt dan wel heel fijn.

Tip van het flesje met allesreiniger ga ik zeker toepassen, klinkt goed.



Oh ja en hier ook een hele lieve mama die 1 dag in de week poetst en strijkt tijdens oppassen op Iris.




Als er visite komt heb ik ook een showroomhuis hoor :wink: Verbazingwekkend hoe snel je dan je huis aan kant hebt. Dat het de momenten dat zij er niet zijn een complete chaos is zeggen we niet. 8)




Hier net als bij D. :mrgreen: Alleen mag de visite niet zomaar naar boven hahaha. Want dan ligt alle zooi van beneden boven op de slaapkamer en overloop :oops:

@ariel wrote:

@D. wrote:
@Ikke31 wrote:
Wat fijn toch om te lezen dat ik niet de enige ben.

Ik heb ook vriendinnen met showroomhuizen, ik snap er niks van.Hier ook altijd wel rommel op tafel, in een bakje dat wel. Maar ook rommellades, 2 manden met speelgoed, losse schoenen en soms een aanrecht vol met vaat.

Er toe zetten is iets wat ik echt moet doen, met mezelf (heel debiel hahaha) een moment op de dag afspreken wanneer ik wat móet doen.

Lukt niet altijd, maar soms wel en dat voelt dan wel heel fijn.

Tip van het flesje met allesreiniger ga ik zeker toepassen, klinkt goed.



Oh ja en hier ook een hele lieve mama die 1 dag in de week poetst en strijkt tijdens oppassen op Iris.




Als er visite komt heb ik ook een showroomhuis hoor :wink: Verbazingwekkend hoe snel je dan je huis aan kant hebt. Dat het de momenten dat zij er niet zijn een complete chaos is zeggen we niet. 8)




Hier net als bij D. :mrgreen: Alleen mag de visite niet zomaar naar boven hahaha. Want dan ligt alle zooi van beneden boven op de slaapkamer en overloop :oops:


Hier kan je ook niet altijd naar boven doorlopen hoor, of een kastje ineens opentrekken :wink: Hoe herkenbaar :mrgreen:

Beneden ziet 't er dan top uit! En gelukkig komt 't bezoek verder nergens :angel: