30+ (deel 5)

Hoi Mieden,

Ik ben 33 en we zijn inmiddels al weer een paar maandjes voor de 2e bezig.

Het lijkt me leuk om mee te schrijven.

Groetjes Jans

Hoi Jans,

Leuk dat je meeschrijft… Ik ben jaloers… Ik ben net zo oud, maar ga nu voor mijn eerste… :?

Groetjes,

@yvonne, jaloers zijn moet je niet doen. Ieder huisje heeft zijn kruisje.

Iets wat we nog steeds niet kunnen is de natuur dwingen. We kunnen de natuur alleen een handje helpen. Je leert vanzelf geduldig zijn…

Is heel erg handig voor mijn dochter nu. Ze is nu aan het peuterpuberen :roll:

Goedemorgen,

Jans welkom hier en hopelijk snel goed nieuws!!!

Emma* is jullie vlinderkindje? Sorry zag het staan en vroeg het me af.

YY heb je inmiddels al contact gehad met een bekkenbodemtherapeut? Ik hoop echt dat die wat voor je kan betekenen want je moet nog best een poosje.

Sproet hoe is het bij jou?

En met de rest?

:-*

Hier gaat goed.

Woensdag de kleine weer even gehoord en nu eigenlijk ook wel iedere dag even het bekende kriebeltje in mijn buik :inlove:

Femke heeft eindelijk twee nachten op rij doorgeslapen en ik moet zeggen dat dat ook flink scheelt :wink:

Voor de nieuwe meiden,

Als jullie mij de gegevens even pb-en zal ik het (zeer verouderde) lijstje aanpassen :eh:

Het inderdaad zeer verouderde lijstje :lol: :lol:

Ach gooi het maar op de zwangerschapsdementie joh.

Lekker gevoel is dat he, het bekende gekriebel :inlove:

Hier is het nu meer alsof je ribben doormidden geschopt worden :? :mrgreen:

Ik zit niet zo vaak meer achter de pc waar het lijstje enzo op staat, vandaar. Een zeer geldig excuus :angel:

Hoe is het verder met jou?

Schiet al aardig op :wink:

Schiet inderdaad lekker op, nog eventjes.

Gaat goed, zwangerschapssuiker is onder controle waardoor ik terug ben bij de vk en daar ben ik heel blij om. Kleine Harry doet het ook prima.

Ja oké, het zijn de laatste loodjes en het begint lichamelijk iets zwaarder te worden maar dat neem ik voor lief.

Naatje heeft nu aankomende week vakantie en de andere meiden komen vanmiddag en blijven t/m dinsdag, daar zie ik wel wat tegenop maar goed, het zij zo :wink:

@Marieke: Ik kon afgelopen maandag direct al terecht bij de peut. Ze heeft me 's grondig bekeken van top tot teen, en blijkt dat ik zowieso altijd al een verkeerde houding heb gehad. En daar krijg ik nú last van. Dus heb huiswerk gekregen om daar aan te werken, maar is zó vreselijk onlogisch om zo te moeten staan :roll: Is voor mij een hele onnatuurlijke houding, maar goed, als het helpt…

Gister had ik een héle slechte dag. Ik had zo’n verschrikkelijk last van m’n rug. Ik kon amper lopen. Ik kon helaas niet thuis blijven, want vriendlief moet ook nog rustig aan doen met zijn knietje. Dus we werken nu momenteel met zijn drietjes zo’n beetje in ploegen in ons winkeltje.

Maar ik heb gister al wel tegen vriend gezegd, dat ik wel hoop dat het niet erger wordt, want anders hou ik het niet lang meer vol om hele dagen te staan en te lopen :?

Voor jou schiet het al lekker op, nog 3 weekjes!! Fijn dat kleine Harry het goed doet en je weer lekker bij de VK bent. Hier is 't nu ook herfstvakantie, maar daar merk ik weinig van helaas. Gewoon werken.

De laatste loodjes kunnen best zwaar zijn zo aan het einde van de zwangerschap. Bij Lotte kon ik de laatste 3 weken gewoon niet meer slapen. Ik was echt helemaal kapot toen ik mijn bevalling in ging. En daarna beginnen je nachten met weinig slaap omdat je moet voeden. Maar het leek wel of ik daar minder last van had.

