zwemmen met kindje van 1 jaar

Deze zomer gaan wij met onze kleine zwemmen. Hij is nu 13 maanden en kan zelfstandig lopen. Wat is verstandig om te gebruiken? zwemvleugeltjes? /zwemband?

Wie heeft er ervaring mee?

gewoon vleugeltjes, dan kunnen ze lekker alle kanten op, dat gaat met zo’n band niet.

maar ik zou wel een band meenemen zodat ze ook lekker kunnen dobberen en door de stroomversnelling heen kunnen en zo.

Met vleugeltjes kun je ze nog niet loslaten. Die van mij zakt tenminste wel met haar mond onder water met alleen vleugeltjes om. Zo’n band waarin ze kunnen zitten is wel erg handig vinden wij.



Ik heb ook al kleinere babies gezien met een band rond hun nek, zag er erg zielig uit :shifty:

Hier destijds vleugels. Hield hem continu vast, maar band leek me ook prettig!

hier met baby zwem ervaring vleugeltjes omdat hij weet hoe het werkt word al vroeg mee begonnen in de zwemlessen en houd dus wel zijn mond dicht en boven water enz en is er erg vrij in





maar zonder zwem ervaring zou ik een band nemen met de vleugels blijft het vasthouden

Ik gebruik niks gewoon bij mij en in mijn handen laten drijven. Ik vind juist zon band altijd zo zielig haha

als ze sterk genoeg zijn vleugeltjes maar das even testen.

Ik vond zo’n band echt een onding. Met zo’n kleintje zit je toch in een ondiep peuter/babybadje vooral (tenminste, dat deden wij wel) dus dan waren vleugeltjes afdoende. Gingen we wel eventjes het diepe in dan vond ik het makkelijker om ze gewoon op de arm te nemen.

Mijn ervaring is dat op die leeftijd het fijnst is om je kindje gewoon zelf vast te houden en binnen armlengte afstand te blijven. Wat je ook verder gebruikt is toch niet veilig genoeg.



Met vleugeltjes is mijn ervaring ook dat ze nog met hun mond onder water komen omdat ze hun armpjes een beetje omhoog doen. Pas tegen hun 2e jaar kunnen ze een beetje met vleugeltjes blijven drijven zonder hulp.



Zo’n band met een soort stoeltje erin kan wel. Maar dan is er weer een heel gedeelte van het lijfje wat boven water uitsteekt en dat kan al snel te koud zijn met een klein zuchtje wind.



Dus: met 13 maanden ALTIJD zelf binnen armlengte afstand blijven en geen hulpmiddelen is mijn advies.

dames, bedankt voor jullie ervaringen tot nu toe. Ik merk dat ieder het op eigen manier doet. Ik denk dat ik nog vleugeltjes aanschaf. Ik ben bang dat als ik alleen de band doe, hij omkiept ofzo :oops: .



Ik weet niet of ik het aandurf om zonder hulpmiddelen te doen en dus hem vast te blijven houden. Het is zon ventje die zich makkelijk loswurmt. Dus ik doe maar beide… denk ik. Nu alleen nog kijken welke band… Ik heb er twee in huis. De een is tot 1 jaar en 11 kilo!! Uuh die kleine van mij weegt 9 kilo… En ik heb een band die vanaf 11 kilo is en vanaf 1 jaar… Ze zijn van de blokker… niet met zon gordeltje…



oja … we hebben nog nooit gezwommen met de kleine. Ik ben geen zwemmer,want dan moet ik meer vlees laten zien… dan mij lief is. :oops:

Vleugeltjes :thumbup:



En wij hadden trouwens ook de Swimtrainer als band, dit vonden wij ook ideaal!

Oh, dat is goed om te weten! Wij gebruikten altijd een band (swimtrainer) vonden we altijd erg praktisch. Maar mss binnenkort maar overstappen op zwemvleugeltjes :slight_smile:

In veel zwembaden mag een kind zonder zwemdiploma niet zonder hulpmiddelen als vleugeltjes of een band het water in. Wij gebruiken altijd zwemvleugeltjes. En dan inderdaad vasthouden als ze niet meer kan staan, anders is het vaak water happen. Laatst ook een swimtrainer gekocht, maar dat vond ze niet zo’n succes… Maar is misschien een kwestie van wennen. Maar met vleugeltjes hebben ze meer vrijheid.

Beide dus band en zwemvleugels zou ik niet doen …



Overigens hier mag Riley niet zonder vleugeltjes, zodra ze kunnen lopen zijn ze verplicht.,

Sowieso vleugeltjes, in het gewone zwembad hier komen kleintjes zonder diploma er niet eens in zonder bandjes.

En een zwemband waar ze echt in kunnen zitten. Ik had eerst zo’n simpele, maar dat was niks, zo’n grote gele wel, zat hij heerlijk in!

Ik zou alleen voor een ring gaan. Bandjes ging echt niet toen mijn meisje 1 was.

Wij hadden een soort zwemvestje, maar dan echt voor in het zwembad. Ideaal :thumbup:

Ik gebruikte een zwemband.

meningen verschillen dus, Ik neem ze beide mee. We zien het wel!

wij hebben ook de swimtrainer band en vinden hem geweldig :thumbup: