Alles was goed, het duurde wel een tijdje voor ze het hartje hoorde.
Ik kneep hem wel even zeg
Maar na 5 minuten was daar eindelijk (doch zachtjes) het hartje!!!
Randy was nog even bang dat het mijn hart was, maar de vk zei dat me gelijk had laten opnemen als mijn hart zo snel aan het kloppen was.
We kregen nog wel even een onaangename verrassing
Ik ben O negatief, bij 30 weken krijg je dan een prik en eventueel na de bevalling weer.
Maar omdat dit mijn 2de kind is, krijg ik die 30 weken prik niet, met alle risico's van dien.
Haar letterlijke woorden waren: 'er zijn te weinig prikken en 2 kinderen zijn gebruikelijk, vandaar dat je hem alleen bij de eerste helemaal krijgt'.
Voor dit kindje is er weinig risico, maar voor een derde zou het betekenen dat we een verhoogd risico lopen een doodgeboren kindje te krijgen
Weten jullie hier iets van af?
Mij lijkt het toch belanchelijk dat Nederland met zijn goede verstand alle derde geboren van O negatiefe vrouwen dood kan laten gaan.
Joseetje, Is het dan niet zo dat je bij een 3e kindje dan weer alle begeleiding krijgt? Ik ben niet thuis in de gevolgen van een negatieve rehsus factor maar het lijkt me toch dat ze je dan weer begeleiden :?
Joseetje: Het zou toch van de zotte zijn, als ze je het risico laten lopen bij een eventueel derde kindje. Ik zou hier toch even goed navraag naar doen.
Amy: Heel veel sterkte met afwachten. Ik brand een :kaars: voor jullie
Hier is iedereen weer officieel door moeders uit de ziekenboeg ontslagen. Iedereen is vandaag weer aan het werk gegaan of heeft de school bezocht ( of in het geval van Ilse het kdv). Heb de hele dag moeten lopen op het werk, echt veel meters gemaakt. Voel met net een dweil nu. Ben bang dat ik morgen vreselijke spierpijn zal hebben in mijn kuiten. En ook een beetje eigen schuld dat ik zo'n vreselijke pijn aan mijn voeten heb. Normaal gesproken ga ik elke 3 weken naar een pedicure. Vorige week ben ik dat vergeten (hoe zou dat toch komen). En nu heb ik zo'n last van mijn likdoorns. Gelukkig mag ik morgenmiddag even langs komen en gaat die er iets aan doen.
En toch ook gefeliciteerd met jullie 3-jarig huwelijk.
Bigsby, was het gezellig bij de katten?
En wanneer moet je weer naar de yoga of de zwangerschapsgym?
Joseetje, heerlijk dat je het hartje gehoord hebt!
En ivm die prik, daar weet ik niets vanaf. Maar kan je de VK gewoon niet opnieuw bellen voor wat meer uitleg? Zeggen dat je het niet helemaal snapt? Zou ik wel doen, dan ben je weer gerustgesteld :-*
Gerdy, fijn dat de ziekenboeg weer opgeruimd is.
----
Deze avond naar de naailes geweest. Was weer leuk. Pyjama zit al een beetje in elkaar. De voorkant zit toch al aan de achterkant en ben nu de mouwen erin aan het zetten. Nog niet zo simpel, maar het zal uiteindelijk wel lukken :mrgreen:
Francis: wat naar dat oma overleden is. Maar zoals je zelf ook al weet is het beter zo. Hoe korter zo´n periode duurt, als ze niet meer willen, hoe beter het is.
Opa van mij is 100 geworden, terwijl hij toch al gauw zo´n 10jaar niet meer wilde leven. Hij was wel nog bij zijn volle verstan, maar zal al sinds zijn 70ste ofzo in een bejaardenhuis. Iedereen om hem heen was al overleden. Hij kon niet meer lopen de laatste 2 jaren en vond er echt niets meer aan. Die man had ik graag gegund dat hij eerder was gegaan.
Gisteravond lekker geweest aquajoggen met mijn moeder. (dat is dan ook wel weer een voordeel van het verhuizen.) Echt lekker gewerkt. Ik merk altijd pas hoe zwaar het is, als je je aankleedt. Dan merk je dat je het behoorlij warm hebt gekregen. In het water voel je dat niet.
Misschien ga ik vandaag wel naar de kapper. Even kijken of ik dadelijk nog zin heb. Mijn haren wel in ieder geval. :mrgreen:
Morgen en donderdag komen ze de vloerbedekking op de trap leggen.
Dionne heeft alweer een flinke blauwe plek op haar gezicht. Ze heeft zo´n kinderfateuil en is daar zojuist mee omgevallen. tegen de verwarming aan. Maar ja, wie gaat er nou ook staan in zo´n stoletje en dan overhangen… :lol: Ach, het is pas de eerste bult van vandaag. Dat valt nog mee voor haar doen. :oops:
Hellen: Dat deden en doen die meiden van mij nou nooit :liar: :liar: . No. 1 is hier wel de voorzichtige van het stel, maar no. 2 :oops: Soms lijkt het er wel op, dat ze het expres doet
En idd. ik heb spierpijn in mijn kuiten, en mijn voeten staan nog steeds in brand. Zal blij zijn, als het 13.30 uur is. Dan zit ik bij de pedicure.
Gisteren in bed, was de kleine zo lekker druk. Hebben samen een spelletje gespeeld. Telkens verschoof ik mijn hand een beetje over mijn buik en dan ‘zwom’ de kleine daar naar toe. Was zo’n gaaf gevoel :inlove: :inlove: . Voel de beeb nu echt wel goed, als ik er rustig voor ga liggen en de tijd er voor neem. Helaas lukt dat rustig liggen bij mij niet zo goed. Ergens kom ik tijd te kort ofzo. :?
Heb net 2 poppenwandelwagens gekocht via marktplaats, voor mijn meiden. Ze hadden het er pas geleden over, dat ze dat zo gaaf zouden vinden (de woorden van Kelly) om straks met z’n alle te gaan wandelen. Mama en Willian met de baby in de wandelwagen en Kelly en Ilse elk achter een poppenwandelwagen. Bleek hier in de buurt iemand te zijn die er 2 verkocht. Zaterdag kan ik ze ophalen en gelijk verstoppen voor 5 december (soms wel handig, als ze om het weekend naar hun vader gaan)
Joseetje: lijkt me toch erg raar, ik zal het toch nog maar eens voor de zekerheid navragen. En vertel dan maar eens wat ze gezegt hebben want ik zit straks dan ook in het zelfde schuitje :shock:
Noemi: ik wil wel straks ee foto zien van de zelf gemaakte pyama :mrgreen: (moet je hem wel aanpassen)
Nou Missy en Joseetje, Als het echt een geld kwestie is dan ben ik het helemaal met jullie eens hoor ochtend humeur of niet! Maar zou dat echt de reden zijn :shock: dat zou toch te triest voor woorden zijn, zijn die injecties zo duur dan?
Ik zit er echt mee in mijn maag, vind het ook gek dat een vrouw dit pas hoort tijdens haar tweede zwangerschap.
En ik snap wel dat er gewoon niet genoeg serum is, maar volgens de site van het AMC is er een manier om al tijdens de zwangerschap de bloedgroep van de baby te ontdekken, waardoor alleen vrouwen met een positieve beeb de prik krijgen.
Als je kind namelijk ook negatief is, is er niks aan de hand je lichaam krijgt dan niks om antistoffen tegen te maken.
Maar is je kindje positief dan kan er tijdens een botsing of bevalling bloed van de baby bij jou terecht komen.
Je lichaam vind dit vreemd en maakt er antistoffen tegen, waardoor een volgend positief kind als iets heeel vreemds door jouw lichaam word gezien.
Die prik na de bevalling is voor veel vrouwen voldoende, maar voor een aantal niet en daarom is die tweede prik erbij gekomen.
Als je ook met injectie minder beschermt bent, waarom dan die injectie geven?
De overheid heeft echt als regel bedacht dat een vrouw alleen bij de eerste volledig geent word omdat dat bescherming bied voor 2 kinderen en 2 kinderen is standaard.