@yy fijn dat je al zo snel trecht kon bij de peut. Zo’n situatie lijkt me best lastig als je eigenbaas bent. Aan de ene kant weet je dat je rustig aan moet doen anders wordt het misschien wel te erg, maar ondertussen kan het gewoon niet.

@marieke, Emma is idd ons vlinder kindje.

We hebben inderdaad in maart een hele moeilijke beslissing moeten nemen. Ons kleine meisje was niet meer levensvatbaar. Ik ben dan ook na 17 weken zwangerschap ingeleid. Later, na onderzoek, bleek ons meisje het Noonan syndroom te hebben. Opzich niet zo’n heel heftig syndroom, maar bij ons meisje uitte het zich heel heftig en ze had geen kans op leven meer.

Ik vind het inmiddels wel prettig dat ze ontdekt hebben wat Emma* had, maar nu weten we ook wat de herhalingskans is en dat heeft als gevolg dat een volgende zwangerschap dus altijd heel spannend zal blijven.

Sinds juni zijn we weer begonnen om te kijken of het zwanger weer gaat lukken. Ik bleek na 2 maanden al zwanger, maar we hadden weer pech. Op de echo bleek het een vruchtzakje zonder embryo (wordt ook wel een ‘windei’ genoemd). Na een miskraam ben ik dus weer net ongesteld geworden.

Ik hoop idd nog steeds dat er binnenkort een beetje goed nieuws komt. :slight_smile:

Hee hallo allemaal!!!

Welkom Jans, leuk weer iemand in de 30+ erbij, komt helemaal goed hier. Wat je allemaal meegemaakt hebt, hopelijk is er voor jullie snel weer een klein ‘kriebeltje’ :inlove:

wat fijn sproetje een ‘kriebeltje’ in je buik…

Hopelijk bij mij ook snel, ik wacht rustig af, wel spannende week nu.

En YY, voorzichtig met die rug hoor, niks forceren!

Fijn Marieke dat kleine harry het goed doet, laatste loodjes voor jou.Lijkt me ook wel spannend. Hoe het zal gaan en hoe dat nieuwe kindje er weer uit ziet enzo.

Doe het rustig aan voor nu en probeer de meiden ook je te laten helpen, komt wel goed denk ik. :wink:

Moet het doen met de ervaring van jullie, want voor mij is het de eerste…

:smiley:

Liefs Poci :vlinder:

Jeetje Jans, wat een verhaal…!! :frowning: Heel veel sterkte en hopenlijk gaat het wel goed met het volgende kindje… :hug:

YY, sterkte met jouw rug… :hug:

Marieke, veel sterkte en succes de komende weken… :wink:

Poci, voor ons wordt het weer spannend… Ik denk dat het voor mij niets wordt deze ronde, ik merk/voel hier helemaal niets, dus ik denk dat mijn NOD een OD gaat worden… :? Hoe gaat het bij jou?

Hee Yvonne,

het is inderdaad spannend en nee ik voel ook niet echt iets.

Als ik wat voel, is het alleen een beetje buikpijn, maar dat zijn

misschien weer mijn darmen… :think:

We kunnen alleen afwachten, want je hoeft niet persé iets te voelen.

We weten het over een weekje of wat!!!

Succes met het wachten en wie weet… :inlove:

liefs Poci

@poci en @ yvonne :pray:

Ben gisteren weer in het ziekenhuis geweest voor weer een na controle na de miskraam. Bij de vorige na controle (nu ruim 2 weken geleden) was mijn baarmoeder nog niet leeg, maar omdat ik er geen last van had, verwachte de Gyn dat het nog bloedstolsels waren en geen resten van de zwangerschap. De stolsel zouden verdwijnen met de volgende menstruatie.

Nu had ik dus de nacontrole na de menstruatie… Nog steeds geen lege baarmoeder :? De echoscopiste kreeg meer het idee dat wat er nog in mijn baarmoeder zat een vleesboom was. Ze kan de bloedvaten zichtbaar maken tijdens de echo en dan paste het meer bij een vleesboom en niet bij een rest.

