Wow, knap hoor, Helen! Op haar knietjes, of echt al staand? Zie trouwens dat morgen je NOD is, heb je er een goed/ slecht gevoel over?
mogûh meiden, meldt me hier ook weer even!
hier heel druk in huis bezig… alles is grote stofbende, moet allemaal schoongemaakt worden en ik ben geen poetsmiep haha!
verder verloopt hier alles naar wens! nog niet te klagen, alleen mijn (.)(.) doen erg zeer, verder (nog) niet misselijk ofzo! gisteravond is Moeders voor Moeders langsgeweest. Test sloeg meteen uit, controlestreep was nog duidelijker dan teststreep :shock: :think:
gisteren ook vk gebeld, wordt deze week teruggebeld voor afspraak
@ejb wrote:
Wow, knap hoor, Helen! Op haar knietjes, of echt al staand? Zie trouwens dat morgen je NOD is, heb je er een goed/ slecht gevoel over?
Ik denk er eigenlij niets over. ook omdat ik niet weet of morgen echt mijn NOD is, of pas volgende week.
De eerste week van mijn menstruatie had ik namelijk nauwelijks bloedverlies en de twede week juist wel heel veel. Welke telt nu he?
Mijn NOD die hier staat is vanuit mijn eerste week. Ik ga eigenlijk zelf uit van de tweede menstruatieweek en dan is mijn NOD 28 mei ofzo. Ik wil dan pas testen. maar weet nog niet precies wanneer. Wilde eigenlijk wachten tot einde van de maand, maar dan krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis en zullen we vermoedelijk een aantal nachten bij mijn schoonouders logeren. En om daar nu te testen. :roll: :?
En tja, ik heb wel veel hoop. @ voorspellingen gehad voor mei.
Wat betreft dat trap kruipen. Ze gaat aan de traptree staan, gaat voorover hangen met haar buik op[ de tree en trekt dan haar knietjes op de tree. Dan pakt ze met haar handen de volgende tree vast en probeert weer hetzelfde. Dus wat is dat? staand of kruipend? :think:
Zo klimt ze over vanalles en nog wat heen hoor. :mrgreen:
Amy: lekker he, zo’n positieve test. Wat goed dat je mee gaat doen aan moeders voor moeders.
Hoop dat je snel een afspraak hebt bij de VK
Wat fijn om eindelijk eens mensen te treffen die onze keuze begrijpen. Meestal loop ik ons ook behoorlijk te verdedigen. Ik heb wel geleerd om me de moeite te besparen. Ik bedoel: ik leg het 1 keertje uit, waarom we het zo doen en dan houd ik verder mijn mond. Er zijn gewoon mensen die niet kunnen begrijpen dat ik blij ben met die keuze. Natuurlijk: als ik voor de zoveelste keer de wc’s schoon sta te maken, dan baal ik ook wel eens. Maar lief zal nooit een opmerking maken over het huishouden. Ook niet, als hij vind dat ik het een beetje verwaarloos (heel af en toe gebeurt dat, als ik er een periode niet zo’n zin in heb). En hij houdt ook echt rekening met het feit, dat ik alles doe en hij eigenlijk niks. Hij zal nooit met zijn schoenen aan naar binnen lopen, laat de toiletpot altijd netjes achter (ook na een ‘groot’ toiletbezoek), ruimt netjes achter zijn kont op (laat geen papieren slingeren). Dus mij hoor je niet klagen. En lief werkt heel veel: overdag een gewone baan van 9 tot 6 en dan 3 avonden sleutelen met zijn broer. En van dat extra’s kunnen we heel leuke dingen doen.
Amy: knap dat je mee doet aan moeders voor moeders. Ik heb het bij mijn twee zwangerschappen van de meiden ook gedaan. Wel met heel veel moeite moet ik zeggen. Ik ben 9 maanden lang beroerd geweest en veel overgegeven. En die lucht die uit de flessen komt van dat conserveringsmiddel: Echt niet te harden. Als ik de urine er in had gedaan dan kon ik gelijk op de kop in de wc gaan hangen. Weet eerlijk gezegd niet of ik het bij een eventuele derde zwangerschap weer op kan brengen.
Hellen: Weer een echte mijlpaal, helaas ook een gevaarlijke. Tijd voor een traphakje? Ik had boven en beneden een traphekje, want nr. 2 was (en is nog steeds) een echte klimgeit.
