1 april grappen

@ollie wrote:

@Elka wrote:
Ik zat me af te vragen of die groene ster, die moslims in Frankrijk vanaf volgende maand moeten gaan dragen, een 1 april grap is. :think:




Pardon?

Smakeloos, grap of niet. :hand:




welk deel is dan precies smakeloos? Het is een protest actie he, om aan te geven dat we dreigen dezelfde afgrijselijke fout te maken als in de jaren 30/40, nl de problemen in de samenleving af te schuiven op een bepaalde bevolkingsgroep. dat dat gebeurt, dát is imo smakeloos, dat mensen het op zo’n manier willen laten zien, vind ik zelf eigenlijk helemaal niet zo smakeloos…

Mijn vriend heeft vroeger regelmatig zijn ouders voor de gek genomen, ben benieuwd wanneer onze kinderen dat gaan overnemen :wink:

Scheelt al weer, ik gebruik nooit suiker (zout erin doen) en drink geen koffie (parfum in de koffieautomaat). Haha

Hier moeten de kids morgen een paraplu of regenjas mee naar school nemen morgen, ze gaan het sprinklersysteem van het nieuwe schoolgebouw testen :mrgreen:

in de krant las ik dat het ziekenhuis een boete voor mensen die voor de deur roken gaat invoeren.

IK ben helemaal voor!

Ze gaan ook een loungeplek voor de rokers inrichten (hoeft van mij als fervent anti-roker dan weer niet)



Maar bij het lezen van het boetebedrag van 1260 euro begon me iets te dagen :mrgreen:

http://www.dekrantvantoen.nl/vw/article.do?code=GBS&date=20110329&id=GBS-20110329-01001011



@mamy wrote:

in de krant las ik dat het ziekenhuis een boete voor mensen die voor de deur roken gaat invoeren.

IK ben helemaal voor!

Ze gaan ook een loungeplek voor de rokers inrichten (hoeft van mij als fervent anti-roker dan weer niet)



Maar bij het lezen van het boetebedrag van 1260 euro begon me iets te dagen :mrgreen:

http://www.dekrantvantoen.nl/vw/article.do?code=GBS&date=20110329&id=GBS-20110329-01001011







het bedrag is idd absurd, maar hier mag al heel lang niet meer bij de ingang van het zhuis gerookt worden.

Er loopt een streep vanaf de ingang een heel stuk en binnen die ‘roze zone’ mag niet gerookt worden. De ingang valt daar dus ook onder.

ik vind het leuk!! :mrgreen:



wij halen altijd grapjes uit op het werk pas nog folie over de wc gespannen en me collega had natte billen :lol:



stickers onder de muis van de computer en me collega’s o jee de computer is vast gelopen uit en weer aan o hij doet nog steeds niet

me collega ik weet het al het is de muis :lol: ja er zit vast een stekker los

nee ook niet wat gek nou dan maar in de huiskamer op de computer

ik zeg laat eens kijken ja hoor jij zal het wel weer kunnen maken ik zeg ja hoor haal het stickertje er maar onder vandaan :mrgreen:



ik werk in de zorg dus we hadden een catheter zak met appelsap aan bed gehangen me collega schrok het is haar bewoner en zij had er niks over gelezen toen trok ze hem los o jee nee he! me collega die mee deed pakte de zak en zette hem aan haar mond oe zegt ze een fikse blaasontsteking :lol:

en me chinese collega NEE NEE niet doen dat is urine dat is vies :mrgreen:



morgen ochtend bel ik me werk en meld me ziek

balen voor hun

en dan de tijd dat ik moet werken kom ik gewoon binnen lopen 1 april! :lol:

@mamaMarije wrote:

@mamy wrote:
in de krant las ik dat het ziekenhuis een boete voor mensen die voor de deur roken gaat invoeren.

IK ben helemaal voor!

