1ste echo gehad...een tweeling of niet?

Nou, hier mijn echoverhaal van vandaag:



Eerst een uitwendige echo gedaan. Daarop was wel al meteen een mooi kloppend hartje te zien maar omdat ze het verder niet goed in beeld kregen hebben ze daarna een inwendige echo gedaan. En ja hoor. Een mooi kloppend hartje, kindje precies lengte die het moet hebben maar… er zit nog iets! Rechts van het kindje zien we duidelijk nog wat bewegen maar het is met geen mogelijkheid goed in beeld te krijgen. Het heeft niet het formaat van het “goede” kindje. Het lijkt wel of we een tweede kloppend hartje zien maar het heeft geen duidelijke vorm. De VK stond voor een raadsel. Ze heeft een uur lang geprobeerd een beter beeld te krijgen maar helaas. We hebben daarom een doorverwijzing gekregen naar het ziekenhuis en daar moet ik donderdag heen. Hopelijk zien ze daar meer. Het kan 3 betekenissen hebben:


  1. Het is een tweeling maar eentje heeft een flinke groeiachtersrtand of is niet levensvatbaar
  2. Het is een tweeling maar eentje ligt een beetje verstopt achter de andere waardoor er geen duidelijk beeld is.
  3. Er is geen tweede foetus, maar tja… wat is het dan? Er zit toch duidelijk iets!



    Het zit trouwens in hetzelfde vruchtzakje dus als het een tweeling is dan is het eeneiïg. Wat een raar verhaal weer. Uiteraard zijn we dolgelukkig met het ene duidelijke kindje maar staan we ook weer voor een raadsel.



    Donderdag is nog zo ver weg!

jeetje wat spannend zeg.



Ik kan me voorstellen dat je niet nog bijna een week wil wachten op de echo.veel s6 alvast voor donderdag en hou je ons op de hoogte?

Jeetje wat een spannende situatie! Ik hoop voor jullie dat het snel donderdag is en dat jullie snel duidelijkheid hebben!



Succes :-*

Wauw wat een apart verhaal! Spannend zeg! :shock:

Wat spannend zeg!!!

Succes met wachten tot donderdag :hug:

aah ik wacht in spanning mee!!!

Ja, ik ben ook heel benieuwd joh! :o :hug: Hoop dat er gewoon nog een gezond ukje zit!! :pray:

Ja wat spannend zeg, ik hoop dat het leuk nieuws zal zijn!! :pray: :-*

Wat spannend zeg!

Succes met wachten tot donderdag! Hopelijk goed nieuws!

Succes hoor, wachten duurt lang weet ik intussen :roll:

Zal duimen dat het allemaal in orde is met jullie kind(jes!) :pray:

Ik heb vanacht gewoon prima geslapen en we zijn al dolgelukkig met die ene kleine. Het is alleen heel raar om niet te weten wat er nou precies aan de hand is daar binnen. Een tweeling zou ik echt heel bijzonder vinden maar ik durf er nog niet op te hopen. Het was echt zo onduidelijk!



Hopelijk weten we donderdag meer en worden we niet weer naar huis gestuurd met de mededeling dat het onduidelijk is en dat we een weekje later maar terug moeten komen.

Heb je ook foto’s meegekregen? :shifty:

Jep die heb ik!



Op de eerste zie je het ene “goede” kindje. Op de andere 2 zie je links het goede kindje en rechts zie je “iets”. Erg onduidelijk nog. Ik kan er niks van maken. Ik heb geen scanner dus heb ik een foto van de foto’s gemaakt. Daarom is het niet zo scherp.

jeetje wat spannend!

veelsucces donderdag :-*

Nou, op de eerste zie ik eigenlijk 2 precies dezelfde kindjes zitten… :shifty:

Volgens mijn gevoel (ben natuurlijk geen gynae! :lol: ) ben je zwanger van een tweeling! :inlove:

Spannend hoor! 8)

Als ik je foto’s zo bekijk zou ik als leek zeggen…het zijn er 2 en de ene ligt tegen je rugwand aan en de andere ervoor…

Het zou natuurlijk goed kunnen,juist omdat ze nu nog zo klein zijn dat ze zich achter elkaar verschuilen…

Tjee wat spannend zeg!! :angel:

Maar ik zie geen tussenschot?

En een tussenschot is toch wel belangrijk toch?

Ja, er is geen tussenschot te zien. Dat zou wijzen op een monochoriale-monoamniotische tweeling (een tweeling dat dezelfde placenta en vruchtzak deelt). Zo’n zwangerschap brengt nogal wat risico’s met zich mee.

Het komt wel vaak voor dat er na een paar maanden alsnog een tussenschot te zien is.

Dus eerst de vraag: Is het wel een tweeling? En dan de vraag of het 1 vruchtzak deelt. Als dat zo is wordt je om de twee weken gecontroleerd. Vrij heftig dus! Het komt heel zelden voor.

@Hanneke25 wrote:

Ja, er is geen tussenschot te zien. Dat zou wijzen op een monochoriale-monoamniotische tweeling (een tweeling dat dezelfde placenta en vruchtzak deelt).




zo een wat??? hele mond vol :mrgreen:



spannend meid, hoop dat het gewoon een tweeling is, en dat je op volgende echo te zien krijgt dat het met beide kindjes ok is!



enne, gefeliciteerd!!

Ja heb het net opgezocht; slechts 1 % van alle

tweelingzwangerschappen heeft geen tussenschot…

Inderdaad heftig meid, dat je dat er dan bovenop zou krijgen.

Mocht het een tweeling zijn, dan hoop ik echt met je mee dat er een tussenschot te zien is.