30+ (deel 5)

Marieke, fijn dat alles goed gaat meid :-* enne jij bent volgens mij een uitzondering :wink:

Ja nog 1 ronde zonder, en ik heb geen idee wat voor medicijnen ik krijg.Hormonen waarschijnlijk, en verder :think:

Hoi Marieke5000, ik denk dat ik diegene was over verminderde vruchtbaarheid boven de 30. Wel fijn zoā€™n voorbeeld te lezen dat het nog prima kan. Met mijn 33 jaar voor een eerste kindje begin ik in mijn omgeving wel enige te worden; bijna iedereen heeft al kinderen. Leeftijdsgenoten hebben al twee of drie kinderenā€¦ Ik kan nu zelf bijna niet wachten tot het zover isā€¦!! :?

Bigsby, wat erg dat je al zo lang bezig bent voor een kindje. Gaat het om je eerste of heb je al een kindje? Een vriendin van mij wilde na twee jaar na haar eerste kind proberen een tweede te krijgen, maar is meer dan anderhalf jaar bezig geweest om zwanger te worden van een tweede. Het is uiteindelijk wel gelukt, maar o, wat was het frustrerend voor haarā€¦ Iedereen in haar omgeving (behalve ik dan) werd intussen zwanger van een tweede of derde (ook waarmee zij samen op gym had gezeten bij haar eerste zwangerschapā€¦) :cry:

Ik denk in ieder geval niet dat ik zoveel geduld hebā€¦ Als ik binnen een jaar niet zwanger ben geworden ga ik langs de huisarts. Ik ga het jaar niet afwachtenā€¦

Groetjes,

Yvonne77

Yvonne, het is idd frustrerend, vooral omdat Luca er binnen 3 maanden was. Wij gingen voor een 2e toen hij 11 maanden was, en verwachtte snel zwanger te zijn. Helaas liep dat anders dan verwacht :cry:

Bij Nathalie was ik eigenlijk vrijwel gelijk na het stoppen met de pil zwanger. Kleine Harry heeft 19 maanden op zich laten wachten.

Goedemorgen trouwens :smiley:

Vanmiddag intake met de kraamzorg, wat te vragen ook alweer :think:

Marieke, veel plezier en succes vanmiddag :smiley:

Goede morgen allemaal!

Bigsby, ik ben eind augustus gestopt met de pil, heb pas 2 keer mijn menstruatie gehad, dus komt goed. Heb goede hoop.

Maar het klopt idd dat iedereen uit je omgeving kinderen krijgt, ook heel de familie is er mee bezig, willen graag een kleintje erbij in de familie.

De druk is hoog, hahahaā€¦ Wel leuk hoor.

En Marieke wat een mooi voorbeeld, het kan dus ook als je iets ouder bent!

Het is in ieder geval erg spannend, het lijkt me het mooiste wat er is, zoā€™n mensje in je buik wat je samen hebt gemaakt, kan niet wachtenā€¦ :smiley:

Liefs Poci

HƃĀØ bigs, dat was de afspraak niet :hug: :hug:

Balen meis!!

Marieke, fijn dat je terug kan bij de vk.

En jij wil thuis bevallen? Ik twijfel heel erg, maar ik heb nog even om erover na te denken :wink:

Ja ik zou heel graag thuis willen bevallen, van Naat werd het ziekenhuis omdat ze 18 dagen te laat kwam maar ook gezien alles wat we de laatste maanden hebben meegemaakt wil ik of moet ik zeggen willen we :mrgreen: heel graag in de intimiteit van thuis bevallen met de vertrouwde verloskundige.

Poci het is een heerlijk gevoel zoā€™n kindje in mijn buik maar ik moet zeggen dat ik kleine Harry vandaag toch al meerdere keren heb toegesproken of hij niet even lekker wil gaan slapen want hij is vreselijk druk vandaag :mrgreen:

Ik kan me wel herinneren dat Femke ontzettend vaak de hik had.

Heeft ze nu nog steeds wel trouwensā€¦ :lol:

Mijn vorige bevalling koos ik bewust voor het zkh en dat is eigenlijk heel goed ā€˜bevallenā€™. Maar thuis heeft natuurlijk ook zo zā€™n voordelen. Zeker als er geen complicaties zijn en je naderhand gelijk weer in je eigen omgeving bentā€¦ twijfel twijfel :slight_smile:

Grappig om zo jullie ā€˜ervaringsā€™ verhalen te lezen, hopelijk hoor ik daar ook snel bij!!

Ben nu in vruchtbare periode, dusā€¦ :wink:

Hallo Poci,

Ik zit nu ook in de vruchtbare periodeā€¦ Wij verschillen 2 dagen wat dat betreft (als het kloptā€¦) :mrgreen:

Heel spannend!! Ik heb gisteren ook maar alvast een test gekocht van de Kruidvat (2 voor 5 euro waar iedereen het over heeftā€¦) Schijnt ook wel goed te werkenā€¦ :slight_smile:

Wel grappig dat we idd dezelfde periode hebbenā€¦

Ben benieuwd.

Ik koop denk ik pas een test als ik overtijd ben, kan het niet in huis hebben, denk ik. Ik test mezelf gelijk als ik wat voel :slight_smile:

Het is wel jammer te lezen dat sommige er wat langer over doenā€¦

Lijkt me niet gemakkelijk.

Maar goed, voorlopig ben ik nu aan het oefenen, ben aan het oppassen op kleine meid van mijn vriendin, pas 4 maanden, zooo schattig.

Liefs Poci :vlinder:

Hahahaā€¦, ik ben ook druk aan het oefenen. :mrgreen: De dochter van mijn vriendin is 5 weken oudā€¦, haar zus wordt over een paar weken 4 jaar. :smiley:

Succes met oefenenā€¦ :wink:

Ik heb vanmorgen toch ƃĀ©indelijk maar weer de VK gebeld. Heb pas weer 1 november een afspraak, maar de pijn in mijn rug/bekken/heupen wordt eigenlijk met de dag erger. Als ik 's morgens in de auto stap, heb ik al 3 trappen gehad, en dan begint het gedonder. Maar kan ook niet anders, want in huis al 2 trappen af en dan de auto nog ophalen uit de garage.

En dan natuurlijk nog werken. De hele dag staan en lopen, en das nou niet echt bevordelijk zeg maar. En nu thuis blijven kan ook niet, want vriendlief is afgelopen woensdag aan zijn knie geopereerd. Bleek dat de binnenste meniscus helemaal afgescheurd was. Dus meteen verholpen, en is dus nu thuis aan het herstellen.

Maar vanmorgen dus VK gebeld, en mijn verhaal uitgelegd. En die zei eigenlijk dirƃĀ©ct: ā€œBel maar een bekkenbodem-therapeutā€ Meteen een adres gekregen, en ze raadde me aan om mā€™n werkzaamheden aan te passen. Maar dat zal nu nog lastig gaan. Maandag bellen voor afspraak bij therapeut, en hopelijk kan hij/zij mij helpen. Want dit is zo nƃĀ­et leuk

Hoi hier nog een 30+ mama!!!

Ben 31 en we willen er nog graag een kindje bijā€¦ We hebben 1 dochtertje van 5.

Hopelijk mag ik snel weer genieten van een zwangerschap!

Voor nu lees ik graag mee met jullie verhalen en 'hoop iedere maand op goed berichtā€¦ we zijn nu voor de tweede maand bezigā€¦

liefs Armara

Hee yinyang, das niet fijn!

Maar denk wel aan jezelf, ben er voorzichtig mee!

Heel veel succes bij therapeut.

Hoi Armara, leuk weer iemand er bij in de 30ā€¦

Hoe lang duurde het bij jou bij de eerste?

Ze zeggen dat het sneller gaat als je jonger bent.

Wij zijn nu pas begonnen en in de 2e maand bezig, vind het best spannend.

Hoe gaat het verder met iedereen?

Hoi Yinyang,

Het lijkt inderdaad op een instabiele bekkenbodem. Daar moet je voorzichtig mee zijn, want als je daar teveel mee doorloopt of gewoon niet oppast kun je daar blijvende schade aan overhoudenā€¦!! :?

Wees voorzichtig, nu eerst aan jezelf en kind denkenā€¦ :naughty:

Groetjes,

Yvonne

Hi Pociā€¦

bij onze eerste was het de eerste maand meteen raak!

Dus ik ben verwend zal ik maar zeggenā€¦

Maar ik ben nu 6 jaar verder en dus wat jaartjes ouder en weet dat het wel eens wat langer zou kunnen durenā€¦

blijven proberen maar!

liefs Armara

Hallo allemaal!!

Ben benieuwd hoe het gaat met iedereen. :smiley:

Met mij gaat het goed, nu aan het afwachten tot de NOD. :pray:

Armara welkom :-*

Hier gaat het goed hoor, laatste loodjes dus lichamelijk wordt het wat zwaarder maar ik klaag niet :smiley:

Behalve dan als ik me een vreselijk zeikwijf (letterlijk) vind als ik voor de 135e keer op een dag moet plassen :mrgreen:

YY inderdaad voorzichtig mee zijn en naar laten kijken hoor :hug:

Oja, ik was op mijn 35e binnen 2 maanden zwanger van Nathalie.