Ze gaan ook een loungeplek voor de rokers inrichten (hoeft van mij als fervent anti-roker dan weer niet)



Maar bij het lezen van het boetebedrag van 1260 euro begon me iets te dagen :mrgreen:

http://www.dekrantvantoen.nl/vw/article.do?code=GBS&date=20110329&id=GBS-20110329-01001011







het bedrag is idd absurd, maar hier mag al heel lang niet meer bij de ingang van het zhuis gerookt worden.

Er loopt een streep vanaf de ingang een heel stuk en binnen die ‘roze zone’ mag niet gerookt worden. De ingang valt daar dus ook onder.




Ja oké dat is hier ook al jaren, maar dit is duidelijk een `1april grap

@bianca&? wrote:

morgen ochtend bel ik me werk en meld me ziek

balen voor hun

en dan de tijd dat ik moet werken kom ik gewoon binnen lopen 1 april! :lol:




krijg je hier geen problemen mee



mijn broer en ik deden iedere jaar rijst of macaroni bijmijn ouders in bed… tja vonden we grappig… mijn vader niet…



krijg net een bevestigingsmail van prenatal. had gisteren iets besteld en betaald…



maar kreeg net van iemand te horen dat dit een 1 april grap kon zijn.



maar als dat zo is… vind ik dat wel een hele slechte…

@Pitje27 wrote:

@bianca&? wrote:
morgen ochtend bel ik me werk en meld me ziek

balen voor hun

en dan de tijd dat ik moet werken kom ik gewoon binnen lopen 1 april! :lol:




krijg je hier geen problemen mee



mijn broer en ik deden iedere jaar rijst of macaroni bijmijn ouders in bed… tja vonden we grappig… mijn vader niet…



krijg net een bevestigingsmail van prenatal. had gisteren iets besteld en betaald…



maar kreeg net van iemand te horen dat dit een 1 april grap kon zijn.



maar als dat zo is… vind ik dat wel een hele slechte…




nee hoor de nachtdienst bel ik en die zegt dan tegen mijn collegas die om 7 uur komen bianca heeft zich ziek gemeld

en dan kom ik om kwart over 7 binnen

dan liggen ze in een deuk weet ik zeker wij hebben altijd lol en me afdelingshoofd heb ik al beloofd dat ik meerdere dingen ging doen :mrgreen:

bianca… ik dacht dat het anders zat… dat je vroeg belt en dat je rond 13.00 uur of zo pas binnen komt



dan vind ik m wel grappig ja… :mrgreen:

daimen had een slechte 1 aprilgrap.

3x wakker worden terwijl mama al zoooo moe is :zzz:

M en ik gaan papa straks voor de gek houden.

M moet naar de tandarts want hij heeft een gaatje maar we gaan papa daarna bellen en dan gaat me heel zielig zeggen dat ze zijn kies eruit hebben getrokken :mrgreen: M heeft er nu al zin in hahahaha

De dag der grappen en grollen is begonnen! :wink:



Vanmiddag heeft mijn zoon een toneelstukje op school waar hij heel erg hard voor heeft geoefend.

Ik maakte hem vanmorgen wakker; “Vin, schiet op man, we hebben ons verslapen, je bent te laat voor je toneelstuk!”



Hij viel zowat z’n bed uit! :lol: ‘Nee, toch man!’

Nadat ik hem vertelde dat het een 1 april grap was zei hij: ‘Ohhh wat stom, ik heb vanmiddag pas het optreden, dat ik daar ben ingetrapt!’





Vervolgens onze dochter wakker gemaakt met de mededeling dat er een pony in de tuin stond. (ze wil heel graag een pony hebben).

Ik heb haar nog nooit zo snel haar bed uit zien komen en nog met een glimlach ook. :mrgreen:

Zelfs nadat ik zei zei dat het een 1 aprilgrap was, ze is vervolgens slaapdronken naar beneden gelopen :lol:



Vanavond manlief… :wink: Ik krijg net te horen dat hij waarschijnlijk de auto van zijn baas meekrijgt :lol: Nog beter!!! :dance:

Hier belde mijn vriendin gisteren helemaal enthousiast op, dat ze bij haar in de buurt een dierentuin willen openen. Er stond een heel stuk in de plaatselijke krant. Ze was helemaal blij, en zou naar de persconferentie gaan.



