30+ (deel 6) => Amanda en ClaudiaJurgen, gefeliciteerd!!

Mim, toch balen! Deze ronde er maar eens goed voor gaan :wink:

En wat is Vu?

Jans, contact opnemen met Vk heeft nog zo weinig zin, ze kunnen toch nog niks zien.

Maar het is wel een goed teken dat je klachten toenemen :thumbup:

VU is een academisch ziekenhuis in Amsterdam. Ze hebben nog geen uitsluitsel. Uitgebreide echo gehad en alles wat ze goed konden zien was ook goed en goed gegroeid maar wat er rondom het buikje aan de hand is weten ze nog niet. Punctie gedaan en afwachten wat daar uitkomt. Als daar niets geks uitkomt moeten ze over 2 weken weer voor de echo komen om te kijken of ze het dan wel kunnen zien… Het zou zelfs nog mee kunnen vallen, dat het het dooierzakje is of een navelbreuk…

Ik hoop zo dat alles goed is met zijn buikje :pray: :pray: pff wat een onzekerheid voor hun :cry: :cry:

Gatsie Mim, wat naar… Ik hoop dat het goed komt voor ze…

Amanda, gefeliciteerd!! Wat een mooie echo.

Mim, :hug: Hopelijk krijgen jullie buren goed nieuws en lijkt het allemaal mee te vallen.

@mim, verschrikkelijk deze situatie :hug: het is heel heftig de onzekerheid. Als het hummeltje zo klein is kunnen ze gewoon nog niet alles zien. Pas gaande weg dat het hummeltje zich ontwikkeld kunnen ze zien wat er nu precies aan de hand is en de mate van ernst. :-

@bigby, ik weet dat de vk met 6 wk eigenlijk nog niks kan zien. Het enige wat ze me kan laten zien is dat het misschien weg is. Maar als er geen hart activiteit is dan zegt dat nog niks, want dat kan nog komen…

Gelukkig komen de kwaaltjes zo erg door, dat er een grote zorg van me afgevallen is :sick: Ik heb de pot dan nog niet nodig gehad, maar ik weet niet hoelang dat nog gaat duren. Ik weet niet hoelang ik dat nog onder controle kan houden.

Mijn borsten zij zo giga geworden dat ik mijn gewone bh’s echt niet meer aan kan. Ben dus maar overgestapt op mijn BV-bh’s.

Verder ben ik gisteren iets later dan 22.00 uur naar bed gegaan omdat mijn buurtjes nog ff een bakkie kwamen doen… :zzz: :zzz: :zzz: Ik kan mijn ogen bijna niet open houden.

Op deze manier hou ik het nog wel even vol tot 16 mei. Dan heb ik mijn intake bij de VK met een echo. Met 7 weken kunnen ze gewoon meer zien en meer duidelijkhied geven… Maar ik ben wel goed gestemd.

Hoe is het bij de meiden die op het wachtbankje zitten trekken jullie het nog een beetje :-

Jans, wat spannend zo…

Fijn dat de kwaaltjes ook iets goed doen, omdat je er bevestiging uit haalt.

Mim, wat sneu voor je buren zeg. Hopelijk kan het Vu ze positief nieuws brengen.

Hier gaat alles goed, behalve mijn rechter (.)… wat een pijn zeg!

Vannacht wel wat langer mogen slapen, tot half vijf.

Dat begint er een beetje op te lijken.

Met Lars gaat het verder prima.

Het is een heerlijk kereltje :inlove:

Hoi, kort berichtje van mij… Helaas niet veel aan klussen toegekomen maar vanochtend even een ovutest gedaan. Daaruit blijkt wel dat ik de komende paar dagen even flink aan de bak moet…! :lol: Ik heb al een sms gestuurd naar m’n vriend dat we vanmiddag nog even moeten genieten van elkaar :lol: :lol: :lol: :wink: :wink:

Sproetje, zijn die kloven nog niet weg? balen dat het zo’n pijn doet :hug:

Yvonne, Klusze :mrgreen:

Vandaag met spoed naar de HA (omdat ik niet bij de longarts terecht kon) want ik hoestte zo erg dat ik steeds moest spugen :sick: En ik heb een gereutel in mijn longen, daardoor kreeg ik het steeds benauwd. Nu heb ik een poedertje meegekregen die ik 3x per dag met water moet vermengen en opdrinken. Dat gaat de slijm tegen, pff hopelijk helpt dat nou eens :roll:

Hee Bigsby, wat een toestand! Hoe is het nu?

En Jans, alles nog rustig?

Sproet, jullie nachten worden gelukkig wat langer… Vermoeiend hoor :zzz:

Onze dame heeft afgelopen week (eindelijk) het loslopen uitgevonden. Zo leuk om te zien dat ze er zelf zo’n plezier in heeft :inlove:

M’n buren hebben de voorlopige uitslag gehad van de punctie, geen afwijkingen in de chromosomen geconstateerd. Nu moeten ze over anderhalve week terugkomen en gaan ze kijken of ze weer meer kunnen zien…

Hoi Bigsby, wat vervelend die toestand… Hoe gaat nu met je?

