20-jarige fan van K3.

die meiden zijn inderdaad allemaal van de SPW

allemaal bezig om juf te worden…

lekkere juf…

je hebt ook altijd kinderen die anders zijn dan anderen en niet met de meute meelopen, die vallen er bij hun dus meteen uit?

overigens ik heb van iemand inderdaad een berichtje via hyves gehad, ik heb nergens meer op geantwoord na maandag… dus ik weet t allemaal niet meer zo goed .

Als je SPW doet word je geen juf maar leidster :slight_smile:

@#puk# wrote:

wilde ik ook zeggen

@Affie wrote:

@#puk# wrote:

wilde ik ook zeggen

Maar heel veel doen het als vooropleiding richting de Pabo.

Ik heb SPH gedaan en daar viel bijna iedereen buiten de boot :mrgreen:

ff offtopic maar het is tegenwoordig K2

:lol: :lol: :lol:

De naam blijft K3, ongeacht of ze met zn tweetjes doorgaan of dat er een ander meisje bijkomt. :wink:

k2… oepsie… beter dan maar niet bij limewire zoeken op die naam :lol:

@Mutsie86 wrote:

vind het heel raar, zo’n klas. Ik heb zelf ook spw gedaan maar bij ons (hele opleiding) gedroegen we ons gewoon normaal.

op de giechelbuien na dan :mrgreen:

Ja bij ons ook, hele leuke gezellige meiden al zeg ik 't zelf. :mrgreen:

Maar beetje vreemd, is er niks van gezegd dan? Ik vind dat niet echt een goede houding, helemaal niet voor een SPW/SAW’R! :roll:

tjah ik heb nu andere dingen om me zorgen om te maken.

Door leugens in de pers, dingen die ik niet gezegd heb, ben ik nu mijn stageplaats kwijt.

mijn stagebegeleidster heeft in de krant gelezen dat ik te verdrietig zou zijn om naar school te gaan en heeft me een mail gestuurd dat ik niet meer hoef te komen omdat ik niet geschikt ben als klassenassistent op deze manier. Zonder mij ook maar iets te vragen.

Gelukkig heeft 1 van de docenten mij zelf gezegd dat ik rust moest nemen en thuis moest blijven, dus misschien dat dat wat invloed erop heeft.

Geef haar maar een link van dit topic.

Dan ziet zij ook dat mensen die het programma eerst hebben gezien ook van mening kunnen veranderen door jouw bijdrage hier.

En misschien komt ze er dan achter dat je door de media heel erg genept wordt en dat je je daar soms maar weer bewust van gemaakt moet worden.

Overigens vind ik het heel SLECHT dat zij door een artikel (in een overigens vreselijke krant) een beslissing maakt ZONDER het met jou en je stagebegeleider te bespreken… :naughty:

Is ook niet echt een geschikte manier van doen lijkt mij…

Wat vreemd dat een stagebegeleidster aan de hand van een artikel beslist of jij wel of niet geschikt bent als klassenassistente :eh:

Ik neem aan dat hij/zij beter kan kijken naar hoe jij op je stage funcioneert.

Dit zou voor mij een reden zijn om als school (jouw school) mijn vraagtekens te zetten bij de begeleiding die deze stageplek kan bieden.

@tijdelijk wrote:

tjah ik heb nu andere dingen om me zorgen om te maken.

Door leugens in de pers, dingen die ik niet gezegd heb, ben ik nu mijn stageplaats kwijt.

mijn stagebegeleidster heeft in de krant gelezen dat ik te verdrietig zou zijn om naar school te gaan en heeft me een mail gestuurd dat ik niet meer hoef te komen omdat ik niet geschikt ben als klassenassistent op deze manier. Zonder mij ook maar iets te vragen.

Gelukkig heeft 1 van de docenten mij zelf gezegd dat ik rust moest nemen en thuis moest blijven, dus misschien dat dat wat invloed erop heeft.

Bel vandaag nog je slb-er/ tutor of mentor (is dat ook je stagedocent?) op en vraag een gesprek aan, ook op stage. Op deze manier mag een stage niet worden beëindigd. Ik werk zelf op een roc en hier klopt iets niet. Of je stage ziet het niet zitten of jij bent niet helemaal duidelijk, regel een gesprek en neem je verantwoordelijkheid.

ben het helemaal met Madre en Lydia (en ook Joseetje natuurlijk :mrgreen: ) eens…ga het gesprek aan, en doe je verhaal

:hug:

Uiteraard ben ik er meteen achteraan gegaan.

Zowel mijn mentor als bpv begeleider is ingeschakeld, de laatste had vandaag eigenlijk haar vrije dag maar gaat er toch mee bezig.

Mijn stagebegeleidster is een beetje vreemd… het ene moment lacht ze naar me en zegt ze datik alleen nog wat meer opdrachten aan de kinderen zou mogen geven en de rest verbetert is.

Het volgende moment is dit de druppel die de emmer doet overlopen en is ze heel kwaad. Als ze de andere redenen me dan ook had verteld had ik misschien geweten dat het niet goed ging.

Maar dat is al meerdere keren gebeurd, lachen, leuk en aardig doen en 2 sec later me de grond in stampen en dan is niks goed.

Er is wel al besloten dat ik niet meer terugkan naar die stage plek, ik weet nu al dat we niet meer normaal tegen elkaar zouden kunnen doen.

Gelukkig heeft een lerares van mijn oude stageplek gezegd dat ze het belachelijk vond en ik dan maar bij haar stage moest komen lopen. Hopelijk kan dit dus.

Het heeft al geen zin meer.

De stageplek die ik aangeboden had gekregen mag niet omdat ik daar al eens stage heb gelopen.

Heb maakt niet uit dat het een totaal andere begeleidster is, het mag gewoon niet. Terwijl een andere lerares het wel weer een goed idee vond.

Dit omdat het niet objectief meer is en ze me een hoger cijfer zouden kunnen geven dan verdient.

Eigenlijk valt er weinig meer te redden, ze proberen wel, maar eigenlijk is zeker dat ik blijf zitten.

dat lijkt me ook een beetje vreemd, onder deze omstandigheden blijf je niet meteen zitten, daarvoor moet je meer dingen “fout” hebben gedaan.

Een school is mede verantwoordelijk om een geschikte stageplek te vinden, zelf heb je daar ook verantwoordelijkheid in, maar zomaar blijven zitten is onzin! zeker om deze reden!

Beetje raar dit.

Wat heeft geen zin meer?

Een school behoort bij een BPV mee te zoeken naar een geschikte stageplek.

En hoezo kan een stagebegeleidster niet meer objectief zijn omdat ze je al een keer gezien heeft?

Ik neem aan dat ze je nu op andere competenties moet beoordelen?

ik geloof er niks van dat dat de doorslag geeft, dat is gewoonweg eigenlijk niet mogelijk. Er is dan vast meer aan de hand.

Ik heb nog nooit een competentiemodel gezien waarin een tv-optreden als beoordelingspunt wordt gehanteerd.

Ik vermoed ook dat er meer aan de hand is.

Het kan zijn dat een stageplek niet blij is dat ze zo in de media terecht komen, “dankzij” een stagiaire. Dat kan.

@Kaboutertje, dat klopt wel hoor, als je BPV niet voldoende is, dan kun je blijven zitten. Als dat in het onderwijs-en examenreglement zo is vastgelegd dan is dat heel goed mogelijk. Op dit moment is de BPV niet behaald. Blijven zitten is dan geen onzin, maar een gevolg.

Ik ben wel benieuwd in welk jaar je nu zit en met welk materiaal je werkt, ik ga er vanuit dat je BPV noodzakelijk is om competenties te behalen.

Of de school wel of geen andere plek gaat zoeken, hangt af van jullie stagebeleid. Wij doen dat ook niet altijd…

En twee keer dezelfde stageplek kan ook niet, ook al heb je een andere begeleider. Je moet competenties bewijzen in meerdere contexten en dat kan niet 2 keer op dezelfde plek zijn.

Succes want volgens mij heb je nu inderdaad een probleem, maar ik ben nog altijd benieuwd of dat te wijten is aan je tv-debuut, of dat er meer achter zit.