Bigsby, heel veel plezier!!
Het was geen fijn oderzoek inderdaad. Ik heb altijd een vrij gevoelige buik, en helemaal zo tegen de menstruatie aan. Dat geprik met zo’n echogeval is dan niet lekker, zacht gezegd.
Er is een cyste gevonden in de ene eierstok, waarschijnlijk veroorzaakt door endometriose, dus het kan zijn dat ik nog kleine verklevingen heb die niet zichtbaar zijn op de echo. Verder kreeg ze de andere eierstok niet in beeld (darmen blokkeerden het zicht), dus daar weet ik nu nog niks over…
Verder ben ik vandaag ongesteld geworden. Kortom: balen. Donderdag weer een telefonische afspraak met de gyn, kijken wat nu de volgende stap is.
Ueberhilde, dat is erg vervelend… Ik neem aan dat je nog weer vervolgonderzoeken krijgt? :hug: :hug: Laat even weten wat er donderdag afgesproken wordt…
Ik ben zelf gisteren ongesteld geworden, bijna een week later dan verwacht. Einde van de maand heb ik een vervolggesprek staan met de OFO-arts. Volgens mij eerst weer alleen een gesprek…
voor jullie allebei weer een dikke :hug:
Zó niet leuk die onderzoeken en die onzekerheid
Dikke knuffel Yvonne en Hilde :hug: :hug: :hug: het is altijd zo $&%&%^ als je weer ongesteld wordt :hug:
Geweldig al die steun van jullie…!! Het doet echt goed…! Bedankt!
Dat hoort er toch bij Yvonne, en ik weet zelf hoe het is om zo lang te moeten wachten :hug:
Wij zijn vandaag naar cb geweest, Luca moest voor de laatste keer een prikje halen. En Dion moest voor de eerste keer naar de arts, ze was tevreden over beide. Alleen bij Dion moeten we nu wat meer op de regelmaat letten want hij slaapt zo moeilijk zelf, vanaf begin af aan al. Ik heb van alles al geprobeerd maar niks anders lijkt te helpen dan af en toe te laten huilen, net als Luca heeft hij dat gewoon ff nodig. Maar ik vind et zo zielig, maar ja hij moet natuurlijk wel slapen en wij ook.
Yvonne, ik kan me voorstellen dat het heel frustrerend is en dat ‘iedereen’ om je heen wel zwanger wordt maar we leven echt met je mee hoor!!
Bigsby, hoe is het nu met jou? Gaat het fysiek weer een stuk beter?
Mim, met mij gaat het wel goed, alleen ben en blijf ik moe. Ik mis mijn slaap
Hoe gaat het met jou?
Met mij gaat het goed hoor, moet wel duidelijk rustiger aan doen dan bij de vorige zwangerschap maar zoals het nu gaat hou ik het nog wel een tijdje vol
Komt denk ik ook omdat dit je 2e is, dan is toch alles al wat weker.
Hoi meiden,
Ik heb de gyn gesproken. De cyste die bij mijn echo is gevonden is gelukkig klein en hoeft niet verwijderd te worden. Dat zou alleen maar littekenweefsel veroorzaken, wat veel erger is dan zo’n kleine cyste. Dus dat is goed nieuws. Verder hebben we het over verdere onderzoeken gehad - onder andere zo’n hsg (foto met contrastvloeistof) om de doorgankelijkheid van de eileiders etc te beoordelen, of evt een kijkoperatie. Maar eerst krijg ik nog een serie echo’s - hopelijk kunnen ze dan wel beide eierstokken goed in beeld krijgen, want dan gaat het om het monitoren van de follikels. En dan, als er een eisprong lijkt te gaan plaatsvinden, gepland klussen en een samenlevingstest.
Ik weet niet zo goed wat ik ervan vind, die hele medische toestand rondom zwanger worden. En ik weet ook niet zo goed hoever ik wil gaan met onderzoeken en behandelingen. Ik vind bijvoorbeeld een kijkoperatie best heftig, omdat het onder volledige narcose plaatsvindt. En ik reageer zeer heftig op narcose (daar kan ik wel twee weken ziek van zijn!) en ik vind het ook om andere redenen eng.
Ueberhilde, dat is best heftig allemaal…! :hug: :hug: Gelukkig komen er nu eerst meer echo’s en hopelijk geeft dat meer duidelijkheid. Staat er al een echo gepland?
Hilde, het is idd niet makkelijk om de mm in te gaan, maar aan de andere kant heb je wel weer een kans en hoop. Achteraf zou ik het zo weer gedaan hebben, jeetje ik moet er toch niet aan denken dat ik ander Dion niet gehad zou hebben.
Maar goed daar heb je nu nog niks aan :hug:
Hopelijk valt het allemaal mee en hoef je de kijk operatie niet te ondergaan
Ja, er staat voor a.s. maandag weer een echo gepland. Ben benieuwd! Nu maar hopen dat er follikels te zien zijn. Als het er niet goed uitziet, mag ik waarschijnlijk meteen aan de Clomid. Weet nog niet of ik daar nou zo blij mee moet zijn… Wie van jullie heeft dat gebruikt? Had je last van bijwerkingen, en zo ja, welke? Ik heb begrepen dat je dat maar een paar dagen per maand hoeft te slikken, dat lijkt me nog te overzien.
Hilde, hoe is het nu?
Hilde, ik dacht even dat het komende maandag was, maar ik zie nu dat het afgelopen maandag al was…!! :oops: :oops:
Hoe is het gegaan??
Hoe is het gegaan Hilde?
Succes met je vervolg gesprek Yvonne
Hoi meiden, nu een afspraak gehad met de OFO-arts. Uitstrijkje gemaakt en naar de eileiders gekeken. Volgende stap is een HSG-foto maken. Dat wordt weer even een paar weken wachten…
Waarom duurt het nog zolang?