Juist ja, die is vanmiddag :mrgreen:



Ze kon er wel om lachen :lol:

Lekker bezig jullie :stuck_out_tongue:



Hier helemaal niks, een gewone dag als altijd en meer niet. Ben ook de hele dag alleen thuis, qua volwassenen dan. Wel 2 kleine dames hier die 't gezellig maken :mrgreen: Maar die zijn wat te klein voor grapjes :wink: (9 en 11 maanden)

hahahhah vind het altijd geweldig die grappen… maar ik ben zelf niet zo creatief…

Mijn oudste van 10 had mijn klok/wekker verzet…

mama het is al 8 uur, we zijn te laat op school…

ik sjeesde mijn bed uit, helemaal in de stress…

kom ik beneden, jaaa 7 uur ! :shock:



Ik heb dus zijn broodtrommel echt goed vastgeplakt :mrgreen:



(met een briefje erin, 1 april :dance: )



zal de juf blij mee zijn :oops:

@Gab wrote:

Mijn oudste van 10 had mijn klok/wekker verzet…

mama het is al 8 uur, we zijn te laat op school…

ik sjeesde mijn bed uit, helemaal in de stress…

kom ik beneden, jaaa 7 uur ! :shock:



Ik heb dus zijn broodtrommel echt goed vastgeplakt :mrgreen:



(met een briefje erin, 1 april :dance: )



zal de juf blij mee zijn :oops:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

KABINET WIL AFSCHAFFING KINDERBIJSLAG



’s Gravenhage/Rotterdam – Per 1 juli zullen Nederlandse ouders geen kinderbijslag meer ontvangen. Dit stelde VVD- minister Edith Schippers vanmorgen in het Radio-1-Journaal. Afschaffing van de kinderbijslag is volgens Schippers een van de noodzakelijke bezuinigingen om het begrotingstekort van 18 miljard euro te verminderen.



Schippers: ‘Inmiddels is al een tijdje bekend dat Nederland moet bezuinigen. Nu is helaas ook de tijd aangebroken dat gezinnen dit zullen gaan voelen. Nederland ken zo’n 3,5 miljoen minderjarigen en gemiddeld krijgen ouders jaarlijks bijna 1000 euro per kind. Dat kost de overheid miljarden!’.



Het stopzetten van de kinderbijslag levert het kabinet een besparing van 3,3 miljard euro op. Naast een besparing op de overheidsuitgaven is afschaffing echter ook een principiële keuze. Volgens Schippers beslissen ouders zelf dat ze kinderen willen, dus zij vindt het logisch dat ze ook zelf de kosten voor hun kind opbrengen, zo stelde zij vanmorgen op Radio 1.



Het kabinet kan rekenen op de steun van gedoogpartij PVV. PVV-Tweede Kamerlid Willie Dille (portefeuille jeugd en jeugdbeleid) reageerde instemmend op het plan van het kabinet: ‘De kinderbijslag is gewoon een ordinaire fok-premie. Als je een kind neemt, betaal het dan gewoon zelf in plaats van je hand in Den Haag op te houden. En misschien denken ouders nu wel extra na bij het vormen van een groot gezin waar ze zo’n beetje van kinderbijslag naar kinderbijslag leven. Nederland is al vol genoeg, het kan best wat minder, ook in die gezinnen.’



Het CDA, de traditionele gezinspartij binnen het kabinet-Rutte, was vanmorgen niet bereikbaar voor commentaar.



Deze nieuwe maatregel van het kabinet heeft tot gevolg dat gezinnen komende week voor de laatste keer de kinderbijslag bijgeschreven krijgen.

trap er niet in

:mrgreen: