Maar je was er toch zelf bij toen je dat contract tekende? :think: Je hangt nu de zielepoot uit, terwijl je toch zelf besloten hebt hieraan mee te werken? Dan kun je reacties als die van mij en andere kokkers verwachten. Dat is niet kwetsend bedoeld, dat heet een mening geven.
Kan je daar niet tegen of voelt het kwetsend? Vervelend maar misschien had je er dan iets beter over moeten nadenken voor je je inliet in de grote nare tvwereld
Charita en vrienden.
Staat er niet in, werd niet uitgezonden, net als een discussie tussen Charita en Ewout (Genemans ofzo, die interviewde) juist over dat staan enzo.
En uuh… dat ze nog nooit met Karen op de foto was geweest is volgens mij ook bedacht door de redactie.
Oh ja, ze wouden (wilden?) ook graag dat ze er duidelijk uit zag als een K3 fan. Op doordeweekse dagen ziet ze er gewoon als alle andere 20 jarigen uit hoor!
Ennnn veel van die oudere fans waren een jaar of 10 toen K3 begon, tja die zijn gewoon meegegroeit, niet zo raar toch?!
zie dat ze zelf al is langs gekomen voor een reactie,
ik vind het stoer van je Charita! :mrgreen:
Ik vind je idd niet raar ieder zijn ding, maar je krijgt toch vantevoren een soort van contract te lezen, en als er iets instaat wat je niet zint dan teken je toch niet.
Dankje marite! Jij begrijpt me! Maar ik ken jou natuurlijk al een tijdje via K3 en de optredens/shows daarvan.
Dat ik nog nooit met Karen op de foto was geweest was geen grapje, dat probeerde ik al 5 jaar maar omdat ik altijd netjes de kinderen heb voorgelaten, was dat er nooit van gekomen.
Ten 2e hang ik niet de zielepoot uit maar vertel ik hoe het is gegaan die dag, de eerlijke waarheid omdat het jullie aan die informatie ontbreekt.
Jullie zien een programma maar missen 3 kwart van die dag.
Dat contract is gelezen maar dat is een standaard contract, daar staat niks in over hoe het bij mij zou gaan, maar alleen algemene regels en dat je afstand doet van al je rechten.
Mijn vader heeft toestemming tot tekenen gegeven. Die dag is totaal de soep in gelopen omdat ik vanalles moest doen wat ik niet wou.
Overigens heb ik me NIET opgegeven voor het programma, zij hebben mij benadert via de fanclub en het heel rooskleurig voorgesteld. Het leek een superkans om de oudere fans eens minder belachelijk te laten overkomen. Helaas werd het verpest omdat ze geen realistisch beeld van mij gaven.
Overigens heb ik andere dingen WEL geweigerd. Zoals bij t podium gaan staan, opwachten bij de deur ipv achteraan, als k3 zou komen meteen op ze afrennen. Dat willen ze voor t programma maar daar trapte ik niet in.
Verder denkt iedereen er het zijne maar van, ik word er heus niet minder fan van. En ik ga er ook heus niet minder van naar shows, ik ga maar 2x per jaar.
Maar zou dan in zo’n contract al staan dat je bijvoorbeeld moet gaan staan?
Geen idee hoor hoe zo’n contract eruit ziet. Of zouden ze dat ter plekke bedenken omdat het goed staat in het plaatje? :think:
Hahaha je was me alweer voor !
haha het is gewoon een standaart contract met de regeltjes van het bedrijf, en dat je in principe gewoon afstand doet van al je rechten.
Er staat niks in dat je dingen gedwongen moet doen maar omdat je afstand doet van je rechten kan dat dus voorkomen.
Maar als je tekent denk je er niet bij na dat ze die dingen zouden doen want voordat je tekent zijn ze zo lief en aardig en mag je alles zelf bepalen.
En dan heb je getekend en dan valt dat doek, dan bepalen zij het allemaal voor je.
Overigens zonder de oudere fans waren er geen K3 fanclubs, geen K3 forums en geen K3 sites. Op een enkele site na zoals de officiele of van moeders van fans.
en heb je daar nou nog geld voor gekregen of ben je gewoon goed voor l*l gezet door ze voor de kijkcijfers?
Ik heb er geen cent voor gekregen.
Ik heb het gedaan om de oudere fans uit dat kwade daglicht te halen, en ze hadden ook beloofd dat ze me zo zouden laten overkomen.
maar helaas…
Niemand kan je dwingen om dingen te doen, ook niet in een contract waarbij je afstand doet van je rechten. Je doet afstand van DE rechten, van de beelden die gemaakt worden. Als jou dingen worden gevraagd/gezegd die je moet doen en niet wil heb je nog altijd het recht om Nee te zeggen. Maar okee… ik vond het hilarisch om naar te kijken en als jij K3 leuk vind… Prima! Maar wordt niet boos/voel je niet gekwetst om wat anderen hierdoor voor mening vormen. Dat hoort bij het leven en als je eerlijk bent weet je dat je dat verwachten kan als je je op die manier laat filmen.
Je kan toch achteraf weigeren dat het sowieso wordt uitgezonden?
Ik begrijp echt wel dat het is aangedikt. Ik zei in mijn eerste reactie dat het een typisch sbs6 programma is en dat blijft het ook…Vreselijk hoe ze mensen laten zien hoe ze niet zijn (???)…
Weet je, ik begrijp best dat er wat wordt gejut door de makers. Die willen wat sjeu in het geheel.
Je MOET helemaal niets en vanuit het feit en jouw reacties ben je inderdaad nog jong…Je hebt wel getekend, maar dat betekent niet dat je nooit meer een keuze had. Dat er een pistool tegen je hoofd werd gehouden.
Die moeder was een totale aso.
Dat jullie gingen staan vond ik aso.
Je komt nu over alsof je altijd de kindjes voor laat, dat je netjes blijft zitten en een prima fan bent en ik geloof je gelijk…Maar het feit dat je zegt dat je getekent hebt dus iets MOEST is gewoon vreselijk naief…
Je had (en misschien je moeder ook, had je moeten beschermen ) moeten zeggen dat je niet wilde dat het werd uitgezonden omdat diegene die uit de verf komt nu, niet diegene is die je zegt dat je bent.
Van fouten leer je, je had nooit met zo’n programma mee moeten doen. Je bent ingepakt. Maar zolang mensen niet met je leven dreigen hoef je helemaal niets…
jammer…
Stond er ook in het contrakt hoe je moest reageren op degene die het vervelend vond dat jullie stonden?
Want het was duidelijk dat jullie het raar vonden dat degene achter jullie het vervelend vonden.
Ik zou denk ik ook wel pissig zijn als ik best veel geld uit zou geven aan een kaartje voor mn kind en dat die niets kan zien omdat er een 20 jarige voor dr neus staat.
@Affie wrote:
Niemand kan je dwingen om dingen te doen, ook niet in een contract waarbij je afstand doet van je rechten. Je doet afstand van DE rechten, van de beelden die gemaakt worden. Als jou dingen worden gevraagd/gezegd die je moet doen en niet wil heb je nog altijd het recht om Nee te zeggen. Maar okee… ik vond het hilarisch om naar te kijken en als jij K3 leuk vind… Prima! Maar wordt niet boos/voel je niet gekwetst om wat anderen hierdoor voor mening vormen. Dat hoort bij het leven en als je eerlijk bent weet je dat je dat verwachten kan als je je op die manier laat filmen.
Ehm, hier ben ik het dus mee eens…
Jij zegt het wat netter…
En ik ben ook erg benieuwd hoe je hier op het forum komt eigenlijk??
Gewoon, uit nieuwsgierigheid…
Goed dat jij je verhaal komt doen, ik vind het van SBS dan wel raar dat ze iemand zo compleet voor gek zetten waardoor je waarschijnlijk morgen op school nog meer gepest zal worden.
Je hebt zelf al vermeld dat je gepest werd.
Ik zou morgen wel met sbs bellen want dit kan toch niet echt de bedoeling zijn, zo scoren ze natuurlijk wel…
Het probleem was dat er 8 uur gefilmd is en er zijn zoveel goede beelden gemaakt, ze hadden beloofd me positief te laten uitkomen in het programma.
Ik had er vertrouwen in omdat er zoveel goede beelden waren, als ik geweten had dat het zo eruit zou komen te zien had ik geweigerd. Dan had ik het inderdaad gestopt, maar ze laten je natuurlijk van tevoren niet zien wat ze uit gaan zenden.
Ik had negatieve reacties verwacht hoor, doe ik ook nie moeilijk over. Maar dat er nu ingebroken word op mijn hyves, mijn prive fotos worden gestolen, verspreid worden over internet, ik bedreigd word op internet en mijn berichten aan Karen openlijk worden verspreid over forums, sorry dat gaat me te ver. En dat heeft me gekwetst, ik durf nieteens meer over straat.
Ik ben heel erg gevoelig en onzeker, en te goed gelovig blijkt maar weer eens. Ik heb er van geleerd, ik trap hier nooit meer in.
Overigens mag iedereen bij K3 komen kijken als ik er ben, on aangekondigt, dan zullen ze zien dat ik nooit vooraan sta.
En zien hoe ik echt ben.
Hoe kom ik hier op het forum:
Dit forum kom ik via Marite die het mij via hyves vertelde en de link gaf.
Verder word ik op de hoogte gehouden door mijn mede oudere fans en tevens vrienden die het internet ook in de gaten houden. En er zijn er een aantal die op dit soort forums zitten omdat ze moeder zijn. Ik had in principe zelf nauurlijk ook al moeder kunnen zijn.
Ik wil graag ook mijn verhaal doen zodat mensen weten hoe het echt is gegaan en niet alleen de kant van SBS zien.
Morgen bel ik het bedrijf van Ewout Genemans en Jon Karthaus (de programmamakers, ja die van zoop) en ik bespreek het met hun. Dat was al afgesproken.
@tijdelijk wrote:
Ik had negatieve reacties verwacht hoor, doe ik ook nie moeilijk over. Maar dat er nu ingebroken word op mijn hyves, mijn prive fotos worden gestolen, verspreid worden over internet, ik bedreigd word op internet en mijn berichten aan Karen openlijk worden verspreid over forums, sorry dat gaat me te ver. En dat heeft me gekwetst, ik durf nieteens meer over straat.
Nou ja zeg wat belachelijk wie doet nu zoiets? En wat hebben de andere hier nu toch aan?
Je kan hier zeker wel aangifte tegen doen, heb je al met de politie gebeld?
Maar je wist van tevoren toch al de insteek van het programma?
Namelijk: Ewout Genemans gaat in het nieuwe SBS-programma Fans op zoek naar de meest extreme fans van Bekende Nederlanders.
Ja en toch denk ik dat als je de zender sbs 6 kent, dat ze alles doen voor de kijkcijfers ik vond het wel leuk om te zien.
En ik vond echt niet dat je voor joker stond, ja met je haar in die staartjes dat vond ik een beetje sneu overkomen.
Maar goed je gaat er toch boven staan over hoe de mensen over je denken.
Maar goed gelukkig zijn er ergere dingen in de wereld.