Nu krijg ik dus onderzoek om uit te zoeken of het een vleesboom is. Of dat het toch nog een rest is van de zwangerschap.

Moest gisteren eerst bloedprikken voor het zwangerschapshormoon. Restjes maken ook nog steeds HCG aan.

Werd vandaag gebeld over de uitslag. Was de HCG-waarde twijfelachtig.

Geen HCG betekende, geen restjes en dus een onderzoek naar de vleesboom. Een hoge (of hogere) HCG-waarde betekende of een zwangerschap of nog resten. Nu was het niet duidelijk. Het kan nog wat rest HCG zijn van de verdwenen resten of misschien een hele prille zwangerschap. Nu moet ik volgende week nog een keer bloedprikken, zodat ze kunnen kijken of de waarde gestegen is of juist gezakt.

En 9 nov heb ik een GIS echo staan. Dit is een echo met contrast vloeistof in gel vorm. Dit wordt in mijn baarmoeder gespoten en dan kunnen ze de baarmoeder beter bekijken. Het is de bedoeling om mijn baarmoeder nu eens goed in beeld te krijgen. :think:

Ik ben benieuwd wat voor berichten ik nu weer te verwerken krijg. :wall:

Sorry dat ik zo ongezellig zit te doen. Ik ben wel blij om van andere even wat goede berichten te lezen…

Welkom Jans, hopelijk mag je snel zwanger raken.

Sproetje, pff jij gaat ook hard zeg :shock: alweer 18 weken :shock:

Jans, zo wat een onderzoeken zeg, hopelijk krijg je wel meer duidelijkheid. Want zo is het ook niet fijn allemaal. :shock:

Veel sterkte ermee…

YY, hoe gaat het nu met je?

Yvonne, ‘voel’ je al iets meer???

Sproetje, gaat het goed met het lijstje?

Bigsby alles goed met jou??

Liefs Poci :vlinder:

hey jans… had ik dat al gezegd… alsnog hoi jans… hoop dat alles nu een beetje beter gaat.

pfffff ik weet het niet meer… of ik heb de griep of dit is echt puur zs kwaal maar ik word er gek van… geen zin in eten en als ik niet eet word ik misselijk en niet lekker en als ik wel eet het zelfde riedeltje

Jeetje Jans, wat heftig… :shock: Pfff… ik leef volledig met je/jullie mee en hoop natuurlijk op een prille zwangerschap (hoewel ik bang ben voor iets anders moet ik eerlijk zeggen…) :pray:

Hoi Marieke, hoe lang moet je eigenlijk nog? Het schiet aardig op toch? :inlove:

Poci, lief dat je 't vraagt, maar helaas voel of merk ik helemaal niets… Ik ben eigenlijk bang (en daar ga ik ook maar even vanuit) dat het niets is deze maand en dat ik volgende maand opnieuw moet proberen… :slight_smile: Nou ja, niet zo erg, net twee maanden bezig en om eerlijk te zijn… nu zwanger zijn betekent nét niet meer op wintersport kunnen 2e week januari… (dan ben ik net twee weken te lang zwanger om nog te mogen skiën…) 8)

Sproetje, van mij heb je al gegevens ontvangen toch?

YY, lukt het al met de oefeningen om je houding te verbeteren?

Yvonne ik moet nog 3 weekjes maar onze kleine Harry mag nu officieel geboren worden :smiley:

Zal later eventjes bijlezen, eerst even koffiedrinken met vriendlief.

Oja voor de nieuwsgierigen naar mijn buik, foto’s staan in het showforum bij de buikfoto’s :wink:

Marieke, 3 weekjes… dat klinkt opeens heel kort.

Dat gaat pas hard Bigs :wink:

Het lijstje is overigens aangepast hoor, dus wijzigingen mogen via pb.

Spannend met een aantal NOD’s op komst :pray: :pray:

Ik ben thuis aan het werk omdat Femke voor de zoveelste keer deze twee weken hoge koorts had. Ze ligt nu op bed en af en toe komt er een heel zielig jammertje uit haar kamer :frowning: