1e kw 07 | nog 2 te gaan, 5 zwanger en 16* geboren #31

Angel, wanneer komen de plantjes?

Bigsby, jullie hebben je dus goed vermaakt in de Apenheul.

Wel balen dat jullie net een regenbui troffen, maar wel weer gezellig dat je meteen zoveel aanspraak had tijdens het schuilen.

Danoontje is natuurlijk lekker zoet, dus vinden kids meestal wel lekker.

Hier gisteren opgestaan met een stijve nek. Waarschijnlijk verkeerd gelegen. Kan momenteel niet te lang rechtop zitten/staan, want dan heb ik het idee dat er een baksteen om mijn nek wordt gehangen :?

Lig nu ook op de bank te typen, dat gaat nog redelijk.

zo pfffffff wat een rot zondag was het hier zeg

vanmorgen moest ik even een paar dingetjes strijken Luna zat naast mij op het bed terwijl ik de strijk aan het doen was

ze zat heerlijk rustig… normaal wijst ze wel 1000x naar het strjkijzer en zit ik 1000x nee Luna is heet niet aankomen nee Luna afblijven enz enz

en vandaag zat ze dus heerlijk rustig naast mij…

ik zet het strijkijzer neer ik draai 1 seconde m’n hoofd om en er zit een brullend kind naast mij :o :shock: :o :shock:

had ze dus met 4 vingers de strijkijzer aangeraakt :wall: :wall: :wall:

gelukkig blijf ik altijd vrij rustig dus wij naar de badkamer handje onder water houden en zij brullen natuurlijk ik had in die tussentijd nog niet gezien hoe en wat ze nu had verbrand enigste belangrijkste was natuurlijk die hand zolang mogelijk onder water te houden

na 10 minuten heb ik even gekeken wat er nou precies aan de hand was en zag ik al gelijk blaren zitten :cry:

hap gebeld en gelijk daar heen

Luna zat ondertussen al wat rustiger en maar te wapperen met d’r handje deed natuurlijk heel erg veel pijn :cry:

toen kreeg ze een zalfje van de dokter erop en een mooi verbandje en toen was alles over :inlove:

Luna helemaal trots op d’r verbandje :inlove:

en ze heeft hem de hele dag netjes laten zitten ook nog :thumbup:

Och, arme Luna!

Hoe lang moet ze het verband om haar handje houden?

ze moest tot ze naar bed ging met die speciale zalf

en nu voor de nacht heb ik verbandje met betadinezalf gedaan voor het geval de blaren kapot gaan dan komt er tenminste geen vuil in

en dan morgen als ze niet kapot zijn laat ik haar denk ik zo lopen dan kunnen die blaren misschien opdrogen :think:

:hug: :hug: voor Luna

oh net opgezocht en ze moeten altijd afgedekt worden genezing duurt van enkele dagen tot 4-5 weken :o :shock: :o :shock:

2e graads verbranding is het trouwens :shock: :shock:

Brandblaren ontstaan door contact van de huid met hete gassen, vloeistoffen of andere materialen. Extreme koude, zoals aanraking van vloeibare stikstof, heeft hetzelfde effect op de huid als hitte. Ook sterk bijtende chemicaliën kunnen brandblaren veroorzaken wanneer ze met de huid in aanraking komen.

Een blaar is een tweedegraadsverbranding. Er vormt zich vocht tussen de opperhuid en de lederhuid. Deze blaarvorming is in het algemeen vrij pijnlijk. Wanneer grote oppervlakken verbrand zijn, is de pijn vaak extreem. Belangrijk is dat, hoewel een deel van de huid is vernietigd, er toch nog delen van de opperhuid gaaf zijn gebleven. Hierdoor kan er na loslating van de wondkorstjes uit zichzelf nieuwe huid over de wond groeien. De genezing duurt, afhankelijk diepte van de brandwond, enkele dagen tot vier of vijf weken. De haarwortels en zweetkliertjes liggen diep in de huid. Zolang slechts een deel hiervan behouden blijft is wondgenezing mogelijk. Wel ligt het gevaar van wondinfectie op de loer. Indien dit gebeurt kan de oorspronkelijk intact gebleven huid toch nog verwoest worden, waardoor vorming van nieuwe huid wordt verhinderd. Indien dit gebeurt zijn de vooruitzichten zeer ongunstig.

Brandblaren, hoe groot of klein ook, mogen niet worden doorgeprikt, alleen maar afgedekt.

oh het zijn alleen de vingertopjes het lijkt veel meer met dat verbandje (lijkt meer of de hele vingers verbrand zijn) maar het valt gelukkig mee met de grootte van de verbranding

Angel, gelukkig dat het enkel de vingertopjes zijn (nouja, beter natuurlijk helemaal niets).

Karin, morgen de uitslag toch?

Ik duim voor je hoor! Je gaat het geslacht dan toch ook weten?

Wat denk je zelf? Een broertje of een zusje voor Daan?

Ik denk een broertje, maarja, ik ben niet goed in gokken :mrgreen:

Noemi: idd beter helemaal niet verbrand maar helaas we kunnen de tijd niet terug draaien :frowning:

hopelijk hebben we er beide van geleerd

Luna dat ze de onderkant van de strijkijzer nooit meer zal aanraken

en ik dat ik niet meer strijk met Luna in de buurt (want ik had het vandaag echt totaal niet verwacht ze zat zo lief en rustig naast mij andere dagen loopt ze echt te etterbakken dat ze ook wil strijken of het wil aanraken zo onvoorspelbaar kids…:cry: )

de plantjes komen donderdag hoop ik :smiley:

zou eerst woensdag worden maar dan staan m’n ouders op de braderie waren we even met z’n allen vergeten

Karin: ik duim voor jullie voor morgen hoor :pray: :pray: :pray:

@Noémi wrote:

Angel, gelukkig dat het enkel de vingertopjes zijn (nouja, beter natuurlijk helemaal niets).

Karin, morgen de uitslag toch?

Ik duim voor je hoor! Je gaat het geslacht dan toch ook weten?

Wat denk je zelf? Een broertje of een zusje voor Daan?

Ik denk een broertje, maarja, ik ben niet goed in gokken :mrgreen:

eeh ik denk zelf broertje maar voor ons is het belangrijkste dat brusje gezond is. Hubbie denkt trouwens meisje.

Lief dat jullie blijven duimen :pray:

@noemi hoest met je mannetje?

Karin, tuurlijk is de gezondheid het belangrijkste, de rest maakt echt niets uit. Succes vandaag hoor!

En met het mannetje gaat het hier redelijk. Hij wordt opeens veel vroeger wakker, nu al 3 dagen zo. Snap er niets meer van.

Avondvoeding is alweer wat later geworden (half 9) en hij komt gewoon veel vroeger 4u al eens gehad en vandaag was het 5.45u (die tijd valt nog mee, maar half 7 - 7u zoals normaal was gewoon wat lekkerder)).

Verder doet hij het super, het is een heel vrolijk mannetje die nu echt begint te gillen/kirren/geluidjes maken/…

Angel, ooh bijna de plantjes dus!

Heeft Luna een beetje kunnen slapen? Niet teveel pijn gehad?

Is het bij jullie ook allemaal zo mooi weer?

mogguh

Noemi: Luna heeft heerlijk geslapen werd pas om 9 uur wakker

ze lijkt ook geen pijn meer te hebben

ze gaat even niet naar school ik wil eerst even aankijken hoe het met haar handje gaat

moet er ook niet aan denken dat de blaren dalijk open gaan en ze op school in de zandbak zit te spelen bijvoorbeeld

vanmorgen bij het verschonen van het verbandje even een foto gemaakt van de blaren

nu heeft ze pleisters zodat ze wel gewoon d’r vingers kan gebruiken

Karin: hoelaat krijg je de uitslag :pray: :pray: :pray:

Angel, aaah, echte blaren. Vervelend hoor.

Nee, zou haar ook niet naar school laten gaan.

ochjee het zomerfeest van Darius z’n werk komt er weer aan :shifty:

Heftige actie, zoals karten, paintballen en lasergamen

Een relaxte golf clinic

Survival dag op een legerbasis

Een avontuurlijke surf clinic

Culturele tocht langs musea

Strandactiviteiten en spellen

Ik wil ergens drankjes nuttigen, maakt mij verder niet uit

ik hoop dat we deze Survival dag op een legerbasis gaan doen 8)

Angel, ja, dan kan je tips aan Francis vragen :mrgreen:

Klinkt leuk zeg! Enne, die survivaldag lijkt mij ook het leukste 8)

Effe Ego

Chromosomen patroon was goed normaal dus

En Daan :**: krijgt een

broertje

Oooh, super dat alles goed was!!

En een broertje, leuk! Heb ik eindelijk eens goed gegokt :mrgreen:

:dance: :dance: SUPER!!! dat je goed nieuws hebt gehad Karin :dance: :dance:

en leuk een broertje :dance: :dance:

Karin, Echt helemaal leuk :dance:

Angel, Als het bij mij is ga ik je hard uitlachen denk ik :mrgreen: