20-jarige fan van K3.

Lydia bij ons was het beleid dat er 2 termijnen opdezelfde stageplek gevolgd mochtend worden.

Voorwaardes waren dan wel dat er een andere groep kwam en een andere begeleider.

Helemaal als het een laatste mogelijkheid was, was dit een oplossing.

Wat dan weer niet mocht was ieder termijn bij bijvoorbeeld dezelfde leeftijdscategorie.

@joseetje wrote:

Lydia bij ons was het beleid dat er 2 termijnen opdezelfde stageplek gevolgd mochtend worden.

Voorwaardes waren dan wel dat er een andere groep kwam en een andere begeleider.

Helemaal als het een laatste mogelijkheid was, was dit een oplossing.

Wat dan weer niet mocht was ieder termijn bij bijvoorbeeld dezelfde leeftijdscategorie.

Dan heb je het 2 termijnen die gevolgd worden. Dat is dan 1 stage met 2 verschillende doelgroepen en dat kan heel nuttig zijn lijkt me.

Maar dit is terug gaan naar een eerdere plek, en bij ons zou dat niet mogelijk zijn. In die context heb je competenties bewezen.

Vaak is het ook de weg van de minste weerstand en als leerling in ontwikkeling lijkt me dat geen goede weg…

Zoals ik al had aangegeven heeft mijn begeleidster aangegeven dat dit de druppel was die de emmer deed overlopen.

Ik heb alleen zelf geen flauw idee wat de verdere inhoud van die emmer was…

En dit ging trouwens om het terugkeren naar dezelfde school maar met een andere begeleidster en op een andere groep.

Maar dat mag niet, al zit je aan de andere kant van het gebouw of een ander gebouw van dezelfde school.

Maar ik heb die lerares wel die me steunt, zij wil eventueel zelfs iets voor me regelen op de school waar haar zus werkt. Daar ben ik nog nooit geweest dus dat zou een uitkomst kunnen zijn.

En ik had het idee (geen idee of het mogelijk is) om in de zomervakantie stage te lopen 5 dagen in de week op een kinderdagverblijf, en daar alle opdrachten dan uitvoer. Ben ik wel mn vakantie kwijt maar kan ik daarna meteen alles inleveren en hopelijk gewoon verder in de 3e klas.

(zit nu dus in de 2e, niveau 3 spw)

Ik denk niet dat dat laatste mogelijk is…

Heb zelf ook SPW 3 en 4 gedaan en wij mochten geen stages inhalen tijdens de zomervakantie…

Reden hiervoor is dat ze je vanuit school moeten kunnen begeleiden… Zowel met evaluaties op je stage als de methodische werkbegeleiding op school…

En ja, in de zomervakantie hebben de leraren vrij dus kunnen ze je niet begeleiden tijdens je stageperiode…

@Artistiqua wrote:

Ik denk niet dat dat laatste mogelijk is…

Heb zelf ook SPW 3 en 4 gedaan en wij mochten geen stages inhalen tijdens de zomervakantie…

Reden hiervoor is dat ze je vanuit school moeten kunnen begeleiden… Zowel met evaluaties op je stage als de methodische werkbegeleiding op school…

En ja, in de zomervakantie hebben de leraren vrij dus kunnen ze je niet begeleiden tijdens je stageperiode…

Of je moet een docent vinden die je zo gek kan krijgen…

Ik heb vorig jaar een leerling haar stage laten inhalen in de vakantie, en toch 2 bezoekmomenten gepland, in mijn vakantie dus. Maar dat meisje was voor mij echt een uitzondering hoor!! Ik deed dat omdat haar inzet en werk echt fantastisch waren, en zij door familieomstandigheden haar stage niet had kunnen voltooien in de goede periode.

Maareehh om even terug te komen op jou, het is natuurlijk nogal bijzonder dat je geen idee hebt wat de inhoud van die ‘emmer’ dan is. Je hebt toch beoordelingsmomenten en evaluatiemomenten genoeg in je stage. Het is aan je stagebegeleider, maar zeker ook aan jou om die in acht te houden. Op die manier kan een stopzetting nooit uit de lucht komen vallen lijkt me.

Als de kink in de kabel echt bij de begeleiding ligt, zou ik maar vlug een paar docenten om je heen verzamelen die jouw BPV-begeleider eens even gauw naar een bijscholing bpv-begeleiding sturen. En ervoor zorgen dat jij er niet voor op hoeft te draaien.

Maaargoed, zo van een afstand is het natuurlijk lastig om te beoordelen, maar ik vind het op zn zachts gezegd een heel vaag verhaal.

(klinkt mij een beetje in de oren als struisvogelpolitiek, en dat er nu een reden die buiten jezelf ligt klaarligt, welke je kan aangrijpen om een onvoldoende bpv te verklaren. Maar nogmaals, ik kan er net zo goed totaal naast zitten hoor… )

Ik weet dat ik te weinig initiatief toonde, dat was mijn grote punt wat bij de evaluatie naar boven was gekomen.

En dat ik meer vragen moest stellen, er was een lijstje voor me opgesteld met de taken die ik moest doen en inmiddels had ik die al niet meer nodig.

Ik had tot Pasen gekregen om dit te verbeteren en anders moest ik weg.

Daarom had ik expres een week geleden nagevraagd hoe het ging want ik wilde absoluut niet weggestuurd worden en had flink mijn best gedaan.

Ik kreeg toen van haar te horen dat het verder goed ging, ze verbetering zag en dat ik alleen wel eens een activiteit voor de kids erbij mocht verzinnen en uitwerken. We hadden afgesproken wanneer ik dat zou doen omdat ik nog erg druk was met de stageopdrachten. En volgens mij zat het dus verder goed.

Meer dan die dingen is er niet echt naar voren gekomen uit die evaluatie.

Wegmoeten omdat een aantal leerpunten niet goed genoeg zijn? :?

Wat een rare school/stage heb jij zeg…

Je kan toch niet midden in het stagejaar tegen je stagiaire zeggen dat ze haar stage niet mag afmaken…

Het lijkt me een stuk logischer dat je aan het einde van het jaar te horen krijgt dat je leerpunten nog niet voldoende zijn en je daarom een jaar over moet doen qua stage…

Maar iemand wegsturen tijdens een stage?

Vreemd…