Ik zou ook niet weten welke datum je aan moet houden. Zou het wel knap vinden als je kunt wachten
Ejb: dat snap ik ook. In mijn huwelijk heb ik ook lang meegewerkt voor het huis. Nu ben ik in de gelukkige situatie dat ik werk omdat ik het leuk vind en echt voor de gezelligheid met de collega’s. Veel mensen in mijn omgeving snappen dat ook weer niet, omdat ik er wel om 5.00 uur mijn nest voor uit moet. Krijg vaak de reactie: ga dan iets doen waar je later mag beginnen! Maar dit bevalt goed dus ik blijf dit lekker doen.
gerdy; die vrouw gaf me een tip, dat als de flessen komen, je ze eerst 1,5 uur buiten moet zetten met dop eraf, dan schijnt de lucht wat minder te worden?
en ook je warme urine ( :sick: ) niet rechtstreeks in de fles gooien maar eerst even af laten koelen… en anders maar een knijper op neus doen haha!
ach ik zie het wel, hoop niet dat ik er te misselijk van wordt, maar als ik andere vrouwen zo hoor… :think:
btw, als cadeautje krijgen we nog een mooi boek
Francis: dat scheelt enorm, wat fijn dat die nu van jou is :mrgreen:
Noemi: ik ben zo benieuwd wat ze hebben gezegt!!!
Ik heb mijn schoonvader nog steeds niet gesproken :oops: Ik ben s’avonds veel te moe om op bezoek te gaan, en in het weekend is hij vaak weg
Hey meiden, ik ben blij, heb een eisprong gehad.
Er bestaat een kans op een zwangerschap net zoals bij een “gewone” mens.
Ben nu aan het twijfelen of we wel regelmatig genoeg zijn geweest. Ik weet niet eens wanneer ik mijn eisprong precies heb gehad …
Nouja, als ik op 1 juni nog niet zelf ongi ben geworden, dan mag ik een test doen. Is die negatief dan mag ik weer met de duphaston beginnen om mijn ongi op te wekken en dan daarna weer 50mg clomid.
Ben gewoon heel blij dat met deze pilletjes ons eisprong probleem opgelost kan worden. Ben dus helemaal happy.
Verwacht zelf eigenlijk niet dat het raak is deze maand, maar weet nu tenminste wel dat met die pilletjes er een kans op een zwangerschap bestaat.
:dance: :dance: :dance:
jose was ongedulig en heeft vanochtend een test gedaan…hartstikke negatief hoor :?
:dance: noemi wat een super nieuws :dance:
Lieve Noemi, wat fijn dat je een eisprong hebt gehad meis, dat is een hele opluchting zeg!
Nu kun je gewoon zwanger raken, gefeliciteerd!!
Goed nieuws zeg!
En hier ook een traditionele rolverdeling hoor, erwin werkt 5 of 6 dagen per week en is 's avonds ook nog wel eens weg dus ik doe het huishouden hier en de boodschappen en het koken.
ik werk ook maar 2 dagen per week.
in het weekend als hij thuis is en na het avondeten helpt hij wel met Noa verzorgen, in bad doen, luiers verschonen en we brengen haar altijd samen naar bed, even voorlezen enzo.
Hier in deze omgeving is het trouwens nog heel normaal dat de vrouw minder gaat werken en het meeste in huis doet.
ik heb me dan ook nog nooit hoeven te verdedigen!
ik zou het ook niet anders willen.
Ik ben helemaal blij, heb vanmorgen de 20-weken echo gehad en alles was goed.
beebje lag druk te spartelen en alles zat erop, eraan en erin.
ze kijken echt alles na en meten vanalles op!
ik was helemaal opgelucht.
ik heb 2 fototjes meegekregen, die ga ik zo scannen en op het showforum zetten.
en ik heb een stukje gefilmd met ons nieuwe dig. fototoestel, ik weet alleen nog niet goed hoe ik dat op de pc moet krijgen, foto’s lukt wel maar een filmpje niet.
ik wil em opslaan op de pc en niet op cd-rom want die heb ik niet in huis.
ik hoop dat het lukt.
En anders vraag ik het jou even EJB, want jij laat hier ook altijd de mooiste filmpjes voorbij komen, dus jij weet vast wel hoe dat werkt!
ik ga er even mee verder klooien…
hier is het trouwens ook heel normaal dat de vrouw het huishouden doet.
Randy zorgt hier voor het brood op de plank, dat lukt heel goed met 1 salaris.
Ik ben thuis bij thijmen en hopelijk over een tijdje bij nog meer kleintjes.
Noemi: fijn dat je een eisprong hebt gehad ik :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: dat jullie op het juiste moment hebben geklust hoor
Jose: jammer maar hopelijk heb je gewoon te vroeg getest
Joseetje, hopelijk heb je gewoon te vroeg getest!
Thx allemaal, ben zelf ook heel blij :inlove:
Hubbie en ik werken alletwee fulltime. Ik zou wel heel graag parttime gaan werken als we kids mogen krijgen. Hubbie zou zelf ook wel parttime willen werken (maar dat zit er voor hem niet in, want hij verdient nou eenmaal meer). Helemaal stoppen met werken mag ik niet van hubbie, want als de kids dan eenmaal naar school gaan, is hij bang dat ik in een zwart gat zou vallen. En om dan nog een job te vinden na zo lang eruit te zijn geweest, is moeilijker dan als je parttime blijft doorwerken.
ego berichtje, er staan 2 echo foto’s op het Showforum: foto’s van de oktober mama’s 2007.
Esther, heb de echo’s gezien en al gereageerd in het topic.
Maarre, echt mooie duidelijke echo’s zeg. Prachtig!
Ga weer werken, lunchpauze is voorbij.
Tot vanavond :-*
Noemi: wat fijn zeg :dance: :dance: nu weet je dat je toch zwanger kan raken, ik hoop dat het toch nog deze maand raak is :mrgreen:
Joseetje: wat jammer dat die negatief was, misschien was je te vroeg met testen
Esther: wat fijn dat je de 20 wk echo hebt gehad, en dat alles met de baby goed is :dance: :dance:
Ik wil straks 3 dagen gaan werken, ik zou niet helemaal thuis willen zitten. Ik zou niet weten wat ik dan zou moeten doen, iedereen werkt overdag. En dan heb ik helemaal niks meer voor mezelf.
Iedereen moet dat toch voor zich zelf weten, ik vind niet dat jullie dat moeten verklaren tegenover andere. Als je daar gelukkig mee bent en je kunt het je veroorloven dan moet iedereen doen wat hij/zij zelf wil
Dat is mijn mening :mrgreen:
Dat ik het vaak moet verantwoorden komt door de manier waarop ik in het leven sta. Heb van huis uit echt mee gekregen dat mannen en vrouwen de gelijke kansen hebben. Ondanks dat ik uit een echt traditioneel nest kom. Vader zorgde voor de centen en mams voor de kids en het huishouden. Bij ons bestonden geen jongens en meiden dingen. De jongens moesten gewoon mee helpen in het huishouden en ik mocht zelf mijn fietsenband plakken als ik niet wilde lopen. Wij kregen thuis de gelijkekansen maar het werd ons ook duidelijk gemaakt, dat de buitenwereld er vaak anders over denkt. Maar zoals mijn pa altijd zegt:“ik ga er van uit dat je er goed over na hebt gedacht, dus dan is het goed.” Mijn ouders hebben zich niet altijd kunnen vinden in mijn keuzes, maar mij wel altijd gesteund.
Zo sta ik nu dus nog in het leven, maar daarom verbazen vrienden zich soms behoorlijk om mijn traditionele keuze. Maar zoals mijn pa altijd zegt:“ik heb er goed over na gedacht, dus is het goed.”
Noemi: geweldig nieuws en wie weet: ik was ook met de eerste maand clomid zwanger (bij mijn 2de meid). Maar mocht het niet zo zijn, dan weet je idd dat je met deze medicijnen een ‘gewone’ cyclus kunt hebben.
Joseetje; nog een paar daagjes je tanden op elkaar en de vingers gekruist houden. Ik voor je.
@ joseetje; hopelijk te vroeg getest! hoewel het wel leuk had geweest als jij zover voor je NOD ook een positieve test had gehad, net als francis en mij
@ noemi; super van je ei!! hopelijk op tijd en goed geklust!
wij werken nu allebei nog fulltime, maar ik ga straks dus 3 dagen werken, en dan ook wat meer in het huishouden doen (joepie)…
Hallo allemaal,
Ik ben bij de gyn heweest EN HET ZIJN ER NOG STEEDS 2 :dance:
De ene was druk aan het bewegen en de ander had daar duidelijk geen zin in :inlove: ze zijn allebei 4 cm precies goed voor de duur van de zwangerschap.
Noemi, Wat fijn voor je :dance:
Voor de rest, Ik snap niet waar iedereen zich mee bemoeit hoor als je niet wil werken moet je dat toch lekker zelf weten! Kijk bij ons loopt het net ff iets anders al bij jullie nou en! dat is mijn zaak weet je hoe vaak ik sta te balen als ik om kwart voor 7 er uit moet haha.
Ik heb zo eindappel dus ik ga er alweer mee stoppen tot vanavond.