1ste echo gehad...een tweeling of niet?

wat een apart verhaal joh

spannend, donderdag!

ik blijf het ook volgen!

Ik moet zeggen dat ik het ook erg ‘‘interessant’’ vind…ik ben de eerste keer zwanger geweest van een tweeling,tweeeiig die hebben het niet gered,maar tweelingen hebben mij altijd wel erg geboeit.

Mijn schoonzus heeft een tweeeiige en mijn man zijn oma was een eeneiige…vind het wel iets hebben altijd.

Al zijn idd de risico’s ‘‘erger’’ het leek mij erg bijzonder…



Ik zat gister al bij die eerste echo foto te kijken…dat lijntje om te meten loopt idd over ‘‘beide kindjes’’ maar als ik het apart bekijk,die ene lijkt voor mij écht op 9 weken,ik heb bij beide kids met 8 en 9,5 week een echo gehad en dat ene stukje met die ‘‘stompjes’’ lijkt een beeb en dat andere stukje lijkt net nog een beeb…

Maar goed wij zijn leken.

Maar er is zeker wel duidelijk dat er ‘‘iets’’ zit…

Het kan zomaar zijn dat bij de echo donderdag alleen m=nog maar die ene beeb te zien is…

Óf je ziet er straks duidelijk wél 2…

Spannend…en dubbel lijkt mij…je kan nu nog helemaal niets zeker weten,lijkt mij frustrerend!

:hug:

Meis ik hoop dat er iig 1 gezonde beeb uit gaat komen voor je…maar duim ik voor je dat als het er wél 2 zijn dat ook helemaal goed gaat komen!! :pray:



:-* Sas

wat spannend.

Hopelijk krijg je donderdag heel goed nieuws.

Bij mij was er sprake van een monochoriaal-diamnotische tweeling. Dus 1 zak, maar wel schotten tussen de kindjes :wink:

@Hanneke25 wrote:

Jeetje wat hebben jullie je goed verdiept!



Het klopt. Eeneiïge tweelingen hebben in de meeste gevallen wel een eigen vruchtzak. Slecht bij 1% van alle eeneiïge tweelingen is er 1 vruchtzak. Er is dan dus ook geen tussenschot. het nadeel en gevaarlijke hiervan is dat is dat de navelstrengen makkelijk met elkaar in de knoop kunnen raken en dat 1 van de 2 vaak een groeiachterstand heeft of een ijzertekort doordat de andere alle voedingstoffen en al het bloed het eerste ontvangt. Ik las zelfs dat sommige stellen ervoor kiezen om 1 navelstreng door te laten branden zodat er eentje sterft en de ander een grotere overlevingskans heeft. Dat zou ik denk ik echt nooit kunnen! Ik lees gelukkig ook dat er heel veel gezonde tweelingen die onder die 1% vallen geboren worden. Meestal wel iets te vroeg en altijd met een keizersnede.


Het hoeft niet eens via de navelstrengen te gaan. Bij ons ging het via bloedvaten over de placenta (die ze dus deelden).
Bij ons was dus sprake van deze ongelijkwaardige situatie.

Maar als ik jou was zou ik me voorlopig lekker helemaal nergens druk om maken en gewoon even rustig afwachten :D

Hoe is het met je?

Met mij gaat het wel goed hoor. Omdat ik verder gewoon fulltime werk heb ik een hoop afleiding. Alleen 's avonds heb ik wel meer tijd om er over na te denken. We maken ons (nog) niet echt druk maar we zijn meer gewoon erg nieuwsgierig. We willen zo graag weten waar we aan toe zijn! Het is zo stom als je niet eens weet of je het over je baby of over de baby’s moet hebben! Gelukkig nog maar 2 nachtjes. We komen er wel!

Ik heb dit topic gelezen en leef nu helemaal met je mee! Ben zo nieuwsgierig wat er uit de echo komt! Lijkt me heel druk, maar wel ontzettend leuk om een tweeling te krijgen!

@Becca wrote:

Ik heb dit topic gelezen en leef nu helemaal met je mee! Ben zo nieuwsgierig wat er uit de echo komt! Lijkt me heel druk, maar wel ontzettend leuk om een tweeling te krijgen!




Ja wij zouden het ook wel heel bijzonder vinden. Zeker een eeneiïge tweeling! Maar o wat zullen we al ontzettend gelukkig zijn met 1 gezond kindje! We wachten het af. Hopelijk zien ze het donderdag en sturen ze ons niet weer naar huis met de vraag of we een week later nog eens willen komen! Ik denk dat ik dan gek word!

Nog 1 nachtje slapen… SPANNEND!!!

Ik ben echt zo benieuwd! En toch stiekem ook wel een beetje boel zenuwachtig :oops: !



Fijn dat er zoveel met me mee :pray:

ik leef ook helemaal met je mee hoor meid :hug:



ik was zelf zwanger van een tweeling ,en met eentje is het misgegaan al vroeg in de zwangerschap en dat heeft 4 maanden geduurd voordat dat kleintje helemaal weg was zeg maar ,maar ik vind het wle heel jammer nou dat het einde in zicht, is er dadelijk maar 1 kleintje geboren gaat worden



ik ben benuwd wat de echo laat zien ik zal heel hard duimen voor je :hug: :-* :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

jeetje wat spannend zeg ik duim ook voor je!!!

ik duim morgen voor jullie hanneke!! :pray:

Hoe laat moet je er morgen zijn?

:thumbup: Hanneke. Ik had nooit wat speciaals met tweelingen, maar nu ik zelf zwanger ben geweest van een tweeling lijkt het me heel speciaal. Ik hoop voor je dat je kunt slapen vannacht. We lezen het morgen wel!



Nienke

Lief dat jullie allemaal aan me denken morgen! Ik moet al om 8.30 dus dat is lekker vroeg. Ik ga daarna (als alles goed is) wel werken maar ik probeer hier zo snel mogelijk te laten weten wat het nieuws is.



Welterusten iedereen!

oh super meis dat je leer vroeg al aan de beurt bent :thumbup: Ik hoop dat alles hoe dan oo goed is :pray: Duimen draaien in el geval heel hard voor jullie :thumbup: :thumbdown: :-*

succces morgen :pray:

Succes vandaag!

ooh bijan aan de beurt!! :pray:



suc6!!!