Mim, toch naar hoor… Ik hoop dat voor je buren toch alles goed komt…

@bigsby :hug: hoop dat je snel beter voelt.

@yvonne hebben jullie veel kunnen genieten… :mrgreen:

@mim, ach wat zitten je buren in een slopende traject. Bij mij haalt het wel weer herinneringen op…

Gaaf hè dat ontdekken van die kinderen :inlove:

Hier is alles rustig. De misselijkheid zet heeeeeeeeeel erg goed door :frowning: , maar dat geeft ook geruststelling. Ik denk dan ook niet dat ik morgen bij de VK aan de lijn hang voor een echo. Ik denk dat ik het wel vol hou TOT volgende week en dan heb ik ook gelijk meer duidelijkheid… Maar ach als ik morgen denk ik trek het niet ga ik toch bellen. :-*

Jans, heb jij ook zoiets met Emma* meegemaakt? Het lijkt mij echt slopend hoor maar je kan er niets aan doen, ze moeten gewoon afwachten.

Bigsby, waar ben je??

@mim ja jammer genoeg wel. Mijn 10w-echo was niet goed. Ook door gestuurd naar het Vu. En dan ga je een traject in. Vlokketest was bij mij ook oké. En dan wordt het afwachten met echo’s. Hoe groter je kindje groeit, hoe meer ze kunnen zien.

Het is idd slopende. Wij kregen met 15 wk duidelijkheid. Toen had ons meisje de strijd verloren. En gelukkig mag je er tegenwoordig voor kiezen om je meisje dan haar wel verdiende rust te geven. Ik ben toen met 17 wk ingeleid.

Later hebben ze aan de hand van DNA onderzoek ontdekt dan emma* Noonan syndroom had. Maar heel vaak vinden ze ook niets…

Het is nu echt een zware periode voor je buren. :hug:

Jans, kan me voorstellen dat je zwangerschap nu dus extra spannend is… Was haar hartje niet in orde?

Je weet altijd wel dat het niet altijd goed gaat/is maar als het zo dichtbij komt dan word je wel met je neus op de feiten gedrukt!

Hier ben ik Mim :mrgreen: ik had een druk weekend waardoor ik niet online was :mrgreen:

Vanmorgen weer bij de vk geweest, ze had wat moeite met het hartje vinden omdat beeb net wakker werd toen zei wilden luisteren :lol: :lol: Maar goed we konden beide de schoppen zien, hij was zo druk :inlove:

Er is alleen een ding… als mijn astma niet snel onder controle raakt dan moet ik over naar een gyn :cry:

Maandag weer naar de longarts, van hem krijg ik een verwijzing voor de KNO arts (misschien vind hij nog iets) maar qua medicijnen zal hij vast niks nieuws gevonden hebben wat ik mag hebben en voor de verandering eens helpt :?

Over 3 weken moet ik terug komen bij de vk (31 mei)

Ik hoest me dus nog steeds een ongeluk, vk raadde me aan om helemaal geen melkproducten meer te drinken (ik mocht al maar 2 bekers melk, ivm dat je daar meer slijm van krijgt) Het poedertje helpt wel iets, maar ik ga er niet minder door hoesten maar ik had hem ook om het slijm wat dunner te maken.

Jans, pff wat hebben jullie toen een stress gehad, en dan nog niet eens te hebben over het verdriet :cry: brr ik moet er niet aan denken :hug:

Hopelijk gaat het deze keer allemaal goed, toch fijn dat je misselijkheid erger wordt. Goed teken :thumbup:

Mim, ik ben blij voor je buren dat ze niks gevonden hebben, wat een stress dat ze elke keer terug moeten komen :cry: Zouden ze het de eerste keer toch mis gehad hebben?

Enne super dat ze het loslopen heeft ondekt :dance: :dance:

@bigsby, wat vervelend dat het niet beter gaat. Ik hoop dat ze toch een oplossing weten…

@Mim, Het hartje van Emma* was eigenlijk het enige wat nog goed was…

Bij de 10w-echo had emma een hele dikke nekplooi. Dit is een zak met vocht die er niet hoort. Dit kan een indicatie zijn voor Down, maar dat hoeft dus niet.

Bij Emma was het vocht het grootste probleem. Dat kwam op steeds meer plaatsen in haar lichaampje voor, waardoor ze op een gegeven moment niet levensvatbaar meer was.

Maar nu leuker nieuws :inlove:

Ik trok het vandaag niet meer dus toch maar ffies gebeld met de VK. Mocht vanmiddag gelijk komen om ffies een echo te laten maken.

Van ons smurfje was nog bijna niets te zien op de echo, maar er was al wel een hartje te zien :inlove:

Jans fijn hoor!!!

Jans, wat een goed nieuws!! Dat ze dat nu al kunnen zien :shock:

Bigsby, m’n buren zijn nog niet uit de stress hoor… Er zijn geen afwijkingen geconstateerd in de chromosomen maar dat wil nog niet zeggen dat er niets aan de hand is. Wat ze konden zien op de echo zag er goed uit maar er is dus iets rond het buikgedeelte dat er anders uitziet dan de bedoeling is. Blijft dus spannend!

Jans, wat ontzettend fijn :dance: :dance: